Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2008 om 20:08 #17360024
jep heb hem al bewondert op meeting sevenum:thumbup
ben zelf nu ook weer een stationneke aant opknappen maar daar moet meer in dan alleen dorpeltjes.en word gewoon conventioneel gelast.dat wat ze in schadebedrijven gebruiken is me net een beetje te veel van het goede maar werkt wel mooi .heb er nog net mee mogen werken bij mijn ouwe baas.maar omdat ik ook wel es wat anders las dan een auto moet je toch gewoone dradd hebben en aan het wisselen hele tijd heb ik geen zin:P
22 september 2008 om 18:49 #17360025Van het weekend bezig geweest met bijwerken van alle lassen, deel onder de auto kaal gemaakt, naden gekit, en alles in een laag menie gezet…. weet niet of het nodig is om alles zo in de menie te zetten, maar omdat de auto steeds naar buiten moet, en ik de auto pas laat spuiten als hij rollend/rijdend is, lijkt me het een goede bescherming.
Komend weeken rustig aan, alleen ff de vooras uit elkaar halen om naar de straler te brengen, daarna verstevigen en spuiten.
Trouwens de nieuwe 2.5 inch rims werken goed, heb achter zwenkwieltjes en voor rechte wielen, kan de auto alleen verrijden en het voelt als een hele grote gereedschap kist haha.
Groeten
23 september 2008 om 10:04 #17360026je kunt er wat moois van maken.
ik zou hem wel al meteen so strak mogelijk maken dus vlagslijpen bij wielraden en zorgen dat je
wat met polyester kunt aansmeren anders heb je straks zon golfplaat als hij gespoten is.
en dan met plamuur en goed schuren6 oktober 2008 om 20:51 #17360027Zo weer een weekje vrij genomen, en de andere kant maar aanpakken.
Van het weekend de vooras uit elkaar gehaald en naar de straler gebracht. Vandaag alle delen eruit geslepen, en morgen weer bakken en braaien (heb een nieuwe betere automatische lashelm nu :))kapje er vast op gezet
een heel stuk kleiner uitgeslepen dit keer
hoopje oud ijzer
binnenwielrand is nog een stuk slechter dan de andere kant, maar heb een reparatie randje besteld (14 euro) bij de lokale auto zaak, ik wist niet eens dat dat er was, meende dat er alleen complete binnenwielbakken te krijgen waren, was voor de andere kant ook wel makkelijker geweest!
Groeten
6 oktober 2008 om 21:44 #17360028Zoek nog koplampoortjes, weet iemand nog een ander adres als arta? Daar vragen ze 40 euro voor 2 c2 oren, daar kan ik ze zelf ook wel voor maken :hmmz
En moeten 4 nieuwe fuseekogels echt 200 euro bij elkaar kosten?? Vind het een hoop geld :hmmz
Groeten!7 oktober 2008 om 12:09 #17360029origineel gepost door Jaydeem
Zoek nog koplampoortjes, weet iemand nog een ander adres als arta? Daar vragen ze 40 euro voor 2 c2 oren, daar kan ik ze zelf ook wel voor maken :hmmzEn moeten 4 nieuwe fuseekogels echt 200 euro bij elkaar kosten?? Vind het een hoop geld :hmmz
Groeten!je kunt eens informeren bij http://www.geevers.org misschien kunnen ze daar voor n leuk prijsje kunnen helpen ;)
8 oktober 2008 om 19:24 #17360030Vandaag weer druk geweest, alles klaar gemaakt voor het plaatsen van de wielrand en dorpel, maar kan het reparatie randje morgen pas ophalen, dus ook maar aan de voorkant begonnen, die is bijna klaar :)
voorste wielheffer ff weggezet, i love my workspace :)
motorruime helemaal leeg nu, ook al deels geschuurd
best profi, alleen nog ff afwerken
rotte hoekjes maar vervangen door 2 mm plaat
alles al kaal gemaakt
kleine wielrand, en mijn fijne lashelm
Schiet aardig op dus, zorg dat ik de motorruimte ook gespoten krijg voordat hij weer naar buiten gaat, desnoods neem ik volgende week nog wat dagen.
waar ik nu mee zit (daar is een forum toch voor? ;));
– De keienvanger wou ik er pas op zetten als de buitenkant gespoten gaat worden, maar lijkt me handiger om dat nu al te doen, maar hoe gaat dat het makkelijkst?
Uitlijnen op de voorschermen neem ik aan? En hoe las ik hem bovenaan vast? Omdat het orgineel met puntlassen zit, daar kom je met een laspistool niet bij, van binnenuit lassen?
En dan met de motorruimte mee in kleur spuiten, of alleen gronden en de buitenkant in 1 keer doen?– Zijn alle steuntjes voor het gasgeven straks nodig? Heb buiten in kisten wel een kabel en de delen voor het gas geven liggen, kan ik moeilijk bij nu, en weet niet meer hoe het eruit ziet :P
8 oktober 2008 om 20:46 #17360031Waar heb je die lashelm vandaan? Kosste die?
Ik zoek een automatische zoals dat, die nog instelbaar is.
Op marktplaats wel wat leuks gezien, maar toch benieuwd waar jij hem vandaan hebt.8 oktober 2008 om 21:44 #17360032hey,
heb hem bij http://www.toolsnmore.nl vandaan.
59 euro ex verzenden
Werkt erg goed! Gevoeligheid en doorlating kun je instellen.
9 oktober 2008 om 20:55 #17360033Vandaag een radiateur geregeld en de bevestigingspunten erin gelast. Ben maar door gegaan met de voorkant, die is helemaal klaar nu. Morgen begin ik aan de wielrand en de dorpel, zien of dat een beetje wil vlotten.
Vandaag ook grondverf, en wat andere verf benodigdheden gehaald, iemand bekend met ami lakken in duiven? Hebben alles, en niet al te duur (denk ik), maar een beetje advies kon er niet af, gast die me de juiste spullen moest verkopen had nog nooit gespoten :S.
Voor de grondlaag heb ik, wash etch primer van euro-fill, moet je 1 op 1 aanmaken met een catalyst, volgens de verkoper 2 lagen spuiten en schuren zou niet nodig zijn voor je de lak gaat spuiten :hmmz, ik weet het niet hoor, iemand?10 oktober 2008 om 10:22 #173600342 lagen grondlak zijn niet nodig als je goed dekkend spuit. nat na schuren van de grondlaag is wel nodig, grondverf kan nogal eens grof aanvoelen. Ik heb zelf met nat 600 nageschuurd en dat gaf een glad resultaat
10 oktober 2008 om 19:37 #17360035ja idd, kon me niet voorstellen dat je zonder schuren een glad resultaat zou krijgen. Voordat je de grondverf spuit, de ondergrond schuren met een grove korrel neem ik aan?
Reparatierand was een hele binnenwielbak, en dat voor 17 euro, snap er niks van. Maargoed wielrand en dorpel zijn erin gekomen vandaag, alles al afgelast :)
Dus morgen lassen slijpen, kitten, bodem kaal maken, en dan eindelijk eens wat spuiten :)11 oktober 2008 om 21:26 #17360036Gister avond lang door gegaan en vanavond ook, heb al het laswerk er eindelijk op zitten, alles is afgewerkt, gekit en staat in de menie. Morgen de binnenkant en de onderkant spuiten. Heb maandag en dinsdag om de motorruimte klaar te maken en te spuiten :), moet nog steeds de kleur (kiezen) halen haha
iemand nog wat info over mijn vorige vragen, ga maandag ook de keienvanger plaatsen :hmmz
foto’s komen nog
12 oktober 2008 om 14:34 #17360037Vandaag de menie geschuurd, ontvet, de boel afgeplakt, en de eerste shutz gespoten. Had maar 3 bussen, en dat is lang niet genoeg haha, morgen vroeg wat bussen erbij halen, en de rest van de bodem in de shutz zetten. Morgen ook de keienvanger erop zetten en de binnenkant helemaal mat zwart spuiten.
De werkzaamheden tot zover;
foto’s hebben geen uitleg nodig lijkt me, het begint nu echt ergens op te lijken :)
12 oktober 2008 om 19:28 #17360038Heb je nu de hele kofferbodem ook in de boddy gezet? beetje jammer hoor.
Verder net werk man:thumbup
12 oktober 2008 om 20:45 #17360039origineel gepost door GTS2.2DTI
Heb je nu de hele kofferbodem ook in de boddy gezet? beetje jammer hoor.Verder net werk man:thumbup
ja das wel jammerdie bodyshuts. glad is mooier.
enne da gashendeltje van de 1,2 heb je da nog nodig want het word toch een dikke motor??
en welke radiateur gebruik je??12 oktober 2008 om 20:53 #17360040Hoezo jammer dan? Komt toch een mdf plaat in de kofferbak te liggen, zie je er niks van, en de shutz dempt nog een beetje. Ik vind het niet erg in ieder geval.
Radiateur is van een golf 2 diesel, iets dikker koelblok dan de benzine versie, die fan gebruik ik trouwens niet, komt een dikke spal op (handig als je in de koeltechniek werkt ;))
17 oktober 2008 om 13:31 #17360041Sjonge jonge, ik ben druk geweest! Eindelijk schot in de zaak, deze hele week ook nog maar vrij genomen (kom ik een keer van m’n uren af).
Deze week gedaan;
– Voorfront gepast en erin gelast
– gaten in voorfront aangepast voor witte knipperlichten
– onderkant, en voorschermen in bitumen gespoten
– binnenkant helemaal zwart gespoten
– motorruimte geschuurd
– motorruimte in wash etch primer gezet
– voorfront in spuitplamuur gezet en geschuurd
– gisteravond de motorruimte in kleur gespoten!
– pedalen, handrem, benz tank ook gespoten
– vandaag de eerste delen terug gezetZondag nog wat delen monteren, en dan gaat hij weer een tijdje naar buiten :(, kan ik me richten op de vooras klaar maken!
De foto’s! :)
17 oktober 2008 om 14:06 #17360042Begint steeds meer en meer terug op een echte kadett c te lijken!! Als ik dat zo allemaal zie heb ik gewoon zin om zelf ook weer eentje op te maken. Maar heb geen plaats :(
17 oktober 2008 om 16:58 #17360043Ziet er allemaal zeeeer netjes uit hoor, heb alleen geen gevoel bij de kleur die je in de binnen kant hebt gespoten, wellicht als het straks één geheel is dat het goed lijkt..
Voor de rest ziet het er top uit:thumbup
17 oktober 2008 om 17:20 #17360044jonge ik heb alleen maar bewondering voor jou werk,voor het eerst lassen en dan al zulk werk leveren :thumbup
ik heb voor mijn c kadett bijna alle plaatwerk binnen en dan kan ik ook beginnen met me c kadett coupe,haal volgende week een hagel nieuwe deur op en spatscherm ook nieuw en alles orgineel,zal binnen kort foto`s maken van mijn coupe en dan maak ik wel ff een toppic in restauratie17 oktober 2008 om 17:31 #17360045Vind het kleurtje wel iets hebben,
komt zeker en vast in orde:thumbup
Keep up the good work.17 oktober 2008 om 17:44 #17360046dat wordt een mooie. pas alleen op met de dorpels. Voor je hem helemaal spuit, hang eerst de deuren er in voor de pasvorm. Ik heb de mijn dorpels aardig moeten aanpassen omdat de dorpels in vergelijking met de deuren erg uit staken
17 oktober 2008 om 18:49 #17360047hee 2,0 motor er in waarom heb je die 1,2 gashendel laten zitten??
17 oktober 2008 om 19:59 #17360048origineel gepost door pipo
origineel gepost door 2000
dat wordt een mooie. pas alleen op met de dorpels. Voor je hem helemaal spuit, hang eerst de deuren er in voor de pasvorm. Ik heb de mijn dorpels aardig moeten aanpassen omdat de dorpels in vergelijking met de deuren erg uit stakenhee 2,0 er in waarom heb je die 1,2 gashendel laten zitten??
?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.