Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C kadett sedan 2.0seh, eindelijk weer een foto update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2010 om 06:20 #17360224
Klopt ik doe dat ;) Ik kom alleen nooit in dit kadett gedeelte, staat trouwens mooi spul bij :thumbup
Als ik dit zo lees zijn je pignonlagers opgevreten, omdat je geen nieuwe spanbus gemonteerd hebt. Helaas zijn nu dus je lagers stuk en zullen er nieuwe lagers in moeten.
Bij Keizer denk ik niet dat ze dit zullen doen, je kunt het vragen.
Bij de opeldealer moet je het treffen dat er net zo’n gek werkt als ik die het doen wil. Of er moet er nog 1 werken van de oude garde maar die zijn vaak dun gezaaid of met pensioen.
Ik heb je U2U Beantwoord
5 september 2010 om 10:44 #17360225Het trillen kan komen door het ontbreken van het contra gewicht op het staart stuk (ik heb namelijk hetzelfde, moet het gewicht ook nog plaatsen)
origineel gepost door Manta 24V
Bij de opeldealer moet je het treffen dat er net zo’n gek werkt als ik die het doen wil. Of er moet er nog 1 werken van de oude garde maar die zijn vaak dun gezaaid of met pensioen.
Ik heb je U2U Beantwoord
Ik was laatst bij de opeldealer met dezelfde vraag: de laatste die dat kon is inderdaad met pensioen. Gelukkig is de kennis hier op het forum wel aanwezig:thumbup:thumbup
5 september 2010 om 19:38 #17360226ja gelukkig is hier wel de informatie aanwezig :)
Heb de as eronderuit en gaat morgen uit elkaar, hoop dat de lagers nog heel zijn….. anders wordt het weer een duur grapje.
Waar kan ik een nieuwe spanbus bestellen, dr manta ofzo?
Daar is dat blok dus voor…. ik vroeg me af wat het nut er van was…. gaat het echt trillen als het contra gewicht er niet op zit? Ik heb hem er niet opzitten, en vraag me af of ik hem nog ergens heb :hmmz
14 september 2010 om 08:12 #17360227origineel gepost door Jaydeem
ja gelukkig is hier wel de informatie aanwezig :)Heb de as eronderuit en gaat morgen uit elkaar, hoop dat de lagers nog heel zijn….. anders wordt het weer een duur grapje.
Waar kan ik een nieuwe spanbus bestellen, dr manta ofzo?
Daar is dat blok dus voor…. ik vroeg me af wat het nut er van was…. gaat het echt trillen als het contra gewicht er niet op zit? Ik heb hem er niet opzitten, en vraag me af of ik hem nog ergens heb :hmmz
nou, ik heb al voor ettelijke BMW’s aandrijfassen in laten korten zonder balanceren, en met 200+pk en 240 kilometer per uur trilt dat ook 0,0 en blijft alles heel.
14 september 2010 om 20:41 #17360228donders mooi ding:thumbup
17 september 2010 om 20:13 #17360229Ben ik weer eens met een update.
De aandrijf as vandaag opgehaald in apeldoorn, hij is gebalanceerd en er is aardig wat gewicht opgekomen, dus er zat wel redelijk veel onbalans in de as. Hij is gebalanceerd en netjes gespoten voor 65 euro ex btw, nog te doen.
De achteras is ook eindelijk klaar, ging allemaal wat moeizaam om de pignon moer los te krijgen, heb via marktplaats een sleutel weten te bemachtigen om de as tegen te houden en de moer los te draaien :) Het goede nieuws is dat mijn lagers nog perfect zijn :D
Vandaag de as in elkaar gezet met een nieuwe druk ring, en op gevoel de moer steeds vaster gedraaid, tot de lagers net iets weerstand gaven, loopt erg smooth nu, voordat ik de as loshaalde kon ik met de hand de pignon as niet eens verdraaien……Morgen de as er weer onder zetten, en als alles meezit zal een proefritje er wel in zitten :)
19 september 2010 om 14:21 #17360230en, probleem opgelost?
mooie wagen trouwens!
misschien nog blauwe platen?
19 september 2010 om 17:08 #17360231Dank je! Ik heb nog blauwe platen hier, ik kan eens kijken hoe het staat, maar persoonlijk vind ik gele platen mooier.
Ja het is opgelost :wors Vandaag een lange rit gedaan, rijd heerlijk man, echt heel appart na zo lang werken eindelijk te rijden!Het rijd een stuk comfortabeler dan ik gedacht had, niks geen trillingen of bij geluiden, kan alle drempels over met redelijke snelheid zonder iets te raken, had ik niet verwacht, stuurt erg licht, schakelt en koppelt super licht, en remt als een wilde, en met optrekken eindelijk weer het mooie geluid van de SEH laag in toeren, heerlijk :D Ben erg blij dit weekend haha. Trek er ook een hoop bekijks mee, wel grappig :)
Er moet nog wel het 1 en ander gedaan worden, things to do lijstje:
– Carterpan pakking vervangen (hij lekt)
– interieur afmaken (best wel lawaaiig zo zonder bekleding)
– Uitlijning laten controleren
– Naar de spuiter om een foutje bij te laten werken
– Helemaal goed poetsen/polijsten
– Andere km tellerunit tot 200km/h plaatsen (heb een teller tot 180, die heeft best veel afwijking)
– Auto op de testbank, om te weten hoe de motor presteert
– Andere pookknop monteren
– Voorkant misschien nog 2 cm omlaag
– Spiegels overspuiten in glans zwart (zijn nu mat)Dus er zit nog wel aardig wat werk aan, maar maakt niet uit, vandaag heeft een hoop goed gemaakt :)
Groeten
19 september 2010 om 18:32 #17360232hey die karterpan paking heb je die twee kurke gebruikt
zo ja moet je die ruberen paken po0160 bij heuts dit is een paking die je om de spatplaat doet17 oktober 2010 om 18:47 #17360233Om even op het trillen terug te komen: Ik heb van de week het extra gewicht aan het staartstuk gebout, en mijn trillen is geheel weg. Is echt een wereld van verschil :thumbup
18 oktober 2010 om 18:50 #17360234Ik heb het gewicht er nog niet op zitten, heb er wel eentje, komt er nog op.
Maar sinds de tussenas gebalanceerd is trilt het ook niet meer :)
18 februari 2011 om 14:47 #17360235Zo het betere weer is in zicht, dus de auto wat verder klaar maken :)
Eerst volgende klussen om hem wat comfortabeler te maken:
– Rem schijven vervangen (1 is iets krom)
– Schokdempers achter vervangen en eventueel de veren (veels te slap geveerd achter)
– Remklauwen reviseren, 1 schijf blijft aanlopenWie weet welke type schijf en klauw dit is? Zodat ik nieuwe schijven kan halen en een revisie setje kan regelen.
En heb nu apex veren achter (-4cm geloof ik), met ahum orginele schokdempers. Welke dempers kan ik het beste achter gebruiken?
18 februari 2011 om 15:28 #17360236[rquote=1343661&tid=76081&author=Jaydeem]
de stoelen :wub
Groeten
[/rquote]Hallo, wat voor stoelframes heb jij gebruikt? Ik heb nog 2 Sparco kuipen klaar staan voor mijn Coupe maar heb nog geen frames om ze er daadwerkelijk in te monteren.
Ik hoor graag van je.
(verder een erg mooie dett!! Daar zul je veel plezier van beleven!)
Groet Rob
18 februari 2011 om 17:56 #17360237rekord remmenrij?
18 februari 2011 om 18:06 #17360238Kun je de schijven niet laten afdraaien? Volgens mij zijn ze nog dik zat.
18 februari 2011 om 19:33 #17360239Mooie auto, ik heb laatst eind januari een stukje achter je gereden, in Genderingen,
was daar bij Bob de Bouwer geweest om veerschotels op de achteras te vervangen.
Had er moeite mee je bij houden was zelf met een blauwe suzuki station :P19 februari 2011 om 11:50 #17360240@ rob; Het waren recardo frames, maar daar heb ik wel het 1 en ander aan moeten verbouwen.
@corsa gsi; Ja afdraaien is ook een optie, maar vraag me af wat dit kost, omdat de meeste setjes schijven maar 60 a 70 euro kosten. Dus eerst even de prijs voor deze schijven navragen.
@redp; haha nou ik trap er nog niet zo heel veel mee omdat hij eerst nog langs Startrick tuning gaat, dus toen je achter me zat reed ik waarsch niet heel erg hard…. of wel? :PIemand hier ervaring mee? LINK
19 februari 2011 om 12:17 #17360241Eeuuhh we hebben samen ook nog een auto ingehaald
dusz het ging niet helemaal rustig :P
maar in het echie, is het een heel mooi auto geworden. :wors :wors :worsNog even een vraagje in mijn 1200 dagelijkse zit het zelfde stuur,
en nu wil ik mijn andere coupe ook zo’n stuur, dus waar heb jij hem gekocht ?groeten REDP.
19 februari 2011 om 14:21 #17360242Dank je :) Ja het is een mooi stuurtje he? Lekker dik :)
Toen ik mijn auto kocht, had ik er een berg onderdelen bij, waaronder het stuur, dus weet zo niet waar die vandaan komt.
Gr Wouter
20 februari 2011 om 15:34 #17360243Oke bedrijf in de buurt gevonden die schijven af kan draaien, van Silfhout in doetinchem :). Hopelijk hebben ze een apparaat die de schijven op de auto af kan draaien, zodat ik ze er niet af hoef te halen.
Mijn remmen komen dus van een rekkord, van welk type en bouwjaar? Automaterialen zaak hier om de hoek is nu een brezan geworden, en die hebben altijd een auto type nodig om iets te kunnen vinden in hun systeem.
20 februari 2011 om 15:44 #17360244Rekord E 22E van ongeveer 10-1984 – 10 1986 volgens mijn, zijn 246mm x 23
hier worden ze thuis bezorgt en schijven met gaatjes:o
20 februari 2011 om 18:35 #17360245ah kijk aan, 113 euro voor schijven zonder gaatjes, en 155 euro met gaatjes, zal dat zoveel verschil maken? En remblokken sport voor 21 euro, dat is niet duur iig.
Zal morgen nog even vragen wat schijven kosten bij brezan, en wat afdraaien van schijven kost. En daarna maar eens een keuze maken haha.
20 februari 2011 om 18:38 #17360246afdraaien kan ik voor je doen woon wel in zeeland:hmmz
20 februari 2011 om 18:47 #17360247en hier in friesland kan ik het ook doen:D
20 februari 2011 om 18:49 #17360248trouwens afdraaien is echt niet duur en er hoeft maar heel weinig af meestal. Ligt eraan hoe krom ze zijn. Al zullen ze wel van de auto af moeten het belangrijkste is namelijk ze goed in de draaibank te zetten zet je ze er krom in komen ze er krom uit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.