Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › B Kadett Station restauratie update 14-3
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2008 om 22:59 #17411784
ik doe het laswerk en mijn schoonvader die doet het schuurwerk:wors
26 oktober 2008 om 08:17 #17411785Mooi projekt is dit. Een B station ziet men niet zo vaak. Ikzelf zou de dorpels
in ieder geval met 20mm. hechtlassen verbinden. Ik heb ze 100% gelast en
het kan als je de warmte inbreng verdeeld.
Het is wel een grondige aanpak zo te zien, alle lakken verwijderen. :thumbup26 oktober 2008 om 11:11 #17411786Mooi project!! Wat denk je dat op het dak heeft gezeten dan? Taxi/politie/ambulance?
26 oktober 2008 om 11:40 #17411787anwb:P
26 oktober 2008 om 14:57 #17411788:wors:wors:wors
respect voor je werk!!26 oktober 2008 om 20:35 #17411789Wat er op het dak heeft gezeten vraag ik me ook af,wat ik wel weet is dat er een flinke laag plamuur op zat en ze hadden een plank tegen de binnekant van het dak geplakt
De lak haal ik er helemaal af omdat als je de lak gaat schuren deze in je schuurpapier “smelt” en ik niet wil dat de lak die erop komt verknalt word door die rommel die er nu op zit/zat26 oktober 2008 om 21:09 #17411790komt omdat het een reflowlak is die word zacht bij warmte.
als je er een metalic overheen zet en de zon komt er op dan scheuren de laklagen omdat de onderste meer uitzet dan de bovenste.is wel het betere werk om deze te verwijderen:thumbup1 november 2008 om 15:16 #17411791Nieuw randje erin
Lassen afgeslepen
andere zijkant ook blank
en begonnen met de achterkant
Ben inmiddels ook begonnen om kantelbokken te maken zodat ik de onderkant ook kan lassen en zuivermaken
1 november 2008 om 15:31 #17411792:wors
27 januari 2009 om 19:05 #17411793hehe eindelijk verder!!!
heb intussen een kantelbok gemaakt en de roestduivel weer aangepakt
27 januari 2009 om 19:52 #17411794keep up the good work
gaat goed komen zo te zien:kewlpics
29 januari 2009 om 16:20 #17411795Je doet er veel moeite voor. Goed werk!
29 januari 2009 om 16:25 #17411796ja ik wil het wel goed doen,en de kadett is niet de enige die nog een opknapbeurt nodig heeft,we hebben nog een c kadett coupe staan,een b ascona en dan mijn dagelijkse auto een commodore die nog allemaal goed gemaakt moeten worden
2 februari 2009 om 21:42 #17411797origineel gepost door pipo
origineel gepost door blitznl30
ik heb nog steunen liggen van mijn commodore die lijken verdacht veel op die van een gt en ik heb nog een vooras van een commo-b liggen met de motorsteunen er nog op
daar zal het wel mee lukken denk ik
Hans ik kom een keertje kijken en meten(als je een keer thuis bent)
:D
jep dat zijn de goeie.
ben je al langsgeweest dan???:o
was ik der nie:angelals de steunen even lang zijn dan heb je er niks aan omdat eentje echt wel wat langer is
chris
2 februari 2009 om 21:55 #17411798origineel gepost door blitznl30
komt me zeer bekend voor om deze schanieren te verstevigen
2 februari 2009 om 23:06 #17411799mooi stuk werk complimenten hoor,ben benieuwd als hij klaar i
hoe het er uit gaat zien:thumbup:thumbup
vgr tonsr3 februari 2009 om 16:41 #17411800dat heb je goed gezien kadett-b ik heb goed op de foto’s gelet van jou kadett,sorry voor het na-apen maar de bevestiging op de originele manier is ook niet echt alles:D
en chris die motorsteunen ga ik niet gebruiken,komen motorsteunen van een manta-a in
3 februari 2009 om 17:16 #17411801Goed voorbeeld doet goed volgen hè ;)
12 februari 2009 om 19:35 #17411802AnoniemLid sinds:
1 January 1970veel plezier met het 1.9 blok! :angel
20 februari 2009 om 13:07 #17411803mooi projekt!
Waarmee hebben jullie de auto kaal geschuurd? Met een soort borstel op de boormachine zie ik?
Ik ga volgende week beginnen met het (kaal) schuren van mijn auto, en weet nog niet zo goed hoe en wat.
Groeten!
20 februari 2009 om 15:49 #17411804eerst met verfafbijt en dan schuren met scotch borstels,maar ik heb iets gevonden wat ook heel goed werkt nl:een schuurschijf voor op de slijptol met het grofste schuurpapier erop en dan voorzichtig schuren.ik moet er wel bij vertellen dat ik een slijptol heb die een variabel toerental heeft,niet drukken op de slijptol maar de schuurschijf zijn werk laten doen
20 februari 2009 om 19:28 #17411805scotch werkt inderdaad heel erg goed, we hebben onze ascona er ook helemaal kaal mee gemaakt. Staalborstels op de boormachine wil ook wel, maar dan zit je met al die losse staaldraadjes:thumbdown
22 februari 2009 om 14:34 #17411806oke dan ga ik volgende week eens voorzichtig beginnen met afbijt. Daarna met scotch, en nog eens schuren of niet eens?
En daarna?
Op het kale staal een laagje epoxy primer aanbrengen, en hierover de laatste grondverf?8 maart 2009 om 15:00 #17411807weer een update
14 maart 2009 om 14:43 #17411808en weer een update:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.