Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › B Kadett Station restauratie update 14-3
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2008 om 13:46 #17411759
14 september 2008 om 16:34 #17411760da ziet er mij vreed goed uit e ;)
Succes verder, ik zit nu in de montage fase, bangelijk om het zien te evolueren.
Blijven doorgaan, de moed niet opgeven !!!
Weral een B meer op de baan intkort !!!Mvg Gilles
14 september 2008 om 17:15 #17411761heey ook weer een b kadettje
ik ben ook bezig met mn b kadett coupe f
en ook met ombouw naar een 1.6s
lukt aardig
maar gaat jou ook wel lukken zie ik :P
14 september 2008 om 17:48 #17411762hee danny ziet er goed uit maar wat is het groene en rose spul eigenlijk??zinkfosfaat:hmmz
14 september 2008 om 18:51 #17411763dat groene is epoxi primer en dat rose dat is lasprimer,de spatborden en binnenschermen krijgen 2 lagen epoxiprimer en 2 lagen roestprimer (met de kwast)
als allebij de vloerplaten vervangen zijn gaat de tunnel eruit en komt de tunnel van een manta erin en dat zal wel passen en meten worden
Hans kan jij een keer foto’s maken van de motorsteunen op de vooras van je 1900 vooras met de maten erbij,dus hoever de motorsteunen naar voren moeten en hoe hoog van de balk,de breedte tussen de steunen?14 september 2008 om 19:02 #17411764phoe uuh ken je dan nie beter effe komme en meten voordat ik iets verkeerd meet en je blok te ver naar voor of achter gaat liggen.:hmmz.zover ist nie rijden:Pdan kun je zelf exact meten en eventueel precies foto s maken van wat je moet hebben.
je moet ook andere motorsteunen hebben tegen het blok
hetzelfde als bij een opel gt15 september 2008 om 06:58 #17411765Het is ook te overwegen om de motorsteunen schuin te maken zoals in een Kadett C, Ascona of Manta. Heb ik ook gedaan voor mijn Kadett B met 2L OHC motor. Je kunt dan de motorrubbers en de aangeschroefde steunen van dezelfde auto’s gebruiken.
De truc is alleen om de motor op de goede positie te krijgen.15 september 2008 om 09:54 #17411766origineel gepost door pipo
je moet ook andere motorsteunen hebben tegen het blok
hetzelfde als bij een opel gtDe motorsteunen van een GT zijn NIET hetzelfde. Ze lijken hetzelfde maar zijn het niet. Bij de CIH B-kadett is de ene motorsteun korter dan de ander, bij de GT zijn ze hetzelfde.
Maar omdat je toch zelf de steunen op de vooras moet lassen is het natuurlijk geen probleem om die van een GT te nemen.
Als je toch alles nog moet maken kun je het beste de oplossing van Oly nemen. Dit omdat de motorsteunen van een CIH GT/B-Kadett slecht tot niet zijn te verkrijgen. Kies je voor steunen van een Manta, Ascona of C-kadett dan denk ik dat het makkelijker is.
Groeten Olaf
15 september 2008 om 10:04 #17411767klopt
ik heb mn 1200 as er nog onderzitten en heb de steunen ook aan gepast er voor
wel ff goed meten want hoeft maar een paar mm scheef tezitten en je heb gedonder onder de kap
15 september 2008 om 10:10 #17411768of je maakt ze van een mooi dik hoekijzer bv een stuk latij wat normaal boven een deur zit die is dik zat.denk dat alu motorsteuren van een opel kadett c met cih ook vrij zeldzaam worden en kosten ook al snel 50 euro
dan eerder die van manta en ascona b van metaal
die kosten niks en zitten meestal toch al aan zo,n blok.maar er zit ook veel hoogte verschil in omdat de rubber bij een b kadett op de hoogte ligt van de bevestiging tegen het blok en bij de c kadett en manta ligt hij zelfs onder die bevestiging.:hmmz
volgensmij hebben de oudere records en comodores ook zo,n zelfde steun als b kadett en gt maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen
hier een link als voorbeeld van de motorsteun aan het blok
dus ook van een record en simpel na te maken:jerry
http://link.marktplaats.nl/17752482915 september 2008 om 10:41 #17411769klopt die kan je gebruiken ja
ik heb mn stuenen die er op zaten dus van manta
en als je rubbers zoekt
ik heb ze van bmw v10 en zijn nog goedkoop ook
met aan weers kanten draad end er op
15 september 2008 om 15:45 #17411770ik heb nog steunen liggen van mijn commodore die lijken verdacht veel op die van een gt en ik heb nog een vooras van een commo-b liggen met de motorsteunen er nog op
daar zal het wel mee lukken denk ik
Hans ik kom een keertje kijken en meten(als je een keer thuis bent)
:D
15 september 2008 om 16:16 #17411771origineel gepost door blitznl30
ik heb nog steunen liggen van mijn commodore die lijken verdacht veel op die van een gt en ik heb nog een vooras van een commo-b liggen met de motorsteunen er nog op
daar zal het wel mee lukken denk ik
Hans ik kom een keertje kijken en meten(als je een keer thuis bent)
:D
jep dat zijn de goeie.
ben je al langsgeweest dan???:o
was ik der nie:angel15 september 2008 om 16:55 #17411772nee ben nog nie geweest,bel eerst wel effe
15 september 2008 om 17:56 #17411773Zo heb ik het gedaan. Er moet nog een ander motorsteunrubber tussen.
De originele CIH methode is niet zo geweldig omdat het allemaal vlak ligt, en er behoorlijke “torens” op de as moeten. Je kunt je voorstellen dat schuine steunen beter het draaien van de motor opvangen. In vergelijk met commo steunen zijn de originele CIH steunen gelijk maar langer.
En verder: Je maakt naar wat je hebt en wat je het beste lijkt.15 september 2008 om 18:24 #17411774dat is natuurlijk ook een mooie oplossing,als ik het goed zie op de foto heb je een stuk van je originele steunen op de as afgezaagd en daar een strip op gelast met daaraan de motorsteun,simpel maar doeltreffend:D
ik zal eens kijken wat ik ermee doe,ik heb namelijk een gt as liggen en daar zitten helemaal geen steunen op dus het is of de gt as of een 1200 b kadett as ombouwen,zodra ik de as gemaakt heb komen er natuurlijk de foto’s van15 september 2008 om 18:50 #17411775De GT as past niet direct. Je kunt wel mooi alle onderdelen van de GT as overzetten op het ashuis (traverse) van de 1100 / 1200 as. Ik heb trouwens wel de originele steun verbreed. (in de lengte van de auto zogezegd). Het gaat bij mij om een Omega OHC motor. (20SE)
Heb je al gedacht aan de juiste carterpan?
en verder: :kewlpics:kewlpics
15 september 2008 om 19:50 #17411776ik zet er een 2.0s motor in van een a-manta,moet ik dan de carterpan nog aanpassen?? ik dacht dat ie er zo in paste
15 september 2008 om 20:04 #17411777origineel gepost door blitznl30
ik zet er een 2.0s motor in van een a-manta,moet ik dan de carterpan nog aanpassen?? ik dacht dat ie er zo in pastecarterpan bij een opel gt daar is de bult smaller dus de traverse ligt verder naar achter die heeft de knik niet in de traverse zoals bij de c kadett.denk dat je 5 cm van je karterpan in moet korten
15 september 2008 om 20:11 #17411778In een A manta zat standaard nooit een 2 liter in. Ik ken de verschillen niet allemaal. De “bult” moet achter de as. En verder is het een kwestie van pas maken. Ik had de motor op de kop in de bok en heb de as er pas op gemaakt.
Later de hele bende weer aan moeten passen omdat de motor dieper moest…
Ook het uitlijnen van de motor met bak heeft me veel tijd gekost. Succes!4 oktober 2008 om 17:14 #17411779update 4-10-08 nog een vakantiewoning gevonden in het kachelhuis:D
13 oktober 2008 om 17:04 #17411780weer wat fototjes
25 oktober 2008 om 17:06 #17411781effe velgje passen
rechtse vloer eruit gehaald
dak blank maken
en een verrassing in het dak gevonden 4 GROTE EN 3 KLEINE GATEN!!!!!:o
rechtse vloer er weer in
25 oktober 2008 om 21:46 #17411782mooi project
25 oktober 2008 om 22:01 #17411783Je gaat lekker zo! Waarom doe je niet eerst al je laswerk?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.