Forumindex › Forums › Overige › Race, rally en sprint › AUTOCROSS TOPIC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2010 om 11:47 #17344959
hee fl!pke , je kunt wel 200 pk hebben maar een berg koppel is veel belangrijker op zand banen , want klei is het bij de asuz zeker niet
18 februari 2010 om 17:13 #17344960fl!pke ga je licentie rijden of gelegenheids rijden?
wat heb je vorig jaar gereden?18 februari 2010 om 17:17 #17344961geen pk’s is geen koppel.
veel pk’s is veel koppel
18 februari 2010 om 17:49 #17344962origineel gepost door chris b
geen pk’s is geen koppel.veel pk’s is veel koppel
Als het zo simpel was dan was iedereen hier een motorbouwer:jerry:jerry
18 februari 2010 om 20:47 #17344963hee miruni , valt ook niet mee om een motor te bouwen ,die op alle ondergronden goed gaat (en betrouwbaar is ),en voor regelement asuz goed is:hmmz . En niet alleen de motor moet het doen ,er zijn zoveel factoren om een goede crossauto te bouwen .
18 februari 2010 om 23:02 #17344964@ thomas-opel83 : Toch samen met me collega besloten om het te verplaatsen naar volgend jaar.. Hij zit midden in een verbouwing en heeft het dus erg druk, Ik heb het ook erg druk op het moment.
Andere collega zei dat we nog eff zouden kijken wat we konden doen en anders wordt het dit jaar alleen nachtcrossen in Kessel en Siebengewiebel. (Heel miss komen we nog een keertje opdagen en anders gewoon als toeschouwer :D ).
@Nielsheldens : Er zit natuurlijk ook een andere bak op.. Deze motor is gebouwd door 2 collega’s van me, 1tje is een echte ouwe rot in het vak, en de ander heeft ook zeer veel verstand van crossen.
Ze zijn namelijk al een vaker hoog gekomen bij de cross.. Dit was waarschijnlijk wel goed gekomen..
Als je het maar een beetje bij kan houden dan is het leuk..
Winnen hoeft niet, en tegenwoordig ook veel te moeilijk omdat er vele te veel geld in een hobby pompen..19 februari 2010 om 15:49 #17344965oke,maar vergeet niet dat de nachtcross een uithoudings cross is en dat het niet direct om de snelheid gaat dan.
en op een gewone wedstrijd dag moet je je zaken goed op orde hebben,en snel zijn!19 februari 2010 om 16:37 #17344966hee fl!pke , heel duur hoeft een motor niet te zijn ,je moet alleen de juiste dingen aan de motor veranderen om mee in de top te rijden , en een auto die licht mogelijk is ,ben zelf actief geweest in de standaard van 1999 tot 2005 . daarna motoren gemaakt voor onder andere ivo smedts , godfried bergs en frank backes en nog een paar andere jongens ,in ieder geval succes met de opbouw van de auto
19 februari 2010 om 16:37 #17344967hee fl!pke , heel duur hoeft een motor niet te zijn ,je moet alleen de juiste dingen aan de motor veranderen om mee in de top te rijden , en een auto die licht mogelijk is ,ben zelf actief geweest in de standaard van 1999 tot 2005 . daarna motoren gemaakt voor onder andere ivo smedts , godfried bergs en frank backes en nog een paar andere jongens ,in ieder geval succes met de opbouw van de auto
19 februari 2010 om 16:37 #17344968hee fl!pke , heel duur hoeft een motor niet te zijn ,je moet alleen de juiste dingen aan de motor veranderen om mee in de top te rijden , en een auto die licht mogelijk is ,ben zelf actief geweest in de standaard van 1999 tot 2005 . daarna motoren gemaakt voor onder andere ivo smedts , godfried bergs en frank backes en nog een paar andere jongens ,in ieder geval succes met de opbouw van de auto
19 februari 2010 om 18:19 #17344969ja niels weet wel wat hij maakt!:thumbup
19 februari 2010 om 21:54 #17344970origineel gepost door leon67
wie weet als ik een snelle nokkenas plaats of ik dan ook nog iets anders moet veranderen bij een 1400ccEigelijk hoef je verder niets veranderen, alleen de ontsteking kun je wat anders zetten, en eventueel een verstelbaar tandwiel op de nokkenas, Hou wel rekening met het feit dat niet alle 1400 motoren Freewheel motoren zijn, dus eerst een paar keer met de hand rond draaien voor je hem start anders heb je een zooi kromme kleppen.
21 februari 2010 om 23:15 #17344971origineel gepost door nielsheldens
hee fl!pke , heel duur hoeft een motor niet te zijn ,je moet alleen de juiste dingen aan de motor veranderen om mee in de top te rijden , en een auto die licht mogelijk is ,ben zelf actief geweest in de standaard van 1999 tot 2005 . daarna motoren gemaakt voor onder andere ivo smedts , godfried bergs en frank backes en nog een paar andere jongens ,in ieder geval succes met de opbouw van de autoJa, auto is er, blok is ook klaar.. De auto wordt ook gewoon opgebouwd, maar waarschijnlijk voor volgend jaar..
@ thomas-opel83: Ja dat weet ik, maar daar ga ik natuurlijk een andere auto voor bouwen.. waarschijnlijk VW:angel
22 februari 2010 om 21:48 #17344972een opel freak die gaat crossen met een vw (vuilniswagen) , dat kan niet he :hmmz:hmmz
23 februari 2010 om 01:25 #17344973origineel gepost door nielsheldens
een opel freak die gaat crossen met een vw (vuilniswagen) , dat kan niet he :hmmz:hmmzJe weet toch wel hoe auto’s eruit komen te zien na een nachtcross ofniet?
Daar ga ik geen mooie Opel aan verklote..
Lekker VW afragge dan:vertag
23 februari 2010 om 15:20 #17344974ha ha ha,ik had afgelopen jaar een hele mooie daarvoor!
een mooie mercedes benz hearse,die was groot zat en hard zat:thumbup23 februari 2010 om 20:51 #17344975we hebben altijd met een kadett gereden nachtcross, goede verlichting erop dat je het meeste kunt omzeilen (kwa stil gevallen autos) dan vallen de deuken heus wel mee ,erna andere portieren en schermen en klaar is kees ?met een vw krijg je dat gezeik met de versnellingsbak en het vermogen te kort ,rij dit jaar ook weer eens nachtcross (wel met een kadett)
23 februari 2010 om 22:06 #17344976We zien wel.. We hebben namelijk veel VW onderdelen ligge en krijgen heel veel gratis of zeer goedkoop dus… Dan is VW wel makkelijker voor zo’n cross..
23 februari 2010 om 22:09 #17344977ja daar heb je gelijk in
24 februari 2010 om 18:17 #17344978ja de 3 bekers wat ik gewonnen heb met de nachtcross,heb ik ook met een opel gereden!;)
24 februari 2010 om 19:25 #17344979Ja of ik moet een goedkopp GSItje vinden die loopt..
Ik pak gewoon iets wat niet te duur is maar wel een beetje mee kan..
We zien het wel.. Als ik maar lekker kan crosse :P
26 februari 2010 om 14:12 #17344980of een 1600 of 1800 met een dikke carb. heb ik ook mee gereden,gaat ook lekker.
goeie korte bak en dan lekker doorschakelen naar de 3.:P
grote tank achter in en een uur goed door gassen!!!
dan kom je een heel eind.21 maart 2010 om 11:48 #17344981nou vandaag eerste cross in horst (asuz),waren nog niet op het terrein werdt het al afgelast “REGEN”.
was een natte bedoeling daar,maar goed dat ze het hebben afgelast.
alles een beetje kapot rijen daar in de modder.:mad:21 april 2010 om 15:43 #17344982he mensen effe wat cross vraagjes
ik rijd nou een corsa a 1400
maar ga voor volgend jaar 1600 standaard rijden met een corsa a 1600 gsi
heeft iemand tips van dingen die ik kan aanpassen of waar ik op moet leten
dus bijvoorbeeld,
keuze banden.
wat voorn versnellingsbak
ogrinele vering of andere
koeling
enz.hoor graag tips want wil voor volgend jaar wel iets snels maken voor nie al te veel geld
groet maarten.
21 april 2010 om 16:06 #17344983voor je wat wil gaan doen moet je eerst weten wat allemaal binnen het regelment mag en kan.
Want er zijn 1600 standaard klasses waarin je de motor orgineel moet laten, maar je hebt bv regio klasses en daar mag je ook met dubbele webers n zo rijden.
dat zelfde geld ook voor de banden en de bak.Mocht je dat weten heb ik wel een paar tips voor je
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.