Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra K ervaring topic
- Dit onderwerp bevat 592 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 oktober 2020om 13:21 door Martijn Ooijevaar.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2017 om 18:07 #18337822
[quote quote=18337680]Bij koud weer gaan mijn tpms sensoren wel eens in de fout terwijl de druk nog goed is na opnieuw opstarten gaat het wel weg deze waarschuwing
hebben nog meer opel astra rijders hier last van ben benieuwd[/quote]Hier ook 1x meegemaakt…..
30 januari 2017 om 21:17 #18337835Heb ik nog niet meegemaakt.
30 januari 2017 om 21:36 #18337838Dochter rijdt met een VW polo die eind 2015 afgeleverd is. Ze kan voor haar navigatie elk jaar nieuwe software van het internet halen. Als ik het goed begrepen heb kan ze eventueel bij haar garage een andere SD kaart ophalen. De software download ze ook van de site Here. Bij Opel heb je het nakijken bij aflevering niet eens een USB stick met de geïnstalleerde navigatie.
30 januari 2017 om 22:39 #18337841Ik vind het kansloos.. Van Opel.
Bij een nieuwe Auto zou minimaal nieuwste kaarten moeten hebben.
Klopt Vw en Skoda Seat kunen dit zelf kosteloos iedere keer updaten.Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
30 januari 2017 om 22:43 #18337842Ik heb wel een keer een melding van de Bandenspanningscontrole gehad, Auto stond op ECO daar hoort een hogere bandenspanning bij
De bar van de winterbanden was op mijn verzoek 2.5 bar.
Elke band verliest wel wat en net de koude start had ik de melding.
Ik ben doorgereden en later ging melding uit.
Dit omdat de druk hoger wordt bij warmer worden van de banden.
Dus in menu auto op #normaal# gezet… En de druk ff nagekeken en bijgevuld.Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
31 januari 2017 om 08:54 #18337856Als de nieuwe A4 Schiedam delft er niet opstaat dan laat ik de navigatie update ook voorbij gaan, Echt schandalig voor zo’n duur systeem dat de kaarten zo oud zijn.
ik gebruik nu maar de kaart van mijn iPhone op het navischerm dat werkt ook goed.
Alleen is de originelennavigatie mooier.
ik rij voor de zaak met een Volvo en elke keer als de auto in de garage staat voor een beurt krijg ik een nieuwe navigatiekaart.
mijn schoonzoon heeft een Skoda die kan hem gewoon downloaden van internet.
Dit is enorme misser van Opel!!!!
Groet Willem2 februari 2017 om 19:37 #18337991Dank u medeweggebruiker, ik houd netjes afstand.. Waaron moest u er zo nodig tussen en ook nog met twee wielen door op de vluchtstrook waardoor u daarliggende steentjes opgeworpen werden. Kortom mijn eerste twee steenslag plekjes grrr
Men zegt houd afstand als u geen steenslag wilt jaja maar er kruipt altijd wel een achterlijke van rechts naar links slingergerende weg piraat tussen.
Ik heb het bijgewerkt met lakstift nee niet met het kwastje maar saté prikker.. Moet maar niet te lang blijven kijken grrrrr
Op zich netjes maar ik zie het plat op motorkap ..bijrijderskantVerstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
3 februari 2017 om 03:33 #18338016Das het nadeel met een nieuwe auto hè, die word nooit meer mooier dan de dag van ophalen
3 februari 2017 om 13:29 #18338023Das het nadeel met een nieuwe auto hè, die word nooit meer mooier dan de dag van ophalen
onze eerste nieuwe auto… We rijden particulier..En altijd tweedehands gereden.
Maar om elke keer de kap te laten spuiten wordt een beetje kostbaar ?Nadeeltje.. Ik ben altijd schilder geweest dus heb er ook nog een scherp oog voor..
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
4 februari 2017 om 02:39 #18338055Ik snap je hoor! Wij hebben ook geen leaseauto helaas dus alle schade zelf betalen… niet zo leuk in een kinderrijke buurt en zelf kleine kinderen die graag rondjes om de auto fietsen. En m’n vrouw werkt in de stad dus ook parkeerschade en ze rijdt elke dag 70 km snelweg…. de nodige steenslag en krasjes rondom tot gevolg :(
We rijden eigenlijk altijd nieuwe auto’s, maar nooit langer dan 3 a 4 jaar, dus voordat het te erg word beginnen we weer opnieuw :p
4 februari 2017 om 10:56 #18338061Ik snap je hoor! Wij hebben ook geen leaseauto helaas dus alle schade zelf betalen… niet zo leuk in een kinderrijke buurt en zelf kleine kinderen die graag rondjes om de auto fietsen. En m’n vrouw werkt in de stad dus ook parkeerschade en ze rijdt elke dag 70 km snelweg…. de nodige steenslag en krasjes rondom tot gevolg :(
We rijden eigenlijk altijd nieuwe auto’s, maar nooit langer dan 3 a 4 jaar, dus voordat het te erg word beginnen we weer opnieuw :p
Wij zouden er graag 5 jr mee doen.
Wel zit ik nog te twijfelen om er extra garantie bij te kopen 3 jr.
Ik weet het Is niet totaal dekkend maar wel voor de erge dure dingen.Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
4 februari 2017 om 15:30 #18338079Dat is perfect om hem daarna voor het nieuwe model in te ruilen
Dat moet je afwegen of je dat wil garantie bijkopen. Zelf hebben we 2 jaar extra garantie bijgekocht voor 400 en nog wat euro, max 30.000 km per jaar. Dus hebben in totaal 4 jaar garantie en die is overdraagbaar. Toch wel een fijn idee!
En als er echt iets is in je er wel wat aan hoor gaat wel via een externe maatschappij ofzo. Bij Kia was het gewoon 7 jaar dat beviel me wel, al heb je de garantie normaal niet snel nodig
4 februari 2017 om 22:55 #18338100“Wel zit ik nog te twijfelen om er extra garantie bij te kopen 3 jr.”
Bij onze huidige Astra hebben wij dat nu niet gedaan.
Was het in eerste instantie eigenlijk wel van plan.
Normaal ruilde wij de auto rond de 5 jaar in maar zoals wij er nu over denken halen wij dat met deze Astra niet.
Wij overwegen om na ruim 40 jaar Opel van merk te gaan veranderen.
Bij onze vorige auto een Vectra GTS waar wij i.p.v. ca. 5 jaar wel 8 jaar in hebben gereden heeft de extra garantie in 4 jaar zichzelf terug verdiend.Problemen met de inklapbare rechter spiegel.
Ramen die spontaan gedeeltelijk open stonden terwijl je niet aanwezig was.
Ook de condensor airco is in het 3e jaar onder garantie vervangen.Mijn broer had een Corsa waar de spanrol distributie kapot ging.
(Klep door zuiger)
Motor is op koste van de extra verzekering gerepareerd.Het is een keuze die je zelf moet afwegen.
5 februari 2017 om 14:58 #18338120Ik heb sinds kort een opel astra K dynamic twin turbo.
Heeft er iemand ook de GSM houder gekocht voor de astra.
Ik heb het vervelend probleem dat mijn GSM niet altijd wilt opladen via de houder.
Heeft er iemand hetzelfde probleem ?Volgens mij kan je de houder niet verkeerd inklikken.
Alvast bedankt
Michel
6 februari 2017 om 17:16 #18338193[quote quote=18337842]Ik heb wel een keer een melding van de Bandenspanningscontrole gehad, Auto stond op ECO daar hoort een hogere bandenspanning bij
De bar van de winterbanden was op mijn verzoek 2.5 bar.
Elke band verliest wel wat en net de koude start had ik de melding.
Ik ben doorgereden en later ging melding uit.
Dit omdat de druk hoger wordt bij warmer worden van de banden.
Dus in menu auto op #normaal# gezet… En de druk ff nagekeken en bijgevuld.
weer een rare storing na een rit gemaakt te hebben bij het uitzetten van mijn auto (geen contact sleutel)via start knop wordt mijn claxon soms even geactiveerd
Heb ook dat soms het display scherm zwart blijft radio is nog wel hoorbaar alleen niet meer bedienbaar na het uitzetten van de auto gaat het weg7 februari 2017 om 16:57 #18338256Dit had ik elke dag. Iedere dag moest ik de unit losklikken en weer vast maken. Dat ding ligt ergens in de achterbak in het doosje en ik heb nu een andere telefoonhouder. En dan via de USB vanuit de middenconsole.
7 februari 2017 om 17:15 #18338258Dit had ik elke dag. Iedere dag moest ik de unit losklikken en weer vast maken. Dat ding ligt ergens in de achterbak in het doosje en ik heb nu een andere telefoonhouder. En dan via de USB vanuit de middenconsole.
had jij dan de orginele afdekplaat nog? Of heb je alleen de mobiel houder verwijderd?
8 februari 2017 om 11:17 #18338300Momenteel loop ik tegen een raar iets aan in Apple carplay bij het gebruik van Spotify. Wanneer ik een album op het scherm selecteer en voor bijvoorbeeld nummer 3 van de 21 kies, wordt er een andere nummer afgespeeld. Wanneer ik echter op de telefoon nummer 3 selecteer gaat het wel goed…
Neem aan dat dit een probleem van Spotify is en niet van de auto?9 februari 2017 om 21:50 #18338388Dit had ik elke dag. Iedere dag moest ik de unit losklikken en weer vast maken. Dat ding ligt ergens in de achterbak in het doosje en ik heb nu een andere telefoonhouder. En dan via de USB vanuit de middenconsole.
had jij dan de orginele afdekplaat nog? Of heb je alleen de mobiel houder verwijderd?
De flexbar zit er nog maar alleen geen telefoonhouder er meer op.
Overigens is er ook een nieuwe software versie uit voor de Astra. Mijn broer heeft vandaag een business editie in ontvangst genomen en die heeft een nieuwere versie dan ik heb. In het hoofdmenu zit bijvoorbeeld ook een optie on star en dat heb ik niet.
De versie van hem:
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170209/e7a6f6019ef396aacbf133e818e8f28d.jpg[/IMG]Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
9 februari 2017 om 21:51 #18338389Momenteel loop ik tegen een raar iets aan in Apple carplay bij het gebruik van Spotify. Wanneer ik een album op het scherm selecteer en voor bijvoorbeeld nummer 3 van de 21 kies, wordt er een andere nummer afgespeeld. Wanneer ik echter op de telefoon nummer 3 selecteer gaat het wel goed…
Neem aan dat dit een probleem van Spotify is en niet van de auto?Lijkt mij telefoon/Spotify inderdaad. Heb je al geprobeerd je telefoon opnieuw te starten?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
10 februari 2017 om 10:08 #18338401[quote quote=18338389]Lijkt mij telefoon/Spotify inderdaad. Heb je al geprobeerd je telefoon opnieuw te starten?[/quote]
Van alles al geprobeerd. Heb inmiddels al op andere fora gelezen dat ik niet de enige met dit probleem schijn te zijn.
12 februari 2017 om 14:34 #18338547Ik kan sinds gister met de OnStar app op mijn mobiel geen contact met mijn auto voor de deur krijgen….
12 februari 2017 om 16:45 #18338563Ik kan sinds gister met de OnStar app op mijn mobiel geen contact met mijn auto voor de deur krijgen….
Periode afgelopen van on star abo?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
12 februari 2017 om 18:28 #18338572Ik kan sinds gister met de OnStar app op mijn mobiel geen contact met mijn auto voor de deur krijgen….
Ik heb hetzelfde probleem, kan wel deuren etc openen en sluiten maar geen gegevens van de auto krijgen of de locatie opvragen.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
12 februari 2017 om 18:32 #18338573Ik kan sinds gister met de OnStar app op mijn mobiel geen contact met mijn auto voor de deur krijgen….
Ik heb hetzelfde probleem, kan wel deuren etc openen en sluiten maar geen gegevens van de auto krijgen of de locatie opvragen.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik krijg zo de deuren ook niet open. Mischien als ik een stukje gereden heb volgens melding anders hulp vragen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.