Astra K ervaring topic

Forumindex Forums Modellen Astra Astra K ervaring topic

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 595)
  • Auteur
    Astra_DLS
    Deelnemer

Opel eye is soms de weg kwijt maar werkt doorgaans prima. De mist zal zeker niet helpen.

Via Tapatalk

fan1966
      Deelnemer

[quote quote=18335940]Gisteren de Astra ST (Innovation, full options) opgehaald! Whow! Wat een fijne (en stille) wagen!
        Overall over alles dik tevreden.. Ook zeker over de IntelliLUX lampen, wat een mooi stukje techniek is dat!
        Ben wel even bezig geweest om alles goed in te stellen (automatische stoel etc, etc..)

Als ik toch een paar min-puntjes moet benoemen…
        – het niet automatisch inklappen van de spiegels bij uitzetten motor/verlaten auto (op mijn Renault Megane Estate Bose was dat wel).
        – De app van OnStar werkt zichzelf niet bij, je moet elke keer ‘slepen’ om te verversen.
        – ik krijg de indruk dat Opel Eye niet altijd adequaat reageert (met name afstand auto voor je), maar het kan zijn dat het door de (dichte) mist komt van vandaag..

[/quote]
        Gefeliciteerd met je nieuwe Astra, zet je nog een paar foto’s online

ZWOLLE2007
        Deelnemer

Ja, ik zelf binnenkort wel ff wat foto’s in MijnAlbum zetten…
          Nog één minpuntje… Apple Car Play moet via USB.. beetje jammer, zeker ik nu de iphone houder erbij heb die op de Flex Power bar bevestigd zit.
          Dan toch maar extra kabel naar de USB poort (mbv verloopstuk op de ‘sigarettenaansteker’ naast de parkeerrem).

aapje1963
          Deelnemer

Ik heb met de vorst last van behoorlijk klapperende ruitenwissers ze gaan met veel herrie over de ruit.
            Ben ik de enige?
            Pas na lang rijden en warmere voorruit gaan ze wat beters…

ZWOLLE2007
            Deelnemer

Vervolg ervaring….
              Zeer tevreden over de Astra ST (Innovation; 1.6 110 pk), nu na ruim 2 weken rijden en alweer 2600 km op de teller…
              Ik had nog wat foto’s beloofd… Welke kleur is dit nu? Ik heb Sovereign Silver besteld, maar gezien de blauwe tint denk ik dat ze per abuis Magnetic Silver hebben geselecteerd… Dealer ontkent… Ben blij met deze kleur hoor!

Ik hoop dat de link werkt…
              /

Nee, werkt niet… Is er een andere manier om een foto te plaatsen, ik krijg dat niet voor elkaar

aapje1963
              Deelnemer

Ik plaats nu via mobiel foto,s ik heb Tapatalk En daar het Opel forum op. Als ik een klein bericht plaats dan kan ik zo geen foto toevoegen. Maar als ik het bericht bewerk dan… Krijg ik alle opties en ook afbeelding toevoegen vanaf mobiel.

Je kunt ook mij je foto mailen dan plaats ik hem even voor je.
                aapje1963@hotmail.com

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Ed13
                Deelnemer

Ja, ik zelf binnenkort wel ff wat foto’s in MijnAlbum zetten…
                  Nog één minpuntje… Apple Car Play moet via USB.. beetje jammer, zeker ik nu de iphone houder erbij heb die op de Flex Power bar bevestigd zit.
                  Dan toch maar extra kabel naar de USB poort (mbv verloopstuk op de ‘sigarettenaansteker’ naast de parkeerrem).

Ed13
                  Deelnemer
                    Ed13
                    Deelnemer

Bij kabeltje.nl kan je de juiste kabeltje vinden voor mobiel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Escudo
                      Deelnemer

Ik kan wel je album bekijken, voor de liefhebber: https://myalbum.com/album/8nXTj9APvXQa.

Even de foto gedownload en geüpload:

Lijkt mij inderdaad niet Sovereign Silver, die van mij heeft die blauwe gloed niet. Dus Magnetic, mooi of niet, is wel erg slordig van de dealer…

aapje1963
                        Deelnemer

Dit lijkt echt magnetic.. Escudo jullie kunnen toch de kleur nummers aan elkaar uitwisselen dan Is er zekerheid. Maar ik denk echt magnetic zilver..

Escudo
                          Deelnemer

[quote quote=18336966]Dit lijkt echt magnetic.. Escudo jullie kunnen toch de kleur nummers aan elkaar uitwisselen dan Is er zekerheid. Maar ik denk echt magnetic zilver..

[/quote]

Dat kan zeker, waar ergens zou ik deze moeten zoeken?
                            Ik vind op het web dat deze te vinden moet zijn op de B-stijl, passagierskant? Morgen maar eens kijken…

[quote quote=18335758]Als het lampje van de benzinemeter brand hoeveel liter/km kun je er dan nog mee rijden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

[/quote]

Om hier nog even op in te gaan;
                            Ik reed afgelopen vrijdag het terrein van het tankstation op en toen begon het lampje te branden en was er een geluidssignaal. Er ging op dat moment 43,5 liter in de tank. Als ik uitga van een beetje peut van de tankopening naar de tank zelf zou ik zeggen dat het lampje gaat branden bij ongeveer 5 liter aanwezig. Dit klopt dan weer met de aanname die ik ooit heb gedaan dat bij een volume van 10% het lampje zou gaan branden :)

aapje1963
                            Deelnemer

De sticker met info van de auto zit op de B stijl bestuurderskant.

ZWOLLE2007
                              Deelnemer

Heren bedankt! Fijn dat ik een foto van mijn eigen auto hier tegenkom….
                                Ik dacht al dat het Magnetic silver is… Ik zal binnenkort es op dat plaatje kijken

Over lampje/geluid om te tanken:
                                Pas nadat het ‘lampje’ ging branden nog 45 km doorgereden. Actieradius werd niet meer weergegeven aan het eind.
                                Ik tankte toen 50 liter (volgens boekje zit er een tank van 48 liter onder…Rara!!).

Overigens ben ik wel tevreden over het verbruik.. 1:20,2 dit weekend, komt overeen met hetgene van de ‘Rit A’ op de boordcomputer (5.0 liter/100 km)

Dan hier (nog een keer) de link naar paar foto’s (bij de dealer voordat ik hem ophaalde en 2 van gistermiddag):
                                https://myalbum.com/album/8nXTj9APvXQa

Astra_DLS
                                Deelnemer

Bij mij klopt het verbruik nog steeds van geen kant tussen BC en de praktijk. Als de BC 5.0 aangeeft dan haal ik net 1/17 – 1/18 maar meer niet. Ik tank doorgaans ca. 40 / 43 liter op ca. 700 kilometer met een BC stand van 4.9 / 5.3.

Het verbruik vind ik wat dat betreft vies tegenvallen voor een moderne auto. Met mijn 2004 V40 reed ik zuiniger terwijl dat een 1900cc diesel was. Het vermogen werkt misschien ook niet helemaal mee (136 pk ipv standaard 110)

willem57
                                  Deelnemer

Ik heb last van mijn ruitenwissers die schrapen over de ruit, en loei harde parkeersensoren de dealer heeft ze al op zijn zachtst gezet maar nog steeds veel te hard.

groet Willem

Escudo
                                    Deelnemer

Ook bij mij valt het verbruik tegen. Zit nu gemiddeld op 1 op 15 ongeveer. Bijna 5000km gereden. Dat is dus 6.7l/100km. Boordcomputer geeft 6.1 aan.
                                      Collega van mij rijdt een Leon ST met 1.0 en die haalt met gemak 1 op 18. Dat de realiteit afwijkt van fabrieksopgave én van de boordcomputer is mij bekend maar had toch verwacht iets zuiniger te kunnen rijden. (Uiteindelijk maakt het mij alleen in het buitenland uit, maar voor de particulier is het wel extra zuur)

Leen53
                                      Deelnemer

1 en 2 is een reactie van GM (Opel) op 27-11-2016:
                                        1. Automatische verlichting; deze verlichting is zo afgesteld door de leverancier. Hier is momenteel niets aan te veranderen.
                                        2. Hard volume parkeersensoren: dit is door onze technische afdeling teruggekoppeld naar Duitsland. Vooralsnog geven ze aan dat alles is zoals het bedoeld is. Dit onderwerp is nogmaals geëscaleerd naar Duitsland om er nogmaals naar te kijken.

Mijn dealer heeft voor de klacht onder 1 al bij twee andere astra’s de sensor vervangen zonder resultaat. Mijn reactie is: Opel had net zo goed de dagrijlichten weg kunnen laten wanneer je bij helder weer ook de lichten op dimlicht gaan. Wanneer de automatische verlichting wel werkt en je rijdt een tunnel in dan schakelt deze pas halverwege de tunnel de dimlichten in. In de Opel gebruikshandleiding staat zelfs vermeld dat de tunneldetectie zonder vertraging inschakelt.
                                        Bij een Vectra en Insignia werkt de automatische verlichting wel zoals het hoort en waarom kan het bij de astra niet?
                                        Heb weinig vertrouwen in dat Opel alle klachten die er over de Astra K zijn gaat oplossen, neemt niet weg dat de auto heerlijk rijdt.

aapje1963
                                        Deelnemer

Ik heb last van mijn ruitenwissers die schrapen over de ruit, en loei harde parkeersensoren de dealer heeft ze al op zijn zachtst gezet maar nog steeds veel te hard.

groet Willem

Ik heb het alleen bij vorst.. Wel klote dat geklapper.
                                          En dit zijn zelfs al nieuwe van de dealer, de eerste trokken rubber strepen bij regen, steeds stippen met doekje om weer zicht te hebben…

En ik heb sinds het vervangen van het schuifdak een irritante rammel lijkt mij bij de B stijl of het is de achterdeur.
                                          Als ze dat niet kunnen oplossen grrr..
                                          Echt irritant kan het zelf niet vinden.

willem57
                                          Deelnemer

auto is nu een jaar oud ik ga bosch ruitenwissers proberen kijken of die beter zijn, in het verleden een seat altea gehad die met het zelfde probleem kampte stuiterende wissers over de ruit. was de ruit goed ontvet dan ging het goed maar na een half uur begon het weer.
                                            bosch wissers erop gezet en het probleem was weg..

Diederik58
                                            Deelnemer

GM interesseert het allemaal weinig. De auto is verkocht en daarmee basta. Er is geen motivatie om er wat aan te doen. Zelfs dalende verkoopcijfers van auto’s doet Opel geloven dat het allemaal niet zo’n vaart loopt. Van aftersales hebben ze nooit gehoord. Onbegrijpelijk dat je als producent zo met een goed product om gaat.
                                              De door jou genoemde klachten en nog vele andere klachten worden op diverse (buitenlandse) fora’s genoemd.
                                              Mijn dealer (die doet tenminste nog iets) heeft de problemen ook geprobeerd op te lossen met de verlichting door de software te updaten. Geen succes.
                                              De auto zelf rijdt prima. En elke auto heeft wel zijn eigenaardigheden. Inderdaad een relatief hoog benzineverbruik. Ligt natuurlijk ook aan mijn rijstijl.

pjotter
                                              Deelnemer

Bij koud weer gaan mijn tpms sensoren wel eens in de fout terwijl de druk nog goed is na opnieuw opstarten gaat het wel weg deze waarschuwing
                                                hebben nog meer opel astra rijders hier last van ben benieuwd

ardebr
                                                Deelnemer

Even los van de vervanging van de HMI-module (zie het separate topic over dit probleem) ben ik wel tevreden over mijn nieuwe Astra Sports Tourer. Ik heb de auto nu ruim 2 maanden en met 10.000 km op de teller heb ik wel een aardig beeld/gevoel van deze Opel gekregen. Het rijden gaat heerlijk en de meeste opties werken ook prima.
                                                  Buiten het probleem met de HMI-module, het feit dat de spiegels niet automatisch inklappen en dat de ontwaseming van de vooruit erg traag gaat (had in mijn vorige auto voorruitverwarming!), ben ik eigenlijk alleen erg ontevreden over het navigatiesysteem en de lichtautomaat. Het navigatiesysteem was al bij aflevering sterk verouderd. Een update is mogelijk maar kost dan 179 Euro. Ongelooflijk, dat in een tijd dat je gratis met Googlemaps overal naar toe kunt navigeren dit bij een auto van ruim 30.000 Euro niet mogelijk is. Ook de lichtautomaat is een ramp. Een goedkope tuinlamp van een bouwmarkt werkt beter dan de sensor op mijn Astra. Als ik een tunnel in ga, gaat het licht aan. Kom ik uit de tunnel dan duurt het soms wel 30 minuten voor het licht weer uit gaat. Soms ook gewoon bij prachtig weer/zon gaat het licht aan en blijft dan constant aan. Ik snap niet dat zoiets simpels, zeker in vergelijking met de wel goedwerkende IntelliLux-verlichting, zo slecht werkt!
                                                  Heeft iemand gelijke ervaringen en zijn er mogelijkheden om dit te verbeteren?

Diederik58
                                                  Deelnemer

@ardebr: de door jou genoemde euvels (geen automatisch inklapbare spiegels, langzame ontwaseming, verouderd navigatiesysteem, lichtsensor die niet goed functioneert) worden door vele andere Astra rijders in binnen- en buitenland aangegeven. Helaas, Opel doet er niets aan of wil er niets aan doen. Mijn dealer redeneert: het is nu in éénmaal zo……
                                                    Het geld is binnen en naar aftersales kun je fluiten. Het is dat de auto verder prima rijdt, maar neemt niet weg dat die ergernissen het rijplezier aantasten.
                                                    Opel doe er wat aan. Dab houd je tevreden rijders!

Anoniem

[quote quote=18337774] Het navigatiesysteem was al bij aflevering sterk verouderd. Een update is mogelijk maar kost dan 179 Euro. Ongelooflijk, dat in een tijd dat je gratis met Googlemaps overal naar toe kunt navigeren dit bij een auto van ruim 30.000 Euro niet mogelijk is.
                                                      [/quote]

Zojuist zag ik idd de nieuwe kaartupdate. Gelijk Here maar even gebeld. Blijken de kaarten van 2015 te zijn. De volgende update gaat uit van de wegen van 2e kwartaal 2016.
                                                      Op mijn vraag of de “nieuwe”A-4 bij Schiedam op de nieuwe kaart staat, werd ontkennend geantwoord. Schiet lekker op dan, omdat OnStar natuurlijk ook met deze verouderde kaarten werkt.

Deze “update” laat ik dan ook maar even schieten (voor een auto van 4 maanden oud).

25 berichten aan het bekijken - 176 tot 200 (van in totaal 595)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.