Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra K ervaring topic
- Dit onderwerp bevat 592 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 oktober 2020om 13:21 door Martijn Ooijevaar.
-
AuteurBerichten
-
18 augustus 2016 om 13:55 #18324575
@Astra_DLS wrote:
Bij Seat is de optie me bijna met klem afgeraden. Dit doordat het niet mogelijk is om de acc uit te zetten. Het is of acc of voetgas.
Via Tapatalk
Wat een stom syteem zeg.
Bij andere merken kan je het gewoon uit zetten.Heb eens in een BMW gereden er mee.
Daar werkt gewoon de cruisecontrol los van de acc.
En moet je een aparte knop indrukken wil je het gebruiken.18 augustus 2016 om 15:26 #18324576Mee eens maar was wel het geval. Benieuwd hoe dit bij de Astra gaat werken.
Via Tapatalk
18 augustus 2016 om 16:06 #18324577Wie zegt dat dit systeem in de Astra niet los van de cruise controle is te gebruiken ??
‘t is toch geen Seat ?begrijp dat het in de Insignia en Astra J al wel verkrijgbaar is/was ?
22 augustus 2016 om 12:16 #18324578@Klaasvaker wrote:
Vooral het interieur van de Astra K vind ik veel mooier dan de Insignia.
Ik vind de afwerking eerlijk gezegd niet zo hoogstaand eigenlijk. Mijn Astra J is qua afwerking stukken beter dan mijn oude H, maar de K vind ik in elk geval geen stap vooruit. Ziet er allemaal trendy uit, maar ik vind de J degelijker…
Vind het wel een heel mooie auto, daar niet van, maar ik ben een klein beetje ontgoocheld. Sowieso koop ik altijd een auto nadat hij een facelift heeft gehad dus ik schat zo’n 4 à 5 jaar met de Insignia te rijden en dan wellicht een Astra K facelift te kopen (nieuwe Insignia wordt nog een dikke 10 cm langer dan de huidige dus dat wordt echt een beest om mee te rijden…).
Verschil tussen de eerste generatie Insignia van 2008 en de facelift vanaf 2013 is trouwens heel groot, ‘t is dus een heel ingrijpende facelift geweest…22 augustus 2016 om 12:21 #18324579@Powerwing wrote:
@Klaasvaker wrote:
Vooral het interieur van de Astra K vind ik veel mooier dan de Insignia.
Ik vind de afwerking eerlijk gezegd niet zo hoogstaand eigenlijk. Mijn Astra J is qua afwerking stukken beter dan mijn oude H, maar de K vind ik in elk geval geen stap vooruit. Ziet er allemaal trendy uit, maar ik vind de J degelijker…
Vind het wel een heel mooie auto, daar niet van, maar ik ben een klein beetje ontgoocheld. Sowieso koop ik altijd een auto nadat hij een facelift heeft gehad dus ik schat zo’n 4 à 5 jaar met de Insignia te rijden en dan wellicht een Astra K facelift te kopen (nieuwe Insignia wordt nog een dikke 10 cm langer dan de huidige dus dat wordt echt een beest om mee te rijden…).
Verschil tussen de eerste generatie Insignia van 2008 en de facelift vanaf 2013 is trouwens heel groot, ‘t is dus een heel ingrijpende facelift geweest…Smaak is natuurlijk subjectief maar het interieur van mijn J komt wat mij betreft niet eens in de buurt van de K. Nu heb ik nooit moeite gehad met de tientallen knopjes waarvan ik enkele na 5 jaar nog nooit gebruikt heb maar het strakkere nieuwe en dan het schitterende scherm zijn naar mijn smaak veel mooier.
Doet trouwens niets af aan dat van de J, is nog altijd vlekkeloos, mooi en geen enkele rammel in te bespeuren. Daar moet de K zich natuurlijk nog in bewijzen.22 augustus 2016 om 12:25 #18324580@Klaasvaker wrote:
Doet trouwens niets af aan dat van de J, is nog altijd vlekkeloos, mooi en geen enkele rammel in te bespeuren. Daar moet de K zich natuurlijk nog in bewijzen.
Al enkele keren meegereden in de Astra K 5-deurs van mijn schoonouders (1.4T, Innovation met alle toeters en bellen, inclusief leer). Toch wat gekraak en gepiep vastgesteld aan de rugleuning van de achterzetels…
Is misschien een geïsoleerd probleem maar ik moet toch toegeven dat ik een ietsie-pietsie teleurgesteld ben in de Astra K.22 augustus 2016 om 13:13 #18324581Ik vind om een kraakje in achter rugleuning teleurgesteld zijn in een auto wel wat kort door de bocht.
Dit kan een exemplarisch iets zijn, of wellicht iets om op te lossen. Om daardoor nu teleurgesteld te zijn in een totale auto…..? Ik heb veel proefgereden in Astra J modellen bj 2014 2015 (Daar begon mijn zoektocht voor de vervanger van onze Vectra Gts) maar daar zaten ook best kraakjes in maar om nu direct teleurgesteld te zijn in de J gaat me te ver. Ik vindt de materialen van de K erg goed. Zeker niet onderdoen van de JVerstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
22 augustus 2016 om 13:35 #18324582@aapje1963 wrote:
Ik vind om een kraakje in achter rugleuning teleurgesteld zijn in een auto wel wat kort door de bocht.
Dit kan een exemplarisch iets zijn, of wellicht iets om op te lossen. Om daardoor nu teleurgesteld te zijn in een totale auto…..? Ik heb veel proefgereden in Astra J modellen bj 2014 2015 (Daar begon mijn zoektocht voor de vervanger van onze Vectra Gts) maar daar zaten ook best kraakjes in maar om nu direct teleurgesteld te zijn in de J gaat me te ver. Ik vindt de materialen van de K erg goed. Zeker niet onderdoen van de JVerstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Dat minimale gekraag en gepiep zou geen deal breaker zijn, dat zeg ik niet. Ik heb gewoon een algemeen ‘minder degelijke’ indruk van de K, wat niet wil zeggen dat hij minder degelijk ‘is’.
De K is zo’n 150kg lichter dan de J en ik vind dat je dat merkt (maar ik ben dan ook HEEL kritisch nu).
Dit is inderdaad subjectief en ik wil niet zeggen dat de K niet goed is afgewerkt. Ik vind ‘m heel mooi, daar niet van, maar ik vind de kwaliteit van de gebruikte materialen alvast niet echt een vooruitgang tegenover de J.
Neemt niet weg dat, mocht ik nu toevallig niet op die Insignia gestoten zijn (ik was nu niet specifiek op zoek naar een Insignia), dat ik hoogstwaarschijnlijk was overgestapt naar een Astra K Sports Tourer…22 augustus 2016 om 15:49 #18324583Mijn stoelen ( ook leer agr) kraken totaal niet.
Via Tapatalk
22 augustus 2016 om 15:50 #18324584Vandaag overigens wezen stoeien met de stembediening. Dat was echt kansloos. Contacten, navigatie, niets werkte en werd prompt beantwoordt met een pardon.
Via Tapatalk
Edit. Vandaag eens de kofferbak goed geregeld. Alle vaste spullen mee en toch de bak leeg.
23 augustus 2016 om 00:51 #18324585Hebben er al mensen met een Astra K over winterbanden en de bandensensoren nagedacht?
Gr ArnoldVerstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
23 augustus 2016 om 07:31 #18324586AnoniemLid sinds:
1 January 1970@aapje1963 wrote:
Hebben er al mensen met een Astra K over winterbanden en de bandensensoren nagedacht?
Jazeker, bij de bestelling in april al. Banden en velgen van mijn ST-J kunnen op de K. Sensoren kosten zo’n € 60 per stuk (Profile TC). Tzt moet het maar eerst eens echt winter worden ;)
23 augustus 2016 om 07:53 #18324587Heb jij je sensoren gecloned of moet je ze bij iedere bandenwissel opnieuw inleren ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
23 augustus 2016 om 08:48 #18324588Ik heb een setje besteld bij de dealer. Komen uit de accessoire folder. Zitten ventielen in. Ik heb zelf een inleer apparaat gekocht via E-Bay.
https://www.opel-accessories.com/opel_aoc/nl-NL/Astra_Sports_Tourer” onclick=”window.open(this.href);return false; Onderdeelnummer :39022490
http://www.ebay.com/itm/322190013110?_trksid=p2060353.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=_v8jTLmbwXY&list=PLd8-z5FMWmT3XVg0VTXg2FiHi7x5dqp7e” onclick=”window.open(this.href);return false;
23 augustus 2016 om 08:56 #18324589@stillekracht wrote:
Net bericht gehad van Opel Nederland dat binnnen 4md de ACC leverbaar wordt op de Astra K.
Mijn schoonouders hebben sinds begin mei hun Astra K 5-deurs, 1.4T Innovation met alles erop en eraan. Voor zover ik weet zit daar ook ACC op.
Is wel in België…23 augustus 2016 om 10:11 #18324590Wat ook een mogelijkheid is om je nieuwe astra gelijk op all wheather banden te laten zetten.
Dan ruil je je nieuw geleverde banden in.dat heb ik met mn nieuwe Zaf ook gedaan.
K moest er wel voor bij betalen trouwens23 augustus 2016 om 12:30 #18324591@Powerwing wrote:
@stillekracht wrote:
Net bericht gehad van Opel Nederland dat binnnen 4md de ACC leverbaar wordt op de Astra K.
Mijn schoonouders hebben sinds begin mei hun Astra K 5-deurs, 1.4T Innovation met alles erop en eraan. Voor zover ik weet zit daar ook ACC op.
Is wel in België…ACC zou pas vanaf september in Astra’s kunnen zitten. Is ook pas vanaf modeljaar 2017 beschikbaar.
23 augustus 2016 om 13:59 #18324592Zit waarschijnlijk wel collission warning en active breaking op.
Via Tapatalk
23 augustus 2016 om 15:41 #18324593@Kietje wrote:
Ik heb een setje besteld bij de dealer. Komen uit de accessoire folder. Zitten ventielen in. Ik heb zelf een inleer apparaat gekocht via E-Bay.
Waarom heb je niet je huidige gecloond ? nu moet je elke wissel de ventielen weer inleren…..
23 augustus 2016 om 15:45 #18324594Mijn schoonouders hebben sinds begin mei hun Astra K 5-deurs, 1.4T Innovation met alles erop en eraan. Voor zover ik weet zit daar ook ACC op.
Is wel in België…ACC zou pas vanaf september in Astra’s kunnen zitten. Is ook pas vanaf modeljaar 2017 beschikbaar.
In België is de ACC al beschikbaar, in Nederland medio December…..
23 augustus 2016 om 16:47 #18324595Bij mijn Opel dealer kosten sensoren 40 icl BTW.
Maar ik zoek ook voor kopieerbeveiliging sensoren zodat inleren niet steeds nodig IsIk ben trouwens benieuwd of zelf inleren met app van e-bay wel werkt. Moet Nl met dediagnose stekker in de auto heb ik begrepen.
Ik kan nu een set bij bandenservice kopen banden Dunlop 5… 4 stalen velgen 4 sensoren en 20 wielbouten. Maar 900 euro dat vindt ik best een prijs. Of ben ik nu gierig..
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
23 augustus 2016 om 16:48 #18324596Opel is een set compleet met Dunlop rond 700 euro..
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
23 augustus 2016 om 16:53 #18324597@aapje1963 wrote:
Bij mijn Opel dealer kosten sensoren 40 icl BTW.
Maar ik zoek ook voor kopieerbeveiliging sensoren zodat inleren niet steeds nodig IsIk ben trouwens benieuwd of zelf inleren met app van e-bay wel werkt. Moet Nl met dediagnose stekker in de auto heb ik begrepen.
Ik kan nu een set bij bandenservice kopen banden Dunlop 5… 4 stalen velgen 4 sensoren en 20 wielbouten. Maar 900 euro dat vindt ik best een prijs. Of ben ik nu gierig..
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Zijn je huidige wielbouten anders dan de bouten die geleverd worden met de stalen velgen ?
23 augustus 2016 om 17:51 #18324598Je hebt geen bouten nodig. De Astra heeft wielmoeren.
23 augustus 2016 om 17:54 #18324599@stillekracht wrote:
@Kietje wrote:
Ik heb een setje besteld bij de dealer. Komen uit de accessoire folder. Zitten ventielen in. Ik heb zelf een inleer apparaat gekocht via E-Bay.
Waarom heb je niet je huidige gecloond ? nu moet je elke wissel de ventielen weer inleren…..
Omdat ik originele ventielen heb. Dat inleren is 1 minuut werk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.