Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra K ervaring topic
- Dit onderwerp bevat 592 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 oktober 2020om 13:21 door Martijn Ooijevaar.
-
AuteurBerichten
-
20 juli 2017 om 18:52 #18346250
Leen,
kan alleen maar adviseren naar je dealer te gaan en de problemen daar te beschrijven c.q. aan te tonen.
Via mail en telefoon is dit allemaal een stuk moeilijker !
Het gras bij de buren is helaas ook niet groener: na 26 jaar VAG (7 * nieuwe Golf/A3) was de betrokkenheid van klantgerichtheid bij OPEL een verademing !
Foutloos bestaat helaas niet meer: daarvoor zit tegenwoordig te veel techniek/electronica in een auto.
Ook een Airbus A380 (bijna 400 miljoen per stuk) heeft af en toe onderdelen die vervangen moeten worden….OPEL-NL kan geen oplossingen aanbieden; enkel bemiddelen tussen jou en je dealer.
SUCCES !
Bij de dealer hebben wij al ruim voordat ik Opel (GM) de eerste keer aanschreef de irritaties/ problemen kenbaar gemaakt.
De dealer wil wel maar kan geen oplossing toveren. Het harde geluid van de parkeersensoren is niet te regelen.
De dealer heeft bij twee andere astra’s o.a. de lichtsensor vervangen zonder resultaat.
Volgens Opel ervaren maar enkele bezitters de problemen die wij ervaren.
Op dit forum en het forum van Autoweek heb ik regelmatig de irritaties voorbij zien komen die wij ook ervaren.
Voor de Astra heb ik met een Vectra GTS gereden waar o.a. lichtsensor / parkeersensoren wel normaal functioneerde.
En ik zal de laatste zijn die beweert dat het bij een ander merk beter zal gaan.
De ervaring zal het t.z.t. leren.24 juli 2017 om 10:56 #18346364Ik heb een vraag wie heeft er een bagagenet achter al gekocht voor de astra K sporttour ik vindt het een raar verhaal je koopt een net maar je moet ook een setje kopen van 31 euro die komt in de vier gaten maar ik heb ze al nee dat past niet volgens opel nl
gr jan
opel astra k sports tourer innovation
24 juli 2017 om 12:00 #183463655 augustus 2017 om 09:18 #18346848Sinds januari 17 in bezit van een Astra K 1.4 150 pk Sports Tourer, uitvoering Innovation. Nu 15.000 km verder wil ik graag mijn ervaring delen. Qua rijden, motorisering en zitcomfort (AGR stoelen), een heerlijke auto. Maar….. daarnaast heel wat irritatiepunten:
Geluid parkeersensoren, veel te hard.
Parkeersensoren veel te gevoelig.
Parkeersensoren achter die altijd paraat staan, dus niet alleen wanneer je achteruit schakelt. Sta je ergens bij een stoplicht en loopt er iemand achter de auto langs of word je gepasseerd door een fietser reageren de sensoren daar op. Heel irritant. Ben uit andere auto’s gewend dat de achtersensoren enkel dienst doen bij achteruit rijden. Ook bij het weer betreden van de auto en starten gaan de bellen direct weer rinkelen, zelfs als de versnelling in vrij staat.
Automatische kofferklep die voor het stoplicht opent, terwijl niemand in de auto daartoe op de knop of sleutel drukt.
Botsherkenning ziet spoken. Op de snelweg zonder verkeer voor de auto, opeens reageren. Je schrikt je een ongeluk.
Botsherkenning die reageert op langs de weg geparkeerde auto’s.
Intellink die regelmatig wegvalt. En ja, sinds gisteren is het raak. Hij doet helemaal niets meer.Alom, de fijne rij-eigenschappen wegen voor mij niet op tegen de irritaties en slecht werkende hulpsystemen.
Deze auto kostte 30k, daar mag je toch wel meer van verwachten?
Echt niet blij met deze auto
5 augustus 2017 om 10:21 #18346849Niet leuk al die slechte ervaringen met Astra, ik heb sinds Maart 2017 ok Astra K 150 ok Sports Tourer innovation automaat gelukkig heb nog totaal geen problemen gehad met wat jou klachten betreft.
5 augustus 2017 om 10:56 #18346851Ed 13, dat is fijn.
Het blijft natuurlijk ook mijn beleving. Maar ik ben toch wel benieuwd voor wat betreft de parkeersensoren of dat bij jou ook het geval is. Als jij de auto in een voorwaardse versnelling zet, functioneren de achtersensoren op dat moment? Als er iemand achterlangs gaat of zelfs dicht achter je staat voor een stoplicht?5 augustus 2017 om 11:31 #18346852[quote quote=18346848]Sinds januari 17 in bezit van een Astra K 1.4 150 pk Sports Tourer, uitvoering Innovation. Nu 15.000 km verder wil ik graag mijn ervaring delen. Qua rijden, motorisering en zitcomfort (AGR stoelen), een heerlijke auto. Maar….. daarnaast heel wat irritatiepunten:
Geluid parkeersensoren, veel te hard.
Parkeersensoren veel te gevoelig.
Parkeersensoren achter die altijd paraat staan, dus niet alleen wanneer je achteruit schakelt. Sta je ergens bij een stoplicht en loopt er iemand achter de auto langs of word je gepasseerd door een fietser reageren de sensoren daar op. Heel irritant. Ben uit andere auto’s gewend dat de achtersensoren enkel dienst doen bij achteruit rijden. Ook bij het weer betreden van de auto en starten gaan de bellen direct weer rinkelen, zelfs als de versnelling in vrij staat.
Automatische kofferklep die voor het stoplicht opent, terwijl niemand in de auto daartoe op de knop of sleutel drukt.
Botsherkenning ziet spoken. Op de snelweg zonder verkeer voor de auto, opeens reageren. Je schrikt je een ongeluk.
Botsherkenning die reageert op langs de weg geparkeerde auto’s.
Intellink die regelmatig wegvalt. En ja, sinds gisteren is het raak. Hij doet helemaal niets meer.Alom, de fijne rij-eigenschappen wegen voor mij niet op tegen de irritaties en slecht werkende hulpsystemen.
Deze auto kostte 30k, daar mag je toch wel meer van verwachten?
Echt niet blij met deze auto
[/quote]
Het lijkt er wel op dat je mijn verhaal van 19 juli 2017 gedeeltelijk heb gekopieerd!
De ervaring met de parkeersensoren heb ik ook en onze auto is van febr. 2016 1.4 150 pk 5 drs Astra in Edition uitvoering met diverse optie’s.
Ook een irritatie punt is de automatische verlichting die bij helder weer en/of pas op de helft van een tunnel overschakelt van dagrij naar dimlicht.
Intellink daar heeft de dealer gewijzigde software geïnstalleerd en werkt op dit moment.
Heb recent weer Opel nl aangeschreven en een eerdere reactie was dat het werkt zoals de leverancier het bedoelt heeft.
De dealer staat machteloos die wil wel maar kan niets in het systeem veranderen.
Onderstaand de laatste reactie van Opel, zijn wij dan de bezitters die minder positief zijn?“De conclusies die u per brief zijn medegedeeld wat betreft de automatische verlichting en de
parkeersensoren zijn echter nog van kracht. Dit zijn eigenschappen van de auto en betreffen geen technische
mankementen. Helaas kan hiervoor geen oplossing worden aangedragen. De techniek blijft zich
ontwikkelen en uiteraard is uw terugkoppeling wat dat betreft zeer waardevol naar de toekomst toe.
Het is voor een autofabrikant niet mogelijk om alle persoonlijke wensen in de producten te verwerken.
Hierdoor worden er beslissingen genomen die door enkele bezitters minder positief worden ervaren dan
door andere bezitters. Uw meldingen zijn doorgegeven aan ons hoofdkantoor, echter wil dit niet zeggen dat
er een algemene aanpassing gepland wordt om uw wensen te verwezenlijken”5 augustus 2017 om 12:15 #18346853Leen53, dank voor je bericht. Ik heb gern tekst gekopieerd, kennelijk ervaren wij hetzelfde en ja, mogelijk zijn wij dan bijzonder kritisch.
Toen ik met de problemen betreft de parkeersensoren naar de dealer ging, was ik de eerste die daarmee kwam. Dus kennelijk ervaren anderen het als minder storend. Neemt niet weg dat ik er gek van word. De dealer bood mij wel een oplossing: parkeersensoren uitzetten :applause01: .
De botswaarschuwing vind ik eigenlijk nog veel erger. Dat betreft een veiligheidsysteem en zou veiligheid moeten bieden. Maar als het signaleert als dat niet nodig is zorgt het voor gevaar. Je reageert er toch op vanuit een schrikreactie.Zoals gezegd, rijden, sturen en zitten doet de Astra echt goed. Maar voor de rest vind ik het echt een slecht product. Systemen die inmiddels gemeengoed zijn functioneren op een niveau alsof het nog doorontwikkeld moet worden.
En nu de Intellink alle dienst weigert, is het derde bezoek aan de dealer in een half jaar tijd in de maak. Heb al meerdere nieuwe auto’s gereden en daarmee kwam ik eens per jaar bij de dealer voor de onderhoudsbeurt.
5 augustus 2017 om 14:01 #18346856Jor, Dat van kopiëren is met een knipoog bedoeld. Zowel op dit forum als het forum bij Autoweek kom je dezelfde klachten tegen. Heb de indruk dat Opel niets aan de klachten wil doen. Uitzetten van de parkeersensoren omdat het niet goed functioneert is geen optie. Mijn mening is dat: je koopt een auto en dan is het zaak dat alles werkt zoals het behoort te werken. Er is voor alles betaald en niet om dan een deel uit te schakelen.
5 augustus 2017 om 19:59 #18346863Parkeer sensoren zijn inderdaad aanwezig
Bij mijn Opel vectra GTS bj2005.
Waar ook parkeersensoren voor en achter zaten maar daar had ik geen problemen met geluid ook beschaafderIn achteruit gingen ze aan en weer vooruit gingen ze ik meen bij 40 km per uur weer uit.
Gr Arnold
6 augustus 2017 om 00:47 #18346868ik ben in het bezit van een Astra T Sports Tourer Innovation van febr. 2017. Het geluid van de parkeersensoren staan voor mijn gevoel zeker niet te hard, als ik voor een stoplicht sta en er staat iemand achter mij dan heb ik geen geluid. Als ik geparkeerd sta en er loopt iemand echt dicht achter mijn auto langs dan doen ze het wel. Van de andere genoemde problemen heb ik geen enkel probleem, in al die tijd heb ik het twee maal meegemaakt dat de claxon driemaal toetert als ik weer instap nadat ik iets eerder ben uitgestapt. Android Auto en Waze doen het beide prima.
6 augustus 2017 om 11:44 #18346874Ben het helemaal eens met Gerard; ook ik ben “dik tevreden” met mijn Astra.
Parkeersensoren werken perfect (volume enigzins instelbaar) met name wachtend voor een verkeerslicht: rolt mijn voorligger iets achteruit, waarschuwt het systeem mij hiervoor.
Perfectie bestaat helaas niet (zeker niet voor 30 k.euro).
Heerlijke AGR-stoelen; mooie afwerking en een prima wegligging maken dat ik nog geen moment spijt heb van de keuze voor mijn Astra !
Wil graag eveneens een “positivo” signaal geven tussen alle “negativo” klachten6 augustus 2017 om 14:07 #18346885Perfectie bestaat inderdaad niet. Maar ik vind het juist functioneren van parkeersensoren geen vorm van perfectie, maar een standaard. Bij auto’s die de helft kosten van deze functioneert dit wel naar behoren.
Het zijn hulpsystemen die de berijder moeten helpen waar nodig. Wanneer niet nodig hoort het niet aanwezig te zijn. Dan wordt het storend.Er zat overigens ook een positieve noot in mijn verhaal. Motorisch prima, stoelen zitten fantastisch en sturen doet hij goed. De negatieve kant gaat over hulpsystemen die van de optielokst komen en derhalve extra voor betaald wordt.
6 augustus 2017 om 15:07 #18346891Niet correct werkende opties “bespreken” met je dealer heeft veel meer effect dan whining in een forum.
Ik besef dat fora over het algemeen worden gevuld door mensen met klachten; vind het daarom aangenaam om ook wel eens een positivo te ontmoeten.Mocht je er met je dealer niet uitkomen rest altijd nog de optie “inruilen”….
Ervaring rijker; illusie armer: life’s a bitch !6 augustus 2017 om 15:27 #18346892Als je de eerdere berichten ook gevolgd zou hebben, weet je dat het hier volgens Opel gaat om juist functionerende opties. En daar wringt nou juist de schoen. Het product blijkt zo bedoelt, daar verandert de dealer niets aan waar ze dat graag zouden willen. Ik voel mij dan ook vrij daar iets over te schrijven. Net zoals jij vrij bent je tevredenheid te ventileren.
Inruilen…. dat ik dat niet zelf bedacht heb6 augustus 2017 om 16:10 #18346894Samen met Leen 53 een schitterend duo !
Don Quichot & Sancho Panza. :cheers:
Ik wens jullie nog veel veilige en frustratieloze (of toch minimaal -arme) kilometers in dit schitterend kwaliteitsprodukt en bewijs Deutscher Gründlichkeit !6 augustus 2017 om 16:58 #18346904Ik vindt dat een forum zowel voor positiefe berichten gebruikt kan worden als ook negatiefe.
In een forum mag je je mening zonder problemen uiten.
Het zou toch ook vreemd zijn om negatief over positiefe berichten te reageren..
Of op olie soort berichten..
Kortom respecteer een ieder val mensen niet aan en of af.
Discussie is goed maar min of meet afzijken of reageren met een ondertoon nee daar houd ik niet zo van.En dat vind ik helaas toch best vaak voorkomen. Ik zie ook leden die erg lang bij het Opel forum zaten/zitten afhaken.. dat is toch onnodig en jammer.
Het Opel forum bestaat uit wederzijds respect.En nee Deutscher Gründlichkeit is zeker niet perfect, maar welk merk is dat wel.
6 augustus 2017 om 17:24 #18346909Feit is (en blijft) mensen die geen klachten hebben over een product (of het nu een auto of een staafmixer is) zullen niet snel op een forum te vinden zijn.
Over het algemeen veelal mensen met vragen en klachten: vragen kunnen (soms) door forumleden worden beantwoord.
Voor klachten moet je bij de leverancier zijn; ook het zoeken van lotgenoten biedt hierin weinig soelaas….(troost wellicht: gedeelde smart is halve smart ?)
Worden de klachten niet (onvoldoende) opgelost door de leverancier: neem een advocaat in de arm of neem afscheid van het product.
Positivo’s die zich niet kunnen vinden in de argumenten/motivaties van negativo’s, worden dan al snel weggezet als “afzeikers”
Gelukkig leven we niet in Noord Korea, waar vrijheid van meningsuiting een sprookje is.
Amen, HallelujaMooie muziek troost mij: https://youtu.be/naJufGwmPmA?t=38
6 augustus 2017 om 19:25 #18346913Als je gelijke klachten hebt kun je ze samenbundelen wellicht heeft Opel dan meer een horend oor.
Lees hier wel eens dat het een “30k auto” is…. maar ik vind dat toch een berg geld hoor… dan mag je zeker wel wat verwachten
Tevens is ff inruilen niey altijd mogelijk kijk naar de afschrijving..wat krijg je er voor terug… lang geen 30k meer..6 augustus 2017 om 19:29 #18346914Beste mensen,
Het is niet om te pochen :rolling: maar ik kom net terug van een vakantie in Zuid-Frankrijk in de buurt van Toulouse met mijn Astra ST 1.0 met vier (bijna) volwassenen en de kofferbak mudje vol. De auto deed het geweldig. We hebben geen steile passen gehad maar gewoon glooiend terrein, maar de temperatuurnaald bleef steeds steeds keurig verticaal staan, en ik ben geen slome rijder! Bij het verlaten van de vele tolpoortjes kon ik menig andere auto “eruit trekken” tijdens acceleratie ondanks de zware belading. De stoelen zaten geweldig, ook na langdurig zitten. Steeds als we even de benen gingen strekken bij een Aire dan dacht ik na 5 minuten ‘hè hè, even zitten’ en dan gingen we weer
Wel vind ik dat de auto op de voorwielen wat ‘zoekend’ gedrag vertoont. Zeker bergafwaarts en helemaal als daar ook een bocht in zit, dan voelde ik me niet volledig in control over de auto. Dat is niet fijn. Maar prima wagentje verder, echt 0,0 problemen gehad. Ja toch wel de Navi900 kon gisteren de dichtstbijzijnde MacDonalds niet vinden die OnStar naar mijn navigatiesysteem had geüpload, maar ja.6 augustus 2017 om 19:52 #183469170 :toppie:
6 augustus 2017 om 21:03 #18346920Ondanks mijn mindere ervaringen, lees ik met veel plezier ervaringen van anderen. Ook als die positief van aard zijn
Vierwieler, het zoekende gedrag wordt mogelijk veroorzaakt door de (zware) belading op de achteras. Twee bijna volwassenen + ruime hoeveelheid bagage. Heb je mogelijk minder last van zonder deze belading? Ik herken het namelijk zelf niet.6 augustus 2017 om 22:12 #18346922De Astra-K is het eerste Opel model waarbij ik negatieve ervaringen mee heb! Heb in het verleden vanaf de kadett B t/m de Vectra GTS altijd met tevredenheid Opel gereden. Het model en rijden met de Astra K, benzine verbruik en de AGR stoelen zijn niet verkeerd. Ook op andere forums lees ik de klachten die als zeer hinderlijk worden ervaren. Heb vertrouwen in de 1.4 150 pk motor en hoef daar geen 2 jaar extra verzekering (garantie) voor af te sluiten. Maar voor een ieder die wel positieve ervaringen heeft gun ik ze dat op één na van harte.
7 augustus 2017 om 12:37 #18346930@jor Heb je de bandenspanning aangepast aan de belading van je wagen ?????
7 augustus 2017 om 12:41 #18346931Heb sinds bijna drie maanden ook een nieuwe Opel Astra K 1.0 turbo Innovation in Mineral Black. De eerste week heeft de auto goed gefunctioneerd maar vanaf de 8e dag zijn de problemen met de auto begonnen en die zijn aan blijven houden tot vandaag de dag.
Begonnen met kloppende geluiden in het gehemelte bij het nemen van een aantal ‘nare’ drempels. Langzaam maar zeker werden dit alle drempels, toen ook putten en uiteindelijk zelfs bij het openen en sluiten van de deur. Uiteindelijk heeft de dealer dat op kunnen lossen met extra isolatie materiaal.
Verder veel heel veel problemen met het ‘Opel-Eye’ systeem:
– Deze ziet dreigende aanrijdingen als er géén voorliggers zijn, of als de voorliggende auto’s meer dan 100 meter verwijderd zijn en deze uitlopen .
– Het lane departure systeem rukt soms aan het stuur als de belijning op de weg niet goed zichtbaar is, waardoor ik éénmaal ter ternauwernood een zijdelingse aanrijding heb kunnen voorkomen. Sindsdien dat systeem in het geheel niet meer gebruikt.
– Traffic Sign assist systeem wat borden gelezen heeft, ze vervolgens weer kwijt is en soms kilometers lang niet meer weet hoe hard je mag. In sommige gevallen moet de auto echt herstart worden om het systeem weer tot de orde te roepen.Onder tussen is de camera module al geheel gereset (deze gaf foutcodes volgens de computer) en uiteindelijk is de camera module ook in het geheel vervangen. Helaas heeft deze nog steeds bovenstaande foutmeldingen en problemen
Navigatiesysteem wat soms uitvalt of héél traag is met opstarten. Ook diverse keren gehad dat bij het wisselen van radiozender er een soort storingsgeluid door de speakers kwam, zwarte lijnen over het scherm kwamen en het systeem dacht dat ik aan de temperatuur zat, want die balk kwam ineens naar voren.
Sinds een kilometer of 3000 ook veel issues met de nieuwe, zuinige en ‘stille’ 1.0 turbo motor. Zuinig is die wel, maar stil zeer zeker niet. Bij het optrekken vanaf zo’n 2500 rpm tot 3500 rpm maakt deze metaalachtige en kloppende geluiden om vanaf 3500 weer ‘normaal’ te klinken. Dit gebeurt in eigenlijk alle versnellingen, behalve in neutraal. Daar klinkt de motor zoals die zou moeten klinken. Bij het rijden in een parkeergarage kijkt iedereen verschrikt om wat voor verschrikkelijke geluiden er uit deze auto komen, beschamend gewoon.
Auto is daar ook al een aantal keer voor terug geweest, er is andere olie in het blok gegooid, zou nog verkeerde olie ingezeten hebben wat voor pingelen zou kunnen zorgen. Daarna is het blok gereinigd dat was volgens ETAC nodig. Nu weer een paar duizend kilometer verder zijn de geluiden nog steeds niet minder geworden, sterker nog ze binnen nu al vanaf zo’n 2100 rpm
Lichtsensor werkt ook bizar slecht. Bij het inrijden van een tunnel blijven de lichten uit, bij alle auto’s om me heen zie ik die of net vóór de tunnel aangaan of direct erin, mijn Astra doet ze, als ik geluk heb, aan het eind van de tunnel een keer aan. Opvallend is dat een ouder model Zafira wat voor me reed het continue op tijd deed en die van mij dat maar niet kon. Ook een Astra K leenauto van de dealer was vele malen sneller met het aandoen van de verlichting in tunnels.
Weet zo langzamerhand niet meer wat ik met deze auto aan moet. Ding blijft maar storingen en problemen geven.
Positieve is dat de Astra K op zich een hele fijne auto is. Heb een aantal leen Astra’s mee gehad die al deze issues niet hadden en je merkt dan dat het heerlijke auto’s zijn. Nu afwachten wat de dealer, Opel Nederland en ETAC gaan zeggen. :praying02: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.