[Astra K] Android Auto

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra K] Android Auto

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 241)
  • Auteur
    Vierwieler
    Deelnemer

Thanx. Dus eigenlijk is Android Auto niet eens zo belangrijk (voor mij persoonlijk dan he), de belangrijkste dingen werken ook zonder.

Anoniem

[quote quote=18338325]@brappie, bedankt voor deze info, altijd handig om te weten!

Maar even iets anders. Wat kan ik met mijn mobiele telefoon (Android) in combinatie met de Navi900 allemaal doen, buiten Android Auto om? Kan ik dan bijv. handsfree bellen? Kan ik de telefoon opnemen via de stuurbediening? Kan ik door contactpersonen scrollen via de Navi900? Kan ik muziek laten afspelen door de auto-speakers? Dat soort dingen.

[/quote]

Je kan inderdaad handsfree bellen en telefoontjes opnemen d.m.v. stuurbediending. Contacten kan je inderdaad ook inzien op de NAVI900 of bellen via spaarbesturing in de auto. Muziek afspelen is ook geen probleem en dit alles kan via een bluetooth verbinding.

aapje1963
        Deelnemer

Mijn OnStar proefperiode en Wifi dataplan zijn inmiddels verlopen. Om de OnStar diensten te activeren kan je kiezen uit de volgende tariefplannen:

– 9,95 Per maand
          – 99,50 voor 1 jaar
          – 195,- voor 2 jaar
          – 290,- voor 3 jaar
          – 385,- voor 4 jaar
          – 480,- voor 5 jaar

Het Wifi dataplan loopt via Vodafone. Hiervoor dien je eerst een account aan te maken om vervolgens een bundel aan te schaffen. Dit loopt dus niet meer via de OnStar website. Voor meer info zie: Vodafone internetinthecar
          Hier kan je kiezen voor de volgende bundels:

1 GB – 1 Dag – 5 euro
          3 GB – 4 weken – 15 euro
          10 GB – 4 weken – 25 euro
          50 GB – 1 jaar – 125 euro

Deze jongen neemt straks heen van beide ik heb nog tot eind augustus.
          Particulier Is dat mij te duur, tevens staat de auto wel eens een weekje stil.
          Neem ik wel een beter groter abonnement op mobiel.

OnStar zie ik voor mij persoonlijk geen voordeel in.
          112 kan ik bellen.en auto gestolen hoeven ze hem niet te vinden.. Want vaak krijg je een bak ellende terug.

Voor iemand die beroepsmatig rijd misschien wel interessant.

Eerst misschien maar eens 175 euri voor upgrade navigatie kaarten sparen lol..

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Ed13
          Deelnemer

@aapje1963 Ben het helemaal met je eens!

Vroomvroom
            Deelnemer

Ik ga helemaal niet sparen voor een NAVI update van tegen de €200 die waarschijnlijk alweer verouderd is als je hem krijgt ehhhh koopt.
              Op mijn Garmin van € 160 kreeg ik lifetime gratis updates, ik krijg om de paar maanden een mailtje als er een update is, even aan internet hangen en klaar.
              Schandalig dat er voor de prijs van de NAVI 900 geen gratis updates komen.
              Ik ga gewoon via Android Car en Google Maps verder, iets grotere databundel op mijn telefoon en klaar.
              Altijd up to date en hiermee kan ik ook al mijn favoriete plaatsen via mijn Google account gewoon op de PC aanmaken.
              Ook wel lekker is dat je via gesproken opdrachten via Google het adres van je bestemming kan opzoeken, dus je roept de naam en de plaats en er wordt voor je geGoogeld naar het adres.
              Overigens gisteren nieuwe telefoon in gebruik genomen, via de APK Android Car erop gezet en gewoon probleemloos werkend in de auto.

Vierwieler
              Deelnemer

Als je weet waar de Vodafone simkaart zit weggestopt in de auto, dan kun je hem misschien vervangen door je eigen simkaart? Hoewel… het zal wel een gesimlockte MiFi zijn die erin zit, dan gaat het niet werken.

Vroomvroom
                Deelnemer

[quote quote=18338364]Als je weet waar de Vodafone simkaart zit weggestopt in de auto, dan kun je hem misschien vervangen door je eigen simkaart? Hoewel… het zal wel een gesimlockte MiFi zijn die erin zit, dan gaat het niet werken.

[/quote]
                  De simkaart vervangen zit ik niet op te wachten, ik heb de 4G gewoon van mijn provider op mijn telefoon. De 4G van de auto heb ik helemaal niet nodig.

aapje1963
                  Deelnemer

[quote quote=18338364]Als je weet waar de Vodafone simkaart zit weggestopt in de auto, dan kun je hem misschien vervangen door je eigen simkaart? Hoewel… het zal wel een gesimlockte MiFi zijn die erin zit, dan gaat het niet werken.

[/quote]
                    De simkaart vervangen zit ik niet op te wachten, ik heb de 4G gewoon van mijn provider op mijn telefoon. De 4G van de auto heb ik helemaal niet nodig.

tja hoeveel bundel moet je hebben?en heb je in het buitenland ontvangst, ik heb geen ervaring met mobiel navigatie.
                    En snap ook niet hoe ik Android krijg op mij Sony mobiel.. Dus ja een nurd lol

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

pjotter
                    Deelnemer

Lijkt me wel een uitdaging om dit uit te proberen heb alleen geen idee waar deze verstopt zit mocht iemand een tip hebben laat maar weten

Vierwieler
                      Deelnemer

Ik heb het antwoord al gevonden op het Duitse forum: “Es gibt keine SIM-Karte! Dort is eine eSIM verbaut, in der die “Vodafone-Daten” programmiert sind.”
                        Er zit dus een geprogrammeerde eSim in de auto, geen gewone simkaart. Helaas pindakaas dus:-((

Martino D
                        Deelnemer

Vandaag, na enige moeite, de update geinstalleerd gekregen die mijn systeem geschikt maakt voor Android Auto. Twee weken terug haalde ik mijn Astra op bij Motorhuis Nijmegen, die een klein jaar oud is. Als voorwaarde voor de koop had ik in het contract laten opnemen dat ik de update van Intellilink wilde hebben die hem voor Android geschikt maakt. Helaas ontbrak die update toen ik hem ophaalde.

Probleem zoals ik het ervaar is dat automonteurs (en baliemedewerkers) géén ICT-ers zijn. Dat is hun ook niet direct aan te rekenen, auto’s zijn tenslotte heel rap in computers veranderd de laatste jaren. Ze weten dus niet echt waar je het over hebt als je een ‘update voor Android’ vraagt. Hoe dan ook, vandaag prima geholpen bij Motorhuis Binckhorst in Den Haag met de uitdrukkelijke instructie: “Ik wil een update van het besturingssysteem van het Intellilink systeem. Die update maakt het systeem geschikt voor Android Auto. En ja, ik heb de app al op mijn telefoon staan, maar dat heeft hier niets mee te maken”.

Android Auto bevalt me overigens nu al prima. Navigatie vind ik een stuk duidelijker dan van het intellilink systeem zelf (al is die ook best goed). Wel jammer dat ik de TomTom software op mijn telefoon niet kan gebruiken. Hopelijk maakt TomTom die nog geschikt voor Android Auto.
                          Eén kritiekpuntje: Als de navigatiestem klinkt, wordt de muziek (via Google Play Music), kort gedempt. Dat gaat soms gepaard met een hapering in de muziek. Vooral jammer als je in de stad rijdt, met veel aanwijzingen achter elkaar. Hopelijk is dat met een software update van Android Auto (op mijn telefoon dus ;) ) op te lossen.

Anoniem

Hee Martino D,

Goed om te horen dat ze bij jou de update succesvol hebben doorgevoerd. Ik ben zelf al meerdere malen (3x) naar de garage geweest voor een software update. Helaas is het tot zover alleen nog niet gelukt om het systeem te updaten. Ik krijg telkens weer een ander verhaal te horen. De ene keer zeggen ze dat de update ineens in ingetrokken, dan kost het opeens 180 euro, dan hebben ze weer een code nodig enz…. Verder trekken de werknemers telkens in twijfel of de desbetreffende update er wel voor gaat zorgen dat het systeem Android Auto gaat ondersteunen. Dit ook bij Motorhuis, alleen dan locatie Delft.

Zou jij toevallig kunnen aangeven welke softwareversies jij nu heb staan op het Navi900 intellilink systeem? (en weet je misschien ook nog welke versie je had voor de update?) Wellicht kan ik met deze informatie mijn dealer overtuigen dat de software update wel daadwerkelijk nut heeft.

Martino D
                            Deelnemer

Zeker kan ik dat!
                              Oude software: 23415882
                              Nieuwe software: 84156714

Met deze versie staat er onder ‘instellingen’ een knop Android Auto, direct onder de knop Apple Carplay.

In Nijmegen heb ik de verkoper de screenshots op dit forum laten zien, dus ontkennen was zinloos. En het is ook heel simpel: de Astra’s vanaf augustus 2016 hebben wél de juiste software. Dus die software is beschikbaar.
                              Ik zou zeggen: laat Delft bellen met Motorhuis Binckhorst. Of wellicht nog beter: maak gewoon een afspraak met Motorhuis Binckhorst. Daar kunnen ze het in ieder geval. Andere truc: loop met ze naar de showroom en stap in een willekeurige (nieuwe) Astra. Daar zit Android Auto waarschijnlijk op en kunnen ze meteen de software versie zien.

Of ze er geld voor gaan vragen weet ik niet. Zelf had ik het in mijn aankoopcontract laten opnemen, dus het was gratis. Eerlijk gezegd vind ik dat ze voor iets waar Opel zelf reclame voor maakt (of maakte, ze noemen nu alleen nog Carplay) geen geld moeten vragen.

Succes!

Anoniem

Top, bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik beschik momenteel ook nog over versie 23415882, dus ik zou ook geholpen zijn met die update! Ik ga weer contact opnemen, hopelijk gaat het ze dit keer wel lukken.

Vierwieler
                                Deelnemer

[i]Ik heb het antwoord al gevonden op het Duitse forum: “Es gibt keine SIM-Karte! Dort is eine eSIM verbaut, in der die “Vodafone-Daten” programmiert sind.” Er zit dus een geprogrammeerde eSim in de auto, geen gewone simkaart. Helaas pindakaas dus:-(([/i]

Ik reageer even op mezelf. Ik las ergens (http://www.handytarife.de/?opel-navi-900-intellilink-2-generation-im-test) dat de Navi900 in staat is om verbinding te leggen met een WLAN. Als ik het goed zie op de foto op die site dan kun je gewoon een willekeurig toegangspunt selecteren. Hij hoeft dus niet persé te verbinden met de ingebouwde hotspot. Dat zou mooi zijn want toevallig kreeg ik vandaag bericht van mijn provider XS4ALL dat ik standaard gratis 500MB per maand krijg voor mobiel internet ipv 250MB. Ik ga dus mijn Huawei mifi (met XS4ALL-simkaart) ergens in de auto verstoppen en aan de geschakelde 12V hangen en pairen met de Navi900. Op die manier heb ik altijd wifi in de auto én internet op de Navi900.
                                  Kan iemand bevestigen dat dit gaat werken?

Ed13
                                  Deelnemer

Ben benieuwd of dat gaat lukken hoor het graag want ik heb 5 GB per dag.

Vierwieler
                                    Deelnemer

Zeker. Alleen mijn auto wordt pas in april geleverd, dus je zult wel geduld moeten hebben.

/edit: ik zie nu pas dat die foto in mijn vorige post betrekking heeft op de vorige generatie Navi900. Desalniettemin hoop ik, en misschien kan iemand dat bevestigen, dat je nog steeds kunt pairen met een willekeurig toegangspunt.

Escudo
                                      Deelnemer

Ik heb inderdaad geprobeerd om te connecten met mijn thuisnetwerk. Deze kon gevonden worden door de auto, maar een connectie werd er niet gemaakt. Ook met een hotspot vanaf mijn telefoon werkte niet. Ben benieuwd of jij wel succes gaat boeken :)

Vierwieler
                                        Deelnemer

In Duitsland iemand die het wel gelukt is om te connecten met zijn telefoon: Flowryan heet hij. Zie https://www.astra-k-forum.de/index.php/Thread/2425-Wetteranzeige/?pageNo=3

Martino D
                                          Deelnemer

Vandaag een wat langere rit (klein uur) met Android Auto gereden. En ben een zeer vervelend probleem tegengekomen. De USB poort van de Astra levert niet genoeg stroom om de telefoon op te laden bij gebruik van Android Auto. De batterij van de telefoon (een Nexus 6P) loopt dus leeg… Ik was zo’n 10% batterij kwijt na deze rit. Heb even Gegoogled en dit probleem wordt vaker gemeld.
                                            Dat maakt Android Auto voor mij onbruikbaar op langere afstanden, zoals vakanties :( Toch wel een erg grote faal van Opel en/of Google…

Verder verloopt het dempen van de muziek bij gesproken aanwijzingen erg onrustig (hapering in de muziek soms, de navigatie praat ook wel erg veel). En op enig moment viel de muziek weg en veranderde in ‘gepiep’. Op dat moment dus maar overgeschakeld naar de Opel Navigatie en muziek via Bluetooth.

3234dmtr
                                            Deelnemer

Het is een bekend issue dat de Nexus 6P accuproblemen kan hebben. Combineer dat met een USB poort die hooguit 1 Ampère stroom levert en een telefoon die voluit moet draaien en je hebt een uitdaging….. Ik navigeer zelf uitsluitend via Android auto. Dit gebeurt wisselend met een Samsung Galaxy S5 en een Sony Xperia Z. Ook hier krijgen de accu’s flink op hun donder, maar er wordt net quitte gespeeld qua stroomverbruik. Aangezien ik zo’n 46k kilometers in een half jaar heb gereden heb ik wel een beetje praktijkervaring. Verder geen problemen met het wisselen tussen bellen en muziek. Alleen het updaten van de telefoon app moet handmatig gebeuren, omdat deze niet in de NL Google Play Store wordt aangeboden. MJ 2016.

Martino D
                                              Deelnemer

Ik heb nooit accuproblemen met mijn 6P gehad. Ik ben al aan het zoeken naar USB C y-kabels, dan kan ik extra stroom halen vanaf de sigaretten aansteker. Die kabels bestaan, maar zo te zien alleen in China. En aangezien je met een verkeerde USB C kabel ook je telefoon kan slopen aarzel ik ;)
                                                Jammer dat fabrikanten niet iets langer nadenken, dit soort problemen zijn toch simpel te voorkomen.

Nou ja, genoeg opties voor de vakantie: de Opel Navigatie of voor die ene keer dan toch mijn telefoon met een zuignap op het dashboard. Daar zit TomTom op met actuele kaarten en fatsoenlijke verkeersinformatie en dat werkt een stuk beter wat betreft routes plannen. Voor ritten in Nederland kan ik 10 tot 20% batterijverlies wel hebben met Android Auto.

Ed13
                                                Deelnemer

Bij kabeltje.nl kan je de goed kabels kopen

Ed13
                                                  Deelnemer

Bij kabeltje.nl kan je de goed kabels kopen

Astra_DLS
                                                    Deelnemer

[quote quote=18338346]via spaarbesturing in de auto.[/quote]
                                                      Dat werkt bij mij exact 0 van de 100 keer! Hopeloos systeem. Google via Android Auto, geen enkel probleem. Parrot MKI 9100 / 9200, geen enkel probleem. Astra: 0% succes…

Nog nooit zo een waardeloos systeem gehad in een auto als deze.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 241)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.