Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt#
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2016 om 07:51 #18292544
okay dat geef niets
ik weet dat de rest zo goed als goed is aleen pin j en het snelheid signaal weet ik nietmichel
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
12 april 2016 om 09:40 #18292545Welke pinnetjes wil je gaan gebruiken om je x2 stekker uit te breiden? Ik ben hier zelf mee bezig voor mijn cruise-control, en had eerst verkeerde pinnetjes besteld. degene die je (schijnbaar) moet hebben, heten “micro-timer terminal” contacten. Misschien bespaart het je de frustratie die ik had toen ik verkeerde pinnetjes erin probeerde te proppen :thumb
12 april 2016 om 11:01 #18292546ik heb deze stekker gekocht op ebay
voor een gods vermogen van 45 euro waarvan 15 euro verzend koste :wtf
maar wou het er wel in hebbendeze link is het https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/opel-astra-g-tempomat-kabel-stecker-kabelsatz-motorraum/260053468-223-7034″ onclick=”window.open(this.href);return false;
edit:
even een goed foto bij gevoegd
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk18 april 2016 om 18:35 #18292547zoo ik heb maar tis2000 op mijn laptop gezet :p
na wat zoeken kom ik toch aardig uit op het lijstje die ik eerder had gepost :afro (ik leer het ook nog eens)
aleen pin J op de cc stekker kon ik niet vinden :hmmz
het rode zou het snelheidsignaal zijn
A: zwart/rood 13-Cruise Control Pin A-Black/Red-0.75
B: zwart/geel 11-Cruise Control Plug Pin B-Black/Yellow-0.75
C: zwart/bruin 17-Cruise Control Pin C-Black/Brown-0.75
D: grijs 53-Cruise Control Pin D-Grey- 0.5
E: bruin massa dus aan de auto vast
F: zwart 66-Cruise Control Pin F-Black-0.75
G: zwart/geel 14-Cruise Control Pin G-Black/Yellow-0.5
H: bruin/wit 15-Cruise Control Pin H-Brown/White-0.5
J: zwart/blouw 8-Simtec Plug Pin 37-Brown/Blue-0.5 (ECU Plug) ??
K: nummer 62 op de X2 stekker dus ff er bij solderen en krimpkous er over heenen ik heb meteen maar besloten om de sandwich plate er tussen uit tehalen die lekt nu al :wtf
dus heb ik maar voor deze veel nettere oplossing gekozendus heb ik nu dit besteld M14x1.5 naar 1/8 npt
http://www.ebay.de/itm/331660221880http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/171368-xe-let-oil-pressure-temp-senders-what-why-how-where.html#/forumsite/20932/topics/171368?page=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
en een nieuwe koppeling is onderweg nu aleen nog een paar dingen en hij kan er in
19 april 2016 om 18:02 #18292548Die pin J is ook niet gebruikt in de meeste gevallen.
19 april 2016 om 19:57 #18292549okay en nu snap ik ook waarom king:
wand als ik opp op het astra GSi forum kijk is het voor de cc lampje en die heeft de G standaard niethttp://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?f=39&t=13535&start=125″ onclick=”window.open(this.href);return false;
michel
28 april 2016 om 04:14 #18292550hier weer even een update:
ik heb nu bijna alles binnen
ik moet nog wel wat bestellen maar dat komt volgende maand weer.de koppeling is binnen :)
en 2 kleine verloopjes van m14 naar 1/8 uit me hoofd.
de sandwichplate lekten nu al dus dus dan maar deze oplossing en die vond ik nog mooier ookop de foto zit de plaat er nog tuseen maar die kreeg ik niet snel los
michel
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
8 augustus 2016 om 19:54 #18292551na een hele tijd weer even hier iets posten
me blok gaat er rond deze tijd er in :afro :afro :afro :afro
maar het zit niet helemaal mee
ik had een nieuwe boom gekocht zonder cc en daar heb ik toen cc bij geprikt maar
dat heb ik heel simpel verkloot :swear
de stekker x2 krijg ik niet knap meer dicht door dat er elke keer contacten buigen en daar door stuk gaan dus heb ik er voor nu gekozen
om de ECU stekker om te solderen en zo dan te gaan rijden.en later een nieuwe boom halen waar bij ik het rustig met een maatje van me de boom rustig prepareer en niet zo als het nu gegaan is.
ik had zelf xtra contactpootje besteld om die genen die stuk waren te vervangen en dat lukte
maar elke keer als ik de stekker dicht wil drukken is er een ander contact die vervelend is en daar door een never ending story en eerlijk ik vertrouw de stekker ook niet helemaal meer.nu het goede nieuws
ik had ooit biesheuvel gebeld over mijn vliegwiel en die zeiden toen dat hij afgedraaid kan worden maar dat kan helaas toch niet :cry
om dat het persoon waar ik was zei dat het een gietijzer vliegwiel was en daar door eigenlijk niet veel lichter kan worden zonder te grote risico’s
dus heb ik bij m-tech een vliegwiel besteld van 5.6 kilodat was hem voor nu even
mvg michel
9 augustus 2016 om 13:30 #18292552Daarom waarschuw ik vaak, ombouwen zijn vaak toch soms nog wat lastig. Zeker als je niet de kableboom van de donor er compleet bij hebt zoals je zou willen.
10 augustus 2016 om 04:49 #18292553Klopt het is ook iets duurder geworden dan ik had gehoopt
Heb zelf besloten een m-tech vliegwiel te bestellen.
en een nieuwe koppeling + drukgroep
en nog andere nokkenassen van 262°En dan nog het gebruikelijke
Een nieuwe distributie set.
En dan nog wat kleine dingen.Dus al met al is het een duure maar ik wil het gewoon goed doen en later ook geen gezijk met het RDW als ik ga omkeren
En nu is het een stuk goedkoper om het nu te doen dan als je er bijna niet bij komt
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
11 augustus 2016 om 23:26 #18292554dit typte Haasje17
EDIT: Even wat voor je uitgetypt.
X16XEL X53
Pin 3 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
Pin 5 |Red-Black |Automatic transmision |niet nodig
Pin 7 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
Pin 8 |Green |Instrument / Airco / Cool module |Toerentalsignaal
Pin 9 |Black-Green |Airco
Pin 10 |Brown-Yellow |Diagnose
Pin 12 |Brown-White |Cool module
Pin 14 |Brown-Yellow |Cool module
Pin 15 |Brown-Violet |Cool module
Pin 18 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
Pin 20 |Brown-White |Imobiliser
Pin 21 |Black-Brown |Info display |Verbruiksignaal
Pin 25 |Black-Red |Automatic transmision |niet nodig
Pin 26 |Brown-Green |Cool module
Pin 27 |Blue-Red |Speed Signal |Snelheidssignaal
Pin 28 |Brown-Green |Ignition
Pin 29 |Brown-Blue |Instrument
Pin 30 |Blue |Instrument / Airco / Cool module |Koelwater signaal
Pin 31 |Black |Ignition
Pin 32 |Red-Blue |Fuel RelayX20XEV X57
Pin 2 |Green |Instrument / Airco / Cool module |Toerentalsignaal
Pin 3 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
Pin 5 |Black-Brown |Info display |Verbruiksignaal
Pin 8 |Blue |Instrument / Airco / Cool module |Koelwater signaal
Pin 17 |Blue-Red |Speed Signal |Snelheidsignaal
Pin 18 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
Pin 21 |Red-Black |Automatic transmision |niet nodig
Pin 24 |Black-White |Traction/ABS/ESP |niet nodig
Pin 31 |Black |Ignition zitten bij elkaar volgens tis 2000
Pin 32 |Black |Ignition zitten bij elkaar volgens tis 2000
Pin 33 |Gray |Traction/ABS/ESP niet nodig
Pin 34 |Brown-Green |Cool module
Pin 35 |Brown-White |Cool module
Pin 37 |Brown-Blue |Instrument
Pin 44 |Brown-White |Imobiliser
Pin 47 |Brown-Yellow |Diagnose
Pin 48 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
Pin 49 |Brown-Violet |Cool module
Pin 51 |Brown-Yellow |Cool module
Pin 53 |Brown-Green |Fuel Relay
Pin 60 |Black-Red |Automatic transmision |niet nodig
Pin 63 |Black-Green |Airco
x16xel diegramalleen nu keek ik zelf nog even goed in tis2000
maar ik zag net dat er in beide kabelbomen de aansturing van het brandstof rails bruin-groen is maar er bij de xel boom ook nog een draad van de ecu naar de pomp gaat met de kleur rood-blauw.zie plaatje hier boven
kan ik die gewoon afdoppen of moet ik die wel gebruiken ?en als ik het goed zag zitten pin 31 en pin 32 bij elkaar door gelust richting de ecu klopt dat ?
ps. ik kan nog niet onder de kap kijken door de verpootbrug dus kom nu niet bij het rails
nog iets me metertjes zitten er al in op een betere plek
mvg michel19 augustus 2016 om 14:21 #18292555Zo hij zit er in hoor en loopt ook erg mooi al zeg ik het zelf
De kroonstenen moeten nog gesoldeerd worden dit is tijdelijk.
De ombouw ging erg lekker
Alleen na de eerste testrit kwamen we er achter dat het dif was niet goed was dus weer sloopen en uit wisselen. :(
Dat was voor mij een flinken tegen valler
En er moesten 2 bouten van de uitlaat getapt wordenNu alleen nog de bobine vervangen die draait niet lekker mee op 2000 toeren
En dan rustig aan rijden omdat het blok minimaal 1 jaar stil heb gestaanAls dit alles goed is natuurlijk naar het rdw toe voor de keuring
Michel
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
20 augustus 2016 om 06:35 #18292556Nice! Eindelijk wat meer vermogrn :afro die 1.6 was leuk, maar nu kun je deze flink tunen. Ik heb uiteindelijk die zilvere g weggedaan en een opc1 aangeschafd, dat is wel hele andere koek dan een 1.6 :jerry
21 augustus 2016 om 16:08 #18292557Het is zekker andere koek hij is veeeel stiller en echt wel sneller
Ook was mijn 1.6je niet echt de langzaamsteVerstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.