astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt#

Forumindex Forums Modellen Astra astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt#

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 89)
  • Auteur
    Berichten
  • #18292519
    okkie-001
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2009

      Okay dan ga ik naar de dealer toe dan heb ik zekker de goede olie te pakken

      En is deze dis set de goede
      http://www.mister-auto.nl/fl/distributieriem-en-waterpomp/gates-kp15542xs_g3096_a033KP15542XS.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Michel

      #18292520
      okkie-001
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 June 2009

        Vandaag even wat spulletjes besteld :)

        nokkenas Keerring
        Waterpomp+Tandriemen GATES
        Bougie BOSCH 0 242 222 505
        Klepdekselpakking
        Brandstoffilter

        Over 3 dagen heb ik het als het goed is binnen
        Dan nog hopen dat de x20xer nokken er nog zijn dan echt beginnen met iets :P te doen

        Nu ga ik er van uit dat het alle maal wel goed zit maar de bougies zijn dat de goede ?

        Michel

        #18292521
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Zijn dat niet de bosch bougies met 4 pootjes? In dat geval zou ik andere kopen.

          #18292522
          okkie-001
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 June 2009

            Ja dat klopt het zijn bougies met 4 pootjes.
            Zijn die niet goed voor dit blok dan ?
            Of kan het gewoon beter ?

            Michel

            #18292523
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Beter die met 1 of 2 pootjes, orgineel gm zijn met 1 of 2 pootjes, met 4 heeft de vonk meerdere wegen om over te slaan. Vaak met als resultaat zwakkere vonk.

              Mijn voorkeur gaat uit naar die met 1.

              #18292524
              okkie-001
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 June 2009

                Onder tussen alles voor de 2 de keer besteld bij mister auto :shock:

                De dis set was niet Leverbaar dus kreeg ik zonder overleg dat bedrag terug :(
                Dus maar een bericht gestuurd dat ik de rest ook wil anuleren kon ik mooi de goede bougie’s bestellen :lol:

                En dit is nu de besteling geworden en een voordeel ik krijg er nu een philips led lamp bij en gratis verzend kosten
                Maar ze hebben wel de laste kans gekregen vond het niet echt service het terug storten zonder overleg

                Tandriemset
                GATES – Ref : K015542XS. 1X
                Waterpomp
                SKF – Ref : VKPC 85611. 1X
                Bougie
                BOSCH – Ref : 0 242 229 654 4X
                Klepdekselpakking
                ELRING – Ref : 495.770 1X
                Keerring, nokkenas
                PAYEN – Ref : NC006. 2X
                Brandstoffilter
                MANN-FILTER – Ref : WK 512 1x

                En nog bedankt voor de tip over de bougies ik heb nu wel de goede

                michel

                #18292525
                okkie-001
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 June 2009

                  Deze even uit het stof halen

                  Ik heb ondertussen alles al lang binnen wat ik besteld heb.
                  Ik twijven aleen nog over welke nokken ik ga bestellen.
                  De opc werden niets dus ik denk zelf dat het die van ebay worden.

                  Maaaaar ik sta niet still volgende week de remmen swappen.
                  de trommels achter gaan er uit en er komen schijven voor terug.

                  En dan nog een keer me vliegwiel aflaten draaien.

                  Planning is dat me blok er rond maard pas in zit.
                  Dit omdat me meissie rond de kerst in het gips gaat met 2 benen :mrgreen:
                  Dus heb ik ook huisarrest of een verzorgen functie 8-)

                  Michel

                  #18292526
                  okkie-001
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 June 2009

                    Hoppa de remmen swap zit er ook op :)

                    Michel

                    #18292527
                    okkie-001
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 June 2009

                      Nog bedank voor de geenen die me goede info gaven over de achter remschijven :) :) :)

                      Maar er is weer iets binnen gekomen voor me nieuwe motorblok de stage 1 nokken

                      spec’s
                      262 grade (in/ex)
                      klep Lift: 10.35 mm (in/ex)
                      Dyno proven power +9pk

                      #18292528
                      okkie-001
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 June 2009

                        gisteren om dat ik niet toch niets beters te doen had
                        ben ik maar begonnen met het klein beetje schoonmaken van me motorblok

                        van

                        naar/ tijdens |


                        deze zat helemaal voor met aan ge koekte olie :shock:

                        en heb de versnellingsbak ook los gehaald van het blok
                        gelukkig ging dat best aardig nu nog de koppeling
                        en dan kijken of hij vervangen moet worden

                        en heb via ebay misschien een completen kabelboom voor de motorruimte ge scoort

                        michel

                        #18292529
                        okkie-001
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 June 2009

                          Vraagje

                          Hoe kan ik zien of de kabelboom waarde koplampen aan zitten of deze ook een mid heeft ?

                          Ik heb contract met i maand die zoon boom tekoop heeft hij weet aleen niet welke opties er op zitten

                          Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                          #18292530
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Lastig, als er een olieniveau en een ruitensproeier en koelvloeistof niveau sensor stekker aan zit.

                            #18292531
                            okkie-001
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 June 2009

                              Ik heb net foto’s gekregen ik zal ze vanmiddag allemaal er ff op zetten maar voor nu ff 1

                              En als ik deze boom monteer dan heb ik toch wel tc die uit kan ik heb de stekkeer wel binnen ni liggen
                              Michel

                              Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                              #18292532
                              okkie-001
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 June 2009

                                dit zijn de foto’s als ik het zo zie zit er geen mid in of denken jullie wat anders ?

                                1.

                                2.

                                3.

                                4.

                                5.

                                6.

                                7.

                                8.

                                9.

                                10.

                                michel

                                #18292533
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  zitten er afgeknipte draden aan.

                                  #18292534
                                  okkie-001
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 June 2009

                                    ik heb het gevraagd maar er zijn geen draaden afgeknipt en alles is heel.

                                    dus dat word op pinnnen om de mid opties er in te hebben
                                    als dat gaat ?

                                    wat ik eigelijk niet weet is of deze boom eigelijk wel past op de boom in de auto :)

                                    michel

                                    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                                    #18292535
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      Als er niks is afgeknipt mis ik bijvoorbeeld de draad voor remvoering controle, dus dan is het geeen Mid draadboom.

                                      Als je nu een X motor hebt en je hangt deze boom erin dan zou alles moeten passen / werken.

                                      #18292536
                                      okkie-001
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 June 2009

                                        ik heb idd een x motor de x16xel

                                        en dan gewoon om pin een wat ik mis en dan is het goed ?

                                        Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                                        #18292537
                                        okkie-001
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          11 June 2009

                                          de boom is binnen en hij heeft volgens mijn gewoon een mid :afro
                                          ik mis aleen de cruise control stekker dus die moet ik er in maken

                                          een aantal stekkers

                                          dit is een abs sensor met de stekker voor de remvoering volgens mijn ?

                                          hier het zelfde aleen mist deze de stekker

                                          michel

                                          #18292538
                                          okkie-001
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 June 2009

                                            ik heb nog ff een vraagje ik heb in de bom van de x16xel cruise control

                                            maar in de boom van de x20xev niet hoe kan ik dat er bij maken ?

                                            michel

                                            #18292540
                                            okkie-001
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              11 June 2009

                                              nog een vraagje

                                              wie heeft er op papier hoe ik de nokken assen moet aan draaien en in welke volgorde ?
                                              ik kon het niet echt vinden

                                              en bij pinnen van cruise control hoe zit dat in de xev ?

                                              michel

                                              #18292539
                                              okkie-001
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                11 June 2009

                                                even een korte vraag

                                                past de gaskabel van een vectra B x20xev ?
                                                de gas kabel die er nu in zit is van een tigra A en die zit op de powerbox
                                                en die hebben een andere aansluiting dan ik straks nodig heb

                                                michel

                                                #18292541
                                                okkie-001
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  11 June 2009

                                                  beste mensen ik heb even een vraagje na wat uitzoek werk

                                                  ik heb nu me cruise control kabeltje binnen en die wil ik in de nog in te bouwen motor boom pluggen maar zie ik het goed ?

                                                  van af de cc stekker
                                                  A: zwart/rood 13-Cruise Control Pin A-Black/Red-0.75
                                                  B: zwart/geel 11-Cruise Control Plug Pin B-Black/Yellow-0.75
                                                  C: zwart/bruin 17-Cruise Control Pin C-Black/Brown-0.75
                                                  D: grijs 53-Cruise Control Pin D-Grey- 0.5
                                                  E: bruin massa dus aan de auto vast
                                                  F: zwart 66-Cruise Control Pin F-Black-0.75
                                                  G: zwart/geel 14-Cruise Control Pin G-Black/Yellow-0.5
                                                  H: bruin/wit 15-Cruise Control Pin H-Brown/White-0.5
                                                  J: zwart/blouw 8-Simtec Plug Pin 37-Brown/Blue-0.5 (ECU Plug) ??
                                                  K: blouw/rood snelheid sensor waar op solderen ?

                                                  X2 Plug Wires
                                                  Pin Number-Destination-Colour-Size MM

                                                  1-Engine-Blue-0.75 (ECU Plug)
                                                  2-Bonnet Switch Plug Pin A-Brown/Green-0.5
                                                  3-Rear Harness-White/Black-0.75/0.35 (Grey 6 pin Engine Plug)
                                                  4-Not used
                                                  5-ABS, ESP, Power Steering-Black-0.75
                                                  6-ABS Module Plug Pin 20-Brown/Yellow-0.35
                                                  7-Earth-Brown-0.5
                                                  8-Simtec Plug Pin 37-Brown/Blue-0.5 (ECU Plug)
                                                  9-Brown Cylinder Connector Pin 14-Blue/White-0.5
                                                  10-Brown Cylinder Connector Pin 6-Blue/Green-0.75
                                                  11-Cruise Control Plug Pin B-Black/Yellow-0.75
                                                  12-Indicators Front & Side Left Pin 1 & Pin A-Black/White-0.75
                                                  13-Cruise Control Pin A-Black/Red-0.75
                                                  14-Cruise Control Pin G-Black/Yellow-0.5
                                                  15-Cruise Control Pin H-Brown/White-0.5
                                                  16-Power Sounder Pin 3 -Brown/Red-0.75
                                                  17-Cruise Control Pin C-Black/Brown-0.75
                                                  18-Power Sounder Pin 2 & Alarm Horn Pin B-Red-0.75
                                                  19-Indicators Front & Side Right Pin 1 & Pin A-Black/Green-0.75
                                                  20-Engine Oil Level-Brown/Green-0.75 (Grey 6 pin Engine Plug)
                                                  21-Parking Light Left Pin B-Grey/Black-0.75
                                                  22-Coolant Level-Brown/Blue-0.75
                                                  23-Engine-Black/Brown-0.35 (ECU Plug)
                                                  24-Washer Fluid Level-Brown/Yellow-0.5
                                                  25-Pin 5 Washer Relay Headlamp-Grey/Green-0.75
                                                  26-Pin 4 Washer Relay Headlamp-Black/Red-0.75
                                                  27-Not used
                                                  28-ABS Module Plug Pin 9-Blue-0.5 (ABS Cable)
                                                  29-ABS Module Plug Pin 2-Blue/Red-0.5 (ABS Cable)
                                                  30-ABS Module Plug Pin 28-Brown/Green-0.35
                                                  31-ABS Module Plug Pin 31-Black/Red-0.75
                                                  32-Parking Light Right Pin B-Grey/Red-0.75
                                                  33-ABS Diagnostic Link Brown/White-0.5
                                                  34-Brake Fluid-Brown/White-0.75
                                                  35-ABS Module Plug Pin 8-Brown-0.5 (ABS Cable)
                                                  36-ABS Module Plug Pin 1-Brown/Red-0.5 (ABS Cable)
                                                  37-Not used
                                                  38-ABS Module Plug Pin 14-Black/Green-0.75
                                                  39-Outside Temp Pin B Blue-0.35
                                                  40-Not used
                                                  41-Outside Temp Pin A-Blue/White-0.35
                                                  42-Not used
                                                  43-Not used
                                                  44-Not used
                                                  45-Not used
                                                  46-Engine-Brown/White-0.75 (ECU Plug)
                                                  47-Not used
                                                  48-Windscreen Washer Pump Pin 2-Black/Grey-0.75
                                                  49-Not used
                                                  50-Not used
                                                  51-Not used
                                                  52-Not used
                                                  53-Cruise Control Pin D-Grey- 0.5
                                                  54-Not used
                                                  55-Alarm Horn Pin A-Brown/Red-0.75
                                                  56-Pad Sensor Front Left Pin 2-Yellow/Red-0.5
                                                  57-Windscreen Washer Pump Pin 1-Black/Red-0.75
                                                  58-Headlamp Levellers Both Sides Pin 2-Brown/Yellow-0.75
                                                  59-Engine-Red-1
                                                  60-Not used
                                                  61-Steering Pin A-Blue/White-0.5
                                                  62-ABS Module Plug Pin 25-Blue/Red-0.5
                                                  63-Engine + Traction Control-Green-0.5 (ECU Plug)
                                                  64-Engine Diagnostic-Brown/Yellow-0.5
                                                  65-Not used
                                                  66-Cruise Control Pin F-Black-0.75
                                                  67-Not used
                                                  68-Not used
                                                  69-Not used
                                                  70-Not used
                                                  71-Not used
                                                  72-Not used
                                                  73-Windscreen Wiper Motor Pin C-Green-1.5
                                                  74-Windscreen Wiper Motor Pin E-White-1.5
                                                  75-Windscreen Wiper Motor Pin A-Yellow-1.5
                                                  76-Windscreen Wiper Motor Pin D-Black/Violet-1.5
                                                  77-Reversing Lamps/Speed Signal-Black-0.75 (Grey 6 pin Engine Plug)
                                                  78-Horns Both Pin 1 Red/Brown-1.5
                                                  79-Low Beam Pin 1 Left & Levelling Both Pin 3-Yellow 1.5/0.75
                                                  80-Low Beam Pin 1 Right-Yellow-1.5
                                                  81-High Beam Right Pin 1-White-1.5
                                                  82-High Beam Left Pin 1-White-1.5
                                                  83-Pin 8 Washer Relay Headlamp-Red-2.5
                                                  84-Not used
                                                  85-Not used
                                                  86-Not used
                                                  87-Power Sounder Pin 1 -Black-0.75
                                                  88-Not used
                                                  89-Not used
                                                  90-Not used
                                                  91-Engine-Red/Blue-1.5 (Grey 6 pin Engine Plug via purple relay)
                                                  92-Not used
                                                  93-Fog Lamps both Pin 2-Black-1.5
                                                  94-ABS Module Plug Pin 19-Brown-2.5
                                                  95-Brown Cylinder Connector Pin 8-Black/Red-2.5
                                                  96-Engine-Black-2.5 (Grey 6 pin Engine Plug)
                                                  97-Not used
                                                  98-Fuse 3 60 Amp-Black/Yellow-6
                                                  99-Fuse 2 60 Amp-Black/Red-6
                                                  100-Fuse 1 60 Amp-Black-6

                                                  Note that these pin-outs are for a 1998-99 Astra SRI 2.0 16v with an X20XEV block running ABS, Traction Control & Cruise Control. This is a model without Aircon, Heated Seats, Electric Mirrors, Electric Sunroof or an Engine Cooling module. I do not have the headlamp washers fitted either although I do have the wiring for it.

                                                  ik heb dus volgens my alles oed aleen moet ik nog weeten waar ik het snelheid signaal vandaan haal en waar ik pin j op klik

                                                  michel

                                                  #18292542
                                                  okkie-001
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    11 June 2009

                                                    niemand ?

                                                    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                                                    #18292543
                                                    Haasje17
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      8 September 2009

                                                      Al paar keer je vraag voorbij zien komen maar door drukte / studie en werk nog geen tijd gehad het voor je uit te zoeken.
                                                      Zal proberen vandaag even te kijken hoe het zit.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 89)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.