astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt#

Forumindex Forums Modellen Astra astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt#

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 89)
  • Auteur
    Berichten
  • #18292494
    okkie-001
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2009

      Okay dat word dus even op jacht naar 2 schema’s 1 van de x16xel en de ander van de x20xev

      #18292495
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Die heb ik wel voor je als je wil. Stuur me maar even een pm met je mail adres.

        Even schema voor je gemaakt, bijna alles is kleur op kleur, sommige kleuren zijn dubbel wel even meten welke pin dat het dus zit.
        Lijkt erop dat enkel brandstofrelais andere kleur draad heeft en een aantal overbodige bij de x20xev.

        EDIT: Even wat voor je uitgetypt.
        X16XEL X53
        Pin 3 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
        Pin 5 |Red-Black |Automatic transmision |niet nodig
        Pin 7 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
        Pin 8 |Green |Instrument / Airco / Cool module |Toerentalsignaal
        Pin 9 |Black-Green |Airco
        Pin 10 |Brown-Yellow |Diagnose
        Pin 12 |Brown-White |Cool module
        Pin 14 |Brown-Yellow |Cool module
        Pin 15 |Brown-Violet |Cool module
        Pin 18 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
        Pin 20 |Brown-White |Imobiliser
        Pin 21 |Black-Brown |Info display |Verbruiksignaal
        Pin 25 |Black-Red |Automatic transmision |niet nodig
        Pin 26 |Brown-Green |Cool module
        Pin 27 |Blue-Red |Speed Signal |Snelheidssignaal
        Pin 28 |Brown-Green |Ignition
        Pin 29 |Brown-Blue |Instrument
        Pin 30 |Blue |Instrument / Airco / Cool module |Koelwater signaal
        Pin 31 |Black |Ignition
        Pin 32 |Red-Blue |Fuel Relay

        X20XEV X57
        Pin 2 |Green |Instrument / Airco / Cool module |Toerentalsignaal
        Pin 3 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
        Pin 5 |Black-Brown |Info display |Verbruiksignaal
        Pin 8 |Blue |Instrument / Airco / Cool module |Koelwater signaal
        Pin 17 |Blue-Red |Speed Signal |Snelheidsignaal
        Pin 18 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
        Pin 21 |Red-Black |Automatic transmision |niet nodig
        Pin 24 |Black-White |Traction/ABS/ESP |niet nodig
        Pin 31 |Black |Ignition
        Pin 32 |Black |Ignition
        Pin 33 |Gray |Traction/ABS/ESP niet nodig
        Pin 34 |Brown-Green |Cool module
        Pin 35 |Brown-White |Cool module
        Pin 37 |Brown-Blue |Instrument
        Pin 44 |Brown-White |Imobiliser
        Pin 47 |Brown-Yellow |Diagnose
        Pin 48 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
        Pin 49 |Brown-Violet |Cool module
        Pin 51 |Brown-Yellow |Cool module
        Pin 53 |Brown-Green |Fuel Relay
        Pin 60 |Black-Red |Automatic transmision |niet nodig
        Pin 63 |Black-Green |Airco

        #18292496
        okkie-001
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 June 2009

          Bedankt voor de info
          Hier ben ik echt blij mee
          Aleen in de xel boom zitten 2x een zekering van 60A.
          En op de xev boom 1x een zekering van 60A ik zal er dus 1 moeten afdoppen.

          Voor de rest oogt het gelijk

          Echt bedankt voor de goede hulp :)

          #18292497
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Die komen beide van dezelfde zekering af, dus gewoon bundelen. Ik denk zelfs dat ze heel dicht bij de ecu gesplitst zijn in 2 draadjes.

            #18292498
            okkie-001
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 June 2009

              Oooh :) okay dat wist ik niet :p

              Ik heb nog 1 vraag de nokkenassen die ik poste is dat wat ?

              Normaal zijn ze 256° lift 10.2
              En sport zijn ze 262° lift 10.35

              Dus is dat hadig met een licht vliegwiel ?

              Michel

              #18292499
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Ik zou opzoek gaan naar nokken van een XER, dat levert al snel vermogenwinst op en rijd lekker en niet zenuwachtig.

                #18292500
                okkie-001
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 June 2009

                  Oke en mag ik dan vraagen waarom je zou gaan voor de xer nokken ?

                  Michel

                  #18292501
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Als je een spagettie, xer nokken + ecu chipt zit je al bijna op het vermogen van een xer.

                    #18292502
                    okkie-001
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 June 2009

                      de spaghetti komt er met de tijd op en de ecu word ook met de tijd gechipt
                      maar zijn die xer nokken dan beter dan die van ebay ?

                      en nog 1 vraag die ik gisteren op de sloop zag.
                      kan je de brandstofleidingen los halen ?
                      En dan bedoel ik de slangen die naar de rail gaan
                      ik denk dat 1 van de 2 tekort is en die zal dus langer moeten worden voor de xev of lijkt dat maar zo ??

                      Het lijkt er op als ik deze monteer dat het wel zou passen
                      http://m.ebay.de/itm/Kraftstoffleitung-Kraftstoff-Rohr-Ruecklauf-Vectra-B-1-8-2-0-X18XE-X20XEV-Opel-/251715908660?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      een olieafscheider is het handig om hem te monteren of moet ik hem er afhalen

                      michel

                      #18292503
                      okkie-001
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 June 2009

                        nog iets nu we toch lekker bezig zijn :P
                        http://www.mister-auto.nl/fl/oliefilter/purflux-ls891_g7_a038LS891.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        is dit het juiste filter voor de x20xev ? a gezien ik een laag filter moet hebben

                        #Edit fuck it :mrgreen: ik heb hem besteld in loop van deze week komen de meter ook binnen dus kunnen we passen :)

                        En. Pas past de stekker die ik nodig heb van x18xe1 op mijn ecu ?
                        Solderen moet ik toch

                        Michel

                        #18292504
                        okkie-001
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 June 2009

                          Zooo de eerste spulletjes zijn binnen

                          #18292505
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            De brandstofleidingen zouden denk ik lang genoeg moeten zijn.
                            Anders bij de stalen buis afzagen en verlengen met een universele brandstofslang en 2 klemmetjes.

                            De stekker van een x18xe1 past inderdaad ook. Zelfde ecu.

                            #18292506
                            marijnl1988
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 January 2012

                              Wat haasje bedoeld ( ron)

                              De nokken van een xer zijn een leuke optie om meer vermogen te krijgen en niet al te scherp…
                              Staat heel toevallig een setje te koop ( zie advertenties hier op dit forum ) om een setje te vinden is wel knap lastig heb er bijna 2 jaar over gedaan stond ooit 1 setje te koop maar moest hem vanwege een project laten schieten…
                              Nooit meer een setje gevonden tot een tijdje terug 2jaar ofzo…kop kunnen kopen met de nokken er nog in van een xer

                              Deze nokken laten je motor niet al te onregelmatig lopen en pingelen…
                              Dus nog fijn om mee te rijden voor dagelijks..

                              #18292507
                              okkie-001
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 June 2009

                                Okae bedankt
                                Ik ga het even op meten wat de lengte is en anderes komen er universele onder maar dan wel de gevlochten brandstofleidingen het oog wil ook wat

                                En mooi dat de stekker past ik dacht al zo iets :)
                                Maar twijvelde te veel

                                En als ik jullie zo hoor is een xer setje meer vermogen maar niet te onrustig
                                En dat is met de 262° nokken wel anders miss dat ik wel de 262° nokken bestel en als ik voor een mooien prijs xer nokken tegen kom dat die er dan in gaan

                                Michel

                                #18292508
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  De kleplift van de xer nokken zit echt op de max van wat kan. Meester aftermarket varieert nogal in wat de kleplift is.

                                  #18292509
                                  okkie-001
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 June 2009

                                    Oke je hebt me over gehaald
                                    Ik wil ze nu hebben.

                                    En ik ben al wat weezen prutsen voor me metertjes



                                    Dit is even snel in elkaar geprust dus moet. Ik het nog knap afwerken

                                    Michel

                                    #18292510
                                    okkie-001
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 June 2009

                                      De metertjes liggen even stil moet even een goed moment vinden voor het afwerken

                                      Maar na zoeken naar welke olie er in moet kom ik uit op 5w30 of 5w40 met een kilometerstand van 170.000 km op de klok
                                      Ik zag deze is dit de goede ?

                                      https://www.google.nl/search?q=5w40++olie+5+liter&biw=360&bih=334&prmd=sivn&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI3Zz2m9PmxwIVAz4UCh3ivgE-#spd=12339804062644170651&spud=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      Michel

                                      #18292511
                                      marijnl1988
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 January 2012

                                        waarom plaats je de meters niet in de kachelrooster in je middenconsole ???

                                        #18292512
                                        marijnl1988
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 January 2012

                                          #18292513
                                          okkie-001
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 June 2009

                                            Heel simpel ik weet dat ze bestaan
                                            Heb er ook echt naar gezocht
                                            maar ik kon ze niet vinden waar ik er 2 kan bestellen

                                            #18292517
                                            okkie-001
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              11 June 2009

                                              Dit is was aleen voor het oog het word nog strak afgewerkt maar dit was het idee en is goed gelukt voor de eerste keer :)

                                              Ik heb nog een vraagje over de distributie van de x20xev ik had een maatje laten zoeken een distributieset met waterpomp alleen had hij het er over dat er verschil zit in de waterpomp hij had het over de tand wiellen ?
                                              Klopt dat ik kan er namelijk niets over vinden op het internet

                                              Michel

                                              #18292518
                                              Haasje17
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                8 September 2009

                                                Er zit geen veschil in de waterpomp tandwielen, er zit verschil in de lengte van de riem.
                                                Je moet die voor een astra G pakken.

                                                #18292516
                                                okkie-001
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  11 June 2009

                                                  oke bedankt voor de info :wors
                                                  ik dacht al wat blaat me maat nu weer :afro

                                                  maar nu even een snelle vraag welke versnellingsbakolie moet ik nu hebben ?

                                                  CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90 of CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE

                                                  http://www.oliewereld.nl/transmissie/castrol_syntrans_syntrax” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                  of moet ik een andere type hebben ?

                                                  michel

                                                  #18292515
                                                  Opeltje17
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    18 January 2012

                                                    Olie origineel bij de dealer halen is het beste.

                                                    #18292514
                                                    TWA
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 June 2010

                                                      +1 kost niet super veel en is beter dan de andere merken. Ik was net geen €12 kwijt per liter en had voor mijn vec (geen 2 liter) nog geen 1.8 liter nodig.

                                                      Greetz Emiel

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 89)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.