Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g x16xel swap naar x20xev #hij zit er in en werkt#
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2015 om 17:17 #18292494
Okay dat word dus even op jacht naar 2 schema’s 1 van de x16xel en de ander van de x20xev
27 augustus 2015 om 17:58 #18292495Die heb ik wel voor je als je wil. Stuur me maar even een pm met je mail adres.
Even schema voor je gemaakt, bijna alles is kleur op kleur, sommige kleuren zijn dubbel wel even meten welke pin dat het dus zit.
Lijkt erop dat enkel brandstofrelais andere kleur draad heeft en een aantal overbodige bij de x20xev.EDIT: Even wat voor je uitgetypt.
X16XEL X53
Pin 3 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
Pin 5 |Red-Black |Automatic transmision |niet nodig
Pin 7 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
Pin 8 |Green |Instrument / Airco / Cool module |Toerentalsignaal
Pin 9 |Black-Green |Airco
Pin 10 |Brown-Yellow |Diagnose
Pin 12 |Brown-White |Cool module
Pin 14 |Brown-Yellow |Cool module
Pin 15 |Brown-Violet |Cool module
Pin 18 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
Pin 20 |Brown-White |Imobiliser
Pin 21 |Black-Brown |Info display |Verbruiksignaal
Pin 25 |Black-Red |Automatic transmision |niet nodig
Pin 26 |Brown-Green |Cool module
Pin 27 |Blue-Red |Speed Signal |Snelheidssignaal
Pin 28 |Brown-Green |Ignition
Pin 29 |Brown-Blue |Instrument
Pin 30 |Blue |Instrument / Airco / Cool module |Koelwater signaal
Pin 31 |Black |Ignition
Pin 32 |Red-Blue |Fuel RelayX20XEV X57
Pin 2 |Green |Instrument / Airco / Cool module |Toerentalsignaal
Pin 3 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
Pin 5 |Black-Brown |Info display |Verbruiksignaal
Pin 8 |Blue |Instrument / Airco / Cool module |Koelwater signaal
Pin 17 |Blue-Red |Speed Signal |Snelheidsignaal
Pin 18 |Red-Yellow |Automatic transmision |niet nodig
Pin 21 |Red-Black |Automatic transmision |niet nodig
Pin 24 |Black-White |Traction/ABS/ESP |niet nodig
Pin 31 |Black |Ignition
Pin 32 |Black |Ignition
Pin 33 |Gray |Traction/ABS/ESP niet nodig
Pin 34 |Brown-Green |Cool module
Pin 35 |Brown-White |Cool module
Pin 37 |Brown-Blue |Instrument
Pin 44 |Brown-White |Imobiliser
Pin 47 |Brown-Yellow |Diagnose
Pin 48 |Red |Constant Voltage Fuse2 60A
Pin 49 |Brown-Violet |Cool module
Pin 51 |Brown-Yellow |Cool module
Pin 53 |Brown-Green |Fuel Relay
Pin 60 |Black-Red |Automatic transmision |niet nodig
Pin 63 |Black-Green |Airco28 augustus 2015 om 04:33 #18292496Bedankt voor de info
Hier ben ik echt blij mee
Aleen in de xel boom zitten 2x een zekering van 60A.
En op de xev boom 1x een zekering van 60A ik zal er dus 1 moeten afdoppen.Voor de rest oogt het gelijk
Echt bedankt voor de goede hulp :)
28 augustus 2015 om 04:59 #18292497Die komen beide van dezelfde zekering af, dus gewoon bundelen. Ik denk zelfs dat ze heel dicht bij de ecu gesplitst zijn in 2 draadjes.
28 augustus 2015 om 18:05 #18292498Oooh :) okay dat wist ik niet :p
Ik heb nog 1 vraag de nokkenassen die ik poste is dat wat ?
Normaal zijn ze 256° lift 10.2
En sport zijn ze 262° lift 10.35Dus is dat hadig met een licht vliegwiel ?
Michel
28 augustus 2015 om 18:55 #18292499Ik zou opzoek gaan naar nokken van een XER, dat levert al snel vermogenwinst op en rijd lekker en niet zenuwachtig.
28 augustus 2015 om 22:37 #18292500Oke en mag ik dan vraagen waarom je zou gaan voor de xer nokken ?
Michel
29 augustus 2015 om 08:25 #18292501Als je een spagettie, xer nokken + ecu chipt zit je al bijna op het vermogen van een xer.
30 augustus 2015 om 20:56 #18292502de spaghetti komt er met de tijd op en de ecu word ook met de tijd gechipt
maar zijn die xer nokken dan beter dan die van ebay ?en nog 1 vraag die ik gisteren op de sloop zag.
kan je de brandstofleidingen los halen ?
En dan bedoel ik de slangen die naar de rail gaan
ik denk dat 1 van de 2 tekort is en die zal dus langer moeten worden voor de xev of lijkt dat maar zo ??Het lijkt er op als ik deze monteer dat het wel zou passen
http://m.ebay.de/itm/Kraftstoffleitung-Kraftstoff-Rohr-Ruecklauf-Vectra-B-1-8-2-0-X18XE-X20XEV-Opel-/251715908660?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;een olieafscheider is het handig om hem te monteren of moet ik hem er afhalen
michel
31 augustus 2015 om 18:07 #18292503nog iets nu we toch lekker bezig zijn :P
http://www.mister-auto.nl/fl/oliefilter/purflux-ls891_g7_a038LS891.html” onclick=”window.open(this.href);return false;is dit het juiste filter voor de x20xev ? a gezien ik een laag filter moet hebben
#Edit fuck it :mrgreen: ik heb hem besteld in loop van deze week komen de meter ook binnen dus kunnen we passen :)
En. Pas past de stekker die ik nodig heb van x18xe1 op mijn ecu ?
Solderen moet ik tochMichel
2 september 2015 om 04:41 #18292504Zooo de eerste spulletjes zijn binnen
2 september 2015 om 05:15 #18292505De brandstofleidingen zouden denk ik lang genoeg moeten zijn.
Anders bij de stalen buis afzagen en verlengen met een universele brandstofslang en 2 klemmetjes.De stekker van een x18xe1 past inderdaad ook. Zelfde ecu.
3 september 2015 om 03:18 #18292506Wat haasje bedoeld ( ron)
De nokken van een xer zijn een leuke optie om meer vermogen te krijgen en niet al te scherp…
Staat heel toevallig een setje te koop ( zie advertenties hier op dit forum ) om een setje te vinden is wel knap lastig heb er bijna 2 jaar over gedaan stond ooit 1 setje te koop maar moest hem vanwege een project laten schieten…
Nooit meer een setje gevonden tot een tijdje terug 2jaar ofzo…kop kunnen kopen met de nokken er nog in van een xerDeze nokken laten je motor niet al te onregelmatig lopen en pingelen…
Dus nog fijn om mee te rijden voor dagelijks..3 september 2015 om 04:33 #18292507Okae bedankt
Ik ga het even op meten wat de lengte is en anderes komen er universele onder maar dan wel de gevlochten brandstofleidingen het oog wil ook watEn mooi dat de stekker past ik dacht al zo iets :)
Maar twijvelde te veelEn als ik jullie zo hoor is een xer setje meer vermogen maar niet te onrustig
En dat is met de 262° nokken wel anders miss dat ik wel de 262° nokken bestel en als ik voor een mooien prijs xer nokken tegen kom dat die er dan in gaanMichel
3 september 2015 om 04:48 #18292508De kleplift van de xer nokken zit echt op de max van wat kan. Meester aftermarket varieert nogal in wat de kleplift is.
3 september 2015 om 20:27 #18292509Oke je hebt me over gehaald
Ik wil ze nu hebben.En ik ben al wat weezen prutsen voor me metertjes
Dit is even snel in elkaar geprust dus moet. Ik het nog knap afwerken
Michel
8 september 2015 om 05:04 #18292510De metertjes liggen even stil moet even een goed moment vinden voor het afwerken
Maar na zoeken naar welke olie er in moet kom ik uit op 5w30 of 5w40 met een kilometerstand van 170.000 km op de klok
Ik zag deze is dit de goede ?https://www.google.nl/search?q=5w40++olie+5+liter&biw=360&bih=334&prmd=sivn&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI3Zz2m9PmxwIVAz4UCh3ivgE-#spd=12339804062644170651&spud=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Michel
8 september 2015 om 21:01 #18292511waarom plaats je de meters niet in de kachelrooster in je middenconsole ???
8 september 2015 om 21:07 #182925129 september 2015 om 04:06 #18292513Heel simpel ik weet dat ze bestaan
Heb er ook echt naar gezocht
maar ik kon ze niet vinden waar ik er 2 kan bestellen15 september 2015 om 04:55 #18292517Dit is was aleen voor het oog het word nog strak afgewerkt maar dit was het idee en is goed gelukt voor de eerste keer :)
Ik heb nog een vraagje over de distributie van de x20xev ik had een maatje laten zoeken een distributieset met waterpomp alleen had hij het er over dat er verschil zit in de waterpomp hij had het over de tand wiellen ?
Klopt dat ik kan er namelijk niets over vinden op het internetMichel
15 september 2015 om 05:15 #18292518Er zit geen veschil in de waterpomp tandwielen, er zit verschil in de lengte van de riem.
Je moet die voor een astra G pakken.16 september 2015 om 16:26 #18292516oke bedankt voor de info :wors
ik dacht al wat blaat me maat nu weer :afromaar nu even een snelle vraag welke versnellingsbakolie moet ik nu hebben ?
CASTROL SYNTRANS MULTIVEHICLE 75W90 of CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE
http://www.oliewereld.nl/transmissie/castrol_syntrans_syntrax” onclick=”window.open(this.href);return false;
of moet ik een andere type hebben ?
michel
16 september 2015 om 16:35 #18292515Olie origineel bij de dealer halen is het beste.
16 september 2015 om 17:48 #18292514+1 kost niet super veel en is beter dan de andere merken. Ik was net geen €12 kwijt per liter en had voor mijn vec (geen 2 liter) nog geen 1.8 liter nodig.
Greetz Emiel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.