Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2009 om 09:52 #17212272
ik ben nu net 24 uur in het bezit van een prachtige G cabrio
nadeel is dat er aan deze auto veel gedaan moet worden, met name het interieur is heel erg smerig
Cabriodak reinigen
Het ergste is de kap. Deze is niet mooi rood meer, maar echt heel vies. Ik heb dus een grote reinigingsbeurt nodig voor de kap. Ik weet dat hogedrukreiniger uit den boze is, maar de een zegt alleen met koud water, de ander zegt groene zeep. Ook zijn er tal van middeltjes te krijgen waardoor ik door de bomen het bos niet meer ziehet materiaal is een mengsel van geweven katoen, poliacryl en polyester. Ik weet niet of dat van belang is?
Kan iemand met ervaring mij uitleg geven over wat het beste methode is om een dak weer helemaal mooi te krijgen?
Leer reinigen
Een ander punt is het leer, deze is door invloeden van buitenaf versmeerd. Ik heb hier wel een middeltje wat leer reinigt en invet speciaal voor leer voor mijn andere auto, maar dit leer is zo smerig dat er toch een iets betere aanpak nodig is denk ik. Wat is de beste methode om dit weer helemaal mooi te krijgen?Middenconsole
Op het middenconsole zitten krasjes op, en met name ook het stukje bij de handrem. Ik wil deze plastic paneeltjes gewoon vervangen door een nieuw stukje (of mooi 2e hands). Maar er zijn vele kleuren geleverd (en vele uitvoeringen). Kan iemand mij vertellen welke kleur dit middenconsole is?Zwart plastic herstellen
op de bovenstaande foto zie je dat veel plastic delen niet meer mooi zijn. Vooral de ‘hoedenplank’ en de zijkanten waar de achterste zij-ruitjes omhoog komen wat je kunt zien op de foto. Hoe krijg ik dit weer mooi, en dat ze ook lang mooi blijven. Cockpitspray werkt vaak maar heel tijdelijk…extra onderhoud dakconstructie
moet de hydrolische dakconstructie nog extra aandacht hebben. Moeten er nog dingen periodiek worden nagekeken of gesmeerd worden?sleutel en radio code
Ik heb geen sleutel en geen radio code. Ik weet als ik eem sleutel code op vraag bij de dealer dat dit geld kost. Maar dat kan ook bij een auto die oorspronkelijk niet in NL verkocht is? En de orginele fabrieksradio zit er nog in (volgens mij), kunnen ze die code daar ook achterhalen?Bandenmaat
Onder de astra zitten 2 versleten banden, en 1 velg is beschadigd. Ik zit te denken of ik dit zou laten herstellen etc. Tot die tijd wil ik even wat andere wielen monteren. Ik heb hier nog Irmscher wielen staan, 18 inch met de maat 215/35/18. Ik meende dat ik het ooit eens gezien had op een cabrio, maar nu begin in toch te twijfelen of deze maat gaat passen.startonderbreker
1 sleutel start de auto voor enkele seconden en dan slaat hij af en knippert het lampje van de startonderbreker. Wat kan dit zijn? Zal dit gewoon een kwestie zijn van opnieuw inleren met de tech2 ?Daarnaast zijn de sleutels niet mooi meer, de knopjes dan. Die zijn neem ik aan gewoon los te bestellen zonder dat je dingen speciaal moet bestellen voor jou auto. Je kunt toch gewoon dat ijzeren pinnetje overzetten en het chipje wat er in zit?
meer vragen zullen er allicht komen :P alvast bedankt tot zover! :wors
20 september 2009 om 10:30 #17524540nadeel is dat er aan deze auto veel gedaan moet worden, met name het interieur is heel erg smerig
Cabriodak reinigen
bij de opel dealer hebben ze daar een 2 stappen onderhoudsset voor
in stap 1 de kap (diep)reinigd
en in stap 2 de kap vuil/water afstotend maaktLeer reinigen
ik gebruik het 2 stappen plan van merquarsde ene fles is een reiniger, de ander een soort vet/gel die het leer verzorgt.
hoe vaker ik het gebruik des te mooier wordt het leerMiddenconsole
bij original carparts kun je de standaard (zwart) complete console voor iets meer dan 150(+83*) euro aanschaffen.
omdat jij navi hebt moet je erwel omdenken dat je de goede besteld, er zijn namelijk 4 varianten
1 bc+ecc
1 bc zonder ecc
1nav+ecc
1nav zonder ecc die van jouw dus*echter er is 1 probleem bij de cabrio, deze heeft een apart aflegvakje ivm de bediening van het dak deze kost alleen83 euro en is alleen verkrijgbaar in brons en gun smoke grey
de kleur van het midden console is gun smoke grey, ik vind dit persoonlijk lelijk en het is nog slijtage gevoelig ook
ik heb deze destijds eruit gesloopt,allemaal nieuwe onderdelen besteld bij original carparts en bij mijn spuiter laten voorzien van carbonlook
de rode gloed die er overligt komt door het rode leer van de stoelen
Zwart plastic herstellen
als je het helemaal niet mooi meer kan krijgen moet je eens contact opnemen met dokter vynil, deze kunnen dit soort achterstallig onderhoud soms herstellenextra onderhoud dakconstructie
zover ik weet is geen special onderhoud nodig, zorg ervoor dat bewegende delen gesmeerd blijven door siliconen olie dat is voor de rubbers rubbers idem
sleutel en radio codede radiocode en sleutel code ben je nodig om (specifieke)onderdelen te bestellen en is voor het inlezen van de sleutel vereist zonder sleutel code en een aantal andere codes kunnen er geen sleutel ingelezen worden, of de nederlandse dealer dat bij een import auto kan weet ik niet zeker, ze zullen dit dan via de importeur fabrikant moen doen , dit zal echter wel de nodige euris kosten.
Bandenmaat
dit schijnt te passen, imscher leverde destijds voor de cabrio ook 18″
startonderbreker
het kan zijn dat de chip beschadigd of defect is, echter voor het bestellen van een nieuw sleutel en inlezen ervan ben je de car pas nodig (zie boven) zonder de codes is het niet mogelijk sleutels te bestellen en in te lezen.de bedieninggedeelte van de sleutel is los te bestellen en kun je zelf via een procedure die beschreven staat in het instructieboekje inleren op je auto, hier ben je geen tech-2 voor nodig
20 september 2009 om 10:38 #17524541om het dak te reinigen heb ik altijd groene zeep gebruikt,perfect schoonmaakspu en geeft een fijne beschermlaag
dit deed ik altijd met een nageborste is we wat werk maar je kap ziet er as nieuw uit erna
Je motor manengment lampje brand omdat de startonderbreker erop springt.
hoop dat je de wagen voor een leuk prijsje hebt gekregen om veel dingen te herstellen zal enig geld bij gemoeid zijn20 september 2009 om 11:18 #17524542Je motor manengment lampje brand omdat de startonderbreker erop springt.
hoop dat je de wagen voor een leuk prijsje hebt gekregen om veel dingen te herstellen zal enig geld bij gemoeid zijnDe prijs was er zeker naar, anders had ik hem natuurlijk nooit gekocht. Ik krijg onderdelen bij de opel dealer voor personeelsprijs, dus eventuele extra kosten vallen dan nog wel mee. Als ik de sleutel opnieuw moet inleren, dat kost mij niks.
Het schoonmaakwerk is vooral veel tijd, maar daar heb ik ook nog wel plezier in, dus dat vind ik helemaal niet erg.
bij de opel dealer hebben ze daar een 2 stappen onderhoudsset voor
in stap 1 de kap (diep)reinigd
en in stap 2 de kap vuil/water afstotend maaktik ga morgen gelijk even informeren!
de kleur van het midden console is gun smoke grey, ik vind dit persoonlijk lelijk en het is nog slijtage gevoelig ook
ik heb deze destijds eruit gesloopt,allemaal nieuwe onderdelen besteld bij original carparts en bij mijn spuiter laten voorzien van carbonlookbedankt, ga morgen even vragen wat zo’n paneeltje mij zelf kost bij de dealer. Eventueel kan ik er ook voor kiezen om het huidige paneel opnieuw te laten spuiten, dat zal de wereld wel niet kosten als ik het zelf demonteer.
het is inderdaad zeer slijtage gevoellig
de radiocode en sleutel code ben je nodig om (specifieke)onderdelen te bestellen en is voor het inlezen van de sleutel vereist zonder sleutel code en een aantal andere codes kunnen er geen sleutel ingelezen worden, of de nederlandse dealer dat bij een import auto kan weet ik niet zeker, ze zullen dit dan via de importeur fabrikant moen doen , dit zal echter wel de nodige euris kosten.
ik heb die codes er het liefst altijd bij de auto, mocht je een keer een kapotte sleutel hebben of ergens stranden of wat. Net als de radio code. Stel dat de accu leeg raakt, dan zit je al…
ga ik morgen ook gelijk even opvragen wat de (on)mogelijkheden zijn. Ik weet dat dit geld kost. de sleutelcode van mijn vorige auto was ook 25 euro of zo.
20 september 2009 om 17:02 #17524543Weer nog wat puntjes gevonden…
1 lampje achter de tellerklok doet het niet. Als ik alles demonteer kan ik beter alle lampjes vervangen. Kost geen drol, maar wel heel veel werk of niet?
Daarnaast heb ik de duitse navigatie CD er bij, waar moet ik op zoeken als ik een Benelux CD wil hebben? (leest de NCDR1100 uberhaupt wel gebrande CD’s?)
20 september 2009 om 17:16 #17524544Benelux cd is te downloden let wel op dat je die van Navtech voor ncdr neemt, en branden op de laagste snelheid, anders werkt het niet.
veel succes met je nieuwe ride…. hou ons op de hoogte !! leuk om het schoommaken te volgen en het eindresultaat te zien !!
20 september 2009 om 18:13 #17524545Ik ben hem nu aan het downloaden. NCDR stond er bij, dus het zou de goede moeten zijn…
thnx voor de tip; ik zal hem op lage snelheid branden
ik houd jullie op de hoogte. Ik zal wel een ‘before’ en ‘after’ foto maken :P
Deze week weinig tijd, zaterdag a.s. zullen de eerste dingen aangepakt worden (waaronder wassen van de gehele auto en cabriodak reinigen en misschien ook poetsen van de buitenkant en stofzuigen) en de auto aan de tech 2 zetten om het over te zetten in het nederlands…
De zaterdag er op het leer schoonmaken, bandenwissel en misschien lampje van de tellerklok vervangen en de sleutel werkbaar maken
De zaterdag daarop de overige technische dingen die eventueel nodig zijn voor APK en een grote beurt uitvoeren
21 september 2009 om 20:45 #17524546mequiars heeft een lijn om het leer te reinigen, kleur middenconsole Gun metal grey volgens de epc aanduiding. Irmscher heeft andere smaken d8 ik.
Plastic daar heeft Mequiars ook wat voor hoor, werkt perfect.
TechII kan je de BC op NL taal zetten, lukt niet met Bosch kastje van universele garage. Sleutelcode moet opgevraagd worden, maar zolang je 2 sleutels hebt is er geen vuiltje aan de lucht toch?
Radiocode als je niet hebt, dealer kost je ongeveer 35 euro. Meestal krijg je bij de oosterburen een uitdraai waar alles op staat vermeld.
22 september 2009 om 09:46 #17524547Ik heb nu spul van raggtop besteld. Dit schijn een van de beste middeltjes te zijn voor cabriokappen. Ben benieuwdt!
Voor leer en plastic zal ik wel even kijken bij mequiers :thumbup
sleutelcodes heb ik niet nodig inderdaad. Maar 1 sleutel is versleten dus misschien dat ik een compleet nieuwe sleutel bestel, en dan heb je de sleutelcode nodig.
Daarnaast heb ik de radio code ook nodig mocht de accu er uit gaan of wat.
Maar ik heb een aardig dealer, heb alle codes kado gekregen :wors ook radio codes, veiligheids codes, sleutelnummers etc.
Daarnaast hebben ze gelijk gekeken of er nog terugroepacties open stonden, was niet het geval.
Ze hebben gelijk even wat andere leuke info opgezocht zoals motornummer en andere codes:
En ook de officiële lijst zoals hij testijds in de productielijn in ingevoerd met alle opties en codes
En wat blijkt, aan het kenteken en waar hij geregistreerd is; dit is een officiele fabrieksauto geweest. Of voor reclamedoeleinden, of gewoon van personeel daar. Hij stond ook in kaiserlautern (of zoiets0 geregistreerd, daar staat een opel fabriek. En hij heeft ook Opel platen gehad; ‘GG-…….’
22 september 2009 om 20:40 #17524548ik vind deze grille ook erg mooi
is deze net nieuw of zo? Ik vind ze ten eerste heel erg mooi, maar ook heel erg duur!
en heb nergens foto’s gezien van een auto die dat heeft…
22 september 2009 om 20:58 #17524549wat is de kleurcode van de dashbord gun smoke grey.
Ik ben van plan de mijne te gaan overspuiten, en je hebt gelijk te veel krassen23 september 2009 om 17:10 #17524550Ik wil ook graag de kleurcode hebben… Heb geen idee of dat ergens te achterhalen is…
zaterdag ga ik alles wat ‘gun smoke grey’ is demonteren en laat ik het opnieuw spuiten. En dan even kijken of het mogelijk is dat het niet zo kras gevoellig meer wordt.
Paar plaatjes van vanmiddag:
En hier wat foto’s waar ik vragen over had in de eerste post:
beschadigde dashdelen, waarvan dit verruit het ergste stuk is:
Het super vieze leer
Waarmee krijg ik dit het beste weer mooi, zodat het ook op lange termijn mooi blijft?
De verrotte sleutel, ben al bezig met de oplossing
kapotte dash verlichting, dat is nog redelijk makkelijk te doen of niet?
Zaterdag begint de eerste grote schoonmaak, het cabriodak :)
23 september 2009 om 18:04 #17524551je kunt bij originalcarparts hoesjes bestellen voor de sleutels, kosten iets van 5 euri.
hierbij zet je het binnenwerk van desleutel over
23 september 2009 om 18:34 #17524552zijn dat niet gewoon kalk vlekken ???
volgens mij heeft tie een paar keer goed in de regen gestaan.wandel anders ff bij een prof. cleaner naar binnen misschien heeft hij wel tips en spul om dit schoon te maken.
u2u anders Arjan [juffer1] ik denk dat zijn handen jeuken bij het zien van dit……
23 september 2009 om 21:43 #17524553je kunt bij originalcarparts hoesjes bestellen voor de sleutels, kosten iets van 5 euri.
hierbij zet je het binnenwerk van desleutel over
bedankt! heb ze gelijk besteld, bij de dealer konden ze alleen een complete sleutel leveren…
zijn dat niet gewoon kalk vlekken ???
volgens mij heeft tie een paar keer goed in de regen gestaan.wandel anders ff bij een prof. cleaner naar binnen misschien heeft hij wel tips en spul om dit schoon te maken.
u2u anders Arjan [juffer1] ik denk dat zijn handen jeuken bij het zien van dit……
ik weet niet wat het is, ik ga eerst zelf eens kijken of ik het schoon krijg met bestaande middelen die ik hier heb zoals plasticclean en zo. Mocht dat niet werken dan ga ik eens even rond surven of er beter middeltjes te verkrijgen zijn
24 september 2009 om 19:46 #17524554Feli met je werkelijk schitternde Astra cabrio !! écht een prachtige auto !!
Kijk even op http://forum.carclean.nl/ stel zo nodig je vragen wat betreft schoonmaak even daar ;)
Groetjes,
Sjors24 september 2009 om 20:20 #17524555origineel gepost door AsconaC20NE
je kunt bij originalcarparts hoesjes bestellen voor de sleutels, kosten iets van 5 euri.
hierbij zet je het binnenwerk van desleutel over
bedankt! heb ze gelijk besteld, bij de dealer konden ze alleen een complete sleutel leveren…
zijn dat niet gewoon kalk vlekken ???
volgens mij heeft tie een paar keer goed in de regen gestaan.wandel anders ff bij een prof. cleaner naar binnen misschien heeft hij wel tips en spul om dit schoon te maken.
u2u anders Arjan [juffer1] ik denk dat zijn handen jeuken bij het zien van dit……
ik weet niet wat het is, ik ga eerst zelf eens kijken of ik het schoon krijg met bestaande middelen die ik hier heb zoals plasticclean en zo. Mocht dat niet werken dan ga ik eens even rond surven of er beter middeltjes te verkrijgen zijn
Dat bij de dealer is grote bull shit.
Die sleutelkapjes van original carparts komen in zakjes met daar op een originele GM stikker.
Soms willen dealers geen moeite doen.Verder een super mooie cabrio. :thumbup
24 september 2009 om 20:53 #17524556origineel gepost door arjontje
Dat bij de dealer is grote bull shit.
Die sleutelkapjes van original carparts komen in zakjes met daar op een originele GM stikker.
Soms willen dealers geen moeite doen.het is geen b****t,het geeft meer te denken over de service bereidheid van een dealer.
maar dat is blijkbaar de trent bij opel dealers, wel een auto verkopen maar je moet niet bij ze aankloppen voor de aftersales.24 september 2009 om 22:38 #17524557ik zou voor het leer schoon te maken gewoon eerst met apc ontvetten en dan goed behandelen met of leather stuff van poorboys of met gliptone dat werkt ook super
sorry maar meguiars zou ik mooi laten staan veel te duur en werkt veel minder fijn
en idd kijk anders eens op carclean forum :thumbupdaar zitten (wij) als echte detailers veel op
grtz tim
25 september 2009 om 06:02 #17524558origineel gepost door dark devil
ik zou voor het leer schoon te maken gewoon eerst met apc ontvetten en dan goed behandelen met of leather stuff van poorboys of met gliptone dat werkt ook super
sorry maar meguiars zou ik mooi laten staan veel te duur en werkt veel minder fijn
en idd kijk anders eens op carclean forum :thumbupdaar zitten (wij) als echte detailers veel op
grtz tim
@ APC eensch ! Kijk even welke mengverhouding je toepast, ga niet Te sterk.
Leather stuff en Gliptone zijn super ! ken ze beide, ik heb zelf het 2 stappen plan van Meguiars leather weg gegeven omdat ik het zelf ook niet zo fijn vond, ik gebruik voor mijn eigen leder interieur de ‘leather care kit’ van Swissvax.
Groetjes,
Sjors25 september 2009 om 06:53 #17524559het is geen b****t,het geeft meer te denken over de service bereidheid van een dealer.
maar dat is blijkbaar de trent bij opel dealers, wel een auto verkopen maar je moet niet bij ze aankloppen voor de aftersales.ik heb een vrij goede relatie met de dealer hier… Geen slecht woord over hun.
Zo heb ik deze astra niet eens bij hun gekocht, maar ze hebben wel netjes een uitdraai gemaakt met allerlei gegevens. Ze hebben de auto gecheckt op terugroepacties.
Ik heb ook gratis een orginele nederlandse navigatie CD gekregen (welliswaar jaar 2005). En heb gratis een nederlandse instructiehandleiding gekregen in NL. En gisteren belden ze op dat ze ook de nederlandse handleiding hebben gekregen van de NCDR1100, helemaal nieuw en kostenloos! :wors
Ik weet zeker als het magazijn zegt dat ze die kapjes niet los kunnen bestellen dat het ook waarschijnlijk niet kan via de normale wegen.
Morgen mag ik de talen CD even lenen om hem om te zetten, zodat hij ook nederlands spreekt.
ik zou voor het leer schoon te maken gewoon eerst met apc ontvetten en dan goed behandelen met of leather stuff van poorboys of met gliptone dat werkt ook super
sorry maar meguiars zou ik mooi laten staan veel te duur en werkt veel minder fijn
en idd kijk anders eens op carclean forumdaar zitten (wij) als echte detailers veel op
ik kijk wel eens mee op het forum, zal me wel eens aanmelden. Al ben ik geen die hard auto detailer.
Maar de tip onthoud ik even, bedankt :thumbup
Zit alleen nog in over de palstic delen, zal eens wat dingen proberen… Vanmiddag eerst met de kap bezig. Heb spul van ragg top. Schijnt een der beste middeltjes te zijn voor cabriokappen.
25 september 2009 om 09:45 #17524560voor het kunstof in het interrieur zou ik zoals ik het bij mij coupe altijd deed
eerst schoonmaken met APC gemengd 1:10 darna droog wrijven met een oude handdoek ofzo (of microvezeldoek)
daarna van Poorboys Natural look erop smeren met een microdoek heel ff inlaten trekken en dan nawrijven met een microdoek
werkt uitstekend:thumbupsucces ermee grtz tim
25 september 2009 om 16:37 #17524561Inmiddels ook de nederlandse handleiding van de navi
En vandaag begonnen met de schoonmaak.
de kap is echt super schoon geworden. Dat RaggTop spul is echt super.
Nu is er een coating op gekomen, morgenvroeg het resultaat eens bewonderen. Daarnaast de auto heel goed gewassen en helemaal gepoetst.
Morgen weer verder met poetsen, en krijgt de astra een grote beurt en technische inspectie en krijgt de astra tijdelijk andere wielen :thumbup
Vandaag 1 minpuntje aan het licht gekomen, de demper komt ergens tegenaan. Ik heb al gezien waar tegen aan en dat het vrij simpel op de lossen moest zijn.
Maar nu blijkt dat er de verkeerde demper op zit, waarschijnlijk die van een gewone hatchback of zo en die is te kort waardoor hij tegen de vering en reserverwielbak aan komt :hmmz ff kijken wat ik daar mee ga doen, en anders een andere einddemper
voor het kunstof in het interrieur zou ik zoals ik het bij mij coupe altijd deed
eerst schoonmaken met APC gemengd 1:10 darna droog wrijven met een oude handdoek ofzo (of microvezeldoek)
daarna van Poorboys Natural look erop smeren met een microdoek heel ff inlaten trekken en dan nawrijven met een microdoek
werkt uitstekendoke super :thumbup
Morgen ga ik het eerst proberen met de reeds bestaande middeltjes, mocht dat niet werken dan schaf ik mij dit wel aan. :)
26 september 2009 om 15:35 #17524562zo, vandaag weer flink bezig geweest met de astra
vandaag gedaan:
grote beurt
– olie
– oliefilter
– luchtfilter
– bougies
– brandstoffier
– vloeistoffenDaarnaast de remmen aan de voorkant helemaal los gehaald en alles lekker gangbaar gemaakt. schijven en blokken waren nog prima
Daarnaast is de hele kofferruimte weer helemaal schoon
Heb ook gelijk de calibra 18 inch velgen er onder gezet zodat ik kan zien hoe dit staat en rijd, en ondertussen de 17 inchers opknappen
Ook praat de navi nu nederlands met mij, wel zo makkelijk
auto stofgezogen
wat meot er nog gedaan worden
– binnenkant leer en plasticdelen schoonmaken
– remmen achter lekker gangbaar maken
– einddemper vervangen (zit een compleet verkeerde onder)
– centrale vergrendeling werkt niet op afstand (wel met sleutel in slot) :S Batterij is niet leeg….
– andere sleutelkapjes
– en nog aantal kleine dingetjespaar pics van vandaag:
hij heeft ook schade gehad vermoed is, de deur is een andere kleur dan het overige plaatwerk, dat wist ik al. Alleen op de foto’s zie je het heel goed, in het echt zie je het nauwelijks…
nu nog kijken waarom centrale vergrendeling niet op afstand doet. Dacht eerst batterij, maar dat is he dus niet … Komt dit vaker voor? Waar kan ik het probleem vinden ?
26 september 2009 om 15:56 #17524563als je het knoppie indrukt brand dan ook het lampje.
ik heb de mijne vanmorgen laten vallen en is het pootje van de battery houder los gekomen van de print.
kan ook wezen dat je hem opnieuw moet inleren, de procedure staat wel in het instuctieboekje.
meen sleutel in contact, op contact zetten en de sluitknop indrukken , deuren gaan open en dicht. de sleutel is ingeleerd.
werkt alleen bij de originele zender bij een compleet nieuwe zender moet ie ingeleerd worden met tech 2
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.