Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag

Forumindex Forums Modellen Astra Astra (cabrio) gekocht, nu wat schoonmaak en technische vrag

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212272
    AsconaC20NE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 December 2004

      ik ben nu net 24 uur in het bezit van een prachtige G cabrio

      nadeel is dat er aan deze auto veel gedaan moet worden, met name het interieur is heel erg smerig

      Cabriodak reinigen
      Het ergste is de kap. Deze is niet mooi rood meer, maar echt heel vies. Ik heb dus een grote reinigingsbeurt nodig voor de kap. Ik weet dat hogedrukreiniger uit den boze is, maar de een zegt alleen met koud water, de ander zegt groene zeep. Ook zijn er tal van middeltjes te krijgen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie

      het materiaal is een mengsel van geweven katoen, poliacryl en polyester. Ik weet niet of dat van belang is?

      Kan iemand met ervaring mij uitleg geven over wat het beste methode is om een dak weer helemaal mooi te krijgen?

      Leer reinigen
      Een ander punt is het leer, deze is door invloeden van buitenaf versmeerd. Ik heb hier wel een middeltje wat leer reinigt en invet speciaal voor leer voor mijn andere auto, maar dit leer is zo smerig dat er toch een iets betere aanpak nodig is denk ik. Wat is de beste methode om dit weer helemaal mooi te krijgen?

      Middenconsole
      Op het middenconsole zitten krasjes op, en met name ook het stukje bij de handrem. Ik wil deze plastic paneeltjes gewoon vervangen door een nieuw stukje (of mooi 2e hands). Maar er zijn vele kleuren geleverd (en vele uitvoeringen). Kan iemand mij vertellen welke kleur dit middenconsole is?

      Zwart plastic herstellen
      op de bovenstaande foto zie je dat veel plastic delen niet meer mooi zijn. Vooral de ‘hoedenplank’ en de zijkanten waar de achterste zij-ruitjes omhoog komen wat je kunt zien op de foto. Hoe krijg ik dit weer mooi, en dat ze ook lang mooi blijven. Cockpitspray werkt vaak maar heel tijdelijk…

      extra onderhoud dakconstructie
      moet de hydrolische dakconstructie nog extra aandacht hebben. Moeten er nog dingen periodiek worden nagekeken of gesmeerd worden?

      sleutel en radio code
      Ik heb geen sleutel en geen radio code. Ik weet als ik eem sleutel code op vraag bij de dealer dat dit geld kost. Maar dat kan ook bij een auto die oorspronkelijk niet in NL verkocht is? En de orginele fabrieksradio zit er nog in (volgens mij), kunnen ze die code daar ook achterhalen?

      Bandenmaat
      Onder de astra zitten 2 versleten banden, en 1 velg is beschadigd. Ik zit te denken of ik dit zou laten herstellen etc. Tot die tijd wil ik even wat andere wielen monteren. Ik heb hier nog Irmscher wielen staan, 18 inch met de maat 215/35/18. Ik meende dat ik het ooit eens gezien had op een cabrio, maar nu begin in toch te twijfelen of deze maat gaat passen.

      startonderbreker
      1 sleutel start de auto voor enkele seconden en dan slaat hij af en knippert het lampje van de startonderbreker. Wat kan dit zijn? Zal dit gewoon een kwestie zijn van opnieuw inleren met de tech2 ?

      Daarnaast zijn de sleutels niet mooi meer, de knopjes dan. Die zijn neem ik aan gewoon los te bestellen zonder dat je dingen speciaal moet bestellen voor jou auto. Je kunt toch gewoon dat ijzeren pinnetje overzetten en het chipje wat er in zit?

      meer vragen zullen er allicht komen :P alvast bedankt tot zover! :wors

      #17524540
      miraltje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        nadeel is dat er aan deze auto veel gedaan moet worden, met name het interieur is heel erg smerig

        Cabriodak reinigen

        bij de opel dealer hebben ze daar een 2 stappen onderhoudsset voor
        in stap 1 de kap (diep)reinigd
        en in stap 2 de kap vuil/water afstotend maakt

        Leer reinigen
        ik gebruik het 2 stappen plan van merquars

        de ene fles is een reiniger, de ander een soort vet/gel die het leer verzorgt.
        hoe vaker ik het gebruik des te mooier wordt het leer

        Middenconsole
        bij original carparts kun je de standaard (zwart) complete console voor iets meer dan 150(+83*) euro aanschaffen.
        omdat jij navi hebt moet je erwel omdenken dat je de goede besteld, er zijn namelijk 4 varianten
        1 bc+ecc
        1 bc zonder ecc
        1nav+ecc
        1nav zonder ecc die van jouw dus

        *echter er is 1 probleem bij de cabrio, deze heeft een apart aflegvakje ivm de bediening van het dak deze kost alleen83 euro en is alleen verkrijgbaar in brons en gun smoke grey

        de kleur van het midden console is gun smoke grey, ik vind dit persoonlijk lelijk en het is nog slijtage gevoelig ook
        ik heb deze destijds eruit gesloopt,allemaal nieuwe onderdelen besteld bij original carparts en bij mijn spuiter laten voorzien van carbonlook

        de rode gloed die er overligt komt door het rode leer van de stoelen

        Zwart plastic herstellen
        als je het helemaal niet mooi meer kan krijgen moet je eens contact opnemen met dokter vynil, deze kunnen dit soort achterstallig onderhoud soms herstellen

        extra onderhoud dakconstructie
        zover ik weet is geen special onderhoud nodig, zorg ervoor dat bewegende delen gesmeerd blijven door siliconen olie dat is voor de rubbers rubbers idem
        sleutel en radio code

        de radiocode en sleutel code ben je nodig om (specifieke)onderdelen te bestellen en is voor het inlezen van de sleutel vereist zonder sleutel code en een aantal andere codes kunnen er geen sleutel ingelezen worden, of de nederlandse dealer dat bij een import auto kan weet ik niet zeker, ze zullen dit dan via de importeur fabrikant moen doen , dit zal echter wel de nodige euris kosten.

        Bandenmaat

        dit schijnt te passen, imscher leverde destijds voor de cabrio ook 18″

        startonderbreker
        het kan zijn dat de chip beschadigd of defect is, echter voor het bestellen van een nieuw sleutel en inlezen ervan ben je de car pas nodig (zie boven) zonder de codes is het niet mogelijk sleutels te bestellen en in te lezen.

        de bedieninggedeelte van de sleutel is los te bestellen en kun je zelf via een procedure die beschreven staat in het instructieboekje inleren op je auto, hier ben je geen tech-2 voor nodig

        #17524541
        Deactivated2
          Lid sinds:
          19 March 2007

          om het dak te reinigen heb ik altijd groene zeep gebruikt,perfect schoonmaakspu en geeft een fijne beschermlaag

          dit deed ik altijd met een nageborste is we wat werk maar je kap ziet er as nieuw uit erna

          Je motor manengment lampje brand omdat de startonderbreker erop springt.
          hoop dat je de wagen voor een leuk prijsje hebt gekregen om veel dingen te herstellen zal enig geld bij gemoeid zijn

          #17524542
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            Je motor manengment lampje brand omdat de startonderbreker erop springt.
            hoop dat je de wagen voor een leuk prijsje hebt gekregen om veel dingen te herstellen zal enig geld bij gemoeid zijn

            De prijs was er zeker naar, anders had ik hem natuurlijk nooit gekocht. Ik krijg onderdelen bij de opel dealer voor personeelsprijs, dus eventuele extra kosten vallen dan nog wel mee. Als ik de sleutel opnieuw moet inleren, dat kost mij niks.

            Het schoonmaakwerk is vooral veel tijd, maar daar heb ik ook nog wel plezier in, dus dat vind ik helemaal niet erg.

            bij de opel dealer hebben ze daar een 2 stappen onderhoudsset voor
            in stap 1 de kap (diep)reinigd
            en in stap 2 de kap vuil/water afstotend maakt

            ik ga morgen gelijk even informeren!

            de kleur van het midden console is gun smoke grey, ik vind dit persoonlijk lelijk en het is nog slijtage gevoelig ook
            ik heb deze destijds eruit gesloopt,allemaal nieuwe onderdelen besteld bij original carparts en bij mijn spuiter laten voorzien van carbonlook

            bedankt, ga morgen even vragen wat zo’n paneeltje mij zelf kost bij de dealer. Eventueel kan ik er ook voor kiezen om het huidige paneel opnieuw te laten spuiten, dat zal de wereld wel niet kosten als ik het zelf demonteer.

            het is inderdaad zeer slijtage gevoellig

            de radiocode en sleutel code ben je nodig om (specifieke)onderdelen te bestellen en is voor het inlezen van de sleutel vereist zonder sleutel code en een aantal andere codes kunnen er geen sleutel ingelezen worden, of de nederlandse dealer dat bij een import auto kan weet ik niet zeker, ze zullen dit dan via de importeur fabrikant moen doen , dit zal echter wel de nodige euris kosten.

            ik heb die codes er het liefst altijd bij de auto, mocht je een keer een kapotte sleutel hebben of ergens stranden of wat. Net als de radio code. Stel dat de accu leeg raakt, dan zit je al…

            ga ik morgen ook gelijk even opvragen wat de (on)mogelijkheden zijn. Ik weet dat dit geld kost. de sleutelcode van mijn vorige auto was ook 25 euro of zo.

            #17524543
            AsconaC20NE
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 December 2004

              Weer nog wat puntjes gevonden…

              1 lampje achter de tellerklok doet het niet. Als ik alles demonteer kan ik beter alle lampjes vervangen. Kost geen drol, maar wel heel veel werk of niet?

              Daarnaast heb ik de duitse navigatie CD er bij, waar moet ik op zoeken als ik een Benelux CD wil hebben? (leest de NCDR1100 uberhaupt wel gebrande CD’s?)

              #17524544
              stillekracht
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2007

                Benelux cd is te downloden let wel op dat je die van Navtech voor ncdr neemt, en branden op de laagste snelheid, anders werkt het niet.

                veel succes met je nieuwe ride…. hou ons op de hoogte !! leuk om het schoommaken te volgen en het eindresultaat te zien !!

                #17524545
                AsconaC20NE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 December 2004

                  Ik ben hem nu aan het downloaden. NCDR stond er bij, dus het zou de goede moeten zijn…

                  thnx voor de tip; ik zal hem op lage snelheid branden

                  ik houd jullie op de hoogte. Ik zal wel een ‘before’ en ‘after’ foto maken :P

                  Deze week weinig tijd, zaterdag a.s. zullen de eerste dingen aangepakt worden (waaronder wassen van de gehele auto en cabriodak reinigen en misschien ook poetsen van de buitenkant en stofzuigen) en de auto aan de tech 2 zetten om het over te zetten in het nederlands…

                  De zaterdag er op het leer schoonmaken, bandenwissel en misschien lampje van de tellerklok vervangen en de sleutel werkbaar maken

                  De zaterdag daarop de overige technische dingen die eventueel nodig zijn voor APK en een grote beurt uitvoeren

                  #17524546
                  tijgetje57
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2004

                    mequiars heeft een lijn om het leer te reinigen, kleur middenconsole Gun metal grey volgens de epc aanduiding. Irmscher heeft andere smaken d8 ik.

                    Plastic daar heeft Mequiars ook wat voor hoor, werkt perfect.

                    TechII kan je de BC op NL taal zetten, lukt niet met Bosch kastje van universele garage. Sleutelcode moet opgevraagd worden, maar zolang je 2 sleutels hebt is er geen vuiltje aan de lucht toch?

                    Radiocode als je niet hebt, dealer kost je ongeveer 35 euro. Meestal krijg je bij de oosterburen een uitdraai waar alles op staat vermeld.

                    #17524547
                    AsconaC20NE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 December 2004

                      Ik heb nu spul van raggtop besteld. Dit schijn een van de beste middeltjes te zijn voor cabriokappen. Ben benieuwdt!

                      Voor leer en plastic zal ik wel even kijken bij mequiers :thumbup

                      sleutelcodes heb ik niet nodig inderdaad. Maar 1 sleutel is versleten dus misschien dat ik een compleet nieuwe sleutel bestel, en dan heb je de sleutelcode nodig.

                      Daarnaast heb ik de radio code ook nodig mocht de accu er uit gaan of wat.

                      Maar ik heb een aardig dealer, heb alle codes kado gekregen :wors ook radio codes, veiligheids codes, sleutelnummers etc.

                      Daarnaast hebben ze gelijk gekeken of er nog terugroepacties open stonden, was niet het geval.

                      Ze hebben gelijk even wat andere leuke info opgezocht zoals motornummer en andere codes:

                      En ook de officiële lijst zoals hij testijds in de productielijn in ingevoerd met alle opties en codes

                      En wat blijkt, aan het kenteken en waar hij geregistreerd is; dit is een officiele fabrieksauto geweest. Of voor reclamedoeleinden, of gewoon van personeel daar. Hij stond ook in kaiserlautern (of zoiets0 geregistreerd, daar staat een opel fabriek. En hij heeft ook Opel platen gehad; ‘GG-…….’

                      #17524548
                      AsconaC20NE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 December 2004

                        ik vind deze grille ook erg mooi

                        is deze net nieuw of zo? Ik vind ze ten eerste heel erg mooi, maar ook heel erg duur!

                        en heb nergens foto’s gezien van een auto die dat heeft…

                        #17524549
                        chakib82
                          Lid sinds:
                          30 August 2008

                          wat is de kleurcode van de dashbord gun smoke grey.
                          Ik ben van plan de mijne te gaan overspuiten, en je hebt gelijk te veel krassen

                          #17524550
                          AsconaC20NE
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 December 2004

                            Ik wil ook graag de kleurcode hebben… Heb geen idee of dat ergens te achterhalen is…

                            zaterdag ga ik alles wat ‘gun smoke grey’ is demonteren en laat ik het opnieuw spuiten. En dan even kijken of het mogelijk is dat het niet zo kras gevoellig meer wordt.

                            Paar plaatjes van vanmiddag:

                            En hier wat foto’s waar ik vragen over had in de eerste post:

                            beschadigde dashdelen, waarvan dit verruit het ergste stuk is:

                            Het super vieze leer

                            Waarmee krijg ik dit het beste weer mooi, zodat het ook op lange termijn mooi blijft?

                            De verrotte sleutel, ben al bezig met de oplossing

                            kapotte dash verlichting, dat is nog redelijk makkelijk te doen of niet?

                            Zaterdag begint de eerste grote schoonmaak, het cabriodak :)

                            #17524551
                            miraltje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              je kunt bij originalcarparts hoesjes bestellen voor de sleutels, kosten iets van 5 euri.

                              hierbij zet je het binnenwerk van desleutel over

                              #17524552
                              stillekracht
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 May 2007

                                zijn dat niet gewoon kalk vlekken ???
                                volgens mij heeft tie een paar keer goed in de regen gestaan.

                                wandel anders ff bij een prof. cleaner naar binnen misschien heeft hij wel tips en spul om dit schoon te maken.

                                u2u anders Arjan [juffer1] ik denk dat zijn handen jeuken bij het zien van dit……

                                #17524553
                                AsconaC20NE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 December 2004

                                  je kunt bij originalcarparts hoesjes bestellen voor de sleutels, kosten iets van 5 euri.

                                  hierbij zet je het binnenwerk van desleutel over

                                  bedankt! heb ze gelijk besteld, bij de dealer konden ze alleen een complete sleutel leveren…

                                  zijn dat niet gewoon kalk vlekken ???
                                  volgens mij heeft tie een paar keer goed in de regen gestaan.

                                  wandel anders ff bij een prof. cleaner naar binnen misschien heeft hij wel tips en spul om dit schoon te maken.

                                  u2u anders Arjan [juffer1] ik denk dat zijn handen jeuken bij het zien van dit……

                                  ik weet niet wat het is, ik ga eerst zelf eens kijken of ik het schoon krijg met bestaande middelen die ik hier heb zoals plasticclean en zo. Mocht dat niet werken dan ga ik eens even rond surven of er beter middeltjes te verkrijgen zijn

                                  #17524554
                                  Sjors-V6
                                    Lid sinds:
                                    7 March 2008

                                    Feli met je werkelijk schitternde Astra cabrio !! écht een prachtige auto !!

                                    Kijk even op http://forum.carclean.nl/ stel zo nodig je vragen wat betreft schoonmaak even daar ;)

                                    Groetjes,
                                    Sjors

                                    #17524555
                                    arjontje
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 March 2006

                                      origineel gepost door AsconaC20NE

                                      je kunt bij originalcarparts hoesjes bestellen voor de sleutels, kosten iets van 5 euri.

                                      hierbij zet je het binnenwerk van desleutel over

                                      bedankt! heb ze gelijk besteld, bij de dealer konden ze alleen een complete sleutel leveren…

                                      zijn dat niet gewoon kalk vlekken ???
                                      volgens mij heeft tie een paar keer goed in de regen gestaan.

                                      wandel anders ff bij een prof. cleaner naar binnen misschien heeft hij wel tips en spul om dit schoon te maken.

                                      u2u anders Arjan [juffer1] ik denk dat zijn handen jeuken bij het zien van dit……

                                      ik weet niet wat het is, ik ga eerst zelf eens kijken of ik het schoon krijg met bestaande middelen die ik hier heb zoals plasticclean en zo. Mocht dat niet werken dan ga ik eens even rond surven of er beter middeltjes te verkrijgen zijn

                                      Dat bij de dealer is grote bull shit.
                                      Die sleutelkapjes van original carparts komen in zakjes met daar op een originele GM stikker.
                                      Soms willen dealers geen moeite doen.

                                      Verder een super mooie cabrio. :thumbup

                                      #17524556
                                      miraltje
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        origineel gepost door arjontje

                                        Dat bij de dealer is grote bull shit.
                                        Die sleutelkapjes van original carparts komen in zakjes met daar op een originele GM stikker.
                                        Soms willen dealers geen moeite doen.

                                        het is geen b****t,het geeft meer te denken over de service bereidheid van een dealer.
                                        maar dat is blijkbaar de trent bij opel dealers, wel een auto verkopen maar je moet niet bij ze aankloppen voor de aftersales.

                                        #17524557
                                        dark devil
                                          Lid sinds:
                                          22 February 2005

                                          ik zou voor het leer schoon te maken gewoon eerst met apc ontvetten en dan goed behandelen met of leather stuff van poorboys of met gliptone dat werkt ook super
                                          sorry maar meguiars zou ik mooi laten staan veel te duur en werkt veel minder fijn
                                          en idd kijk anders eens op carclean forum :thumbup

                                          daar zitten (wij) als echte detailers veel op

                                          grtz tim

                                          #17524558
                                          Sjors-V6
                                            Lid sinds:
                                            7 March 2008

                                            origineel gepost door dark devil
                                            ik zou voor het leer schoon te maken gewoon eerst met apc ontvetten en dan goed behandelen met of leather stuff van poorboys of met gliptone dat werkt ook super
                                            sorry maar meguiars zou ik mooi laten staan veel te duur en werkt veel minder fijn
                                            en idd kijk anders eens op carclean forum :thumbup

                                            daar zitten (wij) als echte detailers veel op

                                            grtz tim

                                            @ APC eensch ! Kijk even welke mengverhouding je toepast, ga niet Te sterk.

                                            Leather stuff en Gliptone zijn super ! ken ze beide, ik heb zelf het 2 stappen plan van Meguiars leather weg gegeven omdat ik het zelf ook niet zo fijn vond, ik gebruik voor mijn eigen leder interieur de ‘leather care kit’ van Swissvax.

                                            Groetjes,
                                            Sjors

                                            #17524559
                                            AsconaC20NE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 December 2004

                                              het is geen b****t,het geeft meer te denken over de service bereidheid van een dealer.
                                              maar dat is blijkbaar de trent bij opel dealers, wel een auto verkopen maar je moet niet bij ze aankloppen voor de aftersales.

                                              ik heb een vrij goede relatie met de dealer hier… Geen slecht woord over hun.

                                              Zo heb ik deze astra niet eens bij hun gekocht, maar ze hebben wel netjes een uitdraai gemaakt met allerlei gegevens. Ze hebben de auto gecheckt op terugroepacties.

                                              Ik heb ook gratis een orginele nederlandse navigatie CD gekregen (welliswaar jaar 2005). En heb gratis een nederlandse instructiehandleiding gekregen in NL. En gisteren belden ze op dat ze ook de nederlandse handleiding hebben gekregen van de NCDR1100, helemaal nieuw en kostenloos! :wors

                                              Ik weet zeker als het magazijn zegt dat ze die kapjes niet los kunnen bestellen dat het ook waarschijnlijk niet kan via de normale wegen.

                                              Morgen mag ik de talen CD even lenen om hem om te zetten, zodat hij ook nederlands spreekt.

                                              ik zou voor het leer schoon te maken gewoon eerst met apc ontvetten en dan goed behandelen met of leather stuff van poorboys of met gliptone dat werkt ook super
                                              sorry maar meguiars zou ik mooi laten staan veel te duur en werkt veel minder fijn
                                              en idd kijk anders eens op carclean forum

                                              daar zitten (wij) als echte detailers veel op

                                              ik kijk wel eens mee op het forum, zal me wel eens aanmelden. Al ben ik geen die hard auto detailer.

                                              Maar de tip onthoud ik even, bedankt :thumbup

                                              Zit alleen nog in over de palstic delen, zal eens wat dingen proberen… Vanmiddag eerst met de kap bezig. Heb spul van ragg top. Schijnt een der beste middeltjes te zijn voor cabriokappen.

                                              #17524560
                                              dark devil
                                                Lid sinds:
                                                22 February 2005

                                                voor het kunstof in het interrieur zou ik zoals ik het bij mij coupe altijd deed
                                                eerst schoonmaken met APC gemengd 1:10 darna droog wrijven met een oude handdoek ofzo (of microvezeldoek)
                                                daarna van Poorboys Natural look erop smeren met een microdoek heel ff inlaten trekken en dan nawrijven met een microdoek
                                                werkt uitstekend:thumbup

                                                succes ermee grtz tim

                                                #17524561
                                                AsconaC20NE
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 December 2004

                                                  Inmiddels ook de nederlandse handleiding van de navi

                                                  En vandaag begonnen met de schoonmaak.

                                                  de kap is echt super schoon geworden. Dat RaggTop spul is echt super.

                                                  Nu is er een coating op gekomen, morgenvroeg het resultaat eens bewonderen. Daarnaast de auto heel goed gewassen en helemaal gepoetst.

                                                  Morgen weer verder met poetsen, en krijgt de astra een grote beurt en technische inspectie en krijgt de astra tijdelijk andere wielen :thumbup

                                                  Vandaag 1 minpuntje aan het licht gekomen, de demper komt ergens tegenaan. Ik heb al gezien waar tegen aan en dat het vrij simpel op de lossen moest zijn.

                                                  Maar nu blijkt dat er de verkeerde demper op zit, waarschijnlijk die van een gewone hatchback of zo en die is te kort waardoor hij tegen de vering en reserverwielbak aan komt :hmmz ff kijken wat ik daar mee ga doen, en anders een andere einddemper

                                                  voor het kunstof in het interrieur zou ik zoals ik het bij mij coupe altijd deed
                                                  eerst schoonmaken met APC gemengd 1:10 darna droog wrijven met een oude handdoek ofzo (of microvezeldoek)
                                                  daarna van Poorboys Natural look erop smeren met een microdoek heel ff inlaten trekken en dan nawrijven met een microdoek
                                                  werkt uitstekend

                                                  oke super :thumbup

                                                  Morgen ga ik het eerst proberen met de reeds bestaande middeltjes, mocht dat niet werken dan schaf ik mij dit wel aan. :)

                                                  #17524562
                                                  AsconaC20NE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 December 2004

                                                    zo, vandaag weer flink bezig geweest met de astra

                                                    vandaag gedaan:

                                                    grote beurt
                                                    – olie
                                                    – oliefilter
                                                    – luchtfilter
                                                    – bougies
                                                    – brandstoffier
                                                    – vloeistoffen

                                                    Daarnaast de remmen aan de voorkant helemaal los gehaald en alles lekker gangbaar gemaakt. schijven en blokken waren nog prima

                                                    Daarnaast is de hele kofferruimte weer helemaal schoon

                                                    Heb ook gelijk de calibra 18 inch velgen er onder gezet zodat ik kan zien hoe dit staat en rijd, en ondertussen de 17 inchers opknappen

                                                    Ook praat de navi nu nederlands met mij, wel zo makkelijk

                                                    auto stofgezogen

                                                    wat meot er nog gedaan worden
                                                    – binnenkant leer en plasticdelen schoonmaken
                                                    – remmen achter lekker gangbaar maken
                                                    – einddemper vervangen (zit een compleet verkeerde onder)
                                                    – centrale vergrendeling werkt niet op afstand (wel met sleutel in slot) :S Batterij is niet leeg….
                                                    – andere sleutelkapjes
                                                    – en nog aantal kleine dingetjes

                                                    paar pics van vandaag:

                                                    hij heeft ook schade gehad vermoed is, de deur is een andere kleur dan het overige plaatwerk, dat wist ik al. Alleen op de foto’s zie je het heel goed, in het echt zie je het nauwelijks…


                                                    nu nog kijken waarom centrale vergrendeling niet op afstand doet. Dacht eerst batterij, maar dat is he dus niet … Komt dit vaker voor? Waar kan ik het probleem vinden ?

                                                    #17524563
                                                    miraltje
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 June 2004

                                                      als je het knoppie indrukt brand dan ook het lampje.

                                                      ik heb de mijne vanmorgen laten vallen en is het pootje van de battery houder los gekomen van de print.

                                                      kan ook wezen dat je hem opnieuw moet inleren, de procedure staat wel in het instuctieboekje.

                                                      meen sleutel in contact, op contact zetten en de sluitknop indrukken , deuren gaan open en dicht. de sleutel is ingeleerd.

                                                      werkt alleen bij de originele zender bij een compleet nieuwe zender moet ie ingeleerd worden met tech 2

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 61)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.