Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak)
- Dit onderwerp bevat 427 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 november 2023om 22:19 door Ghanz.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2007 om 20:33 #17310543
ok maar qua vermogen kan het wel dus, mar welke is nu het beste voor als je misschien de motor gaat kietelen??
En is er misschien een foto van zo’n pasplaat??
dank je
groet Tom14 augustus 2007 om 21:13 #17310544@Ralcolbe kan ze geloof ik wel leveren, als hij dat nog doet, vraag het hem even.
15 augustus 2007 om 16:21 #17310545dank je weet ik voorlopig weer genoeg, nu rustig naar onderdelen zoeken en t belangrijkste zorgen dat t financieel mogelijk is, alleen hoe was het met ook weer met het vliegwiel, vliegwiel van de 2.0e of van de senator of anders, weet het niet meer, moet het nog ergens op papier hebben staan mar kan het niet vinden
30 augustus 2007 om 15:55 #17310546waarom zijn er wel rivisie sets voor de 4 bak getrag te koop en niet voor de getrag 240 5 gang?
Ik loop me rot te zoeken maar denk dat ik dus alles los moet zien uit te halen, is om gek van te worden!!!
9 oktober 2007 om 20:26 #17310547Goedendag mensen,
Ik heb laatst een manta gekocht met een 3.0e erin.
Nu is mijn vraag of ik een getrag 262 of 265 heb.
Op het voorste gedeelte van de bak aan het koppelingshuis staat Getrag en aan de andere kant 262 0 510 20
Op het tweede gedeelte daaraanvast staat GM 265 0 401 10-226
Het is een bak met koppelingsbediening.
5 Versnellingen.
Voor achteruit moet je pook naar links doen en dan nog een keer doordrukken naar links en naar voren. soort van bmw.
Er past een opel as in.
Dus los koppelingshuis – dan een stuk bak – nog een stuk bak-schakelpook en aansluiting aandrfijas.
Rood schakelstuk waar de pook in zit. Dit is van ijzer
Hij is precies hetzelfde als deze bak alleen heeft hij een splinteras als uiteinde:
Mvg Stefan
14 oktober 2007 om 18:41 #17310548Hoy,
Voor de mensen die, om wat voor reden ook, hun GETRAG 240 uit elkaar moeten halen.
Het is te doen.Op de onderstaande pagina is er een fantastische beschrijving te vinden met heel heldere kleurenfoto’s.
Dit, samen met de officiele handleiding , die al in dit topic te vinden is, is alles wat je nodig hebt , om er aan te beginnen.
Hieronder nog wat foto’s van mijn bak open.
Geert
16 oktober 2007 om 18:47 #17310549Origineel gepost door Alienbliep
Goedendag mensen,Ik heb laatst een manta gekocht met een 3.0e erin.
Nu is mijn vraag of ik een getrag 262 of 265 heb.
Op het voorste gedeelte van de bak aan het koppelingshuis staat Getrag en aan de andere kant 262 0 510 20
Op het tweede gedeelte daaraanvast staat GM 265 0 401 10-226
Het is een bak met koppelingsbediening.
5 Versnellingen.
Voor achteruit moet je pook naar links doen en dan nog een keer doordrukken naar links en naar voren. soort van bmw.
Er past een opel as in.
Dus los koppelingshuis – dan een stuk bak – nog een stuk bak-schakelpook en aansluiting aandrfijas.
Rood schakelstuk waar de pook in zit. Dit is van ijzer
Hij is precies hetzelfde als deze bak alleen heeft hij een splinteras als uiteinde:
Mvg Stefan
Een 262 is in de regel een 4-bak, bij BMW had je vroeger ook een 262 5 bak, die ziet er heel anders uit dan de bovenstande.
De bovenstaande is een 265 3.0 Monza/Senator bak, en wat je erachter ziet is gewoon een stuk van een tussenas die men over de splineas gedrukt heeft om te voorkomen dat er wat euit komt of dat er wat inkomt.Als je zoiets dus hebt, dan heb je een 265, 3.0 bak uit Monza/senator.
Bij de BMW bak is het uiteinde totaal anders en ook de versnellingspook sectie is kompleet anders.
16 oktober 2007 om 20:23 #17310550Ok bedankt.
Dan zit dat dus wel snor.
Ik heb al geprobeerd of de korte as van een automaat past en die past tussen de bak en het difrentieel in.
voor 3.0 manta dan he:D
Dus dat is ook rpecies gemaakt.Nogmaals bedankt
7 november 2007 om 21:05 #17310551heey hallo
ik heb een probleempje
ik heb een b kadett coupe en daaqr gaat een 1.6 s blok in met 90 pk maar daar op komt een getrach bak achter hij komt van een rekord af maar waar zit de achter uit??? want zit niet naast zn 1 onder de 5????
7 november 2007 om 21:28 #17310552Is het wel een getrag? bekend is dat er bepaalde bakken uit Omega een achteruit hebben onder de 5, die moet je ook schakelen in z’n achteruit door een ring omhoog te trekken.
11 november 2007 om 17:09 #17310553ik heb nu een 5bak voor mn 1.8s. een getrag 240. Kan ik nu gewoon mn oude koppelingsplaat behouden? (als die nog goed is)
13 november 2007 om 14:00 #17310554volgens mij niet, zon 2.4 is een cih, de c20xe is een ohc motor. de startmotor zit dan volgens mij aan de andere kant.
18 november 2007 om 17:26 #17310555hoeveel olie moet er in een gertag240, kan het met de search niet vinden, ik heb een haynes manual maar ik zag het daar ook niet duidelijk in staan
18 november 2007 om 17:55 #17310556;) ongeveer 1 liter maar je zal toch moeten opvullen totdat het er uitloopt.
20 november 2007 om 19:37 #17310557Moeilijk
20 november 2007 om 21:21 #17310558Nee ik zou het niet weten.
Aangezien er een starterkrans omheen zit, kun je er niks aan de buitenkant vanaf draaien lijkt mij.Maar is een 2.oe vliegwiel niks?
Deze zijn toch lichter?20 november 2007 om 21:32 #17310559Misschien ff topic maken in omega….
Hier slapen ze allemaal blijkbaar,
ik hbe me ingeschreven op dit onderwerp dus vandaar dat ik snel reageer26 november 2007 om 14:02 #17310560Ik heb een vraagje. Ik wil in mijn kadett C City een 1.6 cih blokje gaan hangen omdat mijn 1200 blokje nu toch echt bijna dood is. Past mijn originele bak achter deze motor of is dit niet verstandig? Dus is het plug and play of niet? Alvast bedankt :thumbup
26 november 2007 om 14:39 #17310561Geen 1.9?
26 november 2007 om 14:43 #17310562Origineel gepost door Alienbliep
Geen 1.9?Is dit voor mij bedoelt of gaat dit nog over het vliegwiel ofzo?:P Als het voor mij bedoelt is, het zit zo: ik heb op marktplaats een advertentie zien staan voor een 1600cih blokje voor een mooi prijsje, dus ik ga er vanuit dat het dan ook een 1.6 is ;)
26 november 2007 om 14:43 #17310563Origineel gepost door Alienbliep
Geen 1.9?Is dit voor mij bedoelt of gaat dit nog over het vliegwiel ofzo?:P Als het voor mij bedoelt is, het zit zo: ik heb op marktplaats een advertentie zien staan voor een 1600cih blokje voor een mooi prijsje, dus ik ga er vanuit dat het dan ook een 1.6 is ;)
26 november 2007 om 14:43 #17310564Origineel gepost door Alienbliep
Geen 1.9?Is dit voor mij bedoelt of gaat dit nog over het vliegwiel ofzo?:P Als het voor mij bedoelt is, het zit zo: ik heb op marktplaats een advertentie zien staan voor een 1600cih blokje voor een mooi prijsje, dus ik ga er vanuit dat het dan ook een 1.6 is ;)
26 november 2007 om 14:46 #17310565Ja is voor jouking:
Ok euhm ik neem aan dat je de cilinderinhoud kan zien door op de motor te kijken. overal staat dan waarschijnlijk 16 ingedrukt. ongeveer cijfers van 2cm. Dus op het metalen onderblok(cilinders enzo)26 november 2007 om 15:00 #17310566ok dus net zoals bij een 1.2 er groot 12 op staat en een 2.0s er 20s op staat? En dan de hoofdvraag, gaat die originele versnellingsbak passen op deze motor of heb ik een andere nodig. Als ik een andere nodig ben, welke en moet er dan ook een andere tussenas onder? merci alvast :thumbup
26 november 2007 om 15:04 #17310567Hmm, ik weet he tniet. Weet ook neit of de overbrengingsverhoudignen dan ideaal zijn….. Even wachten op een echte kenner
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.