Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e
- Dit onderwerp bevat 226 reacties, 36 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 februari 2019om 18:02 door Ghanz.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2012 om 05:40 #17310095
@jethro wrote:
Zo`n trillingsdemper kun je ook testen of deze nog goed is, want deze hebben niet het eeuwige leven.
Als ge goed kijkt dan zie je het gevulcaniseerde rubber wel zitten, maak op de demper een krijtstreep en laat de motor lopen of ga er mee rijden.
Als deze goed is staat de streep in lijn, niet goed dan is de streep boven onder de rubber verdraaid.
Ff denken, en je doet het zo. ;)
:jerry :jerryGoeie tip! Ideaal gezien is testen voor monteren nog beter, maar dat wordt lastig denk ik..
11 mei 2012 om 05:48 #17309926@henk 400rr wrote:
En vergeet niet wat ik al zei, even een oud kleppendeksel te verslijpen en heb je dat niet, sowiso een stuk karton om het distributieketting af te dekken anders wordt het echt een gigantische oliebende.
of even langs de brezan, en voor 1 EURO en 65 CENT de OP-RK-TOP halen.
Prachtig dat ze nog steeds speciale tooltjes voor CIH blokken maken:http://www.midlock.nl/Adobe_Midlock/I_06.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 mei 2012 om 10:54 #17310127doe mij maar een aangepast deksel.
het rode kapje voor de CIH motoren ligt hier ook wel, maar gebruik m weinig tot niet.
11 mei 2012 om 13:08 #17310128Dat heb je met hydraulische stoters, je hoeft ze zelden na te stellen.
Als iemand zijn kleppen veel zou moeten nastellen zou ik het zijn, want nadat ze stoppen met klepperen zet ik de moeren maar een halve slag ofzo aan. Dit om te voorkomen dat de stoters teveel oppompen als de kleppen zouden gaan zweven. Zo lang ze niet gaan klepperen staat hij nog gewoon goed. :thumb
14 juni 2012 om 21:01 #17310129even een snel vraagje.
zou ik deze http://link.marktplaats.nl/567850192 op mijn 2.4 kunnen zetten?
en dan mijn getrag 240 er achter???15 juni 2012 om 00:04 #17310130kan op een 2.4, maar dan wel met een r25/r28 bak voor zo’n motor, niet met een getrag bak.
15 juni 2012 om 07:29 #17310131okee dat word hem dus niet.
18 juni 2012 om 20:40 #173101322L vliegwiel met 8,5 inch koppelingsplaat en drukgroep..
goed te doen met een 2.4? gtrag 240 komt er achter.of kan ik beter maar gaan zoeken naar een compleete 9inch set?
18 juni 2012 om 20:44 #17310133kan prima. rijd er zelf ook mee.
of je moet wel zo onwijs met de wagen gaan rijden,
dan krijg je de 9 inch set er ook wel uit :D18 juni 2012 om 20:51 #17310134hahaha, okee bedankt :thumb
dan zal ik even zoeken naar een plaatje drukgroep en druklager.
:thumb18 juni 2012 om 20:54 #17310135heb er 1. zat ik al een tijdje naar te kijken…. maar is deze niet wat erg duur??
of is dit normaal?http://www.copeparts.nl/nl/shop/overstijgend/sub,2/pid,1918″ onclick=”window.open(this.href);return false;
18 juni 2012 om 21:22 #17310136tis orgineel opel.
maar voor een complete set, koppeling, drukgroep en lager.
is hij niks te duur volgens mij.rijd zelf meestal met gebruikt spul, mocht er eens eentje glad zijn,
t bakje is er zo achterweg ja.:D18 juni 2012 om 21:29 #17310137jah das ook zo,
heb er nog een gevonden, mischien meerdere geintreseert..
http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Motorenbereich/CIH/Kupplung-%2B-Schwungrad/8%2C5-Zoll-4-Punkt-Kupplungssatz-Serie?source=2&refertype=1&referid=85″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-offtopic soo,, wat een lange link.. hoe kan ik die hier korter kijgen??
18 juni 2012 om 21:35 #17310138maakt nie uit, hij doet het wel.
beetje veel prijs verschil ja… maargoed, setje van krause is op zijn minst evengoed !
15 december 2012 om 01:14 #17310139Kan iemand mij een lijstje met aanhaalmomenten doorgeven voor de C2.4ne?
:wtf15 december 2012 om 09:00 #17310140Staat op mantablog.nl als het goed is
15 december 2012 om 10:14 #1731014128 augustus 2014 om 05:18 #17310142Ben motronic aan het aansluiten op een 2.4
Heb nu een zwart/geel draad over.. Waar is deze voor bedoeld? Zit bij groene draad naar bobine (4 polige stekker met twee draden)28 augustus 2014 om 08:23 #17310143Staat me iets bij over stuurbekrachtiging en remolie reservoir.
Weet t alleen niet zeker.14 augustus 2015 om 18:45 #17310144Wij hebben een 2.4e met een 2.2 spruitstuk de motor vervangen voor een verse motor. Nu was alleen mijn vraag waar de aanvoer op moet, op de onderste aansluiting(T stuk) of de bovenste(vacuumpotje)aansluiting. Motor klinkt alsof ie geen brandstof krijgt
4 februari 2019 om 20:00 #18363674Beste liefhebbers, zal me even voorstellen ik ben martin en kom uit hazerswoude en heb diverse oude opels maar door omstandigheden met klushuis, verhuizen weer klushuis kinderen druk op werk al een tijd niet toegekomen om er weer 1 op de weg te krijgen.. Nu dacht ik misschien gaat het dit jaar lukken en wel voor de zomer. Het betreft een manta a die nu denk 8 jaar op de brug staat in droge warme schuur. Hier zit een 2.4 in uit een omega compleet met motronic en versnellingsbak enz alles omega. Nu heb ik toendertijd ook een afgezaagd spruitstuk van een 6 cilinder geplaatst ivm motorkap en sindsdien loopt hij slecht stationair en loopt rommelig bij gas geven. doordat hij ingebouwd staat achter in een loods kan ik er niet mee rijden en verder zal hij nog naar de spuiter moeten. Maar wie kan mij vertellen wat ik moet aanpassen of vervangen om hem goed te krijgen. Het spruitstuk heeft nog de 6 cilinder injectoren gele zijn het en het vacium potje. dit zat nog op het spruitstuk. verder heb ik het spruitstuk aangesloten op de 2.4 luchtmassa meter en de stationairklep van de 2.4. Er gaat nu 1 vaciuum slangetje van het gasklephuis naar de vaciuum switchover valve of iets dergelijks maar daar kan nog een slangetje op???? maar waar zo die dan heen moeten? en kan dit het probleem zijn.Wie weet raad wat ik nog moet aanpassen of vervangen.
alvast super bedankt gr martin
4 februari 2019 om 22:59 #18363678Check je temperatuur voeler op het thermostaathuis eens.
die willen nog wel eens haperen, spuit het systeem vervolgens teveel in.
injectoren zijn gelijk.
rondspuiten ( gericht ) met Remreiniger geeft vaak duidelijkheid op vals lucht
succes
9 februari 2019 om 12:03 #18363790Oke ghanz super bedankt dat gaat ik vanmiddag eens proberen. Maar weet jij of iemand wat ik met die 2 vacuum slangetjes moet op die switchover valve. Of kan ik de stekker loshouden en slangen afdoppen of bv de switchover doorverbinden met 1 slang en dus de aansluiting op spruitstuk afdichten.
groetjes martin
9 februari 2019 om 12:32 #18363792Ik denk dat je de stationair regelklep bedoeld? Switchcover.
deze ben je namelijk wel nodig.
een kant voor gasklep en andere kant achterop de inlaatbuis.
9 februari 2019 om 13:05 #18363795nee niet de staionair regelklep die zit gewoon weer aangesloten en heb ik schoongemaakt. als je delco remy 199 F97826 in toetst op google zie je wat ik bedoel. geen idee wat dat ding moet doen en dus nodig is. heb nu dus 1 aansluiting over. 1 slangetje op aansluiting van gasklephuis naar dat ding maar dan heb ik nog 1 aansluitingover op dat ding.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.