Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 227)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310095
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3257
    Lid sinds:
    24 September 2004

    @jethro wrote:

    Zo`n trillingsdemper kun je ook testen of deze nog goed is, want deze hebben niet het eeuwige leven.
    Als ge goed kijkt dan zie je het gevulcaniseerde rubber wel zitten, maak op de demper een krijtstreep en laat de motor lopen of ga er mee rijden.
    Als deze goed is staat de streep in lijn, niet goed dan is de streep boven onder de rubber verdraaid.
    Ff denken, en je doet het zo. ;)
    :jerry :jerry

    Goeie tip! Ideaal gezien is testen voor monteren nog beter, maar dat wordt lastig denk ik..

    #17309926
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3257
    Lid sinds:
    24 September 2004

    @henk 400rr wrote:

    En vergeet niet wat ik al zei, even een oud kleppendeksel te verslijpen en heb je dat niet, sowiso een stuk karton om het distributieketting af te dekken anders wordt het echt een gigantische oliebende.

    of even langs de brezan, en voor 1 EURO en 65 CENT de OP-RK-TOP halen.
    Prachtig dat ze nog steeds speciale tooltjes voor CIH blokken maken:

    http://www.midlock.nl/Adobe_Midlock/I_06.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17310127
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6945
    Lid sinds:
    31 July 2005

    doe mij maar een aangepast deksel.

    het rode kapje voor de CIH motoren ligt hier ook wel, maar gebruik m weinig tot niet.

    #17310128
    HOT ROD
    Bijdrager
    • Topics 1
    • Reacties 275
    Lid sinds:
    23 March 2009

    Dat heb je met hydraulische stoters, je hoeft ze zelden na te stellen.

    Als iemand zijn kleppen veel zou moeten nastellen zou ik het zijn, want nadat ze stoppen met klepperen zet ik de moeren maar een halve slag ofzo aan. Dit om te voorkomen dat de stoters teveel oppompen als de kleppen zouden gaan zweven. Zo lang ze niet gaan klepperen staat hij nog gewoon goed. :thumb

    #17310129
    sh93
    Bijdrager
    • Topics 57
    • Reacties 399
    Lid sinds:
    14 September 2011

    even een snel vraagje.
    zou ik deze http://link.marktplaats.nl/567850192 op mijn 2.4 kunnen zetten?
    en dan mijn getrag 240 er achter???

    #17310130
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    kan op een 2.4, maar dan wel met een r25/r28 bak voor zo’n motor, niet met een getrag bak.

    #17310131
    sh93
    Bijdrager
    • Topics 57
    • Reacties 399
    Lid sinds:
    14 September 2011

    okee dat word hem dus niet.

    #17310132
    sh93
    Bijdrager
    • Topics 57
    • Reacties 399
    Lid sinds:
    14 September 2011

    2L vliegwiel met 8,5 inch koppelingsplaat en drukgroep..
    goed te doen met een 2.4? gtrag 240 komt er achter.

    of kan ik beter maar gaan zoeken naar een compleete 9inch set?

    #17310133
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6945
    Lid sinds:
    31 July 2005

    kan prima. rijd er zelf ook mee.

    of je moet wel zo onwijs met de wagen gaan rijden,
    dan krijg je de 9 inch set er ook wel uit :D

    #17310134
    sh93
    Bijdrager
    • Topics 57
    • Reacties 399
    Lid sinds:
    14 September 2011

    hahaha, okee bedankt :thumb
    dan zal ik even zoeken naar een plaatje drukgroep en druklager.
    :thumb

    #17310135
    sh93
    Bijdrager
    • Topics 57
    • Reacties 399
    Lid sinds:
    14 September 2011

    heb er 1. zat ik al een tijdje naar te kijken…. maar is deze niet wat erg duur??
    of is dit normaal?

    http://www.copeparts.nl/nl/shop/overstijgend/sub,2/pid,1918″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17310136
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6945
    Lid sinds:
    31 July 2005

    tis orgineel opel.

    maar voor een complete set, koppeling, drukgroep en lager.
    is hij niks te duur volgens mij.

    rijd zelf meestal met gebruikt spul, mocht er eens eentje glad zijn,
    t bakje is er zo achterweg ja.:D

    #17310137
    sh93
    Bijdrager
    • Topics 57
    • Reacties 399
    Lid sinds:
    14 September 2011

    jah das ook zo,

    heb er nog een gevonden, mischien meerdere geintreseert..

    http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Motorenbereich/CIH/Kupplung-%2B-Schwungrad/8%2C5-Zoll-4-Punkt-Kupplungssatz-Serie?source=2&refertype=1&referid=85″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    -offtopic soo,, wat een lange link.. hoe kan ik die hier korter kijgen??

    #17310138
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6945
    Lid sinds:
    31 July 2005

    maakt nie uit, hij doet het wel.

    beetje veel prijs verschil ja… maargoed, setje van krause is op zijn minst evengoed !

    #17310139
    RogierAtje
    • Topics 9
    • Reacties 57
    Lid sinds:
    13 October 2009

    Kan iemand mij een lijstje met aanhaalmomenten doorgeven voor de C2.4ne?
    :wtf

    #17310140
    sh93
    Bijdrager
    • Topics 57
    • Reacties 399
    Lid sinds:
    14 September 2011

    Staat op mantablog.nl als het goed is

    #17310141
    RogierAtje
    • Topics 9
    • Reacties 57
    Lid sinds:
    13 October 2009

    @sh93 wrote:

    Staat op mantablog.nl als het goed is

    Super bedankt gevonden!!

    #17310142
    JOZO
    • Topics 64
    • Reacties 1336
    Lid sinds:
    29 September 2006

    Ben motronic aan het aansluiten op een 2.4
    Heb nu een zwart/geel draad over.. Waar is deze voor bedoeld? Zit bij groene draad naar bobine (4 polige stekker met twee draden)

    #17310143
    sh93
    Bijdrager
    • Topics 57
    • Reacties 399
    Lid sinds:
    14 September 2011

    Staat me iets bij over stuurbekrachtiging en remolie reservoir.
    Weet t alleen niet zeker.

    #17310144
    rvkasper
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 114
    Lid sinds:
    4 September 2012

    Wij hebben een 2.4e met een 2.2 spruitstuk de motor vervangen voor een verse motor. Nu was alleen mijn vraag waar de aanvoer op moet, op de onderste aansluiting(T stuk) of de bovenste(vacuumpotje)aansluiting. Motor klinkt alsof ie geen brandstof krijgt

    #18363674
    sappiemartin
    Bijdrager
    • Topics 0
    • Reacties 4
    Lid sinds:
    7 March 2013

    Beste liefhebbers, zal me even voorstellen ik ben martin en kom uit hazerswoude en heb diverse oude opels maar door omstandigheden met klushuis, verhuizen weer klushuis kinderen druk op werk al een tijd niet toegekomen om er weer 1 op de weg te krijgen.. Nu dacht ik misschien gaat het dit jaar lukken en wel voor de zomer. Het betreft een manta a die nu denk 8 jaar op de brug staat in droge warme schuur. Hier zit een 2.4 in uit een omega compleet met motronic en versnellingsbak enz alles omega. Nu heb ik toendertijd ook een afgezaagd spruitstuk van een 6 cilinder geplaatst ivm motorkap en sindsdien loopt hij slecht stationair en loopt rommelig bij gas geven. doordat hij ingebouwd staat achter in een loods kan ik er niet mee rijden en verder zal hij nog naar de spuiter moeten. Maar wie kan mij vertellen wat ik moet aanpassen of vervangen om hem goed te krijgen. Het spruitstuk heeft nog de 6 cilinder injectoren gele zijn het en het vacium potje. dit zat nog op het spruitstuk. verder heb ik het spruitstuk aangesloten op de 2.4 luchtmassa meter en de stationairklep van de 2.4.  Er gaat nu 1 vaciuum slangetje van het gasklephuis naar de vaciuum switchover valve of iets dergelijks maar daar kan nog een slangetje op???? maar waar zo die dan heen moeten? en kan dit het probleem zijn.Wie weet raad wat ik nog moet aanpassen of vervangen.

    alvast super bedankt gr martin

    #18363678
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6945
    Lid sinds:
    31 July 2005

    Check je temperatuur voeler op het thermostaathuis eens.

     

    die willen nog wel eens haperen, spuit het systeem vervolgens teveel in.

    injectoren zijn gelijk.

     

    rondspuiten ( gericht ) met Remreiniger geeft vaak duidelijkheid op vals lucht

     

    succes

    #18363790
    sappiemartin
    Bijdrager
    • Topics 0
    • Reacties 4
    Lid sinds:
    7 March 2013

    Oke ghanz super bedankt dat gaat ik vanmiddag eens proberen. Maar weet jij of iemand wat ik met die 2 vacuum slangetjes moet op die switchover valve. Of kan ik de stekker loshouden en slangen afdoppen of bv de switchover doorverbinden met 1 slang en dus de aansluiting op spruitstuk afdichten.

    groetjes martin

    #18363792
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6945
    Lid sinds:
    31 July 2005

    Ik denk dat je de stationair regelklep bedoeld? Switchcover.

     

    deze ben je namelijk wel nodig.

     

    een kant voor gasklep en andere kant achterop de inlaatbuis.

    #18363795
    sappiemartin
    Bijdrager
    • Topics 0
    • Reacties 4
    Lid sinds:
    7 March 2013

    nee niet de staionair regelklep die zit gewoon weer aangesloten en heb ik schoongemaakt. als je  delco remy  199 F97826 in toetst  op google zie je wat ik bedoel.  geen idee wat dat ding moet doen en dus nodig is. heb nu dus 1 aansluiting over. 1 slangetje op aansluiting van gasklephuis naar dat ding maar dan heb ik nog 1 aansluitingover op dat ding.

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 227)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.