Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 227)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310077
    henk 400rr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Een CIH heeft geen rekbouten, dus de 2.4 ook niet.

      Het nulpunt is de 1e zuiger in bovenste dode punt, oftewel, de spie moet recht naar boven staan.

      Voor het kerfje op de poelie is de basisafstelling van zijn merkteken rechtstreeks tegenover de scherp opstaande rand op het distributiehuis, deze zit op de schacht van de ontsteking.
      Visueel gezien is dat als je ervoor staat schuin rechts omhoog.

      #17310078
      Robert Smit 8v
        Lid sinds:
        9 March 2010

        Ik heb nu voor het eerst een cih blokje dus, en wil hem even los halen. ik wil het distributie huis weghalen om de ketting te ontspannen maar deze wil er niet af:afro:(
        Heb echt alles los gedraaid (denk ik), maar blijft onder bij de carterpan steken. Waar zit deze nog vast?

        #17310079
        Robert Smit 8v
          Lid sinds:
          9 March 2010

          Ik heb nu voor het eerst een cih blokje dus, en wil hem even los halen. ik wil het distributie huis weghalen om de ketting te ontspannen maar deze wil er niet af:afro:(
          Heb echt alles los gedraaid (denk ik), maar blijft onder bij de carterpan steken. Waar zit deze nog vast?

          #17310080
          bessy
            Lid sinds:
            4 February 2007

            De karterpan los schroeven,dan gaat het wél lukken.

            #17310081
            henk 400rr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Eigenlijk moet de kop ook eraf, zonder lukt ook wel maar dan heb je later weer moeite met de afdichting.

              #17310082
              Keesjr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2006

                Gewoon ff een nieuwe koppakking steken, die kosten ook de wereld niet.
                Als je gaat zitten tobben met de kop er op heb je straks echt moeite met de rubberen ring die door de koppakking heen zit en geheid dat de boel olie gaat lekken.
                (heb het ook al es zo geprobeerd, en ‘t is geen succes)

                #17310083
                Robert Smit 8v
                  Lid sinds:
                  9 March 2010

                  hey mensen bedankt! is al gelukt. Ik was zowieso van plan alle pakkingen van het blok te vervangen.
                  Wou nml ook ff weten hoe de cilinders er uit zagen daar ik niks van de geschiedenis van het blok weet, alleen dat hij 1,5 jaar geleden uit een c kadett is gehaald.

                  #17310053
                  Robert Smit 8v
                    Lid sinds:
                    9 March 2010

                    Is een 1.6S geschikt voor ombouw naar 2.4? of maak dat niet uit. Is het onderstel, tunnel, en assen van een 1.6 het zelfde als van een 2ltr?

                    groeten Robert

                    #17310084
                    McLambo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 September 2004

                      Past zo’n afgezaagd 3.0E injectiehuis ook op een 2.0E, of is dit alleen voor een 2.2 of 2.4 weggelegd?

                      #17310085
                      RacesconaB204
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 December 2009

                        @McLambo wrote:

                        Past zo’n afgezaagd 3.0E injectiehuis ook op een 2.0E, of is dit alleen voor een 2.2 of 2.4 weggelegd?

                        Nee, wanneer je de spruitstukpakkingen vergelijkt dan zul je zien dat bij een 2.0E (en oudere 2.5/2.8 liter 6 cil) de in- en uitlaatkanalen in één lijn liggen. Bij een 2.2, 2.4 en een 3.0 liter 6 cil liggen de in- en uitlaatkanalen niet in 1 lijn, maar zitten de inlaatkanalen hoger in de kop en is de doorsnede ook anders.

                        Bij een 2.0E heb je ook niet zo’n behoefte aan een afgezaagd 3.0 inlaatspruitstuk, want een 2-liter spruitstuk past best mooi op deze kop, met fatsoenlijke doorlaten (heel wat beter dat de p*s-gaatjes van een 2.2 inlaatspruitstuk).

                        #17310086
                        McLambo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 September 2004

                          Een klein vogeltje fluisterde mij in het oor dat de 2.4CIH blokken ook in andere merken van GM hebben gezeten, en dat deze mogelijk ook in een Manta/Ascona passen..

                          Waar? of fabeltje?

                          #17310087
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            misschien wel, maar waar wil je dat vinden/ vandaan halen?

                            #17310088
                            C-J Ascona
                              Lid sinds:
                              30 May 2011

                              wie kan mij helpen
                              ik heb een ascona a gekocht met daar in een 2.4 met origineel spruitstuk er nog op
                              hij liep toen wel (niet echt mee gereden) alleen om dan je slang naar je luchtweger te krijgen was een crime en kon alleen zolang de kap open was
                              ik had nog een 2.2 inlaat liggen dus heb ik deze er op gezet
                              eerst wilde die niet lopen

                              toen heb ik de aan voer en retour van de benzine omgedraaid toen deed die het wel alleen dan gelijk 3000 toeren en ik moest perse gas geven met starten

                              heb nu ook nog even de 2.4 gasklep weer terug gezet maar geen resultaat

                              even voor de duidelijkheid

                              2.4 met origineel inlaat prima

                              2.4 met 2.2 inlaat +( 2.4 injectie systeem en kabelboom) 3000 toeren stationair en alleen starten met een beetje extra gas

                              ik weet ook niet zeker of ik alle slangetjes goed heb op het spruitstuk is hier anders een tekening of een duidelijke foto van

                              #17310089
                              C-J Ascona
                                Lid sinds:
                                30 May 2011

                                ik heb er even een foto van gemaakt hoop dat jullie me kunnen helpen

                                kan het niet zijn dat ik dit af moet stellen zo ja hoe moet ik dit dan doen

                                #17310090
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  ik zou zelf een 2.0 injectie systeem met een afgezaagde 3.0 spruitstuk nemen. 2.2 spruitstuk kan ook, maar als de poorten vergelijkt, dan is het niet ideaal.

                                  #17310091
                                  C-J Ascona
                                    Lid sinds:
                                    30 May 2011

                                    zo ik heb het voor elkaar hij draait nu wel de juiste toeren stationair
                                    tenminste komt in de buurt hij schommelt tussen de 800/ 1300
                                    en hij plopt nu of knalt net hoe je het wilt noemen

                                    als ik nu gas geef plopt die eerst dan zakt die iets in daarna komt die moeizaam op toeren hoe hoger in toeren hoe beter hij het dan doet
                                    zou iemand weten waar dit aan kan liggen te veel benzine ofzo hoe regel ik dit?

                                    heb nu trouwens alles van een 2.4 injectie systeem behalve de kale inlaat die is van een 2.2

                                    ik zou zelf een 2.0 injectie systeem met een afgezaagde 3.0 spruitstuk nemen. 2.2 spruitstuk kan ook, maar als de poorten vergelijkt, dan is het niet ideaal.

                                    die heb ik ook wel liggen maar dan een L systeem en geen 3.0 inlaat

                                    hij doet het heb alles schoon gemaakt incl bougies enzo nu loopt die perfect

                                    #17310092
                                    McLambo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004

                                      @henk 400rr wrote:

                                      De rail is eigenlijk alleen goed pas te maken op het 2.2 spruitstuk, nadeel daarvan is dus dat je een grotere gasklep wil hebben en die zit daar niet op en die van een 6-cil past daar weer niet op.
                                      ander nadeel is dat er veel 2.2 spuitstukken zijn met kleinere gaten naarde inlaat en weinige met de grotere gaten.

                                      6-cilinder spuitstukken zijn ook verschillend onder elkaar, niet alleen zit je met bouwjaar, maar de oudere 2.5 en 3.0 hadden dezelfde luchtbuizen, de nieuwere niet, die zijn onderling weer verschillend en bovendien hebben die ook weer een ander injectie-systeem met bijbehorende aansluitpunten.

                                      Je moet ook niet alleen kijken naar de doorlaat naar je inlaatpoorten en de diameter gasklep, maar ook naar de luchtinhoud van de luchtbuis, ook daar krijg je verschillende resultaten mee, kijk maar naar die dingen van Lexmaul, ook die luchtinhoud was groter dan e originele voor de 2.0CIH.

                                      Verder is het een kwestie van kiezen en aanpassen of zelf maken.

                                      Als je het 2.4 systeem wil houden met bijbehorende injectoren, dat kan, maar dan moet je ze op de oude manier monteren zoals dat het geval was bij de 2.0 CIH.
                                      Of je past de 2.4 luchtbuis aan als je een aluminiumlasser kent of het zelf kan doen.

                                      Hoe zit dat met die 2.4 injectoren, op welke manier kun je daar nu weer een slangetje aan bevestigen, zoals op de LE-jetronic systemen?

                                      #17310093
                                      henk 400rr
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2004

                                        bovenste stukje, ongeveer vanaf dat vierkante deel, eraf snijden.

                                        Dan hou je een stukje metalen buis over en daar kan je de slang weer op zetten.

                                        #17310094
                                        McLambo
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 September 2004

                                          Bedankt voor de tip! Verassing: Onder het plastic zit gewoon een slang-tule!

                                          hah, dat had ik zelf nooit kunnen bedenken!

                                          #17310096
                                          McLambo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 September 2004

                                            Heeft iemand misschien een duidelijke foto van waar het gat in het schutboard moet komen?

                                            Ik ben nu bezig met de motorruimte, en wil kijken of het gat vast kan maken, en dan zo lang een rubber stop erin.

                                            #17310097
                                            Ghanz
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              31 July 2005

                                              een foto zo niet, maar wel een kleine beschrijving:

                                              t.h.v de accu bak, zit een klein gaatje me slang ter ontwatering van de accubak.

                                              tussen deze slang en de wielbak moet het gat komen, diameter weet ik zo 1 2 3 niet.
                                              maar even met je schuifmaat het rubber ommeten, en je weet het.

                                              houd m wel een cm of 2 vanaf de accubak.

                                              goodluck

                                              #17310098
                                              McLambo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 September 2004

                                                Is een krukaspoeli van een 2.0E hetzelfde als van een 2.0S?

                                                #17310099
                                                kiyamizio
                                                  Lid sinds:
                                                  5 February 2010

                                                  Nee volgens mijn heb een 20E merktekens op de poelie en een S niet

                                                  Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

                                                  #17310100
                                                  Ghanz
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    31 July 2005

                                                    volgens mij zat er ook verschil in materiaal.
                                                    2.0e gietzijer met trillingsdemper

                                                    2.0.s ijzeren poelie wieltje

                                                    #17310101
                                                    McLambo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 September 2004

                                                      Kleppendeksel van een 2.4i; zit daar ook een filter in, en kan deze eruit om te reinigen?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 227)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.