Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e
- Dit onderwerp bevat 226 reacties, 36 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 februari 2019om 18:02 door Ghanz.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2011 om 09:31 #17310077
Een CIH heeft geen rekbouten, dus de 2.4 ook niet.
Het nulpunt is de 1e zuiger in bovenste dode punt, oftewel, de spie moet recht naar boven staan.
Voor het kerfje op de poelie is de basisafstelling van zijn merkteken rechtstreeks tegenover de scherp opstaande rand op het distributiehuis, deze zit op de schacht van de ontsteking.
Visueel gezien is dat als je ervoor staat schuin rechts omhoog.8 april 2011 om 16:44 #17310078Ik heb nu voor het eerst een cih blokje dus, en wil hem even los halen. ik wil het distributie huis weghalen om de ketting te ontspannen maar deze wil er niet af:afro:(
Heb echt alles los gedraaid (denk ik), maar blijft onder bij de carterpan steken. Waar zit deze nog vast?8 april 2011 om 16:45 #17310079Ik heb nu voor het eerst een cih blokje dus, en wil hem even los halen. ik wil het distributie huis weghalen om de ketting te ontspannen maar deze wil er niet af:afro:(
Heb echt alles los gedraaid (denk ik), maar blijft onder bij de carterpan steken. Waar zit deze nog vast?8 april 2011 om 19:33 #17310080De karterpan los schroeven,dan gaat het wél lukken.
8 april 2011 om 20:26 #17310081Eigenlijk moet de kop ook eraf, zonder lukt ook wel maar dan heb je later weer moeite met de afdichting.
8 april 2011 om 22:00 #17310082Gewoon ff een nieuwe koppakking steken, die kosten ook de wereld niet.
Als je gaat zitten tobben met de kop er op heb je straks echt moeite met de rubberen ring die door de koppakking heen zit en geheid dat de boel olie gaat lekken.
(heb het ook al es zo geprobeerd, en ‘t is geen succes)9 april 2011 om 10:51 #17310083hey mensen bedankt! is al gelukt. Ik was zowieso van plan alle pakkingen van het blok te vervangen.
Wou nml ook ff weten hoe de cilinders er uit zagen daar ik niks van de geschiedenis van het blok weet, alleen dat hij 1,5 jaar geleden uit een c kadett is gehaald.21 mei 2011 om 13:02 #17310053Is een 1.6S geschikt voor ombouw naar 2.4? of maak dat niet uit. Is het onderstel, tunnel, en assen van een 1.6 het zelfde als van een 2ltr?
groeten Robert
1 augustus 2011 om 12:10 #17310084Past zo’n afgezaagd 3.0E injectiehuis ook op een 2.0E, of is dit alleen voor een 2.2 of 2.4 weggelegd?
1 augustus 2011 om 14:25 #17310085@McLambo wrote:
Past zo’n afgezaagd 3.0E injectiehuis ook op een 2.0E, of is dit alleen voor een 2.2 of 2.4 weggelegd?
Nee, wanneer je de spruitstukpakkingen vergelijkt dan zul je zien dat bij een 2.0E (en oudere 2.5/2.8 liter 6 cil) de in- en uitlaatkanalen in één lijn liggen. Bij een 2.2, 2.4 en een 3.0 liter 6 cil liggen de in- en uitlaatkanalen niet in 1 lijn, maar zitten de inlaatkanalen hoger in de kop en is de doorsnede ook anders.
Bij een 2.0E heb je ook niet zo’n behoefte aan een afgezaagd 3.0 inlaatspruitstuk, want een 2-liter spruitstuk past best mooi op deze kop, met fatsoenlijke doorlaten (heel wat beter dat de p*s-gaatjes van een 2.2 inlaatspruitstuk).
27 augustus 2011 om 19:53 #17310086Een klein vogeltje fluisterde mij in het oor dat de 2.4CIH blokken ook in andere merken van GM hebben gezeten, en dat deze mogelijk ook in een Manta/Ascona passen..
Waar? of fabeltje?
27 augustus 2011 om 20:26 #17310087misschien wel, maar waar wil je dat vinden/ vandaan halen?
7 september 2011 om 20:02 #17310088wie kan mij helpen
ik heb een ascona a gekocht met daar in een 2.4 met origineel spruitstuk er nog op
hij liep toen wel (niet echt mee gereden) alleen om dan je slang naar je luchtweger te krijgen was een crime en kon alleen zolang de kap open was
ik had nog een 2.2 inlaat liggen dus heb ik deze er op gezet
eerst wilde die niet lopentoen heb ik de aan voer en retour van de benzine omgedraaid toen deed die het wel alleen dan gelijk 3000 toeren en ik moest perse gas geven met starten
heb nu ook nog even de 2.4 gasklep weer terug gezet maar geen resultaat
even voor de duidelijkheid
2.4 met origineel inlaat prima
2.4 met 2.2 inlaat +( 2.4 injectie systeem en kabelboom) 3000 toeren stationair en alleen starten met een beetje extra gas
ik weet ook niet zeker of ik alle slangetjes goed heb op het spruitstuk is hier anders een tekening of een duidelijke foto van
9 september 2011 om 17:35 #17310089ik heb er even een foto van gemaakt hoop dat jullie me kunnen helpen
kan het niet zijn dat ik dit af moet stellen zo ja hoe moet ik dit dan doen
9 september 2011 om 22:07 #17310090ik zou zelf een 2.0 injectie systeem met een afgezaagde 3.0 spruitstuk nemen. 2.2 spruitstuk kan ook, maar als de poorten vergelijkt, dan is het niet ideaal.
10 september 2011 om 14:30 #17310091zo ik heb het voor elkaar hij draait nu wel de juiste toeren stationair
tenminste komt in de buurt hij schommelt tussen de 800/ 1300
en hij plopt nu of knalt net hoe je het wilt noemenals ik nu gas geef plopt die eerst dan zakt die iets in daarna komt die moeizaam op toeren hoe hoger in toeren hoe beter hij het dan doet
zou iemand weten waar dit aan kan liggen te veel benzine ofzo hoe regel ik dit?heb nu trouwens alles van een 2.4 injectie systeem behalve de kale inlaat die is van een 2.2
ik zou zelf een 2.0 injectie systeem met een afgezaagde 3.0 spruitstuk nemen. 2.2 spruitstuk kan ook, maar als de poorten vergelijkt, dan is het niet ideaal.
die heb ik ook wel liggen maar dan een L systeem en geen 3.0 inlaat
hij doet het heb alles schoon gemaakt incl bougies enzo nu loopt die perfect
28 december 2011 om 16:47 #17310092@henk 400rr wrote:
De rail is eigenlijk alleen goed pas te maken op het 2.2 spruitstuk, nadeel daarvan is dus dat je een grotere gasklep wil hebben en die zit daar niet op en die van een 6-cil past daar weer niet op.
ander nadeel is dat er veel 2.2 spuitstukken zijn met kleinere gaten naarde inlaat en weinige met de grotere gaten.6-cilinder spuitstukken zijn ook verschillend onder elkaar, niet alleen zit je met bouwjaar, maar de oudere 2.5 en 3.0 hadden dezelfde luchtbuizen, de nieuwere niet, die zijn onderling weer verschillend en bovendien hebben die ook weer een ander injectie-systeem met bijbehorende aansluitpunten.
Je moet ook niet alleen kijken naar de doorlaat naar je inlaatpoorten en de diameter gasklep, maar ook naar de luchtinhoud van de luchtbuis, ook daar krijg je verschillende resultaten mee, kijk maar naar die dingen van Lexmaul, ook die luchtinhoud was groter dan e originele voor de 2.0CIH.
Verder is het een kwestie van kiezen en aanpassen of zelf maken.
Als je het 2.4 systeem wil houden met bijbehorende injectoren, dat kan, maar dan moet je ze op de oude manier monteren zoals dat het geval was bij de 2.0 CIH.
Of je past de 2.4 luchtbuis aan als je een aluminiumlasser kent of het zelf kan doen.Hoe zit dat met die 2.4 injectoren, op welke manier kun je daar nu weer een slangetje aan bevestigen, zoals op de LE-jetronic systemen?
28 december 2011 om 17:42 #17310093bovenste stukje, ongeveer vanaf dat vierkante deel, eraf snijden.
Dan hou je een stukje metalen buis over en daar kan je de slang weer op zetten.
28 december 2011 om 21:45 #17310094Bedankt voor de tip! Verassing: Onder het plastic zit gewoon een slang-tule!
hah, dat had ik zelf nooit kunnen bedenken!
17 januari 2012 om 11:21 #17310096Heeft iemand misschien een duidelijke foto van waar het gat in het schutboard moet komen?
Ik ben nu bezig met de motorruimte, en wil kijken of het gat vast kan maken, en dan zo lang een rubber stop erin.
16 februari 2012 om 21:27 #17310097een foto zo niet, maar wel een kleine beschrijving:
t.h.v de accu bak, zit een klein gaatje me slang ter ontwatering van de accubak.
tussen deze slang en de wielbak moet het gat komen, diameter weet ik zo 1 2 3 niet.
maar even met je schuifmaat het rubber ommeten, en je weet het.houd m wel een cm of 2 vanaf de accubak.
goodluck
17 februari 2012 om 07:00 #17310098Is een krukaspoeli van een 2.0E hetzelfde als van een 2.0S?
17 februari 2012 om 08:33 #17310099Nee volgens mijn heb een 20E merktekens op de poelie en een S niet
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
18 februari 2012 om 08:55 #17310100volgens mij zat er ook verschil in materiaal.
2.0e gietzijer met trillingsdemper2.0.s ijzeren poelie wieltje
6 maart 2012 om 12:22 #17310101Kleppendeksel van een 2.4i; zit daar ook een filter in, en kan deze eruit om te reinigen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.