Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e
- Dit onderwerp bevat 226 reacties, 36 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 februari 2019om 18:02 door Ghanz.
-
AuteurBerichten
-
12 november 2010 om 20:07 #17310051
geen idee :D
de gehele setup ligt nog in delen.
moet nog gemonteerd worden, en dan kijken wat ie doet.de topsnelheid is niet intressant. de acceleratie wel.
12 november 2010 om 21:30 #17310052origineel gepost door Ghanz
geen idee :Dde gehele setup ligt nog in delen.
moet nog gemonteerd worden, en dan kijken wat ie doet.de topsnelheid is niet intressant. de acceleratie wel.
Ben ik volledig met je eens:thumbup
17 februari 2011 om 10:28 #17310054Dingen worden onderhand collector items als je de vraagprijzen ziet :-o
17 februari 2011 om 13:02 #17310055ja, inderdaad. ik zie ze op ebay.de ook voor 1150 voorbij komen. Er staat ook een aangepast 2.0 injectie systeem op mp voor 450 euro, ze zijn helemaal gek geworden
17 februari 2011 om 18:09 #17310056vindt het ook een beetje belachelijk worden
maar ik ga er dan ook van uit dat niemand dit ervoor gaat betalen
des te meer reden om gewoon 2 liter te rijden17 februari 2011 om 18:28 #17310057Zit er ook over te denken om mijn Ascona niet gewoon op te bouwen met een 2 literen, en dan als je er toevallig een keer voor een mooi prijsje tegenaanloopt, een 2.4 op de kop te tikken. Die ombouw is niet zo heel drastisch…
3 maart 2011 om 21:52 #17310058Heb vorige week nog een 2.4 met getrag 240 uit een manta A op de kop kunnen tikken voor 500 euro.
Wie zoekt die vindt :P4 maart 2011 om 12:11 #17310059ooooo!! :o
Jaloers! in NL? of buitenland? Welke staat was het geheel?
6 maart 2011 om 21:59 #17310060In NL, in goede staat maar ga hem toch reviseren daar ik een betrouwbare motor wil.
Grtjs
14 maart 2011 om 16:44 #17310061gefeliciteerd:wub
mocht je nog zoiets tegen komen……….ik hou me aanbevolen:D15 maart 2011 om 19:13 #17310062en hoe komt het dan met de kabelboom van de motor moet je de zekering kast en alles dan ook ombouwen enzo?
gr merky
15 maart 2011 om 19:26 #17310063De rammel in mijn 2.4 begint steeds onheilspellender te worden. Heb een gereviseerde 2.2 “te leen” met 0 km op de teller……ben benieuwd wat het verschil met rijden is.:hmmz
15 maart 2011 om 19:27 #17310064[rquote=1892093&tid=35036&author=merky koudum]en hoe komt het dan met de kabelboom van de motor moet je de zekering kast en alles dan ook ombouwen enzo?
gr merky[/rquote]
Nee, in het algemeen hoef je maar 3 draden aan te sluiten. +, geschakelde plus, pulsdraad naar de startmotor aanleggen, en de groene van de ontsteking (als ik me niet vergis)15 maart 2011 om 21:38 #17310065maar nu heb ik de kabelboom van de motor gemonteerd en nu hou ik nog een paar stekkers over en waar zijn die dan voor die lopen naar binnen naar de de andere gedeelte van het licht enzo.
15 maart 2011 om 22:16 #17310066maak er een paar foto’s van? Bij mantacabrio.nl is deze info ook verkrijgbaar
17 maart 2011 om 22:22 #17310067maar wat is nu een C24ne eigenlijk waard dan? 350euro zonder bak en ongereviseerd is dat te duur?
18 maart 2011 om 07:23 #17310068[rquote=1893925&tid=35036&author=Robert Smit 8v]maar wat is nu een C24ne eigenlijk waard dan? 350euro zonder bak en ongereviseerd is dat te duur?[/rquote]
Voor dat geld zou ik er 10 kopen. In mijn beleving is het een normale prijs, maar vinden voor dat geld gaat meestal niet lukken.18 maart 2011 om 07:24 #17310069Dat is een koopje!
vraagprijzen beginnen bij 500 euro, en dan mag je hem vaak nog zelf uit een of andere ouwe Omega sleutelen. Geeft je wel een idee dat het blok tenminste nog niet afgeragd is! :angel
19 maart 2011 om 09:59 #17310070ik kan een blok kopen die heeft eerst in een c kadett gezeten maar komt oorspronkelijk uit een rekord 2.4. bestaat
er wel een rekord 2.4 en is dit het ideale blok voor ombouw ascona?19 maart 2011 om 10:05 #17310071Een Rekord 2.4 heeft officieel nooit bestaan, dus da’s een zelfbouwer geweest, een 2.4 is een heerlijk blok voor in de Ascona, veel koppel en betrouwbaar.
Een standaard 2.4 is geen toerenwonder, geloof dat ie z’n topvermogen al bij 4800 of 5000 toeren geeft, bijna een diesel.
2.4’s zijn ook heel best op te voeren, maar goedkoop is het niet, begin niet aan chippies of andere troep, werkt niet.
Ruige nokkenas, grote webers, normale ontsteking er in en gassen maar.
Een oliekoeler en een grotere radiateur is dan ook wel een goed idee.19 maart 2011 om 10:28 #17310072oke dan, wou vanmiddag ff kijken naar een blokje. Heeft iemand nog goeie tips waar ik naar moet kijken en op moet letten??
19 maart 2011 om 10:39 #17310073Er is een 5 bak getrag 240 bij, maar deze is al ingekort voor een manta A. Weet iemand of dit dan ook passend is voor een ascona b?
19 maart 2011 om 21:32 #17310074hey mensen goed nieuw….:D
misschien beetje offtopic maar heb vanmiddag een 2.4 blok met getrag 240 gekocht.
Ook zitten er een berg aan onderdelen bij zoals aangepast injectiesysteem, 2x vliegwiel (afgedraaid) computer,
pouli’s, kabelboom, koppelingsplaten, extra 2.4 kleppendeksel, passende karterpan, enz.
Ben erg te vreden met deze setup. En dat voor intotaal 500 euro:afro:P:D:D:D:D:D:sleeping19 maart 2011 om 22:29 #17310075mooie prijs, klinkt niet slecht.
Wat de tussenas betreft, de B-serie heeft een langere nodig dan de A-serie, staat ook beschreven in 1 van deze sticky topics.
24 maart 2011 om 22:42 #17310076de kopbouten in een 2.4 zijn dat rekbouten of niet? In het begin van dit topic staat dat bij het demonteren van de kop de krukas op het nulpunt moet staan. ik kan het streepje op de krukas pouly wel vinden maar niet op het blok.
kan iemand mij vertellen waar deze ongeveer moet zitten? wijst deze schuin naar beneden (rechts)? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.