Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310194
    mugenpower
      Lid sinds:
      31 May 2005

      Ah dus toch. En ook een mechanische brandstofpomp?? Die E staat toch voor ”Einspritzung” en dat werkt toch alleen met een electrische pomp ?

      #17310195
      Redmen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 February 2007

        ik heb ook een vraag ik heb net een manta b gekocht waar op de papieren staat dat het origineel een 1.9 was nu ligt er een 1.6 carburateur in nu wil ik mijn 2.0 er in leggen geld in dit geval jou begin verhaal voor de carburateur nog steeds of is de anders omdat het origineel een 1.9 was ?

        #17310196
        Tiedo
          Lid sinds:
          7 December 2008

          ik ben bezig met het aansluiten van een 2.0E L jetronic, maar welke benzineleiding komt alweer op de drukregelaar? de ‘heen’ leiding toch? of moet de retour leiding hier op

          #17310197
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            andersom dus…

            wat betreft de injectie,
            deze is aan te raden met een elec. brandstof pomp,
            deze pomp houd Constand het circuit op druk,
            en een mechanische geeft enkel meer bij verhoging van het toerental.

            #17310198
            Tiedo
              Lid sinds:
              7 December 2008

              elektrische pomp gebruik ik ook hoor :D ik heb m’n rode ascona met 2.0E verkocht, dus nou heb ik geen voorbeeld meer om te kijken hoe alles aangesloten hoort :angel

              #17310199
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                ja, maar redmen heeft geen elec pomp op zijn bolide ;)

                #17310200
                peter777
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 January 2011

                  Ik ben ook bezig om een 2.0S om te bouwen naar een 2.0E. Qua electronica is het allemaal wel te doen, alleen kan ik niet vinden waar de retourleiding van de kachelradiator op moet komen aan het blok? Bij een 3.0E zit ie bij de oliedruk sensor, maar bij dit 2.0S blokje kan ik nergens een aansluiting vinden….

                  Iemand enig idee hoe dit origineel met een carb zat? Kan ik eventueel nog een alternatief verzinnen.

                  #17310201
                  stationlod
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 March 2006

                    bij 20s zit ie op het thermostaathuis
                    maar volgens mij kun je bij je oliedruk sensor ook een imbusbout er uit draaien en het daar aansluiten zoals bij een 20e

                    #17310202
                    eddepet007
                      Lid sinds:
                      11 February 2005

                      Idd zit een imbus bout deze der uitdraaien en pijpje van een e der in draaien
                      Daar slang op

                      #17310203
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        inbus zit net boven die van de oliedruk meter

                        #17310204
                        peter1983
                          Lid sinds:
                          1 September 2013

                          Hallo kan ik jullie ook om hulp vragen ?Ik heb ook een injectie {van een gt } gekocht ,mijn Record carburateur ombouwen maar ik heb niet alle bedrading injectie bedrading is compleet dus ik heb niet de kleuren en stekker in mijn record ,foto s komen .
                          voor alle hulp bedankt ,en wanneer iemand in de buurt van den haag woont is het nog beter .

                          Groet Peter

                          #17310205
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            @peter1983 wrote:

                            Hallo kan ik jullie ook om hulp vragen ?Ik heb ook een injectie {van een gt } gekocht ,mijn Record carburateur ombouwen maar ik heb niet alle bedrading injectie bedrading is compleet dus ik heb niet de kleuren en stekker in mijn record ,foto s komen .
                            voor alle hulp bedankt ,en wanneer iemand in de buurt van den haag woont is het nog beter .

                            Groet Peter

                            Als je rechts onderaan deze pagina kijkt dan zie je zoiets als dit staan:

                            Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3

                            Druk op 1, en begin met lezen :vertag :sleeping :sleeping :sleeping

                            #17310206
                            hillclimber16V
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 November 2009

                              ik kocht een 2.0E met injectie er op maar met gewone verdeler met kontactpunten.
                              Ik zie een groen draadje uit de kabel komen dicht bij het ecu, mag deze direct aan de bobijn gekoppeld
                              worden of werkt deze met een signaal uit bobijnversteker?

                              Ivan

                              #17310207
                              peter1983
                                Lid sinds:
                                1 September 2013

                                Hallo ,ja dat heb ik alles gelezen ,maar mijn Record is carburateur dus die bedrading is er niet ik kijk bij een andere record zaterdag hoe het da is en bedrading tekening heb ik weekend ook dus ik kijk of het gaat lukken .

                                Groeten Peter

                                #17310208
                                peter1983
                                  Lid sinds:
                                  1 September 2013

                                  Hallo ,
                                  voor de injectie weet ik nu alles ,maar een groete Probleem heb ik {wie kan mij helpen }ik heb geeen benzinepomp relai erbij en weet ook niet wat voor nummer erop staan ,
                                  hebben jullie een Foto en nummer s voor mij of een relai die ik kan kopen ???
                                  L-JETRONIK OPEL GT 2,0

                                  Groeten PETER

                                  #17310209
                                  H-400
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 November 2006

                                    Voor de L-jetronic:
                                    Bosch 0 332 514 124
                                    Werd niet alleen voor Opel gefabriceerd, er rijden nog merken met dit type rond.
                                    Als je dit nummer googled kom je wel ergens een site tegen met een afbeelding.

                                    #17310210
                                    Popular
                                      Lid sinds:
                                      13 August 2014

                                      Heren,

                                      Mijn oude Popular krijgt een nieuw hart, een 2.0s welke ik aan het ombouwen ben naar een LE-Jetronic systeem !
                                      Nu zit ik met een aantal vraagjes welke jullie vast kunnen beantwoorden. Er komt nu uiteraard een elektrische brandstofpomp in, met daarachter iets van een drukreduceer of zo, geloof dat je een 2,5 bar druk moet hebben. Nu heeft mijn Popular standaard geen brandstofretour, heeft deze injectie echt een retour nodig ? zo ja dan moet ik een retourleiding naar de brandstoftank maken neem ik aan. Kan hier denk ik gewoon 8mm koper voor gebruiken, of beter andere leiding ?

                                      Verder past mijn thermostaathuis van de 2.0s niet meer op het blok door het inlaatspruitstuk, weet iemand welk thermostaathuis ik nu moet hebben en waar ik dat eventueel kan krijgen ?

                                      Heeft iemand toevallig iets van een werkplaatshandboek oid van de 2.0e daar zullen dat soort dingen toch ook vast in staan ?

                                      Verder past trouwens de luchtfilterbox ook niet meer, dus deze er afgehaald, nu zie ik mensen met een open luchtfilter welke ze direct monteren op de lambda, welk filter moet ik daar voor hebben ?

                                      Groeten Leon…

                                      #17310211
                                      GS2.6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 March 2011

                                        Ok

                                        #17310212
                                        motormuis012
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 October 2012

                                          volgens mij wel als de stekker maar past

                                        19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.