Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310194
    mugenpower
    • Topics 7
    • Reacties 257
    Lid sinds:
    31 May 2005

    Ah dus toch. En ook een mechanische brandstofpomp?? Die E staat toch voor ”Einspritzung” en dat werkt toch alleen met een electrische pomp ?

    #17310195
    Redmen
    Bijdrager
    • Topics 31
    • Reacties 354
    Lid sinds:
    21 February 2007

    ik heb ook een vraag ik heb net een manta b gekocht waar op de papieren staat dat het origineel een 1.9 was nu ligt er een 1.6 carburateur in nu wil ik mijn 2.0 er in leggen geld in dit geval jou begin verhaal voor de carburateur nog steeds of is de anders omdat het origineel een 1.9 was ?

    #17310196
    Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911
    Lid sinds:
    7 December 2008

    ik ben bezig met het aansluiten van een 2.0E L jetronic, maar welke benzineleiding komt alweer op de drukregelaar? de ‘heen’ leiding toch? of moet de retour leiding hier op

    #17310197
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6945
    Lid sinds:
    31 July 2005

    andersom dus…

    wat betreft de injectie,
    deze is aan te raden met een elec. brandstof pomp,
    deze pomp houd Constand het circuit op druk,
    en een mechanische geeft enkel meer bij verhoging van het toerental.

    #17310198
    Tiedo
    • Topics 49
    • Reacties 911
    Lid sinds:
    7 December 2008

    elektrische pomp gebruik ik ook hoor :D ik heb m’n rode ascona met 2.0E verkocht, dus nou heb ik geen voorbeeld meer om te kijken hoe alles aangesloten hoort :angel

    #17310199
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6945
    Lid sinds:
    31 July 2005

    ja, maar redmen heeft geen elec pomp op zijn bolide ;)

    #17310200
    peter777
    Bijdrager
    • Topics 95
    • Reacties 732
    Lid sinds:
    21 January 2011

    Ik ben ook bezig om een 2.0S om te bouwen naar een 2.0E. Qua electronica is het allemaal wel te doen, alleen kan ik niet vinden waar de retourleiding van de kachelradiator op moet komen aan het blok? Bij een 3.0E zit ie bij de oliedruk sensor, maar bij dit 2.0S blokje kan ik nergens een aansluiting vinden….

    Iemand enig idee hoe dit origineel met een carb zat? Kan ik eventueel nog een alternatief verzinnen.

    #17310201
    stationlod
    Bijdrager
    • Topics 14
    • Reacties 230
    Lid sinds:
    29 March 2006

    bij 20s zit ie op het thermostaathuis
    maar volgens mij kun je bij je oliedruk sensor ook een imbusbout er uit draaien en het daar aansluiten zoals bij een 20e

    #17310202
    eddepet007
    • Topics 199
    • Reacties 4263
    Lid sinds:
    11 February 2005

    Idd zit een imbus bout deze der uitdraaien en pijpje van een e der in draaien
    Daar slang op

    #17310203
    Ghanz
    Bijdrager
    • Topics 90
    • Reacties 6945
    Lid sinds:
    31 July 2005

    inbus zit net boven die van de oliedruk meter

    #17310204
    peter1983
    • Topics 0
    • Reacties 4
    Lid sinds:
    1 September 2013

    Hallo kan ik jullie ook om hulp vragen ?Ik heb ook een injectie {van een gt } gekocht ,mijn Record carburateur ombouwen maar ik heb niet alle bedrading injectie bedrading is compleet dus ik heb niet de kleuren en stekker in mijn record ,foto s komen .
    voor alle hulp bedankt ,en wanneer iemand in de buurt van den haag woont is het nog beter .

    Groet Peter

    #17310205
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    @peter1983 wrote:

    Hallo kan ik jullie ook om hulp vragen ?Ik heb ook een injectie {van een gt } gekocht ,mijn Record carburateur ombouwen maar ik heb niet alle bedrading injectie bedrading is compleet dus ik heb niet de kleuren en stekker in mijn record ,foto s komen .
    voor alle hulp bedankt ,en wanneer iemand in de buurt van den haag woont is het nog beter .

    Groet Peter

    Als je rechts onderaan deze pagina kijkt dan zie je zoiets als dit staan:

    Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3

    Druk op 1, en begin met lezen :vertag :sleeping :sleeping :sleeping

    #17310206
    hillclimber16V
    Bijdrager
    • Topics 41
    • Reacties 516
    Lid sinds:
    24 November 2009

    ik kocht een 2.0E met injectie er op maar met gewone verdeler met kontactpunten.
    Ik zie een groen draadje uit de kabel komen dicht bij het ecu, mag deze direct aan de bobijn gekoppeld
    worden of werkt deze met een signaal uit bobijnversteker?

    Ivan

    #17310207
    peter1983
    • Topics 0
    • Reacties 4
    Lid sinds:
    1 September 2013

    Hallo ,ja dat heb ik alles gelezen ,maar mijn Record is carburateur dus die bedrading is er niet ik kijk bij een andere record zaterdag hoe het da is en bedrading tekening heb ik weekend ook dus ik kijk of het gaat lukken .

    Groeten Peter

    #17310208
    peter1983
    • Topics 0
    • Reacties 4
    Lid sinds:
    1 September 2013

    Hallo ,
    voor de injectie weet ik nu alles ,maar een groete Probleem heb ik {wie kan mij helpen }ik heb geeen benzinepomp relai erbij en weet ook niet wat voor nummer erop staan ,
    hebben jullie een Foto en nummer s voor mij of een relai die ik kan kopen ???
    L-JETRONIK OPEL GT 2,0

    Groeten PETER

    #17310209
    H-400
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 1097
    Lid sinds:
    3 November 2006

    Voor de L-jetronic:
    Bosch 0 332 514 124
    Werd niet alleen voor Opel gefabriceerd, er rijden nog merken met dit type rond.
    Als je dit nummer googled kom je wel ergens een site tegen met een afbeelding.

    #17310210
    Popular
    • Topics 1
    • Reacties 3
    Lid sinds:
    13 August 2014

    Heren,

    Mijn oude Popular krijgt een nieuw hart, een 2.0s welke ik aan het ombouwen ben naar een LE-Jetronic systeem !
    Nu zit ik met een aantal vraagjes welke jullie vast kunnen beantwoorden. Er komt nu uiteraard een elektrische brandstofpomp in, met daarachter iets van een drukreduceer of zo, geloof dat je een 2,5 bar druk moet hebben. Nu heeft mijn Popular standaard geen brandstofretour, heeft deze injectie echt een retour nodig ? zo ja dan moet ik een retourleiding naar de brandstoftank maken neem ik aan. Kan hier denk ik gewoon 8mm koper voor gebruiken, of beter andere leiding ?

    Verder past mijn thermostaathuis van de 2.0s niet meer op het blok door het inlaatspruitstuk, weet iemand welk thermostaathuis ik nu moet hebben en waar ik dat eventueel kan krijgen ?

    Heeft iemand toevallig iets van een werkplaatshandboek oid van de 2.0e daar zullen dat soort dingen toch ook vast in staan ?

    Verder past trouwens de luchtfilterbox ook niet meer, dus deze er afgehaald, nu zie ik mensen met een open luchtfilter welke ze direct monteren op de lambda, welk filter moet ik daar voor hebben ?

    Groeten Leon…

    #17310211
    GS2.6
    Bijdrager
    • Topics 114
    • Reacties 507
    Lid sinds:
    5 March 2011

    Ok

    #17310212
    motormuis012
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 107
    Lid sinds:
    1 October 2012

    volgens mij wel als de stekker maar past

19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.