Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310169
    brobbel1
    • Topics 69
    • Reacties 1783
    Lid sinds:
    8 June 2008

    ik heb na het ombouwen naar injectie een probleem.
    toen ik de motor naar tig keer proberen te starten.
    kwam er een vloedgolf van vloeistof uit de kleppendeksel.

    #17310170
    manta19sr
    • Topics 23
    • Reacties 1215
    Lid sinds:
    24 July 2007

    eum over wat voor vloeistof hebben we het dan?ik neem aan olie?

    #17310171
    brobbel1
    • Topics 69
    • Reacties 1783
    Lid sinds:
    8 June 2008

    nee geen olie.
    eerder benzine of water

    #17310172
    manta19sr
    • Topics 23
    • Reacties 1215
    Lid sinds:
    24 July 2007

    das niet goed.

    #17310173
    brobbel1
    • Topics 69
    • Reacties 1783
    Lid sinds:
    8 June 2008

    is dus benzine wat er uit kwam.
    geen idee hoe dat kan.

    #17310174
    manta19sr
    • Topics 23
    • Reacties 1215
    Lid sinds:
    24 July 2007

    inmiddewls al opgelost ivm a.s weekend?

    #17310175
    brobbel1
    • Topics 69
    • Reacties 1783
    Lid sinds:
    8 June 2008

    hij start nu wel cpu was kapot.
    maar hij wil niet rijden.
    als ik hem in de versnelling zet en wil rijden valt hij uit.

    #17310176
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    Massa probleem? of de stekkers even nakijken of er ook ergens speling of corrosie op zit.

    zo’n breuk in een stekker heeft me ook al een paar keer een lange zoektocht gekost.

    #17310177
    mantarick
    • Topics 1
    • Reacties 130
    Lid sinds:
    22 January 2007

    hoi, ik ben bezig met ombouw van een 2.0S naar 2.0E.
    ik bouw alleen het injectiesysteem over, maar nu kan ik mn kachel slang niet kwijt(een zit op de water pomp)
    en het gat in het schudbord (voor de kabelboom) moet dat in het verticale gedeelte onder de accu?
    en hoe zit dat nou precies met die extra aansluitingen, dat van het verhaaltje op pag. 1 snap ik niet helemaal.
    ik heb een dubbele groene kabel (aan 1 stekker) bij mn inspuit comp.
    en dan nog een 3 polige stekker aan de kabelboom.
    gr rick

    #17310178
    mantarick
    • Topics 1
    • Reacties 130
    Lid sinds:
    22 January 2007

    nou, de manta loopt met zn injectie!!!
    ik heb al mn vragen op kunnen zoeken op t forum!!:thumbup
    alleen als de motor op temperatuur komt dan begint ie te “zagen”
    dus tussen 1000 en 2000 toeren te schommelen.
    heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?
    gr rick:hmmz

    #17310179
    mantarick
    • Topics 1
    • Reacties 130
    Lid sinds:
    22 January 2007

    ik heb t gevonden, het was de gaskleppossitiesensor die afgesteld en hij loopt weer goed!!:agent

    #17310180
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    Wat is de beste plek om een benzine pomp te plaatsen bij een manta A coach 1?

    #17310181
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    Oke de vorige vraag is wel beantwoord ondertussen..

    Waar zou de rode draad met zekering voor zijn??

    Rode dikke draad – + accu
    Bruine draad – Massa
    Groen draad – min van Bobine
    Rode Draad met zekering – ????
    Rood/zwart – Startmotor
    Blauwe – Benzinepomp
    Zwart – Contact 12v

    #17310182
    peerke1987
    • Topics 23
    • Reacties 755
    Lid sinds:
    28 December 2006

    Even ter ilustratie,

    Henk misschien kun je dit plaatje toevoegen bij je eerste post.

    Gaat hier om een A-manta 1971 met een 2.0E L-Jetronic Injectie.

    Handig overzicht.

    #17310183
    f.kadett78
    • Topics 0
    • Reacties 6
    Lid sinds:
    12 February 2011

    [rquote=781436&tid=35037&author=henk 400rr]
    Gebruik je de normale injectie-pomp van Opel dan heb je er eigenlijk geen last van, tenslotte wordt de druk voor geregeld met de overstort.

    Over die retour leiding, na het overstortventiel neemt de druk dus snel af, het enigste wat toe zou nemen is de stromingssnelheid als je een kleinere diametr gaat gebruiken, ook hier weer is dat verwaarloosbaar.[/rquote]

    Hallo, de brandstofdrukregelaar die bij de pomp en het filter op het frame gemonteerd zit, kan die worden weggelaten? Ik ben namelijk zelf met een ombouw bezig. Pomp+filter+drukregelaar op frame heb ik 2dehands gekocht en de regelaar is verrot! Ik heb bij een lokale autoshop een drukregelaar besteld, maar ze kwamen aandraven met een overstortventiel, en het stuknummer dat op die regelaar staat (0280164006) staat bij Bosch niet meer gecatalogeerd… vandaar mijn vraag…

    #17310184
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    overstortventiel / drukregelaar zit voor bij de injectoren, die op het brandstofpompframe is een pulsatieregelaar, beide zijn dus 2 verschillende onderdelen.

    Of hij weg kan weet ik zo niet, meende dat hij bij Monza-Senator er ook niet op zat, maar ben daar dus niet 100% zeker van.

    #17310185
    f.kadett78
    • Topics 0
    • Reacties 6
    Lid sinds:
    12 February 2011

    Bedankt Henk, ik heb ondertussen het correcte onderdeelnummer gevonden 0280161006, deze is momenteel echter niet voorradig bij Bosch België en Bosch Duitsland

    #17310186
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3257
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Als ik zeg: P2E kop, wat kunnen de ervaringsdeskundingen mij hier over vertellen?

    #17310187
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    2.0E kop, af fabriek geschikt gemaakt voor loodvrije benzine

    #17310188
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3257
    Lid sinds:
    24 September 2004

    want een 2.0e rijdt standaard niet op E95? Is dit zeldzaam en begeringswaardig? of maakt het niet zo veel uit?

    #17310189
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    2.0E(2.0S) rijd normaal op loodhoudende benzine met een octaangetal van 98, vanaf ’86/’87 zijn ze begonnen met deze koppen, daarbij was ook als optie een ongeregelde katalysator te krijgen, de meestal zsm bij een nwe eigenaar de schroothoop opging.

    Zeldzaam? als ik de prijzen zie is alles zeldzaam.

    Aanpassing 98 naar 95 is de ontsteking opnieuw instellen, stelt niet zoveel voor.

    #17310190
    McLambo
    Bijdrager
    • Topics 62
    • Reacties 3257
    Lid sinds:
    24 September 2004

    Ok, dat is duidelijk…. en hoe zit het dan met het lood? Moet je er loodvervanger bijkieperen zonder zo’n speciale kop?

    #17310191
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    In principe wel.

    #17310192
    mugenpower
    • Topics 7
    • Reacties 257
    Lid sinds:
    31 May 2005

    Heeft een 2.0E altijd electronische onsteking?? Ik meende altijd van wel. Zie nu dat bij de 2.0E die ik een tijd terug van iemand heb overgenomen voor inbouw in de C Kadett dat hier gewoon contactpunten gemonteerd zitten na verwijdering van verdelerkap :(

    #17310193
    H-400
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 1097
    Lid sinds:
    3 November 2006

    De oudere 20E motoren hadden idd ook contactpunten, het kan zeker origineel zijn op je motor.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 69)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.