Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2011 om 10:14 #17310194
Ah dus toch. En ook een mechanische brandstofpomp?? Die E staat toch voor ”Einspritzung” en dat werkt toch alleen met een electrische pomp ?
30 december 2012 om 14:46 #17310195ik heb ook een vraag ik heb net een manta b gekocht waar op de papieren staat dat het origineel een 1.9 was nu ligt er een 1.6 carburateur in nu wil ik mijn 2.0 er in leggen geld in dit geval jou begin verhaal voor de carburateur nog steeds of is de anders omdat het origineel een 1.9 was ?
9 januari 2013 om 18:30 #17310196ik ben bezig met het aansluiten van een 2.0E L jetronic, maar welke benzineleiding komt alweer op de drukregelaar? de ‘heen’ leiding toch? of moet de retour leiding hier op
9 januari 2013 om 21:15 #17310197andersom dus…
wat betreft de injectie,
deze is aan te raden met een elec. brandstof pomp,
deze pomp houd Constand het circuit op druk,
en een mechanische geeft enkel meer bij verhoging van het toerental.13 januari 2013 om 13:20 #17310198elektrische pomp gebruik ik ook hoor :D ik heb m’n rode ascona met 2.0E verkocht, dus nou heb ik geen voorbeeld meer om te kijken hoe alles aangesloten hoort :angel
13 januari 2013 om 13:23 #17310199ja, maar redmen heeft geen elec pomp op zijn bolide ;)
14 april 2013 om 18:52 #17310200Ik ben ook bezig om een 2.0S om te bouwen naar een 2.0E. Qua electronica is het allemaal wel te doen, alleen kan ik niet vinden waar de retourleiding van de kachelradiator op moet komen aan het blok? Bij een 3.0E zit ie bij de oliedruk sensor, maar bij dit 2.0S blokje kan ik nergens een aansluiting vinden….
Iemand enig idee hoe dit origineel met een carb zat? Kan ik eventueel nog een alternatief verzinnen.
14 april 2013 om 22:08 #17310201bij 20s zit ie op het thermostaathuis
maar volgens mij kun je bij je oliedruk sensor ook een imbusbout er uit draaien en het daar aansluiten zoals bij een 20e14 april 2013 om 22:13 #17310202Idd zit een imbus bout deze der uitdraaien en pijpje van een e der in draaien
Daar slang op11 mei 2013 om 17:44 #17310203inbus zit net boven die van de oliedruk meter
8 januari 2014 om 21:02 #17310204Hallo kan ik jullie ook om hulp vragen ?Ik heb ook een injectie {van een gt } gekocht ,mijn Record carburateur ombouwen maar ik heb niet alle bedrading injectie bedrading is compleet dus ik heb niet de kleuren en stekker in mijn record ,foto s komen .
voor alle hulp bedankt ,en wanneer iemand in de buurt van den haag woont is het nog beter .Groet Peter
8 januari 2014 om 21:59 #17310205@peter1983 wrote:
Hallo kan ik jullie ook om hulp vragen ?Ik heb ook een injectie {van een gt } gekocht ,mijn Record carburateur ombouwen maar ik heb niet alle bedrading injectie bedrading is compleet dus ik heb niet de kleuren en stekker in mijn record ,foto s komen .
voor alle hulp bedankt ,en wanneer iemand in de buurt van den haag woont is het nog beter .Groet Peter
Als je rechts onderaan deze pagina kijkt dan zie je zoiets als dit staan:
Ga naar pagina Vorige 1, 2, 3
Druk op 1, en begin met lezen :vertag :sleeping :sleeping :sleeping
9 januari 2014 om 17:29 #17310206ik kocht een 2.0E met injectie er op maar met gewone verdeler met kontactpunten.
Ik zie een groen draadje uit de kabel komen dicht bij het ecu, mag deze direct aan de bobijn gekoppeld
worden of werkt deze met een signaal uit bobijnversteker?Ivan
9 januari 2014 om 21:02 #17310207Hallo ,ja dat heb ik alles gelezen ,maar mijn Record is carburateur dus die bedrading is er niet ik kijk bij een andere record zaterdag hoe het da is en bedrading tekening heb ik weekend ook dus ik kijk of het gaat lukken .
Groeten Peter
11 januari 2014 om 20:20 #17310208Hallo ,
voor de injectie weet ik nu alles ,maar een groete Probleem heb ik {wie kan mij helpen }ik heb geeen benzinepomp relai erbij en weet ook niet wat voor nummer erop staan ,
hebben jullie een Foto en nummer s voor mij of een relai die ik kan kopen ???
L-JETRONIK OPEL GT 2,0Groeten PETER
12 januari 2014 om 15:46 #17310209Voor de L-jetronic:
Bosch 0 332 514 124
Werd niet alleen voor Opel gefabriceerd, er rijden nog merken met dit type rond.
Als je dit nummer googled kom je wel ergens een site tegen met een afbeelding.5 maart 2015 om 08:30 #17310210Heren,
Mijn oude Popular krijgt een nieuw hart, een 2.0s welke ik aan het ombouwen ben naar een LE-Jetronic systeem !
Nu zit ik met een aantal vraagjes welke jullie vast kunnen beantwoorden. Er komt nu uiteraard een elektrische brandstofpomp in, met daarachter iets van een drukreduceer of zo, geloof dat je een 2,5 bar druk moet hebben. Nu heeft mijn Popular standaard geen brandstofretour, heeft deze injectie echt een retour nodig ? zo ja dan moet ik een retourleiding naar de brandstoftank maken neem ik aan. Kan hier denk ik gewoon 8mm koper voor gebruiken, of beter andere leiding ?Verder past mijn thermostaathuis van de 2.0s niet meer op het blok door het inlaatspruitstuk, weet iemand welk thermostaathuis ik nu moet hebben en waar ik dat eventueel kan krijgen ?
Heeft iemand toevallig iets van een werkplaatshandboek oid van de 2.0e daar zullen dat soort dingen toch ook vast in staan ?
Verder past trouwens de luchtfilterbox ook niet meer, dus deze er afgehaald, nu zie ik mensen met een open luchtfilter welke ze direct monteren op de lambda, welk filter moet ik daar voor hebben ?
Groeten Leon…
12 april 2015 om 15:27 #17310211Ok
12 april 2015 om 20:14 #17310212volgens mij wel als de stekker maar past
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.