Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2009 om 20:26 #17310169
ik heb na het ombouwen naar injectie een probleem.
toen ik de motor naar tig keer proberen te starten.
kwam er een vloedgolf van vloeistof uit de kleppendeksel.12 juni 2009 om 21:16 #17310170eum over wat voor vloeistof hebben we het dan?ik neem aan olie?
12 juni 2009 om 22:18 #17310171nee geen olie.
eerder benzine of water13 juni 2009 om 05:57 #17310172das niet goed.
13 juni 2009 om 14:55 #17310173is dus benzine wat er uit kwam.
geen idee hoe dat kan.15 juni 2009 om 14:38 #17310174inmiddewls al opgelost ivm a.s weekend?
16 juni 2009 om 04:51 #17310175hij start nu wel cpu was kapot.
maar hij wil niet rijden.
als ik hem in de versnelling zet en wil rijden valt hij uit.9 juli 2009 om 20:53 #17310176Massa probleem? of de stekkers even nakijken of er ook ergens speling of corrosie op zit.
zo’n breuk in een stekker heeft me ook al een paar keer een lange zoektocht gekost.
19 december 2009 om 18:18 #17310177hoi, ik ben bezig met ombouw van een 2.0S naar 2.0E.
ik bouw alleen het injectiesysteem over, maar nu kan ik mn kachel slang niet kwijt(een zit op de water pomp)
en het gat in het schudbord (voor de kabelboom) moet dat in het verticale gedeelte onder de accu?
en hoe zit dat nou precies met die extra aansluitingen, dat van het verhaaltje op pag. 1 snap ik niet helemaal.
ik heb een dubbele groene kabel (aan 1 stekker) bij mn inspuit comp.
en dan nog een 3 polige stekker aan de kabelboom.
gr rick28 december 2009 om 22:37 #17310178nou, de manta loopt met zn injectie!!!
ik heb al mn vragen op kunnen zoeken op t forum!!:thumbup
alleen als de motor op temperatuur komt dan begint ie te “zagen”
dus tussen 1000 en 2000 toeren te schommelen.
heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?
gr rick:hmmz1 februari 2010 om 20:52 #17310179ik heb t gevonden, het was de gaskleppossitiesensor die afgesteld en hij loopt weer goed!!:agent
5 april 2010 om 13:31 #17310180Wat is de beste plek om een benzine pomp te plaatsen bij een manta A coach 1?
10 mei 2010 om 08:36 #17310181Oke de vorige vraag is wel beantwoord ondertussen..
Waar zou de rode draad met zekering voor zijn??
Rode dikke draad – + accu
Bruine draad – Massa
Groen draad – min van Bobine
Rode Draad met zekering – ????
Rood/zwart – Startmotor
Blauwe – Benzinepomp
Zwart – Contact 12v30 juni 2010 om 10:56 #17310182Even ter ilustratie,
Henk misschien kun je dit plaatje toevoegen bij je eerste post.
Gaat hier om een A-manta 1971 met een 2.0E L-Jetronic Injectie.
Handig overzicht.
12 februari 2011 om 10:35 #17310183[rquote=781436&tid=35037&author=henk 400rr]
Gebruik je de normale injectie-pomp van Opel dan heb je er eigenlijk geen last van, tenslotte wordt de druk voor geregeld met de overstort.Over die retour leiding, na het overstortventiel neemt de druk dus snel af, het enigste wat toe zou nemen is de stromingssnelheid als je een kleinere diametr gaat gebruiken, ook hier weer is dat verwaarloosbaar.[/rquote]
Hallo, de brandstofdrukregelaar die bij de pomp en het filter op het frame gemonteerd zit, kan die worden weggelaten? Ik ben namelijk zelf met een ombouw bezig. Pomp+filter+drukregelaar op frame heb ik 2dehands gekocht en de regelaar is verrot! Ik heb bij een lokale autoshop een drukregelaar besteld, maar ze kwamen aandraven met een overstortventiel, en het stuknummer dat op die regelaar staat (0280164006) staat bij Bosch niet meer gecatalogeerd… vandaar mijn vraag…
12 februari 2011 om 20:02 #17310184overstortventiel / drukregelaar zit voor bij de injectoren, die op het brandstofpompframe is een pulsatieregelaar, beide zijn dus 2 verschillende onderdelen.
Of hij weg kan weet ik zo niet, meende dat hij bij Monza-Senator er ook niet op zat, maar ben daar dus niet 100% zeker van.
12 februari 2011 om 20:43 #17310185Bedankt Henk, ik heb ondertussen het correcte onderdeelnummer gevonden 0280161006, deze is momenteel echter niet voorradig bij Bosch België en Bosch Duitsland
5 augustus 2011 om 06:15 #17310186Als ik zeg: P2E kop, wat kunnen de ervaringsdeskundingen mij hier over vertellen?
5 augustus 2011 om 08:08 #173101872.0E kop, af fabriek geschikt gemaakt voor loodvrije benzine
5 augustus 2011 om 08:21 #17310188want een 2.0e rijdt standaard niet op E95? Is dit zeldzaam en begeringswaardig? of maakt het niet zo veel uit?
5 augustus 2011 om 09:19 #173101892.0E(2.0S) rijd normaal op loodhoudende benzine met een octaangetal van 98, vanaf ’86/’87 zijn ze begonnen met deze koppen, daarbij was ook als optie een ongeregelde katalysator te krijgen, de meestal zsm bij een nwe eigenaar de schroothoop opging.
Zeldzaam? als ik de prijzen zie is alles zeldzaam.
Aanpassing 98 naar 95 is de ontsteking opnieuw instellen, stelt niet zoveel voor.
5 augustus 2011 om 09:26 #17310190Ok, dat is duidelijk…. en hoe zit het dan met het lood? Moet je er loodvervanger bijkieperen zonder zo’n speciale kop?
5 augustus 2011 om 13:49 #17310191In principe wel.
13 september 2011 om 21:36 #17310192Heeft een 2.0E altijd electronische onsteking?? Ik meende altijd van wel. Zie nu dat bij de 2.0E die ik een tijd terug van iemand heb overgenomen voor inbouw in de C Kadett dat hier gewoon contactpunten gemonteerd zitten na verwijdering van verdelerkap :(
22 september 2011 om 17:47 #17310193De oudere 20E motoren hadden idd ook contactpunten, het kan zeker origineel zijn op je motor.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.