Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e

Forumindex Forums Techniek Cih Alles op een rij: Ombouwen 2,0E motor in Manta / Ascona / …e

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #17310169
    brobbel1
      Lid sinds:
      8 June 2008

      ik heb na het ombouwen naar injectie een probleem.
      toen ik de motor naar tig keer proberen te starten.
      kwam er een vloedgolf van vloeistof uit de kleppendeksel.

      #17310170
      manta19sr
        Lid sinds:
        24 July 2007

        eum over wat voor vloeistof hebben we het dan?ik neem aan olie?

        #17310171
        brobbel1
          Lid sinds:
          8 June 2008

          nee geen olie.
          eerder benzine of water

          #17310172
          manta19sr
            Lid sinds:
            24 July 2007

            das niet goed.

            #17310173
            brobbel1
              Lid sinds:
              8 June 2008

              is dus benzine wat er uit kwam.
              geen idee hoe dat kan.

              #17310174
              manta19sr
                Lid sinds:
                24 July 2007

                inmiddewls al opgelost ivm a.s weekend?

                #17310175
                brobbel1
                  Lid sinds:
                  8 June 2008

                  hij start nu wel cpu was kapot.
                  maar hij wil niet rijden.
                  als ik hem in de versnelling zet en wil rijden valt hij uit.

                  #17310176
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Massa probleem? of de stekkers even nakijken of er ook ergens speling of corrosie op zit.

                    zo’n breuk in een stekker heeft me ook al een paar keer een lange zoektocht gekost.

                    #17310177
                    mantarick
                      Lid sinds:
                      22 January 2007

                      hoi, ik ben bezig met ombouw van een 2.0S naar 2.0E.
                      ik bouw alleen het injectiesysteem over, maar nu kan ik mn kachel slang niet kwijt(een zit op de water pomp)
                      en het gat in het schudbord (voor de kabelboom) moet dat in het verticale gedeelte onder de accu?
                      en hoe zit dat nou precies met die extra aansluitingen, dat van het verhaaltje op pag. 1 snap ik niet helemaal.
                      ik heb een dubbele groene kabel (aan 1 stekker) bij mn inspuit comp.
                      en dan nog een 3 polige stekker aan de kabelboom.
                      gr rick

                      #17310178
                      mantarick
                        Lid sinds:
                        22 January 2007

                        nou, de manta loopt met zn injectie!!!
                        ik heb al mn vragen op kunnen zoeken op t forum!!:thumbup
                        alleen als de motor op temperatuur komt dan begint ie te “zagen”
                        dus tussen 1000 en 2000 toeren te schommelen.
                        heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?
                        gr rick:hmmz

                        #17310179
                        mantarick
                          Lid sinds:
                          22 January 2007

                          ik heb t gevonden, het was de gaskleppossitiesensor die afgesteld en hij loopt weer goed!!:agent

                          #17310180
                          peerke1987
                            Lid sinds:
                            28 December 2006

                            Wat is de beste plek om een benzine pomp te plaatsen bij een manta A coach 1?

                            #17310181
                            peerke1987
                              Lid sinds:
                              28 December 2006

                              Oke de vorige vraag is wel beantwoord ondertussen..

                              Waar zou de rode draad met zekering voor zijn??

                              Rode dikke draad – + accu
                              Bruine draad – Massa
                              Groen draad – min van Bobine
                              Rode Draad met zekering – ????
                              Rood/zwart – Startmotor
                              Blauwe – Benzinepomp
                              Zwart – Contact 12v

                              #17310182
                              peerke1987
                                Lid sinds:
                                28 December 2006

                                Even ter ilustratie,

                                Henk misschien kun je dit plaatje toevoegen bij je eerste post.

                                Gaat hier om een A-manta 1971 met een 2.0E L-Jetronic Injectie.

                                Handig overzicht.

                                #17310183
                                f.kadett78
                                  Lid sinds:
                                  12 February 2011

                                  [rquote=781436&tid=35037&author=henk 400rr]
                                  Gebruik je de normale injectie-pomp van Opel dan heb je er eigenlijk geen last van, tenslotte wordt de druk voor geregeld met de overstort.

                                  Over die retour leiding, na het overstortventiel neemt de druk dus snel af, het enigste wat toe zou nemen is de stromingssnelheid als je een kleinere diametr gaat gebruiken, ook hier weer is dat verwaarloosbaar.[/rquote]

                                  Hallo, de brandstofdrukregelaar die bij de pomp en het filter op het frame gemonteerd zit, kan die worden weggelaten? Ik ben namelijk zelf met een ombouw bezig. Pomp+filter+drukregelaar op frame heb ik 2dehands gekocht en de regelaar is verrot! Ik heb bij een lokale autoshop een drukregelaar besteld, maar ze kwamen aandraven met een overstortventiel, en het stuknummer dat op die regelaar staat (0280164006) staat bij Bosch niet meer gecatalogeerd… vandaar mijn vraag…

                                  #17310184
                                  henk 400rr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    overstortventiel / drukregelaar zit voor bij de injectoren, die op het brandstofpompframe is een pulsatieregelaar, beide zijn dus 2 verschillende onderdelen.

                                    Of hij weg kan weet ik zo niet, meende dat hij bij Monza-Senator er ook niet op zat, maar ben daar dus niet 100% zeker van.

                                    #17310185
                                    f.kadett78
                                      Lid sinds:
                                      12 February 2011

                                      Bedankt Henk, ik heb ondertussen het correcte onderdeelnummer gevonden 0280161006, deze is momenteel echter niet voorradig bij Bosch België en Bosch Duitsland

                                      #17310186
                                      McLambo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 September 2004

                                        Als ik zeg: P2E kop, wat kunnen de ervaringsdeskundingen mij hier over vertellen?

                                        #17310187
                                        henk 400rr
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          2.0E kop, af fabriek geschikt gemaakt voor loodvrije benzine

                                          #17310188
                                          McLambo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 September 2004

                                            want een 2.0e rijdt standaard niet op E95? Is dit zeldzaam en begeringswaardig? of maakt het niet zo veel uit?

                                            #17310189
                                            henk 400rr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 June 2004

                                              2.0E(2.0S) rijd normaal op loodhoudende benzine met een octaangetal van 98, vanaf ’86/’87 zijn ze begonnen met deze koppen, daarbij was ook als optie een ongeregelde katalysator te krijgen, de meestal zsm bij een nwe eigenaar de schroothoop opging.

                                              Zeldzaam? als ik de prijzen zie is alles zeldzaam.

                                              Aanpassing 98 naar 95 is de ontsteking opnieuw instellen, stelt niet zoveel voor.

                                              #17310190
                                              McLambo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 September 2004

                                                Ok, dat is duidelijk…. en hoe zit het dan met het lood? Moet je er loodvervanger bijkieperen zonder zo’n speciale kop?

                                                #17310191
                                                henk 400rr
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  In principe wel.

                                                  #17310192
                                                  mugenpower
                                                    Lid sinds:
                                                    31 May 2005

                                                    Heeft een 2.0E altijd electronische onsteking?? Ik meende altijd van wel. Zie nu dat bij de 2.0E die ik een tijd terug van iemand heb overgenomen voor inbouw in de C Kadett dat hier gewoon contactpunten gemonteerd zitten na verwijdering van verdelerkap :(

                                                    #17310193
                                                    H-400
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 November 2006

                                                      De oudere 20E motoren hadden idd ook contactpunten, het kan zeker origineel zijn op je motor.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 69)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.