Afmetingen C20ne motorblok en nog wat andere vragen

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Afmetingen C20ne motorblok en nog wat andere vragen

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #18296544
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 4502
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Corsa B is niet geleverd geweest origineel met een C20NE, misschien beter dan iets uit de Astra F of Kadett E pakken?
    Maar aangezien we ook de C20NE in Corsa’s bouwen, moet het wel mogelijk zijn om de tellerunit te gebruiken.
    http://www.corsa-novatuning.nl

    #18296545
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    toerenteller kun je ook van
    welke auto dan ook pakken mits t aantal cilinder maar gelijk
    is
    lampjes kan t probleem ook niet zijn
    en de tellerbak van die corsa heb je niet veel aan
    want de snelheids meter zal toch wel niet de juiste snelheid aangeven
    daar je een achterwielaangedreven versn bak gebruikt

    ik zou de tellers die daar bij horen gebruiken
    met eventueel losse toerenteler en lampjes…
    en dan mooi in oude stijl
    beetje periode correct bij de bus passend :thumb

    #18296546
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    Lang geleden sinds m’n laatste post, ook te weinig gedaan, maar ja…
    Ik had een mooi verslagje getypt van het maken van het koppelingshuis, met foto’s, maar daar is iets fout gegaan, want ik zie ‘m hier niet meer terug :(

    Ik ben nu bezig met het terug aansluiten van de kabelboom, koelsysteem en benzineleidingen. Ik weet alleen niet zo goed hoe het zat, omdat het meeste al gedemonteerd was toen ik het blok kocht. Heb me ook al suf gezocht op internet, maar het lijkt bij mij toch allemaal iets anders.

    Dus als iemand me kan helpen, want ik kom er niet uit :???:

    Edit: Intussen al veel gevonden op het Corsa A forum :thumb

    Allereerst de koelwaterslang bij nummer 1
    Ik neem aan dat deze naar de verwarming gaat, klopt dat? Dat klopt

    Dan, verderop,
    2, retour van kachel?Jep klopt ook
    3 onderkant expantievat?Jep klopt ook
    4 naar de radiator

    Onder bij het gasklephuis
    5 is volgens mij voor het verwarmen van het gasklephuis, maar waar gaat de andere kant naartoe?Is gasklephuisverwarming. Die haal ik weg, samen met de aanvoer
    6 zit aan de injectierail maar waar moet ie heen? En wat is het?
    7 zit ook aan de injectierail, maar ook hier heb ik geen idee waar ie naartoe gaat.

    Bovenop het blok
    8, is een meter ofzo lang. Tankontluchting, kan ik afdoppen

    Nummer 9, bij de oliefilter. Waarschijnlijk oliedruk, maar ik kon geen bijpassende stekker aan de kabelboom vinden. Deze heb ik ook al gevonden :) Zat toch aan de kabelboom

    De bobine, sluit ik die zo aan?

    Het brandstofpomprelais. Zo ver was ik al. Maar waar sluit ik de pomp zelf op aan? Die dikke rood/blauw verdwijnt weer in de kabelboom en dan ben ik hem kwijt.

    En tot slot een afgesloten stekkertje, draden zijn bruin/groen en bruin/blauw (lampje motorstoring dashboard?)

    En omdat de motor in de lengterichting staat, heb ik eigenlijk niet zo veel aan de koelgalerij, ik moet er eigenlijk een hebben zoals in de Omega A, hier te zien als nummer 8. Waar kan ik die kopen? Ik kan met het Opel nummer (13 36 905) niets vinden namelijk. Heb op de sloop al wat gevonden, uit een Renault Laguna

    Alle hulp is welkom! Ik zal binnenkort de rest van de foto’s weer plaatsen, leuk om te zien.

    #18296547
    theunm
    • Topics 19
    • Reacties 1681
    Lid sinds:
    29 June 2004

    denk dat je even langs de sloop moet voor een paar slangen van een omega

    #18296548
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    Goed idee, ga ik morgen even doen.

    #18296549
    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 8527
    Lid sinds:
    8 September 2009

    De afgesloten stekker is de octaanstekker.

    De blauw rode draad moet inderdaad naar je brandstofpomp. Die gaat terug de kabelboom in en zal wel ergens op de ronde stekker weer uitkomen.

    Oja, aan je injectierail zit waarschijnlijk 2 brandstofleidingen en een vacuum.

    Vacuum zit aan de drukregelaar. 1 Leiding is aanvoer andere brandstof retour.

    Vectra C 3.2 v6
    Astra G 2.5 v6 bi turbo
    Kadett E 1.5 16v
    Senator A 4.0 24v
    Rekord C 1.7
    Olympia '55 1.5

    #18296550
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    Zo, tijdje geleden, maar wilde toch nog wel even het een en ander laten zien.

    Ik heb dus een nieuw koppelingshuis gemaakt om de bak aan de motor te kunnen koppelen.

    Eerst een mal maken, van perspex, dan zie je goed wat je doet

    Uitzagen en passen op bak en blok

    De vorm overnemen op een plaat staal, in mijn geval 8mm dik en uitzagen/slijpen

    Past precies :)

    De andere kant, is wat eenvoudiger van vorm en een strook staal om de goede afstand te krijgen

    De delen aan elkaar gehecht weer passen.

    De kat krijgt een nieuw etensbakje, want ik kan deze goed gebruiken

    Van het eindresultaat, afgewerkt en gespoten, heb ik helaas geen foto’s, maar de motor zit in de bus. Nog niet echt mee kunnen rijden helaas, want moet eerst langs de RDW. Maar achter het huis op het pleintje al een heel klein stukje gedaan en hij rijdt prima weg, geen trillingen ofzo.

    De motor start nog niet echt lekker bij koude motor. Ik moet gas bijgeven, anders valt ie uit. Maar als ie warm is loopt ie prima. Dus daar moet ik nog even naar kijken.

    #18296551
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    Mooi.gedaan
    Infentief ook met t bakje van.de.kat

    En met die.perspex.plaat is ook zeker niet gek bedacht

    Heb zelf onlangs ook zo.n zoort pasplaat gemaakt
    Voor n ander project

    Heb deze toen uitgemeten , uitgetekend
    En laten laseren…

    #18296552
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    Vandaag bij de RDW geweest voor een heractivering van het kenteken en de motorwissel. Is allemaal prima gegaan. Eigenlijk moet je als het vermogen meer dan 40% (van 70 naar 115 is 61%) toeneemt naar Lelystad voor een uitgebreide keuring. Maar omdat het een voertuig is van meer dan 40 jaar kan dat schijnbaar niet.
    Verder diverse complimenten gekregen over het verrichtte werk B) . Oja, ik moest de reflectortjes aan de achterkant nog even oppoetsen, maar dat vond ie wel prima.

    Dus we zijn nu eigenaar van een L207 met een motorvermogen van 115 pk en een koppel van 170 nm. Hoe dat op het kentekenbewijs staat weet ik niet, maar het is in ieder geval goedgekeurd!

    Het rijdt prima, nog geen snelweg gehad, maar geen trillingen ofzo.

    #18296553
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 40
    • Reacties 4502
    Lid sinds:
    30 June 2004

    :thumb

    #18296554
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    Kut, en dan met een hoofdletter K

    Startte net de bus, althans, dat probeerde ik. Hij sloeg even aan en liep erg slecht. Toen viel ie uit en hoorde ik een stuk metaal op de grond vallen :wtf

    Blijkbaar vond de nokkenasbout dit het goede moment om spontaan een eind aan z’n leven te maken. Alleen jammer dat ie dat borgding meenam. En nu zit er nog een stuk bout in de nokkenas.

    Ik ga zo verder kijken, maar misschien weet iemand het. Is deze nokkenas nog te gebruiken? Omdat dat borgdingetje is afgebroken.

    Fijn begin van de zondag :puke

    #18296555
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Als je de pout eruit krijgt kan je het wiel plaatsen.
    Maar denk wel dat je de borgpen nodig hebt.

    Je zou het zonder kunnen proberen uiteraard.
    Ik denk een nieuw borgpunt maken lastig word, zon nokkenas is knalhard materiaal.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18296556
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    Dus dat pinnetje is niet vervangbaar? Ik had gehoopt dat het misschien erin geperst was.
    Een nieuw borgpunt dus. Misschien iets eraan lassen. Eerst maar eens naar die bout kijken.

    En anders een andere nokkenas. Ik ga vast een beetje rondkijken

    Edit:
    Restant van de bout liet zich er met de hand uitdraaien, dus dat is mooi. De bout is behoorlijk uitgerekt, aan het schroefdraad te zien. Maak straks wel een foto.
    Ga zo proberen het pinnetje uit te boren. Even geprobeerd op het losse stukje en het is vrij zacht. Eerst maar even de radiateur eruit halen, want zo kan ik er niet bij.

    #18296557
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 136
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Pinnetje is vervangbaar. Mijn reviseur heeft ooit eens een catcams as voor mij gerepareerd. Gewoon met het pinnetje van een oude nokkenas

    #18296558
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    Gelukt!
    Pinnetje uitgeboord en een andere erin gezet. Ging best vlot ook.

    #18296559
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    Even nog een vraag, de C20NE is toch een vrijloop blok? Want hij loopt niet meer zoals ie deed :(
    Hij staat stationair een beetje te rommelen, alsof ie op minder cilinders draait. Bij rijden, gasgeven onder belasting, klinkt ie een beetje als een oud volkswagen busje. Half gas, wat hoger in toeren, merk je niet zoveel. Distributieriem zit goed en staat op tijd, 2x nagekeken. Dus dat is het niet.

    Iemand enig idee?

    Edit:

    Wauw, hij liep idd op minder cilinders. Kijk nou wat ik zag liggen :shock:

    Tja, als die breekt, dan snap ik ook dat de nokkenas vastloopt.
    Binnenkort maar eens openmaken.

    #18296560
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 136
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Kleppendeksel er af. Andere plaatsen en weer proberen….grote kans dat ie dan weer goed loopt

    #18296561
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    Top!
    Ga ik proberen!

    #18296562
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    Ik wil een los koelvloeistofmetertje gebruiken uit een Corsa B. Weet iemand toevallig wat voor weerstand er bij geplaatst moet worden? Als ik ‘m namelijk nu aansluit schiet het metertje na 5 minuten al in het rood.

    #18296563
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 136
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Dan kun je beter ook de sensor uit een corsa gebruiken.
    Lijkt me makkelijker.

    #18296564
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    De sensor van een Corsa b is hetzelfde als die uit een Astra f. Maar volgens mij moet er ergens in het circuit een weerstandje zitten, ik weet alleen niet wat voor een.

    #18467707
    willem2
    Bijdrager
    • Topics 16
    • Reacties 56
    Lid sinds:
    28 April 2010

    Hallo allemaal,

    Lang geleden dat ik hier was. De bus rijdt nog steeds heerlijk rond, geweldige motor, geen moment spijt gehad van de keuze😎

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.instagram.com/mercedesl207/&ved=2ahUKEwjK4uyqjYf4AhXDKewKHdfwDIkQjjh6BAgGEAE&usg=AOvVaw2jnBVmNPn7H9_zyyLVc6px

    We gaan er heerlijk mee op vakantie enzo.

    Maar even een vraagje, de krukaskeerring lekt, dus die wilde ik vervangen, dat komt helemaal goed. Alleen las ik een paar keer dat de vliegwielbouten eigenlijk elke keer vervangen moeten worden. Nu heb ik ze de laatste keer ook opnieuw gebruikt, dus ik wilde nu wel nieuwe.

    Maar bij de Opeldealer kreeg ik te horen dat ze niet meer te leveren  zijn.

    Heeft iemand de gegevens van de boutjes? Diameter, welke draad en welke hardheid. Ik zou het wel fijn vinden als het vliegwiel blijft zitten waar ie hoort. Ik zit er naast namelijk 😬

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.