Afmetingen C20ne motorblok en nog wat andere vragen

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Afmetingen C20ne motorblok en nog wat andere vragen

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #18296544
    Corsa_GSi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Corsa B is niet geleverd geweest origineel met een C20NE, misschien beter dan iets uit de Astra F of Kadett E pakken?
      Maar aangezien we ook de C20NE in Corsa’s bouwen, moet het wel mogelijk zijn om de tellerunit te gebruiken.
      http://www.corsa-novatuning.nl

      #18296545
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        toerenteller kun je ook van
        welke auto dan ook pakken mits t aantal cilinder maar gelijk
        is
        lampjes kan t probleem ook niet zijn
        en de tellerbak van die corsa heb je niet veel aan
        want de snelheids meter zal toch wel niet de juiste snelheid aangeven
        daar je een achterwielaangedreven versn bak gebruikt

        ik zou de tellers die daar bij horen gebruiken
        met eventueel losse toerenteler en lampjes…
        en dan mooi in oude stijl
        beetje periode correct bij de bus passend :thumb

        #18296546
        willem2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 April 2010

          Lang geleden sinds m’n laatste post, ook te weinig gedaan, maar ja…
          Ik had een mooi verslagje getypt van het maken van het koppelingshuis, met foto’s, maar daar is iets fout gegaan, want ik zie ‘m hier niet meer terug :(

          Ik ben nu bezig met het terug aansluiten van de kabelboom, koelsysteem en benzineleidingen. Ik weet alleen niet zo goed hoe het zat, omdat het meeste al gedemonteerd was toen ik het blok kocht. Heb me ook al suf gezocht op internet, maar het lijkt bij mij toch allemaal iets anders.

          Dus als iemand me kan helpen, want ik kom er niet uit :???:

          Edit: Intussen al veel gevonden op het Corsa A forum :thumb

          Allereerst de koelwaterslang bij nummer 1
          Ik neem aan dat deze naar de verwarming gaat, klopt dat? Dat klopt

          Dan, verderop,
          2, retour van kachel?Jep klopt ook
          3 onderkant expantievat?Jep klopt ook
          4 naar de radiator

          Onder bij het gasklephuis
          5 is volgens mij voor het verwarmen van het gasklephuis, maar waar gaat de andere kant naartoe?Is gasklephuisverwarming. Die haal ik weg, samen met de aanvoer
          6 zit aan de injectierail maar waar moet ie heen? En wat is het?
          7 zit ook aan de injectierail, maar ook hier heb ik geen idee waar ie naartoe gaat.

          Bovenop het blok
          8, is een meter ofzo lang. Tankontluchting, kan ik afdoppen

          Nummer 9, bij de oliefilter. Waarschijnlijk oliedruk, maar ik kon geen bijpassende stekker aan de kabelboom vinden. Deze heb ik ook al gevonden :) Zat toch aan de kabelboom

          De bobine, sluit ik die zo aan?

          Het brandstofpomprelais. Zo ver was ik al. Maar waar sluit ik de pomp zelf op aan? Die dikke rood/blauw verdwijnt weer in de kabelboom en dan ben ik hem kwijt.

          En tot slot een afgesloten stekkertje, draden zijn bruin/groen en bruin/blauw (lampje motorstoring dashboard?)

          En omdat de motor in de lengterichting staat, heb ik eigenlijk niet zo veel aan de koelgalerij, ik moet er eigenlijk een hebben zoals in de Omega A, hier te zien als nummer 8. Waar kan ik die kopen? Ik kan met het Opel nummer (13 36 905) niets vinden namelijk. Heb op de sloop al wat gevonden, uit een Renault Laguna

          Alle hulp is welkom! Ik zal binnenkort de rest van de foto’s weer plaatsen, leuk om te zien.

          #18296547
          theunm
            Lid sinds:
            29 June 2004

            denk dat je even langs de sloop moet voor een paar slangen van een omega

            #18296548
            willem2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 April 2010

              Goed idee, ga ik morgen even doen.

              #18296549
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                De afgesloten stekker is de octaanstekker.

                De blauw rode draad moet inderdaad naar je brandstofpomp. Die gaat terug de kabelboom in en zal wel ergens op de ronde stekker weer uitkomen.

                Oja, aan je injectierail zit waarschijnlijk 2 brandstofleidingen en een vacuum.

                Vacuum zit aan de drukregelaar. 1 Leiding is aanvoer andere brandstof retour.

                #18296550
                willem2
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 April 2010

                  Zo, tijdje geleden, maar wilde toch nog wel even het een en ander laten zien.

                  Ik heb dus een nieuw koppelingshuis gemaakt om de bak aan de motor te kunnen koppelen.

                  Eerst een mal maken, van perspex, dan zie je goed wat je doet

                  Uitzagen en passen op bak en blok

                  De vorm overnemen op een plaat staal, in mijn geval 8mm dik en uitzagen/slijpen

                  Past precies :)

                  De andere kant, is wat eenvoudiger van vorm en een strook staal om de goede afstand te krijgen

                  De delen aan elkaar gehecht weer passen.

                  De kat krijgt een nieuw etensbakje, want ik kan deze goed gebruiken

                  Van het eindresultaat, afgewerkt en gespoten, heb ik helaas geen foto’s, maar de motor zit in de bus. Nog niet echt mee kunnen rijden helaas, want moet eerst langs de RDW. Maar achter het huis op het pleintje al een heel klein stukje gedaan en hij rijdt prima weg, geen trillingen ofzo.

                  De motor start nog niet echt lekker bij koude motor. Ik moet gas bijgeven, anders valt ie uit. Maar als ie warm is loopt ie prima. Dus daar moet ik nog even naar kijken.

                  #18296551
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Mooi.gedaan
                    Infentief ook met t bakje van.de.kat

                    En met die.perspex.plaat is ook zeker niet gek bedacht

                    Heb zelf onlangs ook zo.n zoort pasplaat gemaakt
                    Voor n ander project

                    Heb deze toen uitgemeten , uitgetekend
                    En laten laseren…

                    #18296552
                    willem2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 April 2010

                      Vandaag bij de RDW geweest voor een heractivering van het kenteken en de motorwissel. Is allemaal prima gegaan. Eigenlijk moet je als het vermogen meer dan 40% (van 70 naar 115 is 61%) toeneemt naar Lelystad voor een uitgebreide keuring. Maar omdat het een voertuig is van meer dan 40 jaar kan dat schijnbaar niet.
                      Verder diverse complimenten gekregen over het verrichtte werk B) . Oja, ik moest de reflectortjes aan de achterkant nog even oppoetsen, maar dat vond ie wel prima.

                      Dus we zijn nu eigenaar van een L207 met een motorvermogen van 115 pk en een koppel van 170 nm. Hoe dat op het kentekenbewijs staat weet ik niet, maar het is in ieder geval goedgekeurd!

                      Het rijdt prima, nog geen snelweg gehad, maar geen trillingen ofzo.

                      #18296553
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        :thumb

                        #18296554
                        willem2
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 April 2010

                          Kut, en dan met een hoofdletter K

                          Startte net de bus, althans, dat probeerde ik. Hij sloeg even aan en liep erg slecht. Toen viel ie uit en hoorde ik een stuk metaal op de grond vallen :wtf

                          Blijkbaar vond de nokkenasbout dit het goede moment om spontaan een eind aan z’n leven te maken. Alleen jammer dat ie dat borgding meenam. En nu zit er nog een stuk bout in de nokkenas.

                          Ik ga zo verder kijken, maar misschien weet iemand het. Is deze nokkenas nog te gebruiken? Omdat dat borgdingetje is afgebroken.

                          Fijn begin van de zondag :puke

                          #18296555
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Als je de pout eruit krijgt kan je het wiel plaatsen.
                            Maar denk wel dat je de borgpen nodig hebt.

                            Je zou het zonder kunnen proberen uiteraard.
                            Ik denk een nieuw borgpunt maken lastig word, zon nokkenas is knalhard materiaal.

                            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                            #18296556
                            willem2
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 April 2010

                              Dus dat pinnetje is niet vervangbaar? Ik had gehoopt dat het misschien erin geperst was.
                              Een nieuw borgpunt dus. Misschien iets eraan lassen. Eerst maar eens naar die bout kijken.

                              En anders een andere nokkenas. Ik ga vast een beetje rondkijken

                              Edit:
                              Restant van de bout liet zich er met de hand uitdraaien, dus dat is mooi. De bout is behoorlijk uitgerekt, aan het schroefdraad te zien. Maak straks wel een foto.
                              Ga zo proberen het pinnetje uit te boren. Even geprobeerd op het losse stukje en het is vrij zacht. Eerst maar even de radiateur eruit halen, want zo kan ik er niet bij.

                              #18296557
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Pinnetje is vervangbaar. Mijn reviseur heeft ooit eens een catcams as voor mij gerepareerd. Gewoon met het pinnetje van een oude nokkenas

                                #18296558
                                willem2
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 April 2010

                                  Gelukt!
                                  Pinnetje uitgeboord en een andere erin gezet. Ging best vlot ook.

                                  #18296559
                                  willem2
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    28 April 2010

                                    Even nog een vraag, de C20NE is toch een vrijloop blok? Want hij loopt niet meer zoals ie deed :(
                                    Hij staat stationair een beetje te rommelen, alsof ie op minder cilinders draait. Bij rijden, gasgeven onder belasting, klinkt ie een beetje als een oud volkswagen busje. Half gas, wat hoger in toeren, merk je niet zoveel. Distributieriem zit goed en staat op tijd, 2x nagekeken. Dus dat is het niet.

                                    Iemand enig idee?

                                    Edit:

                                    Wauw, hij liep idd op minder cilinders. Kijk nou wat ik zag liggen :shock:

                                    Tja, als die breekt, dan snap ik ook dat de nokkenas vastloopt.
                                    Binnenkort maar eens openmaken.

                                    #18296560
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      Kleppendeksel er af. Andere plaatsen en weer proberen….grote kans dat ie dan weer goed loopt

                                      #18296561
                                      willem2
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        28 April 2010

                                        Top!
                                        Ga ik proberen!

                                        #18296562
                                        willem2
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          28 April 2010

                                          Ik wil een los koelvloeistofmetertje gebruiken uit een Corsa B. Weet iemand toevallig wat voor weerstand er bij geplaatst moet worden? Als ik ‘m namelijk nu aansluit schiet het metertje na 5 minuten al in het rood.

                                          #18296563
                                          Fearless
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2005

                                            Dan kun je beter ook de sensor uit een corsa gebruiken.
                                            Lijkt me makkelijker.

                                            #18296564
                                            willem2
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              28 April 2010

                                              De sensor van een Corsa b is hetzelfde als die uit een Astra f. Maar volgens mij moet er ergens in het circuit een weerstandje zitten, ik weet alleen niet wat voor een.

                                              #18467707
                                              willem2
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                28 April 2010

                                                Hallo allemaal,

                                                Lang geleden dat ik hier was. De bus rijdt nog steeds heerlijk rond, geweldige motor, geen moment spijt gehad van de keuze😎

                                                https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.instagram.com/mercedesl207/&ved=2ahUKEwjK4uyqjYf4AhXDKewKHdfwDIkQjjh6BAgGEAE&usg=AOvVaw2jnBVmNPn7H9_zyyLVc6px

                                                We gaan er heerlijk mee op vakantie enzo.

                                                Maar even een vraagje, de krukaskeerring lekt, dus die wilde ik vervangen, dat komt helemaal goed. Alleen las ik een paar keer dat de vliegwielbouten eigenlijk elke keer vervangen moeten worden. Nu heb ik ze de laatste keer ook opnieuw gebruikt, dus ik wilde nu wel nieuwe.

                                                Maar bij de Opeldealer kreeg ik te horen dat ze niet meer te leveren  zijn.

                                                Heeft iemand de gegevens van de boutjes? Diameter, welke draad en welke hardheid. Ik zou het wel fijn vinden als het vliegwiel blijft zitten waar ie hoort. Ik zit er naast namelijk 😬

                                              22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.