86’er Manta B cc 1.8GT Benzinepomp ophangen?

Forumindex Forums Modellen Manta 86’er Manta B cc 1.8GT Benzinepomp ophangen?

11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #18092587

    voederbiet
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 1755
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Net werk :thumb ziet er weer goed uit, veel suc6 met opbouwen!

    #18092588

    electronicasmurf
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 50
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 January 2013

    De afgelopen weken is weer niet stil gezeten.

    Alles in de kit/budyschutz, gespoten en afgelakt met een blanke lak.

    Tunnel ook weer in de body-bende gezet, dit was allemaal opgelost omdat t oude blok olie lekte. De restjes loste zo op met remmenreiniger, dat had ik eerder moeten weten. Ik kwam er nu achter tijdens het ontvetten. (en de meeste troep er al afgestoken had >< )

    Verder nog een gaatje geboord in het nokkenas huis voor de carter ontluchting.

    Eerst het motorblok in orde gemaakt. Omdat origineel de verdeler achterin de nokkenas wordt gestoken bij dit blok zou nu de olie eruit lopen. Dus daar een busje voor gedraaid op +0,05.

    In de nokkenstok geperst.

    Rustig begonnen met opbouwen, kachel er eerst in omdat straks het blok ervoor zit.

    Wat is dat leuk, die rembekrachtiger vastzetten tussen de pedalen door op je rug liggend, en zonder bewegingsruimte voor gereedschap.

    Ondertussen nieuwe bouten besteld voor in de krukas(voor €10,40 weet je alles, heb je er 2 en maar 1 nodig)

    Motortje op de vooras gezet. Kan ie er zo onder gerold.

    Motor op de krik gezet, nu kan ie er nog makkelijker onder gerold en gekanteld door de bak omhoog te krikken.

    De originele kabelboom vanaf de doorvoer open gemaakt en oliedruk+benzinepomp draad erbij gelegd. Startmotordraad opgezocht en open gesneden, hier ook weer een stuk aan gesoldeerd. Originele stekker van de ontstekingsmodule gebruikt, en het stuk dat aan de originele kabelboom zat losgehaald en de injectieboom in de stekker gemonteerd. Tenslotte het injectie gedeelte eraan gesoldeerd.

    Plekje gevonden voor het brandstof relais.

    Nu moet ik alleen nog de draden voor de lmm verlengen en dan zou de motor theoretisch moeten kunnen lopen(op de tank na).

    #18092589

    voederbiet
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 1755
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Ziet er allemaal weer keurig uit, wordt weer een mooie CC

    #18092590

    electronicasmurf
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 50
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 January 2013

    Ik heb nu alle electra aangesloten en wilde de computer ophangen, maar waar laat ik t ding/welke gaten gebruik ik?

    Toen ik het blok kocht zat de computer op een los framepje, maar die gaten komen ook niet overeen.

    Verder de tank gelast en nieuwe kabel stelbochtjes van een brommer op de tank gesoldeerd als ontluchting.

    #18092591

    electronicasmurf
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 50
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 January 2013

    Zo, hier na een jaar ook maar weer eens wat laten zien. Het is nog steeds niet af, maar inmiddels is de vaart er weer een beetje in gekomen.

    Tussen januari en oktober 2015 is er niet gek veel gebeurd, eigenlijk door het lange duren steeds minder zin gekregen maar nu de draad weer eens opgepakt omdat ze dit jaar 30 wordt.

    Zo heeft ie een hele tijd gestaan om verder te strippen/stralen/lassen.

    Eerst eens de oude tank opening eruit gehaald.

    Vervolgens de roest gestraald en een nieuw deel uit een sloopauto erin gelast, ik had het geluk dat ik dit vanaf achter er zo weer tussen kon schuiven.

    Stukje uit de bodem gehaald, hier loopt aan de binnenkant een versteviging om de tank aan op te hangen. Dat zou goed gaan als de tank van de ruitenwisservloeistof heel zou blijven. Niet dus. Ertussen had het alle kleuren maar vooral bruin.

    Dus gestraald en nieuw brok erin.

    Instructies van de baas, dus die moet je maar opvolgen.

    Alle andere roestplekjes op de dorpel ook weg gestraald.

    Achteras ook gestraald, zit er een of andere uitgeharde kauwgom in om een las na te bootsen ofzoiets.(of slak)

    En hier na het stralen van de dorpel randen, stuk bodem, wielkasten achter en raamrand. De woestijn versie.

    Verder nog een nieuw wielrandje achter erin.

    En oktober 2014 een industrie naaimachine gekocht om de stoelen opnieuw te gaan doen, als voorproefje alvast een hoofdsteun gemaakt.

    Wielkasten leeg geborsteld en opnieuw in de kit gezet.

    Vervolgens de hele bodem in de bodyschutz.

    Mooi zwart is niet lelijk.

    Zilvergrijs ook niet…

    Glazend zwart is ook niet lelijk.

    En die combinatie :i_luf_you:

    8mm koper aka benzineleiding eronder gevouwen.

    Schokbrekers rood gespoten.

    En gemonteerd.

    Uitdaginkje met de benzinepomp, waarschijnlijk een paar haakse bochten halen als die bestaan?

    De buitenkant staat nu tot aan het dak in de epoxyprimer en grondverf, de dakrand zit nog wat laswerk aan….

    En een wel heel oud benzinefilter.. hoort die er ook tussen bij een CC? Want het ding past niet tussen de pomp en de tank band

    De vraag, hangt de pomp op de goede plek voor een cc en hoe horen die slangen dan te zitten?

    En komt iemand dit bekend voor? Kwam uit het gat bij de handrem toen ik die demonteerde.

    #18092592

    voederbiet
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 1755
    • Offline
    • Lid sinds:
      9 May 2006

    Wat een gave update en super net werk!!!! Was al wel eens benieuwd hoe het met deze CC was.
    Geeft me weer wat inspiratie om verder te gaan met de mijne.

    ga zo door en vooral veel :kewlpics

    #18092593

    billathome
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 183
    • Offline
    • Lid sinds:
      16 August 2009

    Goede bezig daar, ga zo door zorg dat je hem weer af krijgt om lekker in te rijden.

    Ik ben zelf ook bezig met een cc dus ik weet wat het is om hem weer goed te krijgen allen was mijn cc in een betere staat als de jouwe.

    succes met restaureren :thumb

    #18092594

    Manta-aero
    Participant
    • Topics 18
    • Reacties 843
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Wat een leuk topic! Ik had deze restauratie nog niet eerder voorbij zien komen. Ik blijf hem volgen.

    #18327762

    electronicasmurf
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 50
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 January 2013

    Eens kijken of ik het zo kan kopiëren plakken in het nieuwe forum:

    Het is alweer een hele tijd geleden dat er wat serieus gebeurd is. Er kwam nog een puchje dat al twee jaar geschorst was en andere zaken tussendoor.
    Maar ondertussen hangt de benzinepomp (en zitten er slangklemmen op).

    En heb ik eerst olie door het blok gepompt met een oliepompje van een 4 takt scooter. De accu hing aan de lader en zo kon ik er mooi alvast wat olie doorheen pompen.

    Vervolgens de benzinepomp even handmatig bediend door met een stukje draad de zekering van de pomp van spanning te voorzien vanaf een van de andere zekeringen waar wel spanning op stond. Paar keer rond en hop! lopen. Oke, dit was wel nadat ik inmiddels weer andere injectoren had want de gene die ik destijds gereinigd had zaten weer vast.
    Al snel bleek dat de slangetjes naar de injectoren poreus waren want de benzine kwam erdoor naar buiten. Dus gelijk maar nieuwe filters en pintle caps gehaald.
    Vervolgens de injectoren in een ultrasoon badje terwijl ze aan de pwm oscillator hingen.
    Gevolg per injector:

    Maar wel weer mooi.

    Nu regelmatig even starten om te voorkomen dat ze weer vast gaan zitten.

    Vervolgens weer verder met de auto, altijd fijn als er gaatjes ontstaan tijdens het stralen…(hier trouwens wel doorgeprikt)

    En vervolgens…



    Hierna zoveel mogelijk kit zooi weg gestoken en weer dichtgemaakt.
    Waarna dan eindelijk alles in de grondverf kon.

    Zo heeft ie vanaf mei gestaan. Kwam weer van alles tussen door, vakantie enz.
    Totdat ik een aantal weken op rij werd weg gehouden, tenminste dat blijkt achteraf.
    Kom je zaterdag ochtend ineens dit tegen:

    Staat ie gewoon ineens weer in de lak :-D

    Dus zondag langs geweest bij mantaparts.nl om een achterspoiler op te halen waar de tapeindjes nog wel aanzitten zodat we nu in een keer door kunnen.

    #18341297

    electronicasmurf
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 50
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 January 2013

    Niet dat ik al zo ver ben, maar welke kleur zijn de sierlijsten origineel, is dit enigszins glanzend zwart of totaal mat?
    Van wat ik heb is de buitenkant mat door verwering maar de bedekte delen hebben toch ietwat glans maar hoe zag het eruit toen ze ooit nieuw waren?

    Bedoel overigens niet de stootlijsten.

    #18365560

    electronicasmurf
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 50
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 January 2013

    Zo, paar jaar verder maar inmiddels écht aan het bouwen. Of bouwen, het is meer een grote puzzeltocht na zo een lange tijd.
    De auto is na het spuiten zoals in de post hiervoor geheel opnieuw geschuurd en daarna met korrel 1000 waterproof geschuurd.
    Dit omdat de metallics op de apart gespoten deuren anders waren gaan liggen dan op de auto, in de zon kon je onder bepaalde hoeken kleurverschil zien.

     

    Hier de auto ingepakt en geschuurd.IMG_20190329_160745

    En dan zit er na 3 uur ineens verf op.IMG_20190329_185608

     

    Na een week de auto opnieuw helemaal ingepakt en de delen die zwart moeten mat zwart gespoten.IMG_20190407_120131

    Vervolgens eerst uit zwart kunstleer een testhemel gemaakt omdat ik slechts 3 meter originele hemelstof had moest het wel in 1x goed.IMG_20190404_170952

    Vervolgens met een paar kleine wijzigingen de goede hemel gemaakt.

    IMG_20190409_151310

    En dan breken bij het ombuigen de haakjes af.

    IMG_20190409_213449

    En daar vinden we dan ook wel weer een oplossing voor.

    Een stukje messing staf, krimpkous erom, met een punttang achter het gat zien te krijgen en twee tywraps erdoor.

    IMG_20190411_144609

    Messing staf uit twee boutjes.IMG_20190411_142427

    En dan dus vandaag maar de hemel erin gehangen.

    IMG_20190414_174302

     

    En waar je alleen op dit soort momenten achter komt… de ene gordel komt uit duitsland en de andere uit Ierland. Ik denk wel dat het de originele zijn omdat ze beide in 86 zijn gemaakt.(de auto ook)IMG_20190410_151128

    En, de eerstvolgende keer dat je de deur van je Manta open doet, controleer dan even of ik hem zo goed heb zitten.

    IMG_20190414_174506

     

11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.