260 graden mtech x30xe assen in c25xe

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz 260 graden mtech x30xe assen in c25xe

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18179803
    sjoerdie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 September 2005

      Uitlaatspruitstuk is in ieder geval echt ruk van een 3.2.

      Zijn superkleine diameters en slecht afgewerkt van binnen

      #18179804
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Geen last van, naar het schijnt zijn de uitlaatspruitsukken van de Vectra-B 2.5 V6 niet echt slecht qua stroming..

        Willem

        #18179805
        Jerremy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2004

          In een Y32SE (en Z ook geloof ik) zitten G en J assen. J assen geven de meeste lift, en zitten alleen in de 3.2’s voorzover bekend.
          Bart van de AGC heeft zo’n extra set weten te bemachtigen en heeft nu J op in- alswel uitlaat. voor de (Y32)SE motor schijnt dit een leukse setup te zijn
          met standaard assen (al dan niet bedoeld voor een Y/Z-SE motor).

          Vwb. uitlaat spruitstukken gaat natuurlijk de vergelijking met een C en X-reeks motoren mank. Deze stammen uit een ander emissie-tijdperk.

          O.a. de Y32SE motor zijn met een soort van lapmiddelen (als verlaagde compressie o.a.) enorm geknepen om zodoende nog toelating tot de U.S. markt te hebben, aangezien de volgende generatie V6 motoren al klaar stond zijn intrede te doen (2.8 V6 Vectra C, etc..) welke al wel aan de nieuwere en strengere emissie eisen van die tijd voldeed.

          Als ik idd naar de afmeting kijk van de spruitstukken van een Y32SE bedoelde voor een RWD auto (niet Opel) is idd krap. Maar wel mooi afgewerkt deze, mooi glad.

          #18179806
          sjoerdie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 September 2005

            Dus een setje j Assen zien te bemachtigen.

            Jammer dat ik geen foto heb gemaakt van mijn spruitstuk toen ie open was.

            Maar het rare is, ondanks alle emissie toepassingen, dat een z32se geen egr klep heeft.

            #18179807
            Jerremy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 October 2004

              Heb ik nog wel. Zit alleen een hele motor omheen.

              Nee geen EGR, maar wel E-gas, 2 of 4 katalysatoren (afhankelijk van waar die inzit) en een kwartet lambda sensoren.. Of je daar nou zo vrolijk van wordt, aangezien dat vaak de bottleneck is bijdeze reeks V6-en.

              #18179808
              Davebatenburg
                Lid sinds:
                16 February 2013

                Heren,

                Ben momenteel bezig met de heropbouw, de a nokkenassen waren de inlaat toch? G uitlaat? Ik twijfel erover en wou het niet gokken straks met starten:p ik hoor t graag als iemand t zeker weet!

                #18179809
                Jerremy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 October 2004

                  C25XE: A-assen (groen) op zowel in- als uitlaat
                  X30XE: A-assen (groen) op uitlaat, en G-assen (blauw) op inlaat

                  #18179810
                  Davebatenburg
                    Lid sinds:
                    16 February 2013

                    Danku! Gaat helemaal goedkomen

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.