Reageer op: Rekord D opbouwen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord D opbouwen Reageer op: Rekord D opbouwen

#18373121
Black_Commo
Deelnemer
    Lid sinds:
    22 October 2009

    De motor start nu goed, hij moet alleen nog wat afgesteld worden. De lijst met klusjes die ik nog moet doen om hem door de APK te krijgen wordt steeds kleiner en het doel is om deze zomer te kunnen rijden.

    Ik heb een andere stuurschakelaar gekocht met hendel voor de ruitenwisser bediening en ruitenwisser vloeistof. Ik weet alleen nog niet hoe ik hem aan moet sluiten. Voorheen had ik een flipschakelaar in het dashboard. Ik hoef eigenlijk alleen te weten welke kleur voor de voeding is dan kan ik de rest wel meten. Weet iemand dat?

    IMG_20200126_153819

    IMG_20200126_153801

     

    Dan heb ik nog een set gordels met spanners gekocht. Toen ik de auto kocht zaten en racegordels in. Ik zit te puzzelen maar ik kom er echt niet uit hoe ik ze moet monteren. Kan iemand me daar nog bij helpen? Eventueel wat foto’s van hoe het hoort te zitten.

    Dit is de set die ik heb

    IMG_20200314_115540

     

    De beugel voor montage bovenin de b-stijl zit voor mij gevoel achterstevoren, maar dit is bij allebei zo. Nu zou de gordel als je hem naar je toe trek dus van achter de gordel uitkomen die vanuit de spanner naar boven loopt

    IMG_20200314_115622

    En dan heb ik nog de andere aansluiting voor beneden en nog een plastic beugel die ik niet begrijp. Weet iemand hoe dit hoort te zitten?

    IMG_20200314_115709

    En dan zit ik nog met de montage van de spanner zelf. Mijn auto mist hier sowieso een aansluitpunt voor omdat er gordels zonder spanner in zouden hebben gezeten. Er zit een gat van 12mm en een uitstekend pinnetje. Het gat van 12mm krijg ik echter geen bout doorheen omdat de opgerolde gordel in de weg zit. En als ik er een bout in steek ben ik van dat de gordel er langs gaat schuren

    IMG_20200314_115635

    Hoe moeilijk kan het zijn zou je denken :scratch: maar ik kom er zelf niet uit