Reageer op: Rekord D opbouwen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Rekord D opbouwen Reageer op: Rekord D opbouwen

#18370280

Ghanz
Participant
  • Topics 90
  • Reacties 6930
  • Offline
  • Lid sinds:
    31 July 2005

cilinder 1 is zoals haas het omschreef, dus dat is duidelijk.

checken bougie kabels… oftewel ontstekingsvolgorde:
bougie cil 1 uitnemen.
verdelerkap losnemen
met beleid krukas draaien met draairichting mee,
met verstand schroevendraaier in bougiegat cil 1 steken,
voelen waar zuiger staat..
zuiger in bdp brengen
(bdp= bovenste dode punt)
rotor ontsteking moet wijzen naar streepje op ontstekingshuis,
zoniet, geen paniek, daar waar rotor staat is ontstekingsplek nr 1
volgende bougie kabels zouden dan rechtsom moeten zijn :153624

maar LET OP een adertje onder het gras.

wijst de rotor ( contactpunt van rotor) precies 180 graden verder als het streepje op ontstekingshuis, dan
staat de motor precies een slag verkeerd, en moet je nog een slag doordraaien om de rotor wel op het puntje te krijgen.

anders ontsteek je 180 graden verkeerd. en dat resulteert in niet starten en backfires of moeizaam starten

dit alles geld alleen als ontstekingsas juist gemonteerd is.
anders het kleppendeksel lichten en kijken welke cilinder er op tuimelen staat, of gewoon 180 graden de bougie kabels verzetten.
maw 3 plekken opschuiven naar rechts

wat betreft het bevriezen van je verdamper.. dat duit op lucht in de verdamper.
ontluchten is het advies…
kvs bijvullen bij slang van verdamper totdat andere slang begint te stromen.
spul rap monteren en starten.
indien gewenst kan het hogerop brengen van voorzijde auto ook schelen. ivm lucht wat de hoogste plek op zoekt