Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Klopsensor probleem 3l,v6 andere boom+ECU
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2011 om 19:45 #17235824
hallo, heb zelf problemen met mijn v6 in de astra heeft een goed jaar zonder problemen gelopen. maar nadat ik vorige week mijn koppakking vervangen heb treed er na een paar dagen een storing op in de klopsensor circuit 2, dus de achterste sensor ( vanaf voorzijde gezien)
nou heb er de ene dag wel last van en de andere dag niet, als ik rustig rijdt is er weinig aan de hand maar trek ik hem ook maar even door in toeren dan is het maar even of de storing is er en gaat ook niet eerder weg dan dat de auto een nacht stil gestaan heeft,dacht zelf eerst ook dat ik hem moest laten chippen maar heb dit probleem ook al is gehad met de c25xe v6 en ook nooit achtergekomen wat als dit was, vanalles al geprobeerd maar niks mocht helpen, nou hoop ik dat hier iemand is die zegt he dat is bekend
ik hoop het want vind het erg vervelend en heb weinig zin om weer de koppen eraf te gaan halen om alles nogmaals in elkaar te zetten..Er zijn gereviceerde koppen opgekomen.
bij voorbaat dank
Erwin19 april 2011 om 06:22 #17858036Denk sensor vervangen goed ontvetten tussen sensor en blok en goed op waarde vastzetten
mijn 2.5 had ie ook storing en vervangen en klaar
wel nette astra zeg
19 april 2011 om 11:04 #17858037maar ik kan er gewoon niet bij dat hij het de ene keer wel doet en de andere keer gewoon niet… ik snap dat niet
20 april 2011 om 16:07 #17858038is er echt niemand die een idee heeft? of zoiet soortgelijk heeft gehad..
ga morgen me sensor vv.vandaag hele dag zonder storing gereden snap er niks van ook wel gewoon is doorgetrokken, terwijl hij er normaal een storing op gegeven had..
20 april 2011 om 18:33 #17858039hey erwin,
ik heb momenteel het zelfde met mijn x25xe.
ene keer wel een melding andere keren niet en inderdaad vaak met snel gas geven.
en is het niet zo dat de v6-en de x25xe en x30xe 2 klopsensoren hebben?20 april 2011 om 18:37 #17858040klopt 1e en 2e bank 1, maar hij heeft de storing op bank 2 bgreep ik.
20 april 2011 om 20:00 #17858041klopt in bank 2 zit storing in, vrijdag gaat ie naar niels die gaat het uitzoeken
23 april 2011 om 15:51 #17858042ik denk dat het contact tussen het onderblok en sensor niet goed is
mijne ooit ook vervangen en geen last meer gehad
25 april 2011 om 15:54 #17858043[rquote=1919711&tid=146633&author=jblfreak]ik denk dat het contact tussen het onderblok en sensor niet goed is
mijne ooit ook vervangen en geen last meer gehad [/rquote]
vind het zeer vreemd, zelfs vant weekend een tikkende klep gehoord.. en mega hard… denk toch dat ik zelf gelijk heb en dat het de sensor niet is maar toch wat in de kop niet goed is…
we gaan het zien staat nu in twente en hoor het volgende week wel.-11 mei 2011 om 22:10 #17858034Als het probleem blijft voordoen, ook met een juist gemonteerde nieuwe sensor heb je teveel motorklop (kantelende zuiger, je ben zeker niet de eerste V6 die dit heeft. heb er hier al 2 gehad met dit probleem namelijk.
dan krijg je dus alleen bij vragen van veel vermogen een storing, en deze gaat pas weg bij langer weg zetten of resetten met uitleesapparaat.
dit zou dan te maken hebben met te veel slijtage van het onderblok.
Willem
12 mei 2011 om 06:18 #17858031@wim-v6 wrote:
Als het probleem blijft voordoen, ook met een juist gemonteerde nieuwe sensor heb je teveel motorklop (kantelende zuiger, je ben zeker niet de eerste V6 die dit heeft. heb er hier al 2 gehad met dit probleem namelijk.
dan krijg je dus alleen bij vragen van veel vermogen een storing, en deze gaat pas weg bij langer weg zetten of resetten met uitleesapparaat.
dit zou dan te maken hebben met te veel slijtage van het onderblok.
Willem
ding had nog geen 240dkm gelopen in een opel sintra…
en waar zou deze slijtage in moeten zitten dan? in lagers of in cilinders zelf?12 mei 2011 om 10:48 #17858030Cilinders zelf, ruimte te groot tussen zuigers en cilinders / ernstig versleten cilinderbussen.
ik heb hier al 3 V6en gehad met dit probleem, echter is het wel vreemd dat bij alle 3 de gevallen het olieverbruik toch nihil was.
deze slijtage kan trouwens door de oliepomp worden veroorzaakt, daarin steekt bij de 1e generatie een opbrengst probleem op sommige motoren, waardoor er een licht te kort aan smering word verkregen.
Willem
12 mei 2011 om 12:24 #17858029@wim-v6 wrote:
Cilinders zelf, ruimte te groot tussen zuigers en cilinders / ernstig versleten cilinderbussen.
ik heb hier al 3 V6en gehad met dit probleem, echter is het wel vreemd dat bij alle 3 de gevallen het olieverbruik toch nihil was.
deze slijtage kan trouwens door de oliepomp worden veroorzaakt, daarin steekt bij de 1e generatie een opbrengst probleem op sommige motoren, waardoor er een licht te kort aan smering word verkregen.
Willem
heb de koppen er 2 weken voordat het probleem zicht voordeed afgehad en niels(dhz) heb gekeken toen. ook naar de cilinder wanden en daar was destijds weinig aan te zien.. kan er nog niet bij dat na het vervangen van de cilinderkoppen dit probleem ineens ontstaat had hier voorheen nooit geen last mee..
12 mei 2011 om 12:34 #17858028Zou eerst kijken naar beschadigde kabels, anders rijden met de Laptop eraan en waarden bekijken tijdens rijden.
Willem
12 mei 2011 om 12:55 #17858027@wim-v6 wrote:
Zou eerst kijken naar beschadigde kabels, anders rijden met de Laptop eraan en waarden bekijken tijdens rijden.
Willem
niels heb kabelboom al nagemeten/uitgewisselt das probleem niet … raar maar waar dit..
is ook zeker geen enkele manier om die sensor te omzeilen..12 mei 2011 om 15:35 #17858026nope, sensor is niet te omzeilen.
heb je niks in de buurt bij de motor wat ernstig resoneert??
kan maar een paar dingen zijn, namelijk:
– Sensor (ook bij verkeerde montage gaat het fout he, moet exact op juiste koppel gemonteerd worden)
– Bekabeling
– Motorcomputer
– Motorblok zelfWillem
12 mei 2011 om 20:21 #17858044gewoon gaan rijden met de laptop eraan, dan kan je zien wat er gebeurt, schiet ie omhoog of naar 0 heb je kabelbreuk.
dit kan je niet altijd meten.
Willem
15 mei 2011 om 15:58 #17858045distributie wordt nu super op tijd gezet. zoals niels dat zegt..
mocht dat niet helpen dan met laptop eraan… wel even zien wie als dat kan..15 mei 2011 om 22:14 #17858046het kan ook nog onstaan door dat je met de c25xe computer rijd.
te minste het lijkt mij dat een 2.5 v6 minder in spuit dan een 3.0 v6 en dat hierdoor het pingelen onstaat.
een te laag brandstof / zuurstof verhouding waar door er zelf onsteking onstaat. (pingelen)je lambda waarde is wel goed dat deze niet konstant tegen rijk aan ligt te drukken?
dit kan niels zo zien met de laptop als die er aan hangt onder het rijden. (als ik het goed heb ;) )
want dan zou ik beginnen met een 3.0 v6 programma in te laten lezen.(zijn die school boeken mischien toch nog wel ergens makkelijk voor :angel )
16 mei 2011 om 21:08 #17858048Wij rijden met een 3.2 op een 2.5 Computer, dit gaat geheel zonder problemen, dit gaat ook gwoon goed, mits de 3.0 injectoren zijn gebruikt.
Willem
17 mei 2011 om 08:29 #17858049Ik rijd ook al 15.000km met een x30xe met 2.5 computer en 3.0 injectoren, zonder problemen.
17 mei 2011 om 16:53 #17858050ik bedoelde niet de computer. maar de kenvelde waar die mee draaid. excuus
17 mei 2011 om 17:10 #17858051hoe verklaar je dat hij het een jaar goed gedaan heeft, en nu ineens de storing geeft na de koprevicie.. zit wat in wat je zegt maar kan het niet verklare waarom het gewoon een hele poos goed is geweest… en bij anderen ook
17 mei 2011 om 19:34 #17858052als bij de koprevisie de kop gevlakt is. word er een klein laagje van de cilinder kop afgehaald.
hier door word de compressie ruimte kleiner waardoor het mengsel een hoger tempratuur bereikt. en vooral omdat je een lucht overschot hebt door dat er voor een 2.5 word ingespoten in plaats van een 3.0 stijgt de tempratuur in de verbrandings ruimte nogal. en daardoor kan het pingelen onstaan voordat de bougie vonkt.zo iets lijkt mij het. ik kan er uiteraad naast zitten.
18 mei 2011 om 16:36 #17858053inlaat etc is ook van 2,5 he…
tis alleen cilinders die van een 3l zijn… en de injectoren…
maar ik heb dit probleem ook al is gehad met en 2,5 destijds.. dus geloof niet dat dit het is..
al kan natuurlijk alles…
zit nog steeds ff te wachte op niels met die riem.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.