Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Hertaxatie van de Monza
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2010 om 06:07 #17223249
Het is weer zover, de Monza moet voor een hertaxatie (een beperkte), want de oude taxatie (was een uitgebreide) loopt binnenkort af. Voor mijn verzekering moet ik hem om de 2 jaar laten taxeren. Ik heb de auto al weer aangemeld. Ben benieuwd wat er nu weer uitkomt.
7 juli 2010 om 07:38 #17696463AnoniemLid sinds:
1 January 1970denk dat ie iets hoger gaat scoren als voorheen
succes rinus :thumbup
7 juli 2010 om 08:56 #17696464Misschien wel, want de marktwaardes van young- en oldtimers zijn in het algemeen wel wat gestegen, ook van Monza’s. Volgens mij werkt dat ook mee in taxaties. Voor de rest is er aan de auto niks gewijzigd en is tie in dezelfde staat (eigenlijk nog iets beter, na de laatste werkzaamheden), behalve dat er 12 DKm meer op de teller staat.
7 juli 2010 om 10:26 #17696465AnoniemLid sinds:
1 January 1970doe dan de kaft van het hocn blad erbij,
daar staat ie verdomd mooi op, toch weer een punt erbij :D :thumbupnee, joh, geintje, ;)
je bent altijd weer afhankelijk wie er komt kijken.maar met het vorige rapport erbij, ken het denk ik
wel ietsjes meer worden, :thumbupsucces :wors
8 juli 2010 om 16:36 #17696466Wat kost zo’n Taxatie ? moet de mijne binnekort ook eens laten taxeren !
8 juli 2010 om 21:57 #17696467AnoniemLid sinds:
1 January 1970rond de 100-150 euries,
die van mij 135 en 3 jaar geldig :thumbup11 juli 2010 om 08:02 #17696468Als je de taxatie alleen voor de verzekeirng nodig hebt kun je deze al online laten taxeren voor euro 50,-
http://www.taxatieklassieker.nl/taxatieonline.php
Hecht er verder niet al te veel waarde aan.:vertag:vertag
29 juli 2010 om 06:18 #17696469Nou, de beste man is geweest. Was in een half uurtje gepiept. Als er niets aan de auto gewijzigd is, wordt de hertaxatie voor het grootste gedeelte gebaseert op het vorige rapport. Er wordt even rond, in en onder de auto gekeken en er worden wel weer nieuwe foto’s gemaakt. En voor de rest een leuk praatje met de taxateur gemaakt. Lijkt me een heerlijk beroep om te hebben. Rapport moet ik volgende week in huis hebben, en een kopie wordt naar de verzekering gestuurd.
29 juli 2010 om 06:28 #17696470AnoniemLid sinds:
1 January 1970Das wel net zo prettig, je kan je Monza weer 3 jaar in de voll.casco zetten :thumbup
Meestal blijven ze wel ‘hangen’ rond het eerst taxatiebedrag,
tenzij er een ‘vreemde’ taxeur komt die niets weet van de eerste taxatie. ;)29 juli 2010 om 06:48 #17696471Ik zelf verwacht ook niet anders. De man was best onder de indruk van de staat van de auto, en dat tie zo origineel was..
29 juli 2010 om 09:22 #17696472origineel gepost door noci
Wat kost zo’n Taxatie ? moet de mijne binnekort ook eens laten taxeren !bij Rijnders, Dol + Mandema kost een taxatie rapport euro 80,- en hij komt langs bij je woning.
Je hoeft enkel een afspraak te maken.
Deze meneer is al rond de 7- jaar en een echte liefhebber van oldtimers.
Aanrader mijn Monza is ook door hem getaxeerd.29 juli 2010 om 09:22 #17696473origineel gepost door rinus de boer
Ik zelf verwacht ook niet anders. De man was best onder de indruk van de staat van de auto, en dat tie zo origineel was..Ik had niet anders verwacht Rinus :thumbup
29 juli 2010 om 09:44 #17696474AnoniemLid sinds:
1 January 1970De taxeur die toen bij m’n A1 kwam kijken was ook erg onder de indruk,
die was dan zelf ook een oldtimer liefhebber ;)Bij de A2 kwam iemand kijken, die de wagen zeer zakelijk bekeek,
en vanuit dat oogpunt,
voor mijn gevoel een behoorlijke waarde, t.o.v de A1, aan koppelde. :thumbupIk had ook niet verwacht dat de waarde zoveel meer zou zijn.
In gedachten heb je zelf een waardeschatting,
en als die waardes door de taxeur, die de wagen wel mooi vindt,
maar verder zakelijk blijft,
ver boven je verwachtingen overtrokken wordt……. :worsHeb je eenmaal een taxatie op je wagen laten verrrichten,
dan is de kans groot dat de volgende taxatie-waarde in die hoogte blijft ‘hangen’ :)Tenzij…………..er veranderingen/verbeteringen
zijn toegepast aan de bolide, waardoor een her-taxatie anders uit kan pakken :hmmz29 juli 2010 om 11:52 #17696475origineel gepost door MonzaRon
De taxeur die toen bij m’n A1 kwam kijken was ook erg onder de indruk,
die was dan zelf ook een oldtimer liefhebber ;)Bij de A2 kwam iemand kijken, die de wagen zeer zakelijk bekeek,
en vanuit dat oogpunt,
voor mijn gevoel een behoorlijke waarde, t.o.v de A1, aan koppelde. :thumbupIk had ook niet verwacht dat de waarde zoveel meer zou zijn.
In gedachten heb je zelf een waardeschatting,
en als die waardes door de taxeur, die de wagen wel mooi vindt,
maar verder zakelijk blijft,
ver boven je verwachtingen overtrokken wordt……. :worsHeb je eenmaal een taxatie op je wagen laten verrrichten,
dan is de kans groot dat de volgende taxatie-waarde in die hoogte blijft ‘hangen’ :)Tenzij…………..er veranderingen/verbeteringen
zijn toegepast aan de bolide, waardoor een her-taxatie anders uit kan pakken :hmmzDe A-2 is zeker vanwege al zijn modificaties een stuk meer als de 8000,- van de a-1?
29 juli 2010 om 12:35 #17696476AnoniemLid sinds:
1 January 1970Daar heb je gelijk in, Mario :thumbup
had wel rekening gehouden met een verschil,
maar nie dat het zo groot was. ;)Uiteindelijk gaat het niet zozeer om hoeveel ie voor ons persoonlijk waard is,
De bolide moet een waarde hebben voor de verzekeringen,
want een ongeluk zit en blijft, wat mij betreft, in dat kleine hoekje :DDe tax-waarde is dan bepaald voor een evt herbouw van de bolide,
[mits de evt geleden schade te overzien is.]
Dit gegeven kan wel eens een behoorlijke stempel drukken,
op de tax-waarde van je bolide :hmmzwe moeten ook maar weer afwachten hoe de her-taxwaarde
verloopt, het kan na 3 jaar alle kanten op,
De staat op dat moment bepaald de waarde voor
een 3 jaar geldende ‘entree bewijs’ om je bolide allrisk te verzekeren :wors29 juli 2010 om 15:04 #17696477origineel gepost door MonzaRon
Daar heb je gelijk in, Mario :thumbuphad wel rekening gehouden met een verschil,
maar nie dat het zo groot was. ;)Uiteindelijk gaat het niet zozeer om hoeveel ie voor ons persoonlijk waard is,
De bolide moet een waarde hebben voor de verzekeringen,
want een ongeluk zit en blijft, wat mij betreft, in dat kleine hoekje :DDe tax-waarde is dan bepaald voor een evt herbouw van de bolide,
[mits de evt geleden schade te overzien is.]
Dit gegeven kan wel eens een behoorlijke stempel drukken,
op de tax-waarde van je bolide :hmmzwe moeten ook maar weer afwachten hoe de her-taxwaarde
verloopt, het kan na 3 jaar alle kanten op,
De staat op dat moment bepaald de waarde voor
een 3 jaar geldende ‘entree bewijs’ om je bolide allrisk te verzekeren :worsgoed werk Ron.:wors
Hoop de a-2 is snel te komen bewonderen.29 juli 2010 om 15:32 #17696478AnoniemLid sinds:
1 January 1970en ik die A1 van jou,….. :thumbup
…..want na die tranformatie/ombouw blinkt het ook bij jou onder de kap :o :wub
succes Mario ;)
31 juli 2010 om 18:25 #17696479Nou, ik heb het rapport van de hertaxatie binnen, en de auto zit voor de verzekering op dezelfde waarde. Dat vind ik gewoon netjes. Niet overgetaxeerd, en ook niet ondergetaxeerd. Met de opmerking, dat de auto in een zeer goede visuele en technische condititie is en ORIGINELE staat verkeerd.
31 juli 2010 om 18:54 #17696480mooie zo!
jammer dat de meeste taxeteurs meer op originaliteit afgaan:thumbdown maargoed, ik heb voor de mijne een goede gevonden die dat niet doet:jerry heb de mijne dus ook maar alvast getaxeerd. :thumbup
31 juli 2010 om 22:02 #17696481AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het is een interessante tax-topic aan het worden :thumbup
vooral met de verschillende taxeurs die op de wagens af komen,
en die hun waarde-oordeel gaan vellen over jouw bolide :hmmz:thumbupEigenlijk kunnen ze weinig kanten op, origineel of niet origineel,
even een vergelijking, mijn A1 en A2 hebben beide dezelfde koets,
de A1 zit tegen het origineel aan, en de A2 is origineel af,
en toch is de A2 bijna op het dubbele getaxt dan de A1 :oDe uitleg is simpel, deze bolide is wel na te maken,
maar wat gaat dat kosten, dat was het kernpunt,
origineel voorscherm of achterscherm past nie 123,
laat staan de motorkap ff namaken,
terwijl de motorombouw en afwerking ook mee telt in die overweging.Dan komt er nog bij wat er te koop is in deze klasse,
welke prijskaartjes hangen aan dit soort wagens.Doe je de fotoreportage van je restauratie/reparatie erbij,
dan heb je al 3 punten die bepalend kunnen zijn voor de waarde van je bolide.let op: we hebben het over een waarde voor de verzekering ;)
Het is beslist niet de straatwaarde,
een gegeven die ik vaak hoor bij verschillende oldtimer liefhebbers :mad:De straatwaarde is nu eenaal wat de ‘gek’ ervoor geeft,
en das niet de tax-waarde, tenzij er toch 1 is………dus zeg nooit nooit. :worsD’r is er maar 1 die met zekerheid de waarde uitbetaalt waar ie voor getaxt is,
en dat is dan je verzekering, mits je bolide niet meer gefixt kan worden.:mad:Maar hoe stappen we dan na zo’n voorval uit zo’n wagen,
………..als we er dan nog uit kunnen stappen……………… :hmmztja, wat heeft dan zo’n tax, na zo’n voorval, nog van waarde…….
tis dan niet meer dan een pleister op je wonde :wors
btw: Rinus, feliciteerd met met je hertaxatie,
je kan er weer 3 jaren mee verder :thumbup1 augustus 2010 om 10:00 #17696482het is dan iig wel een goede investering:afro
2 augustus 2010 om 08:51 #17696483Mijn verzekering wil om de twee jaar een taxatie, niet om de drie. Dat schijnt per maatschappij nog wel eens te verschillen. Maar in feite is het bedrag voor een taxatie een kleine investering, ten opzichte van het mogelijke bedrag wat je uitbetaald krijgt bij een klapper of andere oorzaak van schade.Denk bijvoorbeeld aan ruitschade, of joy-riding. En ook de door jezelf veroorzaakte schade wordt vergoed. Wel fijn, vooral gezien in het licht, als je het nodige gedaan hebt aan de auto om hem in de huidige conditie te krijgen.
En dat origineel gewaardeerd wordt, komt vooral voort uit het feit, dat echte oldtimers niet herverbouwd worden, maar juist zo origieel mogelijk worden gehouden. Bij youngtimers ligt dat nog wel eens anders.En vroeger werden youngtimers niet echt getaxeerd door hun eigenaren. Dat waren immers toch alleeen maar oude auto’s. Het fenomeen youngtimer bestaat nog niet zo super lang. Het is alleen de laatste 15 – 20 jaar zo geworden, dat auto’s van tussen de 15 en 25 jaar oud nu getaxeerd worden.
2 augustus 2010 om 08:59 #17696484origineel gepost door ckad
Als je de taxatie alleen voor de verzekeirng nodig hebt kun je deze al online laten taxeren voor euro 50,-http://www.taxatieklassieker.nl/taxatieonline.php
Hecht er verder niet al te veel waarde aan.:vertag:vertag
Een verzekering hoeft de waarde niet over te nemen als dit geen gerechtelijk beedigd taxateur is.
Nergens op de site staat ook maar iets over een titel.een (beedigd)taxateur MOGEN ze de waarde van overnemen,
een gerechtelijk beedigd taxateur MOETEN ze de waarde van overnemen.3 augustus 2010 om 18:02 #17696485AnoniemLid sinds:
1 January 1970De verzekering wil ook dat er een beëdigd taxeur aan te pas komt,
ander gaat het nog moeilijk worden, om de wagen allrisk te verzekeren :hmmzDe investering in zo’n bolide is na een taxatie tenminste gedekt.
niet overal of elke oldtimer krijgt genoeg dekking,
hoor wel eens om me heen, dat er zoveel duizend in is gestoken,
en dat de teaxatie-waarde daarentegen achterblijft. :oEen taxatie is zekers geen overbodige luxe,
Je moet er niet aan denken dat het eens mis kan gaan :mad:3 augustus 2010 om 18:12 #17696486hoe zit dat met de taxatie als ik mijn originele auto probeer te verbeteren?
b.v. met brembo schijven enz. enz.
ik bedoel dus met modernere middelen.:wub -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.