Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Men Astra GSI 16V C20XE (60000km)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2009 om 09:08 #17212741
Hey,
Bij deze ff een paar plaatjes van men Astra F 2.0 16v(C20XE) die ik een paar maand geleden gekocht heb.Ongelofelijk hoe deze bewaard is gebleven en niet afgetrapt is.
Kmstand bij aankoop:59000
opties:
Lederen Bertone interieur
Verwarmde Zetels
Alarm
Airco
ABS
Elektrisch verwarmde buitenspiegels
Schuifdak
CV
Kopsteunen,armsteun achteraan
Carpas(Kmstandhistorie)
Deurpanelen
Interieur
Kmteller(Vorig jaar is de distributie nog vernieuwt:wub
middenconsole(zat zelf nog een originele philips cassettespeler in vanbij de opeldealer)
Onderhoudsserviceboekje(Is altijd bij dezelfde opeldealer geweest waar die aangekocht is)
Minpuntje is wel dat die geen elektrische ramen heeft en CV op afstandbediening.Groot pluspunt aan deze astra is dan ook dat die nergens last heeft van roest en kheb intussen de drempels,chassiebalken achterraan en wielkassen vanbinnen volledig ingespoten.
Iemand al is manuele ruitjes aangepast naar elektrische?
Omdat er CV met alarm opzit zou het mogelijk zijn om een afstandsbediening in de opelgarage ervoor te bestellen of moet er 1tje opgezeten hebben? (Kheb 2sleutels bij de auto gekregen,mss was de 3de er 1tje met een afstandsbediening)
Er staat niet teveel op de planning gewoon lichtjes restylen,cleaner maken.(grilletje zonder logo,armsteun voorraan,mss licht getinte ramen achterraan,paar propere velgjes,verlichting van de teller,middenconsole wat aanpassen naar combinatie wit en rood)
5 oktober 2009 om 09:46 #17531724AnoniemLid sinds:
1 January 1970Das een nette wagen! volgens mij krijg je maar 2 sleutels bij je auto.
wordt je alarm niet ingeschakeld als je hem via de deur opslot doet?Nogmaals, echt een super gave opel!:wors
5 oktober 2009 om 09:51 #17531725denk dat je alarm wordt in geschakeld als je de auto op safelock afsluit dus helemaal door draaien naar rechts. Dit kun je op ab maken door module ertussen te zetten meen ik.
Elektrische ramen zijn ook mogelijk om te maken alleen zorg er dan voor dat je de scharnieren hebt die voor een 5 deurs zijn inderdaad. Anders gaat het niet werken. En kijk eventjes in je zekeringen kast of je auto voorbereid is voor elek. ramen. Dus door middel van te kijken of er op die plek pinnetjes voor zekering in te houden zitten.
Verder mooie gsi en zeer zeker met het bertone interieur die zie je niet zo vaak, zou zelf wel een bertone 3deurs interieur willlen maar die zijn heel erg schaars als ze al uit te halen zijn:Pgroeten Twan
5 oktober 2009 om 10:07 #17531726Het alarm wordt idd aangezet wnr je de sleutel verder doordraait naar rechts en dan gaat het lampje in het midden eerst branden en dan pinken(controle),maar aangezien er al CV opzit moet het toch zeker te doen zijn om er een afstandbediening op te zetten.
Kzal is kijken voor de elektrische ruiten of het voorzien is. Dan zou ook de elektro al naar de 4 of 2 deuren lopen voor de motor en de knopjes aan te sluiten?
Kdenk ook dat je dit interieur nog moeielijk vind, heb al is een setje op marktplaats gezien voor 750€:o
5 oktober 2009 om 10:28 #17531727Boh, fraaie wagen zeg.. ! :thumbup :wub Heel mooi exemplaar. C20XE toch ?
Bijna full options. Appart zeg, geen electr. ramen.. Is echt niet te geloven eigenlijk dat iemand dat ooit zo besteld heeft.
OF was een foutje.. Bedoel dat kan hoor. Maat van mij had tijd terug bij de dealer een Vivaro besteld met 2 losse stoelen, kreeg ‘ie er toch een met een bankje aan bijrijders kant.. :thumbdownMaar ben je van Belgie of NL ? onder je avatar staat NL, maar volgens mij zit er een Belgische kenteken op je wagen toch.. Waar komt deze auto oorspronkelijk vandaan (nieuwe geleverd) NL auto ? of is het een Duitse invoer..
Nogmaals, zeer fraaie wagen.. Als je mijn mening wilt weten, NIKS meer aan doen !! Gewoon zo mooi orgineel / standaard laten.
Deze auto’s worden schaars.. Hoewel je idee van ruiten lichtjes tinten niet verkeer is.. Ga ik ook nog is doen bij me Astra. Dan rondom.Veel plezier ermee. Wees er zuinig op !! king:
Veilige kilometer ermee !Trouwens, wat had jij hiervoor voor een wagen ?
Was dat nou een Corsa B ?grtz. Jeroen.
5 oktober 2009 om 11:52 #17531728:wors Zeer mooie auto, wees er zuinig op!
5 oktober 2009 om 13:20 #17531729Zo, dat is echt een supernet ding!
5 oktober 2009 om 14:37 #17531730Ben van België eigelijk(staat nog verkeerd in men profiel:p)
De auto is ook belgisch kenteken en de 2de eigenaar(man van in de 40) heeft hem overgekocht van een oudere buurman die naast zen ouders woonde. De auto is altijd tijdig op onderhoud geweest en heeft denk ek veel binnen gestaan en weinig gereden bij de 1ste eigenaar.Ik reed hiervoor met een Tigra C20XE die ik nog heb staan.
Ik zou de ruiten niet het donkerste nemen omdat dat meer op een “johnybak” gaat lijken zo en volgens mij ook de auto in waarde afneemt.
Kvind het ook dom dat die ouwe geen elektrische ruiten erop heeft genomen:( De airco is dan wel weer een voordeel.Weet iemand toevalig welke knop er links naast het stuur onder de knopjes van de mistlampen zit? Bij mij zit er nu een plasticplakje over,maar als je het er afneemt zie je dat er wel elektro voorzien is daar om er een knop te steken.(mss de hoogteregeling voor de lichten,kzal straks nog is kijken)
5 oktober 2009 om 15:12 #17531731jep dat is voor de knop om de koplampen in hoogte te stellen
5 oktober 2009 om 16:29 #17531732:wub Mooie astra F zeg! en wat een mooi interieurtje damn dat wil ik mijn F-je ook wel
Ben er zuinig op en veel veilige km’s
Gr. Willem
5 oktober 2009 om 16:43 #17531733hele mooie Astra zeg!!:wub:wub
idd niet te veel aan gaan ”tunen”.5 oktober 2009 om 20:28 #17531734origineel gepost door Oenatje
jep dat is voor de knop om de koplampen in hoogte te stellenvroeg me het al af,maar vandaag dacht ik eraan dat het die knop wel is kon zijn(was me nog niet opgevallen of die er wel of niet stond aangezien je je lampen toch bijna nooit verzet)
5 oktober 2009 om 20:52 #17531735is die met c20xe? of met x20xev?
Enige minpuntje aan elektrische ramen achteraf inbouwen is dat je dan een gat of een afdekblind dop op je slingergat hebt zitten in je deurpanelen. Tenzij je een setje bertone weet te vinden die wel elektrische ramen had. Maar dat gaat dan wel heel erg ver qua kosten lijkt mij inderdaad.Als je de zekering houder controleerd of deze pinnetjes erzitten heeft deze inderdaad de bekabeling tot aan de deuren liggen. De 2 voorste deuren zowieso dan. Enkel achter weet ik niet of dat ook voorbereid zit via dezelfde zekering of dat dit dan weer een aparte zekering is of dat dat nooit geleverd is geweest. Je hebt dan de motortjes met de scharnieren eraan vast benodigd en de complete deurkabelboom. Kan zijn dat je dan van 2 kabelbomen 1 moet maken ivm de resterende opties. Let er wel op dat je er ook een van het goede type neemt dus F1 of F2.
Groeten Twan
6 oktober 2009 om 06:02 #17531736mooie astra:thumbup
6 oktober 2009 om 08:16 #17531737Het is 100% een C20XE:D geen ecotech Met alleen voorraan elektrische ramen zou ik ook al heel blij zijn. Je kan mss wel plastieken dopjes zoeken die in het gat van de raamslinger passen.
Hoe haal je de raamslinger er eigelijk netjes af zonder je deurpaneel kapot te trekken?
6 oktober 2009 om 08:47 #17531738van ’96 is ‘ie he ? En dan nog met C20XE :wub
Dan heb je echt een van de laatste.. :thumbupAch, de ecotech is ook geen straf hoor, maar ja toch is zo’n C20XE echt een heel andere motor, zeker ook met rijden.
En stuk vuriger en bijteriger.. Rijd echt leuk hoor. Zuinig ook (relatief natuurlijk, is maar net hoe je zelf rijd :D)Ja, die raamslingers moet je voorzichtig demonteren. Bij Opel zelf hebben ze er geloof zelfs een stukje speciaal gereedschap voor (!).
Hoet het precies werkt weet ik niet, maar het schijnt dat je ook met een platte schroevedraaier voorzichtig een klipje oid moet verwijderen of iets verbuigen waardoor je de slinger er moeiteloos af kan halen.Maar wacht anders ff op reactie van iemand hier die wel precies van de hoed de rand weet. :thumbup
Ach ja, met een dopje het gat afdekken kan natuurlijk ook.. Wat je zelf wil !
Die panelen die jij hebt zijn denk zowiezo hard to find & get ! Dus als je echt graag electrische ramen wil, zal je toch concessies moeten ergens, en dus idd evt. met dopjes moeten werken.Grtz.
6 oktober 2009 om 08:51 #17531739mooie auto niet verkloten,origineel houden.
vgr tonsr.
6 oktober 2009 om 09:04 #17531740De slingerkruk zit met een veertje vast, je moet de slingerkruk een beetje naar je toetrekken en dan met een plattenshroefen draaier het veertje verwijderen, let wel op het is effe piemelen:jerry
6 oktober 2009 om 09:21 #17531741zal er is voor zoeken,khad het achteraan al is geprobeert maar niets gevonden om het hendeltje los te maken. Veel zicht heb je er ook niet achter.
6 oktober 2009 om 09:32 #17531742Hij is trouwens van 6de maand/1995 C20XE met DIS onsteking
6 oktober 2009 om 10:03 #17531743netjes zo ja:D
de slinger haal je er door middel van een schroevendraaier af inderdaad. Het is een soort veertje zoals het omega teken (OHM weerstand).
Hiervan moet je 1 van de 2 voetjes omhoog wippen. Slinger recht naar onder plaatsen en dan omhoog wippen. Let op dat je dat veertje niet kwijt raakt. Wat ik zelf altijd doe en wat veel makelijker werkt is een stuk doek tussen je deurpaneel en je slinger arm als deze omlaag staat doen e deze van van links naar rechts omhoog trekken zo neemt die doek dat pootje ook mee omhoog. Hierdoor komt je slingerarm los en kun je hem er zo afpakken. Terug erop duwen is het veertje er een stukje op doen de slingerarm op zijn plaats drukken en met een schroeven draaier het veertje een tikje geven zodat het erin schiet.
Hoop dat je hier iets aan hebt.Wel stom inderdaad dat hij zo een luxe uitvoering besteld heeft gehad maar dan geen elektrische ramen erin:P
Maargoed dat maakt je astra er niet minder mooi op:P
Zou zelf enkel nog de gsi bumpers, motorkap, spoiler en sideskirts erop monteren.Groeten Twan
6 oktober 2009 om 10:47 #17531744Ok bedankt,laat hier wel iets weten wnr ik er aan begin(wss als ik de motorts heb en de knopjes voor in de deuren kan ook mss ineens setje nieuwe boxen erin stoppen;))
Grilletje ga ik 1tje nemen zonder logo,maar niet die van rieger omdat die aan de koplampen niet echt aansluit. Als je dan een boze look neemt best een doorgelaste.
Verschillen de GSIbumpers dan zoveel met deze “gsi” bumpers?
6 oktober 2009 om 10:50 #17531745Ja, zit wel verschil in de ‘echte’ GSI bumpers t.o.v. het F2 models GSI bumpers. Nou ja, eigenlijk had je bij het F2 model (dus >’95) geen GSI bumpers meer !
Maar.. IK zou het niet doen. Mooi deze bumpers erop houden ! mooi zat.. Zo is ‘t geleverd af fabriek, dus dit hoort zo.
Maar ja, das mijn mening/smaak natuurlijk.Je moet doen wat je zelf mooi en leuk vind toch ! ;)
grtz.
6 oktober 2009 om 11:52 #17531746Verschil in de Astra-F1 GSi Bumpers en Astra-F2 GSi Bumpers:
Astra-F1 GSi; ( Ken je m nog jeroen)
Deze heeft dikke GSi bumpers, maar ook de Originele Side skirts, die er tevens voor zorgen dat de bumpers niet lager zijn dan de dorpels van de auto:
De astra-F2 GSi: (ken je m nog jeroen)
Deze heeft Dezelfde Bumpers als de normale astra-F2, en ook geen side skirts.
het mooiste vind ik m zo als deze is, en dan flink verlaagd.
willem
6 oktober 2009 om 20:02 #17531747origineel gepost door Speedy007
Ok bedankt,laat hier wel iets weten wnr ik er aan begin(wss als ik de motorts heb en de knopjes voor in de deuren kan ook mss ineens setje nieuwe boxen erin stoppen;))Grilletje ga ik 1tje nemen zonder logo,maar niet die van rieger omdat die aan de koplampen niet echt aansluit. Als je dan een boze look neemt best een doorgelaste.
Verschillen de GSIbumpers dan zoveel met deze “gsi” bumpers?
zuinig zijn op die astra…:thumbup:wors
als je dan toch nieuwe speakers gaat plaatsen. neem een set met losse tweeter die kan mooi in het gat waar de raamslinger zat… gelijk netjes opgelost
ps ja (echte) Gsi bumpers is een heel ander gezicht..:jerry
en orgineel opel dus past gewoon netjes:vertag -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.