Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › turbo op kenteken krijgen????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2006 om 16:06 #17206143
ik hoor de laatste tijd dat er mensen zijn van wie hun kenteken papieren in beslag zijn genomen.
nu mij vraag: hoe kun je je auto met ingebouwde turbo motor nou goed gekeurd krijgen zodat ze je kenteken papieren niet in beslag nemen.
ik weet zeker dat ik hier alleen al een paar jongens blij kan maken met hier een antwoord op.
groeten.3 maart 2006 om 17:06 #17310944naar het RDW gaan!!
Wanneer u veranderingen aan uw voertuig aanbrengt of laat aanbrengen, zoals bijvoorbeeld een kleurwijziging of een technische wijziging als de inbouw van een gasinstallatie, neem dan contact op met de Klantenservice van de RDW. Bijna altijd zal namelijk uw kentekenbewijs moeten worden aangepast.
(bron:www.rdw.nl)8 maart 2006 om 14:28 #17310945een e kadett met orgineel een xe naar let keuren ze niet goed
beetje heel erg jammer
waarom ga je naar de rdw ze snappen t daar zelf niet echt denk ik
12 maart 2006 om 20:42 #17310946Heeft iemand meer info voor een keuring van een vectra A naar een C20LET
hoe groot is de kans op goed keuring en wat moet er allemaal aangepast worden?Gegroet
Jeffrey
15 maart 2006 om 19:59 #17310947goedkeuring zal je alleen maar krijgen als natuurlijk punt 1 alles netjes is in gebouwd.
punt 2 goede remmen. Schijfremmen achter hoef je niet perse te hebben, maar het is wel een must.
punt 3 hoe is de wegligging van het voertuig in bochten etc. (dus niet dat hij de neiging heeft om alleen maar rechtdoor te gaan).
verder zal het wel meevallen….gewoon zorgen dat het technisch helemaal in orde is natuurlijk king:
15 maart 2006 om 20:02 #17310948Inbouw daar zal het niet aan liggen, de remmen zijn van een V6 dus dat remt wel en de wegligging is wel oke maar een sper zou geen overbodige luxe zijn.
Maar bedankt
17 maart 2006 om 20:39 #17310949bij wegligging speelt natuurlijk ook de gewichtsverdeling van de auto een grote rol
maar met een c20let zal dat ook niet zo’n probleem opleveren….als ik jou was zou ik gewoon een keuring aanvragen bij het rdw…(nadat je natuurlijk zelf alles technisch perfect hebt gecontroleerdking:)
19 maart 2006 om 08:16 #17310950vectra a is ooit met let gebouwd orgineel dus doen ze niet moeilijk over
een kadett e met een let zeiken ze over want dat is nooit orgineel gebouwd
19 maart 2006 om 09:02 #17310951nu wou ik is wat weten, heb dit namelijk niet nagevraagd toen ik bij de rdw was.
andre botter heeft zijn kadett op kenteken met let, daar is dus typegoedkeuring voor afgegeven, kunnen ze dan niet die typegoedkeuring voor de volgende kadett let gebruiken?? in feite rijdt er al 1 rond met typegoedkeuring.
zo niet dan zit het zwak inelkaar, als ze nou gewoon een hele nette deugdelijke ombouw als maatstaaf houden is er niks aan de hand.
groeten
19 maart 2006 om 09:12 #17310952Origineel gepost door seh power
in feite rijdt er al 1 rond met typegoedkeuring.bijna 2 :wub
19 maart 2006 om 09:27 #17310953volgens een maat van mij die nogaleens bij botter komt
botter is bij hem ook bezig geweest
begreep van hem da botter een xe onderblok heb
19 maart 2006 om 10:00 #17310954het nummer 1 was meer een symbolisch getal:angel
tsja, motornummer c20let eruit en c20xe erinking:, getunede pk`s telde niet mee toch:vertag
groeten
20 maart 2006 om 17:07 #17310955tsja als dat zo kan…. dan is die keur meester ook wel errug dom.. bij meer als 40% vermogenstoename moet hij alsnog gekeurd worden….
in feite rijdt hij dan dus met xe op kenteken en niet met let..
of begrijp ik t niet??20 maart 2006 om 22:24 #17310956voor zover ik begreep wel
zal t nog eens navragen aan die maat van me
21 maart 2006 om 11:03 #17310957sow da zou wel heel erg makkelijk zijn king:
enne standaard typegoedkeuring voor kadett met let krijg je denk ik niet omdat het afwijkt van hoe het model standaard was…..
21 maart 2006 om 23:41 #17310958mn kijkt bij de rdw volgens mij alleen naar het standaard vermogen van de motor, bij andre botter dus 150 pk, dat er een turbo op zit maakt niet uit
Dat het stiekum een let is kunnen ze eigenlijk wel nagaan, maar ambtenaren he, moeten volgens de regels werken.
Als je alles netjes inbouwd, en gewoon een nette auto hebt, zal het niet zoveel problemen opleveren denk ik, maar kom je aan met een kachel pijp, en 4 adviesbanden op je velgen, dan word het anders. Mensen bij de RDW zijn ook liefhebbers, vergeet dat niet, ben zelf ook een keer voor typegoedkeuring geweest naar inname kentekenbewijs, als ze maar door hebben dat je kennis van zaken hebt doen ze daar niet moeilijk.
Als je naar lelystad moet voor typegoedkeuring word het wel moeilijker volgens mij, DB-meting en zo.22 maart 2006 om 16:24 #17310959gewoon zorgen dat er een “normale” uitlaat onder zit dan king:
31 maart 2006 om 19:37 #17310960Origineel gepost door seh power
nu wou ik is wat weten, heb dit namelijk niet nagevraagd toen ik bij de rdw was.andre botter heeft zijn kadett op kenteken met let, daar is dus typegoedkeuring voor afgegeven, kunnen ze dan niet die typegoedkeuring voor de volgende kadett let gebruiken?? in feite rijdt er al 1 rond met typegoedkeuring.
zo niet dan zit het zwak inelkaar, als ze nou gewoon een hele nette deugdelijke ombouw als maatstaaf houden is er niks aan de hand.
groeten
heb botter pas aan het lulplastick gehad en zei dat hij niet omgekeurd is naar turbo om dat het veel werk en geld kost(ambtenaren zijn niet zo erg slim).
groeten.10 april 2006 om 15:47 #17310961mooie auto = dure hobby.
botter zijn bak blijft super offie nou op kenteken staat of niet
groeten
21 mei 2006 om 09:58 #17310962mijn wagen is in den bosch afgekeurd en geblokeerd:fy1:fy1:fy1 en in zwolle was alles goed, perfect en netjes.
maar omdat die homo’s daar in grotemoelenstad(dat hebben ze daar) geen zak verstand van hun eigen regels en hun computer hebben, heeft het mij 3 duitse kentekens en 1.5 jaar gekost voor ik mijn kenteken had.
mijn advies, GA OVERAL KEUREN BEHALVE IN DEN BOSCH.
de groeten.21 mei 2006 om 10:02 #17310963op welke punten is je 4×4 afgekeurd eigenlijk ……zwolle en denbosch:o zijn toch wel twee verschillen ……
10 juni 2006 om 08:01 #17310964Kan er over meepraten, in Den Bosch lopen idd wat eikels rond.
Kwam voor een vers chassisnummer, veel gezeik, uiteindelijk een nieuw nummer en me kenteken afgenomen omdat de auto niet in orde was volgens hun (klein gaatje achteras en een kromme stuurkogel).Bij de herkeuring, een ex-opel monteur, in 10 minuutjes weer klaar en legaal op weg :thumbup:thumbup
Gr Ferdie
10 juni 2006 om 08:05 #17310965je cilinder aantal blijft hetzelfde, en je blijft benzine rijden
wat maakt dat slakkenhuisje dan uit op de zijkant:angel
:jerry:jerry
17 juni 2006 om 19:47 #17310966tsja, zeg je gewoon dat daar het luchtfilter inzit met cycloon techniek.
groeten
17 juni 2006 om 20:01 #17310967wie van julie is het kenteken kwijtgeraakt en moest opnieuw keuren want wat ik hier lees is nieuw voor mij
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.