big block past een getrag, r25 (5-bakken) of een vier bak van een big block op. Kleine versnellingsbakken passen logsicherwijs niet op de grote motoren. Al kon dat wel, is het niet een bijster slim plan omdat je ze dan binnen no time stuk rijdt.
Ik rijdt zelf niet met LPG, maar wat ik hoor is het echt alleen nuttig als je belachelijk veel met je wagen rijdt. Het is wel zo dat LPG minder kost, maar je verbruikt wel meer lpg dan benzine per kilometer, en dan heb je het nog over inbouw en evt de slijtage aan je motor (weet niet hoeveel invloed LPG hier op heeft).
Mijn suggestie is dat je, als je echt zuinig wil, voor een 5 bak gaat, want dan kan je lekker in een laag toerental cruisen over de snelweg. Mocht je je achteras willen vervangen dan kan dat uiteraard, maar de dikkere achterassen hebben wel lagere verhoudingen, dus relatief hogere toerentallen (3.44, 3.67) dan een OHV asje.
Sterkte met de verbouwing!
Max
PS: Ik heb nog wel opel GT klauwen en schijven liggen voor je als je betere remmen zoekt? kan je zo 1 op 1 overschroeven.