z20let coupe turbo valt vaak weg

en de garage zei vandaag tegen mij dat hij even in de turbo had gekeken, maar het schijnt dat mijn lager vast of niet goed draait. en dat mijn turbo waarschijnlijk kapot kan zijn en dat hij niet durfde te rijden omdat er anders metaal in het motorblok kan komen beetje vaag allemaal.

hij zegt dat de schoeppen kunnen breken als ik door blijf rijden, en dat hij tegen de slakhuis aan komt en dat dat de reden is dat hij het even doet en dat weer niet.

een turbo geinstalled bij 145000 km en er zit nu 197000 op lijkt mij beetje te vroeg voor overlijden toch???

@Haasje17 wrote:Zawel flink getrapt zijn met die bak en dan goed heet en dan meteen af gezet.

zit turbo timer op en ja als je een turbo heb ga je hem denk wel gebruiken. ik heb net ff gekeken ff de slang eraf gehaald maar ik kan niks of geen beschadigingen zien dus ik weet niet hoe hij heeft gekeeken, met een camera slang ofzo das de enige manier om het te kunnen zien. volgens mij is het gewoon broodje aap verhaal.

je hoort duidelijk dat als ik gas geef en weer los laat dat hij al zijn druk er uit gooit als het ware, en hij bokt dan ook heel erg als je gas geeft en gas los gelijk gas bij gas los.

vorige week een klapper gehad met mijn voor wil overde stoep heen nu klapperen ook dat nog erbij lol, rijd ik de snel weg op traject 80,mijn abs lampje branden aan uit aan uit dus ik wil gas geven doet hij niks dan smooren, terug in andere versnelling hetzelfde inplaats van dat ik sneller gaat remt hij helemaal af,

nou ik snel de vluchtstrook op auto slaat uit, nou denk zet contact uit en start hem weer, ff paar keer optrekken niks aan het handje, hup weer de snelweg op vol gas verder niks meer aan de hand. wat ik wel vaak heb is dat de abs gaat knipperen en in de bochten gaat trillen op het pedaal lijkt alsof hij veels te snel ingrijpt wat bloedje link is . rara wat is het probleem wat erbij is gekomen, is mijn abs ring kaduk door de klap op de stoep met mijn velg en mischein ook met de veer iets mis is, lijkt er ook op als ik naar links en dan naar recht stuur en dat heen en weer alsof hij idd aan de rechter kkant zweeft naar een kant.

alsof er een storing in het systeem zit die verloop van tijd die kuren veroorzaakt alsof er een spook in zit.

kortom heb een hoop werk aan dit bakkie gelukkig zit hij nog strak in de lak. ps ene meneer dennis van driel heeft aan deze bak gewerkt mischien een bekende hier op het forum, zou wel eens willen weten wat hij er pcies allemaal aan gedaan heeft lol.

15i6hig.jpg

dat is em

zit een kleine marge in de ruimte tussen de turbineschoepen en het slakkenhuis... dus als je de slang eraf haalt bij je turbo en je drukt met duim en wijsvinger tegen de as en je beweegt deze heen en weer dan zit er al teveel speling op... er mag geen speling zijn bij de lagers en op de as waar je turbineschoepen op zitten...

als je auto zwevering aanvoelt kijk eens naar je schokdempers of die lekken en je fuseekogel of die nog goed is...

en met je ABS storing.. die kun je met opcom of tech 2 uitlezen... dan kun je zien op je sensor kapot is.. kabelbreuk heeft e.d. of dat deze uit de houden geslagen is... de abs ring krijg je niet zomaar kapot.. die zit vaak op de wielzijdes op de steekassen aan de homokineet dus dan moet je goed je best doen en je homokineet slopen wil je die ring kapot krijgen... maar alles is mogelijk...

bij trillen op de pedalen en trillen in bochten.. zitten je wielen wel gecentreerd op de naaf??? je weet vast wel met zo`n plastic of kunstof ring in het midden van je velg die de boel recht houdt

wat ook een optie kan zijn is met het vervangen van je schijven dat ze de naaf niet goed schoon gemaakt hebben dan gaat je schijf scheef staan en dus ook je wiel die ja daarop monteerd.... of kromme schijven maar dan voel je de trillen vaak alleen in je rem pedaal bij het gebruik ervan en dat voelt

@bart-gsi wrote:zit een kleine marge in de ruimte tussen de turbineschoepen en het slakkenhuis... dus als je de slang eraf haalt bij je turbo en je drukt met duim en wijsvinger tegen de as en je beweegt deze heen en weer dan zit er al teveel speling op... er mag geen speling zijn bij de lagers en op de as waar je turbineschoepen op zitten...

als je auto zwevering aanvoelt kijk eens naar je schokdempers of die lekken en je fuseekogel of die nog goed is...

en met je ABS storing.. die kun je met opcom of tech 2 uitlezen... dan kun je zien op je sensor kapot is.. kabelbreuk heeft e.d. of dat deze uit de houden geslagen is... de abs ring krijg je niet zomaar kapot.. die zit vaak op de wielzijdes op de steekassen aan de homokineet dus dan moet je goed je best doen en je homokineet slopen wil je die ring kapot krijgen... maar alles is mogelijk...

bij trillen op de pedalen en trillen in bochten.. zitten je wielen wel gecentreerd op de naaf??? je weet vast wel met zo`n plastic of kunstof ring in het midden van je velg die de boel recht houdt

wat ook een optie kan zijn is met het vervangen van je schijven dat ze de naaf niet goed schoon gemaakt hebben dan gaat je schijf scheef staan en dus ook je wiel die ja daarop monteerd.... of kromme schijven maar dan voel je de trillen vaak alleen in je rem pedaal bij het gebruik ervan en dat voelt

probleem is ik kan niet bij de schoepen komen het is bijna een soort van s bocht en mijn vingers zijn niet zo lang moet ik minstens 2 keer mijn wijsvinger hebben

moet het dan weer door een garage laten doen daar is hij veels te laag voor, maar het lijkt mij dat als de turbo dood aan het gaan is dan krijg je toch olie druk problemen en rook uit de uitlaat bij mij is geen van de 2 het geval. wil de blowoff nieuw bestellen alleen weet niet welke type van forge er staat dat forge er aleen een van 1.8turbo heeft en geen 2.0t en dan bedoel ik de forge split r of maakt het niet uit of ik een 2.0t heb past hij daar ook gewoon op??

tevens maar gelijk een opcom gehaald om hem rijdend uit te gaan lezen ben toch benieuwd.

en er was mij verteld dat vaak bij het chippen de storings lampje voor de lambdas worden weg gechipt is dat zo dan ?? dus dat storingslampje wat ik elke keer weer krijg is er gewoon laten we maar zeggen in gechipped ofzo zodat de auto niet in noodloop gaat??

hallo mensjes, nou weet wat die probleem is, lekke koppakking mischien kromme kop ook, dus gaat er geen geld meer aan uit geven

is er iemand hier op het forum die bereid is en verstand heeft van turbo opel motoren mij te helpen.

wil dus een z20let blok halen die bestand is tegen 450 500 pk, alleen kan het zelf niet inbouwen. vandaar dat ik het hier vraag op het forum.

zal toch wel iemand zijn neem ik aan heb wel meer verhalen gehoord.

Volgensmij wordt er vanaslles geconstateerd waar geen reet van klopt, dus mijn advies ga eens naar iemand die weet wat die doet en hoe het werkt!

@Haasje17 wrote:Volgensmij wordt er vanaslles geconstateerd waar geen reet van klopt, dus mijn advies ga eens naar iemand die weet wat die doet en hoe het werkt!

ben bij atm geweest hij heb ernaar gekeken en idd de terug loop slang van reservoir zwelt op en je ziet dat er lucht tussen zit. dus om nu dat motorblok opnieuw te gaan laten maken doe ik niet aangezien er dan al flink mee gegast is, plaats wel een 450 pk blok erin dn anders kost het me net zo veel.

toch

Je gaat echt geen 450 pk blok kunnen kopen en er zo in lepelen voor het geld dat je je huidige waarschijnlijk kunt fixen hoor.

@Haasje17 wrote:Je gaat echt geen 450 pk blok kunnen kopen en er zo in lepelen voor het geld dat je je huidige waarschijnlijk kunt fixen hoor.

kan er een krijgen voor 4300 euro alles is dan ook aangepast gesmeede zuigers drijfstang etc gereviseerd dan he bij mrg motors duitsland

@k.matic wrote:@Haasje17 wrote:Je gaat echt geen 450 pk blok kunnen kopen en er zo in lepelen voor het geld dat je je huidige waarschijnlijk kunt fixen hoor.

kan er een krijgen voor 4300 euro alles is dan ook aangepast gesmeede zuigers drijfstang etc gereviseerd dan he bij mrg motors duitsland

Hello

This engine is completely rebuild and we give warranty to 260 ps. We also have versions for 450 ps. This would be more expensive.

It is plug and play with all your parts and charger from your Astra G or H.

Kind regards

Laura-Jane Toy

ecu hoefde niet en de turbo gaat ik alleen het compressor wiel halen voor 450 pond, het is volgens mij gewoon een let en geen leh blok en wat kost zon ecu dn ??

ik reken op zon 5 a 6000 euro hoop ik alles bij elkaar maar ik moet iemand hebben die er verstand van heeft liefs iemand van dit forum die het al vaker heeft gedaan/

Voor minder dan de helft kun je gewoon je huidige blok fixen en eventueel ook nog met gesmede zuigers en drijfstangen.

Terug
Naar boven