x18xe

Zonder LMM loopt die ook alleen via veilige waardes is het probleem verholpen als je gaat ridjen zonder de stekker van je lmm aan te sluiten?

loop hij slechter op benz niet op gas

maar stationiar geen verschil

met de stekker er op of er af

hoor het graag van je

dat afslaan heeft hij sinds de eerste kerstdag niet meer gedaan

loopt wel harder stationair een klein tikje op het gas en loopt weer normaal

heb wel dat gaatje in de gasklep opgeboord tot 3mm

mischien dat dat iets scheelt

hoor het graag van je groetjes kees

vraagje jongens wat is een x18xe1

op gas zijn die ook geschikt op gas of is de ecotec beter

graag antwoord

groetjes kees

Ecotec is niets meer of minder dan n naampje aan het beetje geven, zowel de X18XE motor als X18XE1 motor is een Ecotec motor...

Al verschillen deze motoren op ALLE vlakken van elkaar, de X18XE1 motor is een HEEEEELLLL andere motor als de X18XE..

Nokkenassensor: Deze geeft een motorlampje als ie stuk is, en anders eens de stekker van de nokkenassensor los laten en kijken of ie nog zo vervelend doet...

Willem

oke wim doe ik

kom net thuis

rij bij mijn kennis

trekt iets minder maar ploft een beetje in de uitlaat

ook op gas ik heb het een beetje gehad mat het astraatje

dit heb ik nog nooit meegemaakt

morgen moet nmijn vrouw de auto hebben

en vrijdag ook ga ik zaterdag eens de vierde

nokkeassenor vervangen

en dan kijk ik wel maar bedankt wim

@wim-v6 wrote:Ecotec is niets meer of minder dan n naampje aan het beetje geven, zowel de X18XE motor als X18XE1 motor is een Ecotec motor...

Al verschillen deze motoren op ALLE vlakken van elkaar, de X18XE1 motor is een HEEEEELLLL andere motor als de X18XE..

Nokkenassensor: Deze geeft een motorlampje als ie stuk is, en anders eens de stekker van de nokkenassensor los laten en kijken of ie nog zo vervelend doet...

Willem

wim wat is code 335

weet jij dat

groetjes

ja oke wim maar kan daar ook het ploffen in deuitlaat door komen

krijg het niet gevonden

maar bedankt weer

kan je met een opcom

ook toeren in stellen

moet dan de motor lopen

of hoe werkt dat

hoor het graaag jongens

Motor moet lopen toeren afstellen kun je met een stelschroef op je gasklep doen. Maar volgensmij kun je die idle niet aanpassen via de opcom. Ga eens met de auto langs een vakman / garage ik denk dat die eht probleem vrij snel gevonden heeft.

Ik ken de auto niet dus blijft nu toch echt gissen zonder dat we dat ding horen of zien laat ik maar zeggen.

En ik denk dat je anders flink wat vervangen gaat hebben en het uiteindelijk nog neit hebt gevonden en dat zou sonde zijn van je centen.

@Haasje17 wrote:Motor moet lopen toeren afstellen kun je met een stelschroef op je gasklep doen. Maar volgensmij kun je die idle niet aanpassen via de opcom. Ga eens met de auto langs een vakman / garage ik denk dat die eht probleem vrij snel gevonden heeft.

Ik ken de auto niet dus blijft nu toch echt gissen zonder dat we dat ding horen of zien laat ik maar zeggen.

En ik denk dat je anders flink wat vervangen gaat hebben en het uiteindelijk nog neit hebt gevonden en dat zou sonde zijn van je centen.

STATIONAIR KAN JE NIET AANPASSEN!!!!!!!!!!

Gasklep moet VOLLEDIG!! gesloten zijn, Stationair word geregeld door de STAPPENMOTOR

Stationair toerental kan je aanpassen met de Tech-II bij de dealer, maar heeft geen zin als de motor schommelt of afslaat, dan is er wat anders aan de hand..

Je zou eens langs kunnen karren bij Ons hoor...

al is het een Flink stuk, veelal is het de Moeite waard, een andere auto is duurder..

Willem

welke motor past in een astra h

van bj 2000 ligt nu een

16 v8 in

kan daar ook bv een 2l v8 in

weet iemand dat

Astra-H van 2000, die zijn er niet, dat zijn Astra's G...

Maar jij hebt een Astra-G dan??

en een 16 V8 lijkt me ook wel wat, Dat is dan mijn Kleinste V8 ooit gereden.. (mijn grootste is 32liter geweest)

zal wel gaan om een 1.6 8V

Dan is het het makkelijkst een X18XE1 of Z18XE erin te lepelen.

Bij de Inbouw van een 2.0 komt wat meer bij kijken, en de 2.0 is gevoelig voor de problemen die je nu ook hebt, is namelijk dezelfde motor..

Willem

moet ik iets aapassen dan wim nu ligt er een

8 klepper er in

kun je daar zonder probleem

een andere inleggen

dat zou mooi zijn

mijn eerste omega

was 2l cd bj 1988

nooit niks mee gehad

dat was mijn eerste overstap van rekordt

naar omega en ngg nooit op benz

maar altijd op gas de omega had wel eens last van backfire

maar waren toch goed heb hem 4jaar gehad

fijne auto was een automaat

ohc motor daarna een omega bj 1994

de eerste met g3

180000 mee gedraaid was een fijne auto

maar ik kan nu een astra kopen met szr motor

is dat niet heel licht wim is dacht ik maar 75 pk daarom mijn vraag bedankt alvast he

Als je wat power gewend ben is de X16SZR wat licht ja..

maar ombouw naar een Bigblock brengt wat meer met zich mee dan alleen een motor omhangen...

dan is de ombouw naar een Smallblock makkelijker.

Willem

Terug
Naar boven