X14SZ Dist Riem trekt scheef

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga vanmiddag de waterpomp eruit halen en vergelijken.

Kan iemand vertellen of de pompjes van de C14NZ en X14SZ inderdaad verschillend zijn?

Wanneer ik online ga zoeken zijn de pompen die ik vind compatibel van c12nz tot x16szr zegmaar.... Ik zou denken dat bij alle 8 kleppers smallblock motoren dan dezelfde waterpomp gebruikt wordt... Maar dat is dus niet zo?

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/waterpomp-opel-astra-corsa-kadett-vectra.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bijvoorbeeld deze waterpomp zou passen in een 1.2S blok maar ook in een Z16SE blok.... En alles wat daartussen valt.

Jep de riem is even breed.

Maar daarom vind ik het zo vreemd. Als in alle modellen dezelfde pomp gaat, vind ik het vreemd dat waarschijnlijk in de waterpomp toch een paar mm verschil zit. Wellicht dat in de loop der jaren toch het een en ander gewijzigd is wat je met het blote oog niet ziet, het fysiek wel past allemaal en dat je dan dit soort taferelen krijgt.

De oude waterpomp ook nog afgestreept?

Ik zet bij pompen die draaibaar zijn altijd een streep op de oude, deze zet ik ook op de nieuwe. Zodat ie nooit te slap, of te strak staat.

Ik vermoed dat je het in de stand van de waterpomp moet gaan zoeken.

Kan me haast niet voorstellen dat er ergens anders dan wat misgaat....Of de kap zit niet goed..... :hmmz

De spanner stond gewoon helemaal met de wijzer naar beneden en de riem was beide kanten 90 graden kantelbaar zowat... Geluk mee gehad dat ik dat nu zie!

Inmiddels een nieuwe Gates set [KP15310XS - Riem, Waterpomp en Spanrol] gemonteerd. Van tevoren vergeleken met de Contitech waterpomp die ik geleverd heb gekregen, er zit daadwerkelijk een tweetal mm verschil in bij de poelie.

Het torretje snort weer heerlijk en het riempje blijft mooi op zijn plaats! Bedankt iedereen.

Terug
Naar boven