Dat is wel vreemd, die 3.0 CDTi's die ik ken (heb gekend) Roken allemaal als de Hel (Zoals het hoort bij een 3.0CDTi) die zijn 100% zonder roetfilter (C1's uiteraard).
Die bij ons op de zaak hadden dus ook geen roetfilter C1 2005 3.0CDTi, (let op GELE milieu sticker Duitsland voor beide voertuigen).
Origineel Roetfilter staat trouwens op kenteken vermeld... als DPF
Ben er effe achterheen gegaan:
je zegt de Meesten V6 CDTi's hebben roetfilter..
Het is heel simpel:
De C1 V6 CDTi is de Y30DT, deze ben ik op mijn zoektocht tegen gekomen, en hebben allemaal GEEN roetfilter
De C2 V6 CDTi is de Z30DT, deze ben ik op mijn zoektocht tegen gekomen, en hebben allemaal WEL een roetfilter (DPF op kenteken)
>> LET OP: ROETKAT word vaak verward met ROETFILTER, maar het zijn GEHEEL andere dingen
@ Gompie,
> Dus heb je een Y30DT, dan was je Roetkat dicht (of Retrofit (niet origineel) roetfilter uiteraard)
> Heb je een Z30DT, dan heb je nu storing omdat de Drukwaarden van het ROETfilter niet meer kloppen
> Retrofit roetfilter:
- Een Retrofit Roetfilter en de Y30DT is een Slechte Combi, daar de Y30DT wel lekker wil roeten, zit zo'n Retrofit roetfilter vlot dicht, evenals de Roet katalysator van de Y30DT, die wel ook wel dicht Raken door roetafzetting.
Willem