vraag over distrubutieriem Astra H(gtc) UPDATE

chieltjuh

Post veel
Beste,

Ik ben van plan om mijn astra gtc (2005)1.8 een grote beurt te geven, met daar bij distrubutieriem/waterpomp.

Ik me rot gezocht voor een nederlandstalige vraagbaak, maar niet gevonden.

Geen idee of er toevalig al een topic over is maar enige wat ik vond was stappenplan voor een astra G.

mensen nog tips en tricks(liefst een mooi stappenplan) vooral het gedeelte over de timing/blokkering van de nokkenas/krukas.

Alvast bedankt!

Nog steeds opzoek naar iemand met ervaring met deze klus..

Simpelweg paar fotos van een vraagbaak is ook voldoende.:)

aah deze vraag had je dus al gesteld :D

ik denk dat Willem V6 hier wel antwoord op kan geven, toch?

wat is er anders dan een eco-t 1.6 16v en die van een 1.8 16v kwa distributie?

de riem zal wel meer tanden hebben, maar verder is alles het zelfde dan, toch?

de nokken assen hebben bijde streepjes en krukas ook, verder 1 spanrol en 1 mee loop rol en waterpomp.

toch? :hmmz

als je wil dan kan ik dit voor je checken maar heb ik je kenteken nodig, gewoon PM hoef je hem hier ook niet op te zetten!

W v6 al pm gestuurd, geen reactie..

Geen idee of er daadwerkerlijk veel verschil in zit, maar kom er liever niet achter als ik alles open heb liggen.:) drm zocht ik iemand die toevallig met zoon blok ervaring heeft. Die kan mj dat wel vertellen:)

tadaaahh het duurd ff :

Astra H GTC 3-Drs. • 1.8 16_V (92kW) Z18XE

Foto-FOQWAP68-D.jpg

Ligt puur aan of je een Z18XE hebt of een Z18XER, van deze laatste is de distri GEHEEL anders als van de oudere smallblock 16kleppers..

Willem

bij mij gaat het dus om de XE dus hier heb ik een hoop aan!!

mischien maak ik nog een aantal fotos en maak ik er een how to van:)

bedank iedergeval..

Beste mensen

Vandaag mijn riem en waterpomp vervangen. dit voor de eerste keer voor mij:)

vooral het op tijd zetten had ik even problemen mee.(zat er telkens een tandje naast:P)

uiteindelijk toch helemaal op tijd. het terugbouwen was een eitje.:)

Nog even en bedankje aan wimv6 voor het handige schema. en miralastra voor de tips en tools,

Zonder jullie was ik er niet aan begonnen.

Heren BEDANKT!!:)

En omdat iedereen hier dol op is nog ff een fototje met mn foon gemaakt. :kewlpics

Foto-76SUTEMT.jpg

Hoeveel km gaat zo een riem nou mee ? of ligt dat aan de type riem. (by the way, ik heb dezelfde motorcode als jij Z18XE)

Bedankt voor je antwoord, in de tussentijd had ik even de opel dealer gebeld en die vertelde me dat er 1 is van 90k. en een andere die 120k. kan lopen ?

Daar heb ik nog nooit van gehoord! Staan hier div topics over en de vervangingstermijn is terug gedraaid van 90k naar 60k:-) dat de ene set langer mee gaat dan de andere lijkt me sterk.. Was dit een opel dealer?

Ja die van mij is er met 120k ingezet, en nu heeft hij 166k gelopen. Dan denk ik dat er 1 van 90k. in zit. Maar wel een apart verhaal dan van de opel dealer.

naar mijn weten bestaan er echt geen riemen die 120 k mee gaan en de andere 90k..

Zowizow dacht ik dat vervangingstermijn van 90k naar 60k was terug gebracht..

Weet iemand daar meer van? :wtf

Terug
Naar boven