Handbak schakel 3L B-Senator/A-Omega hadden een 3.45 diff en de automaat 3L had een 3.7 aangezien deze een veel langere hoogste gang hadden anders werden deze te log bij optrekken met lage toeren.(aangezien de Opel lijn 6 geen koppel kanon onderin is)
http://www.opel-hecktriebler-forum....99619&highlight=senator+b+diff#post199619" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedereen die 4gang automaat in een Monza/Senator gereden heeft (en al zeker met een 30E) zal bevestigen dat 120km/h op de autobaan met 2400/2500 toeren leuk rijden is,maar dat druk je op het gas en niks loos...omdat je geen koppel hebt,bij die toeren heb je geen trekkracht je motor is te zwak om snel in toeren te stijgen de wind/rol weerstand houden het versnellen erg tegen..
Met bv een 3.6L of een 4.0L of iets met oplading word het verhaal anders maar aangezien een CIH 3L een korte slag motor is,moet deze het hebben van toeren maken en laag in toeren hebben korte slag motoren niet veel te bieden alle niet ook een 24V niet en de 30E al helemaal niet.
En nee ik heb jou Senator nooit gezien of gereden maar iedere 30E die ik heb gehad of iedere 24V waar ik in heb gezeten reageerde allemaal plus minus hetzelfde onderin niks loos..(Wat technisch heel goed te verklaren is)
Als jij langs een grote motor rijd met hetzelfde vermogen als je een C30SE neem bv tegen een Chev 350 met 225pk vs een gechipte C30SE met beide een 4 gang automaat met dezelfde verhoudingen (AR35 vs TH700) en je zou beiden die motor in een A2 Senator leggen,zal die Chev met hetzelfde vermogen veel sneller zijn,omdat je bij een Chev het koppel vb tussen de 2500 en 3500 tot je beschikking hebt en bij een Opel lijn 6 dit bv tussen de 3500 en 5000 te vinden is..
Een formule 1 motor in een volle 30 tons vrachtwagen komt niet van zijn plaats met zijn bv 1000pk en 500nm bij 8000rpm en de grote diesel met 400pk en 1500nm bij 1700 rpm speelt met een volle vrachtwagen....Een Opel lijn 6 mist koppel om een lang diff te hebben...(ik spreek uit ervaring door het verschil gemerkt te hebben)