Vectra B sneller maken

Verbruiken van mijn V6 volgens redelijk secure BC:

>> HOEZO EEN V6 NIET ZUINIG:

Ik heb er weer een paar:

Gisteravond in berkel (alleen maar binnendoor) stond ze op:

26-07-2012berkel.jpg

26-07-2012berkel2.jpg

daarna naar huis gereden vanaf berkel, dat is ook weer alles binnendoor (veel rotondes):

26-07-2012geerweg5.jpg

26-07-2012geerweg2.jpg

Vanmorgen bij onze loods in Rotterdam (Heijplaat):

27-07-2012forepark16.jpg

27-07-2012forepark13.jpg

Willem

en weer terug bij de loods in Den Haag (Forepark):

27-07-2012rotterdam6.jpg

27-07-2012rotterdam3.jpg

Van de loods Den Haag Weer naar huis (6km binnendoor / koude motor):

27-07-2012geerweg3.jpg

27-07-2012geerweg5.jpg

Willem

Jup, ik heb NIET!!!! Truttig gereden, laat ik het zo zeggen, als je me met een 1.6 dan wel 1.6 16V had gevolgd, had je het niet zo zuinig gered!!

Willem

@wim-v6 wrote:Jup, ik heb NIET!!!! Truttig gereden, laat ik het zo zeggen, als je me met een 1.6 dan wel 1.6 16V had gevolgd, had je het niet zo zuinig gered!!

Willem

Compleet waar!

1.6 is absoluut niet zuinig in binnenstad..

Reed met die van mij 10 km naar werk en 10 km terug en had een gemiddeld verbruik van 450 tot 500 km op een tank, terwijl die op complete snelwegkilometers de 750 wel kon redden.

Echter moet ik wel zeggen dat onze pittige x16xel in de station met 3 ton op teller echt geen moeite had om een x18xe eruit te rijden :mrgreen: (maar kan ook aan ronald zijn rijden liggen ;), echter had ik ook weinig moeite met diverse wagens eruit rijden en dan niet allen kippenhokken! )

maar Kim haha, daar zeg je iets.

Laatst had ik het aan de stok met een Audi A3 TSi (2011) met S-line pakkent en Dikke S-line wielen, Dikke originele dubbele uitlaat in Chroom uitgevoerd, originele Xenon en Led dagrijlichten etc etc

Ik stamp met mijn Gare combo het gas in en huppa, Audi werd kleiner in de spiegel.

Kenteken opgezocht, t Bleek een 1.2TSi met wel 85 hele ras veulentjes haha, rijdt je in zo'n dik uitgevoerd karretje, word je snot gereden door een roestige herrieige combo haha...

Zal zijn Stropdas bijrijder wel raar hebben staan te kijken...

@wim-v6 wrote:maar Kim haha, daar zeg je iets.

Laatst had ik het aan de stok met een Audi A3 TSi (2011) met S-line pakkent en Dikke S-line wielen, Dikke originele dubbele uitlaat in Chroom uitgevoerd, originele Xenon en Led dagrijlichten etc etc

Ik stamp met mijn Gare combo het gas in en huppa, Audi werd kleiner in de spiegel.

Kenteken opgezocht, t Bleek een 1.2TSi met wel 85 hele ras veulentjes haha, rijdt je in zo'n dik uitgevoerd karretje, word je snot gereden door een roestige herrieige combo haha...

De Audi zal wel gelijk door naar de dealer gegaan zijn. voor een nieuwe ketting.

Tegen trappen kunnen die blokjes niet tegen.

@wim-v6 wrote:maar Kim haha, daar zeg je iets.

hahah ja das waar...

Ronald lachte van de week ook een BMW uit met enkele uitlaat die een M logo op z'n kofferbak had en we draaien de snelweg op... konden hem wel bijhouden en met doortrekken op zich wel voorbij, maar ronald stond ff met grote ogen te kijken toen wij met 120 doorreden en hij nog ff flink door bleef spuiten :jerry En nog een ouwe bok achter het stuur ook! :jerry

@arjontje wrote:@wim-v6 wrote:maar Kim haha, daar zeg je iets.

De Audi zal wel gelijk door naar de dealer gegaan zijn. voor een nieuwe ketting.

Tegen trappen kunnen die blokjes niet tegen.

Of om in te ruilen! :jerry

boehoe werd aan snot gereden door een Combo wel te verstaan :D

haha niet wetende dat er een 1.6 16V Benzineslurper in het vooronder ligt, met 125pk haha..

Willem

Willem,

Buiten de powerbox heb je nog wat aangepast aan de aandrijflijn?

Kunnen de standaart homokieneten 20pk extra zonder morren aan?

Ik zit ook aan een chip en k&n luchtfliter te denken, maar als een powerbox goedkoper is kan ik die beter laten monteren.

Dat extra verbruik maakt me niet zoveel uit, in utrecht is de fiets en goede benen sneller dan een omega 3.0 v6 met al die drempels en stoplichten.

De vectra komt dus bijna nooit in de stad.

tuurlijk kunnen die homokineten dat aan

het is niet ineens 300pk wat je er op zit.

op de z18xe en x18xe1 zitten dezelfde en de z heeft standaard al 125pk en 170nm

een chip moet je pas als laatste doen, dan heb je er pas je maximum effect van

een standaard 1.6 moet je niet chippen joh . . . dat is weggegooid geld.

Dat is een geruststellende gedachte.

Dwz dat ik hem bij de start met de bredere voorbanden ook wat meer kan belasten, 2000 toeren erop en dan de koppeling op.

Ik heb niet zoveel verstand van auto,s om motorisch veel aan te passen. Kleine beurt geven lukt me wel. maar dan houd het qua technische kennis wel op.

Wat zou je advieseren te laten doen om wat pk,s te winnen?

@remutr wrote:Willem,

Buiten de powerbox heb je nog wat aangepast aan de aandrijflijn?

Kunnen de standaart homokieneten 20pk extra zonder morren aan?

Ik zit ook aan een chip en k&n luchtfliter te denken, maar als een powerbox goedkoper is kan ik die beter laten monteren.

Dat extra verbruik maakt me niet zoveel uit, in utrecht is de fiets en goede benen sneller dan een omega 3.0 v6 met al die drempels en stoplichten.

De vectra komt dus bijna nooit in de stad.

Sterker nog, Deze 1.6 16V draait zijn rondjes met 1.4 8klepper asjes

Deze zijn dunner als van de 1.4 16V en 1.6 16V

Vermogens vergelijking:

1.4 8V: 60pk - 106Nm koppel

1.6 16V: 106pk (109pk) 150Nm

+ mantzel boxje en lexmaul, Geschat 125pk / 155Nm

Willem

is 255 nm niet wat veel koppel voor een 1.6je wim ;)

tis geen diesel hoor :P

dbilas zegt dat je er met een flowtec 30nm bij krijgt, oke tis geen manzel, maar 105 nm erbij is best veel hoor ;)

Ach ik heb op Corsa GSi asjes + homokineten 265pk / 330nm gezet, dus dat gaat wel hoor.

En eerder zet iemand een opmerking neer dat je voor 4000 wel ff turbo kan rijden, nou dat ga je niet redden.

Die blokken zijn oud en moet je reviseren voordat je ze inbouwt en daarnaast zit met de aanpassing voor de 6bak.

Maar we blijven in rondjes gaan hier.

De TS moet gewoon zeggen wat hij wilt en belangrijker wat het budget is.

En dan budget voor de ombouw en eventueel voor de extra verzekering en belastingkosten per jaar.

Dan kan je pas een goed antwoord geven.

Kijk voor 1500 euro (Sportfilter, Mantzelpowerbox, Montage, chip op maat) kan je een 1.6 16v prima opvoeren naar een betrouwbare 130pk.

De zoektocht naar een mantzel en een spruitstuk zijn begonnen.

Is alleen rond utrecht weinig te krijgen.

Nog een andere misschien domme vraag, hoogte stelmotoren op de koplampen, hebben die een stekker aansluiting? Of is dat de motoren inklikken en ze werken?

Je kan ook opzoek gaan naar een Lexmaul inlaat, dat levert iets minder op tov een Mantzel.

Je hebt ook immitatie Mantzel boxen, maar daar ben ik geen fan van.

Daarnaast heb je ook van Dbilas een inlaatspruitstuk, maar die zie je bijna nooit aangeboden worden.

En als je op zoek gaat naar een spaghetti uitlaatspruitstuk, dan moet je er wel 1 nemen voor jouw auto, anders moet je nog veel meer aanpassen.

buysell/single_ad.php?ad_id=2131

Mantzel Powerbox.

En een spaghetti spruitstuk voor een Corsa B, geen idee hoeveel moeite dit kost om pas te maken op een Vectra.

Terug
Naar boven