Vectra B sneller maken

als de keuze is

powerbox

of spagetti met sport kat

wat zou jullie keuze zijn?

met mijn rustige rijstijl?

Allebij, weinig effect voor de rustige rijder...

en verwacht geen wonderen.

extra vermogen moet ergens vandaan komen, meestal uit hoge toerentallen..

Mocht je voor goede motortuning gaan, dan alle 3, incl Chip op maat, dan kom je wel op een goede 140pk denk ik zo..

Willem

Willem

chip op maat kan alleen bij zo,n chippenboer zeker a 300 euri?

Die kan je niet zomaaar los kopen en goedkoper in laten zetten?

Even terloops: Een Katvervanger heb ik nog mocht je geinteresseerd zijn. PM me maar bij interesse en dan komen we er wel uit ;)

Benzinemotoren zijn in het algemeen nu eenmaal hoogtoerig en hebben het vermogen ook wat verderop liggen dan een dieseltje. Voor zover ik weet ligt 't maximaal vermogen van mijn Vectra ('n 1.8 ) ook ergens rond de 5500 toeren, zal voor de 1600 niet veel anders zijn. De meeste tuningspullies zijn dan ook ontwikkeld om bovenin flink wat winst te halen, zoals WimV6 ook zegt. Wil je onderin meer vermogen hebben dan kun je gaan knutselen met een compressor.

Wil je vermogen onderin zonder al teveel omzwervingen dan kun je beter kijken naar een wat groter blok. Een 1.6 opkrikken in vermogen is natuurlijk een leuke hobby maar zie het in verhouding tot de auto en andere mogelijkheden die er zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat je een V6 een stuk prettiger zal vinden rijden dan een 1.6. Die hoef je niet persé door te trekken om goed van de plek te komen (maar het kan natuurlijk wel). :)

het begint idd een betere optie te worden

heb ook nw velgen nodig.

maandag de keuring even afwachten, mischien word het dan toch beter een v6 te gaan kiezen

@remutr wrote:...

...mischien word het dan toch beter een v6 te gaan kiezen

en dat is de beste oplossing.

geen gezeur en gezever.

auto inruilen voor een 2L, 2.2 benzine of V6 als je niet tevreden bent over de prestaties van je 1.6

voor de Z22SE is een standaard compressor kit geleverd van Eaton door GM voor de amerikaanse markt.

vermogens van dik boven de 200pk is zeker mogelijk met zo'n ding :thumb

Vanaf de 2 L kan je al heel veel spullen kopen die geweldig wat doen voor je motor. Moet je ook eens sites afschuimen zoals Matthijssen, Lexmaul, DBilas, etc... :thumb

en hij is gekeurd

700 euri lichter en geen lm velgen.

nw kat er onder laten zetten.

lm velgen werkt niet, daar zijn de dempers te slecht voor nog geen apk afkeur maar toch

mijn opeltje blijft op de 105 pk steken.

Terug
Naar boven