v6 met throttlebodys

Dat is idd waar ik ook aan zat te denken.

Alle asjes met elkaar koppelen.

Steken ze gEnoeg uit om een koppelstukje tussen te zetten? Denk dat 5mm nodig is.

Je krijgt dan wel een zwaar gaspedaal denk ik, neem aan dat er op alle gaskleppen een veer zit?

Geen idee wat het kwa pk doet +- 25pk maar het klinkt zo ongelofelijk vet.

Wil ook nog de 3 liter nokkenassen

Alle kleppen hebben veren maar die kan ik wel loshalen volgens mij en dan een centrale veer behouden per cil.bank

Heb nog 2 klepjes over dus daar kan ik wel wat mee proberen.

Ik zou het zo simpel mogelijk houden en de originele lipjes voor de verbinding verlengen en verstevigen.

Zo te meer verbindingen des te moeilijker om alles synchroon te houden(ben ik zelf ook achtergekomen).

Misschien de verbindingen tussen de gaskleppen een halve slag op de as kan draaien zodat je het gedeelte waar de gaskabel op draait

beter uitkomt zodat je de gaskabel aan de brug(verbinding van de 3 gaskleppen) vast kan maken.

Zo heb je geen verloop tussen de 3 gaskleppen.

Heb je alleen nog het probleem dat de beide cilinderbanken gelijk moeten werken. :hmmz

Klopt daar ben ik gister ook achter gekomen, voor beide banken zijn ook mooie oplossingen zoals deze
IMG_0570.JPG

Is dat ook pasklaar te krijgen voor een v6? Kom je dan wel met de motorkap uit?

Het ziet er wel dik uit zo :shock:

Dat was even een willekeurige voorbeeldfoto, dit gaat nooit passen maar ik doelde op het mechanisme in het midden om de kleppen mee te bedienen.

Er is ook een pasklare set voor de v6 maar ook daar twijfel ik aan de beschikbare ruimte die ik heb

Ik denk dat je met een frame de 2 gaskleprijen met elkaar moet verbinden.

Dan kun je met stangetjes werken,maar om dat ook mooi te krijgen :hmmz

Ik zou er geen 3-liter nokkenassen in zetten, je motor verliest zn vermogen tot 4000 toeren...of hoger..

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

Hmm dat is dan weer minder, maar waarom doet bijna iedereen deze update dan ?

Dus je krijgt meer vermogen maar een kleiner toerenbereik ?

Ik weet het ook niet, de 2.5 standaard heeft onderin al niet veel,dat wordt zo alleen maar minder,zelfs met chip op maat, ik zou dan de standaard 2.5 chippen... ben wel benieuwd wat ie gaat doen met throttlebodys. Op youtube staat een filmpje,daar hebben ze wel een mooi systeem bedacht om alle kleppen tegelijk open te laten gaan, vrij simpel ook..

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

Haha ja mja is meteen weer zo peperduur..

Hier nog wat teasers voor jullie;

Voor het gasmechanisme ga ik denk ik voor een bestaand systeem van jenveys simpel,effectief en betrouwbaar maar verekte duur.http://www.jenvey.co.uk/home/accessories/linkage/jenvey-dynamics/operating-wheel-v-link-33mm-owk2-xx" onclick="window.open(this.href);return false;

Kost wat maar ziet ook fantastisch uit :afro

Terug
Naar boven