v6 met throttlebodys

Klopt gooi het nog niet weg, maar het heeft me ook maar 25 euro gekost.

Het zijn 2 poorten die beschadigd zijn dus miss komt dat nog goed.

Klopt wat haasje zegt, en bovendien heeft het ook niet veel nut om groter te gaan als de inlaat maar 35 is king:

Ik verwacht ze einde van komende week en dan kan ik gaan knutselen

Ik ook, het is een sprong in het diepe voor me . maar tot nu toe vallen de kosten erg mee.

Alleen de ecu is duur dus daar wacht ik nog even mee.

Welke ga je straks gebruiken dan?

Ik wou voor mijn 6 cilinder eerst een kdfi nemen, maar daar zijn teveel problemen mee.

Dus wil ik wat anders....En het liefst bij iemand uit de buurt ivm aansluiten/afstellen.

Ik lever mijn motor straks op een proefstand aan, en dan mag een ander het aan gaan sluiten. Ben bang dat ik het verkeerd doe:P

Ben er zelf ook nog niet helemaal uit welke ik neem maar zat aan kms mp25 te denken en dan bij kronenburg op de bank enzo..

Net eens even gekeken betreft te ruimte die ik heb en de combinatie van gasklep, luchtfilter, velolicity stack mag niet meer van 15 cm worden..

Dat word dus krap maar heb er wel vertrouwen in :D

Weer even een update,

Extra motor geregeld dankzij opelpower89, dus wat makkelijker met passen, meten/testen.

De eerste serie gaskleppen zijn ook binnen... ieni mini zijn ze maar komen perfect uit met de inlaat.

Foto's komen nog wel :afro

als ze niet kleiner zijn als de inlaatspruitstukkanalen kan dat zoiezo al geen kwaad. en je hebt er nu 1 per cilinder, ipv 1 grote voor 6 cilinders :) ben echt benieuwd naar de foto's!

hier een paar foto's,

even provisorisch gepast en gekeken.

De bmw gaskleppen, losgehaald.

IMAG0444.jpg

op het inlaat spruitstuk, die rubber word nog anders, wellicht van siliconeslang.

IMAG0447.jpg

IMAG0449.jpg

IMAG0450.jpg

IMAG0451.jpg

IMAG0453.jpg

Zeker gaaf...

Is dat spul een beetje makkelijk te lassen?

Het mooist zou zijn als er flenzen aan zouden komen ipv rubber slangen. Ivm het verlopen van je gasklepafstellingen onderling.

Je zult zien dat als je straks alles lopend hebt, je bezig blijft met synchroom stellen. Het zou veel beter zijn als alles zoveel mogelijk stijf aan elkaar komt. Trillingsvrij zodat er nauwelijks iets verlopen kan.

Zijn die rubber stopjes voor de synchroommeter?

Ik heb zelf een carbtune pro daarvoor, helaas alleen voor 4 cilinders. Is eventueel wel bruikbaar, maar wat lastig met de overige 2 cilinders.

Keep up the work, ben zeer benieuwd naar een v6 op individuele gaskleppen :thumbup

Lassen kan wel denk ik maar dan krijg je het ook "nooit "meer los en ik denk dat het verlopen wel meevalt als ik het net zo monteer als origineel op de bmw met boven en onder een verbindingstrip moet alleen de onderlinge verbinding van de gaskleppen nog zien te verbinden.

Eigenlijk begint het avontuur pas net dus zal nog wel met mij kop tegen het een en ander aanlopen

Gisteren 6 rampipes besteld van 39mm lang.

En een nieuwe motorbok zodat ik het inmiddels kale blok kan ophangen en dan kan ik gaan passen en meten.

Ook zijn gisteren de overige gaskleppen binnengekomen.dus ik ben happy king:

hier wat foto's hoe het tot nu toe is;

IMAG0462.jpg

IMAG0460.jpg

IMAG0465.jpg

hier is goed te zien dat de kleppen kort op de kleppendeksel komen te liggen en ik dus waarschijnlijk geen problemen krijg met de ruimte onder de motorkap.

IMAG0464.jpg

nu met alle 6 de kleppen en de boel een beetje schoongemaakt.

IMAG0473.jpg

IMAG0477.jpg

IMAG0479.jpg

IMAG0475.jpg

IMAG0480.jpg

betreft de verbinding tussen de kleppen zou het mooi zijn als ik 2asje kon (laten ) maken waar 3 kleppen mee bediend werden, dan zit je ook niet met het verlopen van de kleppen/afstellen

en nu nog wachten op de rampipes :agent

Terug
Naar boven