Turbo upgrade C20LET

GSI Racer

Woont hier bijna
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een K26 turbo op een C20LET?

Mijn turbo rookt de laatste tijd blauw en er zit wat olie in het inlaat traject dus ik vermoed dat hij op zijn laatste loodjes loopt.

nu lees ik hier en daar wat over upgrades, maar wil eigenlijk geen Garrett monteren ivm de aanpassingen die dan weer nodig zijn.

En waar zijn die turbo's evt te krijgen?

Haha die set is van moi :jerry Maar voor jouw Maikel kan ik wel een mooie prijs maken.. Heb extra hoog ingezet eerst op marktplaats ;)

trouwens 2876 en niet 67 he :D

Ben het met SW eens.

Als je grotere vermogens wilt gaan rijden, dan moet je zeker de drijfstangen aanpassen, grotere injectoren en een grotere IC plaatsen, misschien zelfs al andere zuigers.

Dus ja als je je grotere KKK afstelt op 320pk, dan kan je af met je huidige setup.

daar zit indd wat in ja.

Ik wil het eigenlijk niet meer zo heel duur gaan maken.

Misschien dat ik toch maar gewoon voor een nieuwe K16 ga.

De Astra zal toch alleen nog maar voor fun ritjes en circuit gebruikt gaan worden (aangezien ik een andere GSi voor erbij heb)

En op het circuit is 290pk eigenlijk wel voldoende voor mijn doen :thumb

Dat zijn me die vele extra euro's gewoon niet waard

Je kan natuurlijk ook de K24 turbo nemen, dan draai je tenminste niet op het maximale van wat je met de K16 wel doet.

dat kan ook wel ja.

is die wel plug & play of moet dan ook weer het een en ander aangepast worden?

Die heb je plug and play, alleen moet je natuurlijk wel een aangepaste chipset hebben en je wastegate enzo goed afstellen.

Het voordeel van een k26 lader t.o.v k16 is dat deze met 300 pk niet maximaal hoeft te werken en bovenin ook beter ze druk vasthoudt. Als je een andere lader kiest zou ik voor een k26 gaan.

Maar pas op niet elke k26 is de juiste, Ik heb ook ooit een k26 gekocht bleek het compressor huis bijna even groot te wezen als de k16 :wtf

Ligt nog steeds op de plank te niksen.

Terug
Naar boven