Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
ben voor mn v6 op zoek naar een nieuwe koppeling omdat de xe koppeling het niet aan kan (had ook niet anders verwacht ).
ik rij met een plat vliegwiel en f20 4x4 bversnellingsbak.
eind van de rit zal er een 280 tot 320 pk op staan
nu is het een hobbyauto en zal hij voornamelijk op de weg worden gebruikt en zelden mee geragt (vandaar de keuze voor deze versnellingsbak i.v.m lange kadett overbrenging),
sinterplaten gaan het dus niet worden .
nu heb ik natuurlijk sachs gevonden (350nm max)
en de tilton varianten.. ( ongeveer hetzelfde maar kan geen exacte cijfers vinden)
Dan hoef je die koppeling niet te kopen. Die gaat tot 290 pk en 390 nm koppel. Wat voor vermogen rijdt je dan nu? Want ik reedt met een standaard xe koppelingset en die kon heel wat nm aan. Icm met een let drukgroep zelfs over de 300k en meer dan 440nm koppel.
een let drukgroep had ik inderdaad nog niet aan gedacht
zit ivm met een koppelprobleem met mn "nieuwe" sachs koppeling nu een oudere luk koppeling in, zogauw ik teveel gas geef in zn eerste versnellingen slipt ie door.
mede oorzaak hiervan is de weerstand van de vierwielaandrijving denk :hmmz
maar rij nu denk een 210pk (bewerkte x30 met bewerkte c25 aanbouwdelen ongechipt ivm met inrijden)
gechipt moet dit straks een 230 doen en zogauw de turbo erop geschroefd word klimt dit nog s 50pk
(kan hoger uitvallen maar ben liever realistisch )
maar hoe dan ook zal ik een koppeling aan moeten schaffen... wat is het advies?
of heeft er nog iemand toevallig nog een let drukgroep liggen zodat ik dat kan proberen?
ik rij met een plat vliegwiel en dat wil ik voorlopig zo houden, het gewicht is lekker laag maar nog belangrijker... hoef de bak niet los te gooien om er een ander vliegwiel of om de nieuwe koppeling erin te zetten :angel
(en dat is een hels karwij met 4x4 zeker met mn zelf gemaakte extra steun naar blok/verdeelbak)
die ccc koppeling klonk ook al te mooi om waar te zijn :hmmz
wat ik zo lees zal het inderdaad een sachs setje moeten worden met eerste instantie (eigenwijs) de gewone zware plaat met de mogelijkheid dat ik naar een (geveerde) puckplaat moet overstappen als mn vermogen te hoog uitkomt
druklager had ik ook niet aan gedacht... die zal ik zeker meebestellen
inmiddels de koppeling vervangen en wat kilometers mee gemaakt.
is iets anders geworden dan geplant maar werkt erg goed tot nu toe.
kon via via aan wat speelgoed komen uit belgie vandaan.
het is een verzwaarde omp drukgroep geworden
6puck geveerde sinterplaat (staat geen merk op maar werd in sachs doos geleverd, pads netjes geklonken ipv gelijmt dus geen rommel)
sachs druklager
is prima mee te rijden
wegrijden is ff wennen maar met enige behendigheid soepel te doen,iets trillend met wegrijden maar dit is waarschijnlijk door het 4x4 systeem, doorschakelen gaat echt perfect.
wel heb ik een extra demper op het blok gezet omdat het kantelen wel erg drastisch werd bij het hardere optrekken/doorschakelen, deze zit op de distributiekant op de orginele plek voor de v6 calibra's en op het schutbord met een zware rvs beugel (laten maken)
(zit inmiddels ook een extra beugel aan de voorkant ter versteviging)