Heb er nu maar dit van gemaakt:
De montage liep alsnog niet vlekkeloos, ik denk bij extreme verlaging dat het wel beter gaat, maar ik heb nu iets te weinig camber, en de aandrijfassen worden maximaal het diff in gedrukt. Volgende stap zal draagarm verlening moeten worden, toename van spoorbreedte, op zich niet gek op een kadett.
De rijeigenschappen vallen zowel positief als negatief op. Positief is de enorme verbetering in rol, zoals verwacht. Als ik snel heen en weer stuurde ging de auto voorheen sterk rollen, oftewel meer waggelen. Nu volgt de auto het stuurcommando feilloos en stuurt ook echt de bochtjes. Dus hij regeert maximaal op de gegeven commando's. Dit voelt heeeeel strak, nog nooit zo gevoeld in een kadett!!
Negatief, maar valt erg mee is het effect van de 'verkeerde' camber, wat iets ten koste gaat van grip, maar door mijn modificatie aan het caster valt dit bij mij natuurlijk mee in bochten, omdat de geometrie zo al veel meer dynamisch camber geeft van de juiste soort.
Nog een detail, 15" velgen zijn minstens nodig, de afstand tussen velg en fusee is ongeveer gelijk aan mijn 288mm calibra turbo klauwen, en die paste toen nog maar net in mijn 15" velgen. In de huidige 16" past het prima.
Naast spoorverbreding dmv draagarmverlenging ga ik vervolgens de vering/demping maximaal soft maken, want dat kan nu ook meer. Ben benieuwd hoe het dan allemaal stuurt en aan de weg kleeft!