Revisie C20let

Ik ga deze motor reviseren hebben jullie nog goeie tips?

Foto-6VB7O4K7-D.jpg

Foto-LBX3FGMO-D.jpg

ebay...(daar heb ik veel spul weggehaald)

duparts kunnen eigenlijk wel alles leveren

turbo durf ik niet te zeggen

Ik denk aan een coplete rivisie...

er is gezegd dat de motronic is gechipt naar 280 pk en zou hem wel wat verder willen optimaliseren!!

dan gewoon alles vervangen.

en eventueel kijken hoe de hoonlijnen eruit zien. en anders ff opnieuw laten honen en anders opboren en nieuwe zuigers erin.

en dan meteen h-profiel drijfstangen meteen monteren :jerry :jerry

stuk hout tussen de krukas en blok doen

en dan proberen los te draaien

zo heb ik de mijne ook los gekregen :D

die bout zit op 350nm+90graden vast ;)

die krijg je idd niet zomaar los

2 oude vliegwiel bouten tegenover elkaar terug in de krukas draaien,

daar een grote bandenlichter tussen zetten en dan die bout losdraaien

zo draai ik ze iig altijd vast...en vast moet die,anders ben je binnen 500km aan 16 nieuwe kleppen en n koprevisie toe

of een dikke luchtsleutel gebruiken die n 500nm aan koppel levert(alleen om m te lossen)

Als je al van plan bent om andere zuigers, turbo en drijfstangen te gaan kopen zou ik eerlijk gzegd niet met een LET begonnen zijn.. Je gaat dan namelijk precies de delen die het LET blok zo duur in aanschaf maken vervangen door iets anders... :???:

Als je een te reviseren XE had gekocht en daar nieuwe zuigers en drijfstangen inzet was je goedkoper klaar geweest waarschijnlijk, en slechter/slapper was het niet geweest.

Bij een echte revisie gebeurt er alles, dus boren/honen/nieuwe zuigers etc. Anders is het meer opfrissen van de motor, bv zuigerveren en lagerschalen vervangen. ;)

Dat staat er met een paar slagletters ook in... ;)

En als je een vermogensuitdraai meeneemt willen ze dat vermogen er ook wel opzetten hoor. :D

Terug
Naar boven