Origineel gepost door the_body_docter
vind het allemaal goed enmooi maar er staat 1 woordje in wat mij totaal niet zind:cry
en dat is SPUITPLAMUUR en de reden is dat ik in het verleden al vel hel veel retauraties gezien en gedaan heb en het is altij waar spuitplamuur zit dat er blazen komen of in mijn geval op mijn astra cabrio zes jaar na de reparatie komt de lak er gewoon af de spuitplamur heeft blijkbaar vocht gezogen omdat auto weinig rijdt met dezastreuze gevolgen
sedert dat ik dat gezien heb en meegemaakt zweer ik noooit nog spuitplamuur te gebruiken
dan maar wat langer schuren en twee maal grondlak erop en dat brengt tot op heden geen problemen
het beste zou zijn (nog niet zelf gedaan )
epoxie grondlak om alle polyester en onderliggende lagen te isoleren en dan nat in nat gewone grondverf en dan laten drogen en schuren heb zo porsches gezien en moet zeggen geen aftekeningen en perfekt :thumbup resultaat
epoxie is keihard dus als je graag veel en hard wil schuren moet je er achteraf maar grondlak opzetten
Meestal is het probleem dat de restauratie objecten te lang in de plamuur of (bepaalde)grondverf blijven staan,
aangezien deze poreus zijn en vocht doorlaten,
dit trekt in de plamuur waardoor uiteindelijk de onderliggende plaat begint te roesten en dus de plamuur eraf duwt (dat zijn dus de bulten) en dit kan idd lang duren (ligt eraan hoeveel plamuur erop zit),
maar maak maar eens zo`n bult open dan zal je zien dat ie tot op de plaat los zit en niet de spuitplamuur van de plamuur is losgelaten.